Nettitikun hallintasivun salasana

  • 17 November 2016
  • 3 kommenttia
  • 69 katselukertaa

Moi. Olen unohtanut nettitikkuni salasanan ja käyttäjätunnuksen, joten nyt en voi yhdistää/jakaa nettiä pelikoneeseen tai kännykkään. Mitä teen?
Eli kun laitan mokkulan kiinni tietokoneeseen niin mokkulan etusivu ponnahtaa auki normaalisti ja netti kyllä toimii, mutta koska unohdin tunnukset, en pääse edes mokkulan asetuksiin ja tekemään päivityksiä tai jakamaan nettiä kännykkääni tms..

Edit RaMaria: Muokattu Otsikkoa


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jhmoi kirjoitti:
Moi. Olen unohtanut nettitikkuni salasanan ja käyttäjätunnuksen, joten nyt en voi yhdistää/jakaa nettiä pelikoneeseen tai kännykkään. Mitä teen?
Eli kun laitan mokkulan kiinni tietokoneeseen niin mokkulan etusivu ponnahtaa auki normaalisti ja netti kyllä toimii, mutta koska unohdin tunnukset, en pääse edes mokkulan asetuksiin ja tekemään päivityksiä tai jakamaan nettiä kännykkääni tms..

Hei!


 


Hieman helpottaisi, jos kertoisit mikä verkkolaite on kyseessä. Merkki ja malli. Myös hieman erikoista, miten laite vaatii joka kerta kirjautumista sivulleen, jotta netin jako kytkeytyy. Kenties jokin yhteysasetus ollut manuaalisella?


 


Jos et ole niitä muuttanut, on ne yleensä admin/admin. Joissain laitteissa hallinan oletussalasana on printattu tuotteen etikettiin, joka jossain kohdassa laitetta, yleensä takana.


 


Jos kumpaatakaan et tiedä tai löydä, niin ainoa vaihtoehto on laitteen palautus oletusasetuksiin. Laitteissa on yleensä sellainen aukko, johon kynän kärjellä tai jollain muulla pienellä esineellä painetaan niin kauan, että laitteen valot/näyttö tms. reagoi vilkkumalla/sammumalla.


 


Toki joudut määrittämään uudelleen laitteeseen esim. langattoman lähiverkon asetukset, jos ole nimennyt sen mielesi mukaan ja asettanut salasanat yms. Samoin porttiohjaukset yms.

Siis menin laittamaan sellaisen asetuksen päälle vahingossa että se kysyy salasanaa jokakerta jos haluuaa tarkastella mokkulan asetuksia yms. Mokkulan kun kytkee tietokoneeseen, ponnahtaa esille se aloitusikkuna, niin siihen se sitten jääkin. siks oon nyt jumissa kun en pääse tekemää yhtään mitään kun en muista sitä salasanaa minkä oon ite päättänyt.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Jhmoi kirjoitti:

Siis menin laittamaan sellaisen asetuksen päälle vahingossa että se kysyy salasanaa jokakerta jos haluuaa tarkastella mokkulan asetuksia yms. Mokkulan kun kytkee tietokoneeseen, ponnahtaa esille se aloitusikkuna, niin siihen se sitten jääkin. siks oon nyt jumissa kun en pääse tekemää yhtään mitään kun en muista sitä salasanaa minkä oon ite päättänyt.




Moi @Jhmoi,


 


Tässä tapauksessa laitteen resetointi eli tehdasasetuksiin palauttaminen on ensisijainen kuten @Purnipsi neuvoi :)

Vastaa