Matkapuhelin liittymien hinnoittelu

  • 1 February 2016
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Itse olen käyttänyt Sonera liittymiä vuodesta -95 lähtien. Liittymien hinnoittelu on ollut selkeää ja helposti ymmärrettävää. Viime aikoina ei ole ollut näin.

Viime vuoden lopulla tuli ilmoitus perusliittymien muutoksia hinnoittelussa. Jo silloin mietin operaattorin vaihtoa. No nyt huomasin taas muutoksia perusliittymmien hinnoittelussa. Eikä vain perusliittymien, myös muut liittymät olivat kokeneet hinnoittelu muutoksia. Tarjouksia ... tarjousten perääm. Homma vaikuttaa hermostuneelta. Tuntuu ettei tuotteeseen luoteta itsekkään, roiskitaan tarjouksia ja muutetaan hinnoittelua.

 

Jos en luota tuotteeseeni kuinka asiakas voi siihen luottaa. Tuntuu etten nyt 22 vuoden jälkeen pysty Soneran liittymiin luottamaan. En tiedä miltä liittymä hinnoittelu näyttää huomenna. Jos tänään teen liittymänmuutoksen onko se järkevää huomenna.

 

Ryhdistäytykää ja luottakaa tuotteeseen. Teillä on hyvä tuote josta asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Mutta jos hintoja rukataan kaiken aikaan, tulee epävarma olo. Jos näin käy niin ainakin itse olen valmis siirtämään liittymäni Elisalle ja tulen suosittelemaan sitä niin lähipiirilleni kuin Facebook tuttavillenikin.

 

T. Thomas55


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Viestissäsi on hyviä pointteja.


 


Itse olen havainnut saman hermostuneisuuden kaikkien operaattoreiden hinnoittelussa. Mobiiliverkkoja on viime aikoina laajennettu reilusti, eikä tuo laajentaminen ole ilmaista. Myös kun puhelut/tekstarit vähentyvät, ei enää yksiköittäin laskutettavat liittymät kannata samaan tapaan. Ihmiset ovat tottuneet käyttämään mobiilidataa ja sitten puheluita siihen päälle. Monet pikaviestimet tukevat jo itsessään VOIP-puheluita, joten perinteisten äänipuheluiden tarve pienenee entisestään. Myös roaming-maksujen poistuminen vuonna 2017 hermostuttaa markkinoita. Kukaan ei oikein tiedä, onko tulossa datakatot Euroopan tyyliin, 2Gt dataa 10€/kk, enempää et saa.

Vastaa