Liittymän laskutus


Käyttäjätaso 7

Minulla Telian puhelinliittymän laskutuskausi päättyy aina kuukauden 2. päivänä. No nyt kyllä laskutuskausi taas vaihtui ja laskukin tuli verkkopankkiin kuten pitääkin.

 

Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???

 

Kyllä tämä aiemmin on toiminut ihan oikein.


21 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@kustaa1967@  kirjoitti:

 


Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???


 




Tästä ei oikeastaan kannata olla huolissaan. Ilmeisesti sinun tiedoissa on Omilla sivuilla tiedot vaan päivittymässä pienellä viiveellä. Mitään tuplaveloituksia ei tietenkään tule, koska laskutusmylly toimii aivan oikein. Pari tapausta tuli eilen vastaan, joilla oli ihan samanlainen tilanne, että tiedot ei ollut päivittynyt oikein Minun Telia -sovellukseen. Tilanne korjautunee ihan itsestään.


 


Mikäli näkyy alkuviikosta vielä väärin, niin laitatko sitten meille palvelupyyntöä tarkoilla tiedoilla, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin?

Käyttäjätaso 7

@NikoNo@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

 

Se mikä ei tällä kerralla ole toiminut kuten pitää on, että Omilla sivuilla ei liittymän käyttötiedot ole laskutuskauden vaihtuessa nollautuneet , vaan siellä näkyy edelleen jo laskutetun kauden tiedot. Aiotteko laskuttaa ne kahteen kertaan vai mikä siellä tökkii???

 


Tästä ei oikeastaan kannata olla huolissaan. Ilmeisesti sinun tiedoissa on Omilla sivuilla tiedot vaan päivittymässä pienellä viiveellä. Mitään tuplaveloituksia ei tietenkään tule, koska laskutusmylly toimii aivan oikein. Pari tapausta tuli eilen vastaan, joilla oli ihan samanlainen tilanne, että tiedot ei ollut päivittynyt oikein Minun Telia -sovellukseen. Tilanne korjautunee ihan itsestään.

 

Mikäli näkyy alkuviikosta vielä väärin, niin laitatko sitten meille palvelupyyntöä tarkoilla tiedoilla, niin päästään tutkimaan asiaa tarkemmin?


Jaahas. No en minä varsinaisesti ole huolissani , mutta teidän ehkä pitäisi olla, kun edes laskutus ei näytä oikeita tietoja Omilla sivuilla.

 

Sen verrran täydennystä aikaisempiin tietoihin , että kuluvan laskutuskauden datankäyttö on kyllä oikein , mutta puhelut ja viestit eivät. Siis näyttävät edelleen viime kauden tietoja.

 

No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.

 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@kustaa1967@  kirjoitti:



No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.


  




Tietojen päivittymisen tulisi tosiaan tapahtua ihan automaattisesti, ja ajoittain näissä saattaa olla pieniä viivästymisiä. Tilannetta ilman muuta seuraillaan jo nyt täälläkin, mutta jos tiedot eivät kohdallasi päivity, niin kannattaa vielä tehdä häiriöilmoitus. Tällöin vielä erikseen myös ilmoitamme sinulle, kun häiriö on saatu korjattua!

Käyttäjätaso 7

@SannaMKoo@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

No katselen viikonlopun yli ja jos silloinkaan tilanne ei ole korjautunut , niin pitänee sitten laittaa vikailmoitusta. Tosin kuten itsekin toteatte , että kun noita vastaavia tapauksia on muitakin , niin mikä estää ryhtymästä korjaukseen ilman pyyntöäkin.

  


Tietojen päivittymisen tulisi tosiaan tapahtua ihan automaattisesti, ja ajoittain näissä saattaa olla pieniä viivästymisiä. Tilannetta ilman muuta seuraillaan jo nyt täälläkin, mutta jos tiedot eivät kohdallasi päivity, niin kannattaa vielä tehdä häiriöilmoitus. Tällöin vielä erikseen myös ilmoitamme sinulle, kun häiriö on saatu korjattua!


No niin. Viikonloppu meni , mutta mitään ei ole tapahtunut Omilla sivuilla. Siis edelleen ne näyttävät vanhentuneita liittymän käyttötietoja.

 

Laitoin vikailmoituksen. Katsellaan tapahtuuko mitään.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@kustaa1967@  kirjoitti:




No niin. Viikonloppu meni , mutta mitään ei ole tapahtunut Omilla sivuilla. Siis edelleen ne näyttävät vanhentuneita liittymän käyttötietoja.


 


Laitoin vikailmoituksen. Katsellaan tapahtuuko mitään.




Hieno juttu, että laitoit ilmoitusta tulemaan. Päästään sitä kautta asiakastietoihin kiinni ja päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. Jokin poikkeuksellinen tilanne tässä on päällä, joten hyvä selvittää asia. Saat meiltä tosiaan yhteydenoton tai vastauksen lähettämääsi pyyntöön.

Käyttäjätaso 7

@NikoNo@  kirjoitti:



Hieno juttu, että laitoit ilmoitusta tulemaan. Päästään sitä kautta asiakastietoihin kiinni ja päästään tutkimaan tilannetta tarkemmin. Jokin poikkeuksellinen tilanne tässä on päällä, joten hyvä selvittää asia. Saat meiltä tosiaan yhteydenoton tai vastauksen lähettämääsi pyyntöön.

No niinpä tein. Samana päivänä aspasta soitettiinkin , mutta heidän asenne ei ollut ihan kohdallaan. Viesti oli , että jospa nyt vain odottelisit ja olisit hiljaa , kyllä aika asiat korjaa. Siis ei vähäisintäkään halua ottaa asiaa edes tutkintaan.

 

Suuren suuresta ongelmasta minun osalta ei ole kyse ja tulen toimeen ilman teidän itsepalveuakin , mutta ihan vain hyvää hyvyyttäni tein ilmoituksen viasta , jotta pääsette asian korjaamaan. No reaktionne vikailmoitukseen oli kyllä aika säälittävä eli odottele vaan ja älä lähettele niitä ilmoituksia.

 

Onneksi muitakin operaattoreita on.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Ilmeisesti asia on kuitenkin selvityksessä, kun sinua pyydettiin odottamaan, että homma saadaan kuntoon. Pyrimme tottakai aina korjaamaan häiriöt palveluissamme mahdollisimman nopeasti, mutta häiriön syyn selvittäminen ja sen korjaus saattaa joskus kestää hieman pidempään.


Tavoitteenamme on tuottaa jokaisella asiointikerralla ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, mutta kommenttisi perusteella epäonnistuimme, kun sinuun oltiin yhteydessä. Pahoittelen ikävää asiointikokemusta ja toivon, että voit kaikesta huolimatta jatkaa asiakkaanamme.

Käyttäjätaso 7

@SaJoonas@  kirjoitti:

Ilmeisesti asia on kuitenkin selvityksessä, kun sinua pyydettiin odottamaan, että homma saadaan kuntoon. Pyrimme tottakai aina korjaamaan häiriöt palveluissamme mahdollisimman nopeasti, mutta häiriön syyn selvittäminen ja sen korjaus saattaa joskus kestää hieman pidempään.


Sitä minulle ei ole kerrottu onko asia selvityksessä , käskettiin vain odottelemaan ja vedottiin asian vähäpätöisyyteen.

 

Vähäpätoinen tai ei niin ihmettelen , miksi kukaan viitsii ilmoitella teille vioista , jos suhtautuminen on , että älä välitä kai se siitä joskus korjaantuu ja vieläpä ihan itsestään ilman tuen aktiivista toimintaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Täällä datalaskuri on nollautunut, mutta saldo on selvästi edellisen laskutuskauden saldo.

 

Jään odottamaan laskua jännityksellä, sillä tilaus- ja toimitusvahvistukset ja saldo eroavat kaikki toisistaan.

 

 tilausvahvistustoimitusvahvistus
sopimuksen alkaminenLiittymäsi laskutus alkaa siitä hetkestä, kun otat uuden sim-kortin käyttöösi.Sopimuksesi astuu voimaan saadessasi tilausvahvistuksen.
kertamaksut3,00 €0,00 €
kuukausimaksut10,00 €/kk9,99 €/kk

 

Saldo tällä hetkellä nyt 12,99 €, eli lähempänä tilausvahvistusta kuin toimitusvahvistusta.

 

10,00 € on tunnetusti Telian laskutusjärjestelmässä kielletty summa, jota he eivät pysty laskuttamaan. Laskutusjärjestelmä selittää 10,00 ↔️ 9,99 eron, mutta muut erot ovat silkkaa sekoilua.

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

Täällä datalaskuri on nollautunut, mutta saldo on selvästi edellisen laskutuskauden saldo.

 


Ihan samat on sävelet eli mistään yksittäistapauksesta ei ole kyse. Siis kyllä minullakin datalaskuri kauden vaihtuessa nollaantui , mutta puhelut ja viestit jämähtivät paikalleen näyttämään edellisen laskutuskauden tietoja ja uudet tiedot eivät Omille sivuille eikä mobiiliappiin päivity.

 

Onko asia edes tutkinnassa , niin sitä tietoa en ole saanut , vaikka sen vikailmoituksen tein.

Itse ongelma on tiedostettu ja selvityksessä kyllä.

 

Sinun tilanteesta en pysty sanomaan tarkemmin että onko sinun nimissä tiketti tutkinnassa kun vaatii pääsyn asiakastietoihin.

Käyttäjätaso 7

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

Itse ongelma on tiedostettu ja selvityksessä kyllä.

 

Sinun tilanteesta en pysty sanomaan tarkemmin että onko sinun nimissä tiketti tutkinnassa kun vaatii pääsyn asiakastietoihin.


Ei tämä näytä olevan mikään yksittäinen ongelma , vaan koskee useampaa asiakasta. Hyvä , että lopultakin olette ottaneet asian selvitykseen , vaikka ensin näytti siltä , ettei asia kiinnosta Telialla yhtään ketään.

 

Oma tilanteeni ratkeaa ymmärtääkseni samalla kertaa muiden kanssa. Laittakaapa hommaan vauhtia , sillä vika on kestänyt jo toista viikkoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Laskukin tuli ja nyt minulla on neljä toisistaan eroavaa asiakirjaa yhdestä ja samasta liittymästä.

 

 alkupvm
tilausvahvistus18.11.201813,00
toimitusvahvistus14.11.20189,99
saldotieto 12,99
lasku11.11.201813,00

 

Haloo ja pitkä huokaus!

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

Laskukin tuli ja nyt minulla on neljä toisistaan eroavaa asiakirjaa yhdestä ja samasta liittymästä.

 

 alkupvm
tilausvahvistus18.11.201813,00
toimitusvahvistus14.11.20189,99
saldotieto 12,99
lasku11.11.201813,00

 

Haloo ja pitkä huokaus!


Tätä minäkin olen pelännyt koko ajan. Taitaa olla viisainta jättää maksamatta laskut kunnes Telia saa selvitettyä soppansa.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@kustaa1967@  kirjoitti:


@irritus@  kirjoitti:

Laskukin tuli ja nyt minulla on neljä toisistaan eroavaa asiakirjaa yhdestä ja samasta liittymästä.


 






























  alkupvm
tilausvahvistus 18.11.2018 13,00
toimitusvahvistus 14.11.2018 9,99
saldotieto   12,99
lasku 11.11.2018 13,00

 


Haloo ja pitkä huokaus!




Tätä minäkin olen pelännyt koko ajan. Taitaa olla viisainta jättää maksamatta laskut kunnes Telia saa selvitettyä soppansa.




Lasku- tai muihin asiakastietoihin ei täällä Yhteisössä päästä tarkemmin käsiksi, joten siihen ei valitettavasti päästä antamaan parempaa selvitystä.
Jos mahdollista, niin meille voi laittaa esimerkiksi Telia Finlandin Facebook-sivujen yksityisviesillä tai Omien sivujen chatin kautta tiedot näistä, jotta päästään tarkemmin lasku ja vahvistukset katsomaan kuntoon.

Käyttäjätaso 7

@JoonasLam@  kirjoitti:


Lasku- tai muihin asiakastietoihin ei täällä Yhteisössä päästä tarkemmin käsiksi, joten siihen ei valitettavasti päästä antamaan parempaa selvitystä.
Jos mahdollista, niin meille voi laittaa esimerkiksi Telia Finlandin Facebook-sivujen yksityisviesillä tai Omien sivujen chatin kautta tiedot näistä, jotta päästään tarkemmin lasku ja vahvistukset katsomaan kuntoon.



Joo niinhän se on. No ne vikailmoitukset on tehty jo monta päivää sitten tarpeellisin tiedoin , joten ei puutu muuta kuin , että korjaatte mokanne.

Käyttäjätaso 7

@SannaMKoo@  kirjoitti:



Tietojen päivittymisen tulisi tosiaan tapahtua ihan automaattisesti, ja ajoittain näissä saattaa olla pieniä viivästymisiä. Tilannetta ilman muuta seuraillaan jo nyt täälläkin, mutta jos tiedot eivät kohdallasi päivity, niin kannattaa vielä tehdä häiriöilmoitus. Tällöin vielä erikseen myös ilmoitamme sinulle, kun häiriö on saatu korjattua!


Juu.

 

Pelkäksi seurailuksi näköjään tämä sitten meni , kun mitään korjausta ei ole tullut. Hoh hoijaa jo pian kaksi viikkoa on ollut vika päällä ja vikaimoituksestakin on jo melkein viikko. Korjausta vain ei kuulu.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Häiriö on edelleen korjauksessa ja pyrimme saamaan asian kuntoon niin pian kuin mahdollista. Eli häiriön kanssa tehdään töitä, eikä asian hoito ole unohtunut mihinkään :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

@SaJoonas@  kirjoitti:

Häiriö on edelleen korjauksessa ja pyrimme saamaan asian kuntoon niin pian kuin mahdollista. Eli häiriön kanssa tehdään töitä, eikä asian hoito ole unohtunut mihinkään :smileyhappy:


Niinpä. Täältä käsin on mahdotonta tietää tapahtuuko siellä korjauksessa yhtään mitään. Sen kyllä tiedän , että kahden viikon korjausaika on kohtuuttoman pitkä. Joko ne korjaajat ei tee mitään tai mikä vielä pahempaa , että he eivät osaa tehdä mitään.

 

Hopi hopi nyt sen korjauksen kanssa.

Käyttäjätaso 7

No niin. Nyt näyttäisi tilanne käyttötietojen osalta korjaantuneen. Kiitos siitä.

 

Vähän huono maku kyllä koko sopasta jäi , sillä ensin aspa ei oikein uskonut , että mitään vikaa systeemeissä on ja kun tein vikailmoituksen , niin vastaus oli , että älä valita ja odottele vain.

 

No odoteltu on ja vian korjaukseen meni melkein kolme viikkoa. Mielestäni se on aika surkea suoritus Telialta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +13

@kustaa1967@  kirjoitti:

 


Vähän huono maku kyllä koko sopasta jäi , sillä ensin aspa ei oikein uskonut , että mitään vikaa systeemeissä on ja kun tein vikailmoituksen , niin vastaus oli , että älä valita ja odottele vain.


 


No odoteltu on ja vian korjaukseen meni melkein kolme viikkoa. Mielestäni se on aika surkea suoritus Telialta.




Todella harmi kuulla, että tästä jäi sinulle huono fiilis! Kyseinen tilanne kosketti tosiaan osaa asiakkaistamme, ja ajoittain viankorjaukseen saattaa mennä tovikin riippuen siitä, millainen häiriö on kyseessä, ja mistä tilanne johtuu. 


 


Otamme jatkossakin mieluusti vastaan ilmoituksia mahdollisista häiriöistä, tai muista eteen osuvista haasteista palveluidemme käytössä. Nämä ovat meille aina tärkeää infoa, ja missään nimessä ei haluta jättää sellaista tunnetta, että häiriö olisi mitenkään vähäpätöinen. Pahoittelut siis vielä omasta puolestani, ja kiitokset häiriöilmoituksen teosta! Otetaan tästä ehdottomasti opiksi! 

Vastaa