Vaihdoin huhtikuussa 2016 otsikon mukaiseen reitittimeen koska taloyhtiööni ei ole saatavilla kohtuuhintaista kiinteää yhteyttä.
Muutama kuukausi sitten yhteys alkoi katkeilla. Tätä tapahtuu yleensä noin 1-4 kertaa päivässä, pahimmillaan lähemmäs 10. Yhteys palautuu normaalisti vasta kun reitittimen käynnistää uudestaan, tosin joskus harvoin saattaa palata omia aikojaan nopeasti. Laitteen kaikki valot palavat normaalisti katkeamishetkellä, eikä windowsin tapahtumalokeista löydy minkäänlaista virhettä tai tapahtumaa siltä hetkeltä (paitsi ilmoituksen ettei esim tiettyyn verkkosivustoon saa yhteyttä). Puhelimen netti toimii kuitenkin normaalisti (myös sonera 4G).
Onko vika siis todennäköisesti reitittimessä? Pääseekö kyseisen reitittimen lokeihin mitenkään käsiksi? Alkaa kärsivällisyys loppua jatkuvaan katkeiluun.