Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Huawei E5186s-22a pätkäisee VPN yhteydet kerran vuorokaudessa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Liikkuva netti pro liittymä varustettuna Huawein E5186s-22a modeemilla. Ihan kohtuullinen 4G yhteys lähimpään tukiasemaan. Signaalin laatu ok.

 

Ongelma: Laite katkaisee kaikki VPN/jne yhteydet joka ikinen ilta kello 22 ja 23 välillä. Välillä jopa minuutilleen samaan aikaan kuin edellisenä päivänä. Normaalisurffailussa sitä ei huomaa koska yhteys toipuu sekunneissa. Mutta VPN, pelisessiot yms "jatkuvat" yhteydet tipahtavat pois päältä.

 

 

Laite on vaihdettu kaksi kertaa. Vika ei kuulemma ole mastossa, eikä Huaweissa. Missä sitten, onko muilla vastaavia ongelmia? Ei kai tässä mallissa ole mitään custom firmistä jossa sisäänrakennettuna resetointiominaisuuksia? 

21.310.01.00.07

14 vastausta
IlariLaa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hankalan kuuloinen ongelma ja varmasti ärsyttävä. Tuota voisi tosiaan vielä kokeilla toisella apn osoitteella, esim opengatella (palvelu voidaan kytkeä asiakaspalvelusta), mutta kyllä tämä vikailmoituksen paikalta vaikuttaa. Kannattaa laittaa asiaa vireille yritysvikapalvelun kautta niin saadaan tutkintaan tämä asia!

HelpHelp
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pitää testata toisella operaattorilla. En haluaisi vaihtaa operaattoria mutta lienee pakko jos ongelmaa ei korjata.

IlariLaa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Totta kai korjataan, jos sille annetaan mahdollisuus! 🙂 Jos liittymä oli yrityksen nimissä niin sitten yritysvikapalvelu on oikea osoite. Näitä tarkkoja esimerkkejä olisi hyvä olla valmiiksi ylös otettuna niin saadaan ne kirjattua vikailmoitukseen. Tuota OpenGatea voisi kokeilla senkin vuoksi, että saadaan rajattua ongelmaa.

irritus
Konkari ☆
  • 583 custom-general.kudos
  • 1076 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@IlariLaa kirjoitti:

Tuota voisi tosiaan vielä kokeilla toisella apn osoitteella, esim opengatella (palvelu voidaan kytkeä asiakaspalvelusta)


Saako opengate-palvelun veloituksetta silloin kun sitä ei varsinaisesti tarvittaisi, vaan sillä ainoastaan kierretään Soneran runkoverkon rikkinäiset reitittimet?

 


@IlariLaa kirjoitti:

Totta kai korjataan, jos sille annetaan mahdollisuus!


Mutta millaisella aikataululla? PPTP/GRE ongelmankin korjaamisessa vierähti ainakin puolisen vuotta. Samaten Lasselusse on odotellut yhteyksien katkeamisongelmaan korjausta jo keväästä 2016, eikä sitä ole korjattu vieläkään. Itsekin havaitsen outoja istuntojen pätkimisiä OpenVPN/UDP että RTP/UDP protokollilla.

 

Ikävä tosiasia on, että jos asiaan haluaa pikaisen korjauksen, operaattorin vaihto on se jouhevin tapa.

 

Nykyisessä kunnossaan Soneran liittymät ovat heille, joille jatkuva palveluihin uudelleenkirjautuminen ei ole ongelma. Korjausta odotellessa F5-näppäimen hattuun kannattaa laittaa suojalakka, jotta sen merkinnät eivät kulu puhki.

IlariLaa
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 12 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 6 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

OpenGate voidaan varmasti kytkeä maksutta viankorjauksen etsimiseksi/rajaamiseksi, mutta eihän se mikään kestävä ratkaisu ole vaan juurisyy tulisi selvittää ja korjata. Valitettavasti minulla ei ole tietoa, jonka perusteella voisin ottaa kantaa reitittimiin tai niiden kuntoon.

Aikataulusta on vaikea sanoa, aika pitkälti siihen vaikuttaa laajuus ja laatu. On myös vaikea sanoa eri tikettien käsittelijöistä tai tikettien tilanteesta tarkemmin tietämättä vikatikettinumeroita tai asiakkuuksia.