Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60890
Kirjoituksia 167319

Päivityksen jälkeen netti hidastui



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 9
1/4

Päivityksen jälkeen netti hidastui

Hei,

 

Onko kellään muulla käynyt näin, että liittymän päivityksen

jälkeen netti on hidastunut huomattavasti?

Minulla oli aikaisemmon tuommoinen rajaton puhepaketti

200 MB/s netillä ja päivitin sen 10.03.2020 tarjoukseen jossa

oli 300 MB/s netti ja Cmore paketti. 

Päivityksen yhteydessä sain kaksi viestiä joissa sanottiin että

uusi paketti astuu voimaan heti kun puhelin on käynnistetty uudelleen.

Näin toimin, mutta kun testasin nopeutta Jyväskylän keskustassa, niin

huomasin että netti olikin hidastunut alle 100 MB/s arvoon.

Korkeimmat nopeudet olivat 60/2,8 MB/s, vaikka ne oli aikaisemmin

olleet 170/50 MB/s. Sitä tutkitaan nyt tekniikassa edelleen vikatilanteena.

Haluaisinkin nyt tietää miten Telialla suhtaudutaan tällaiseen tapaukseen.

Ja eikö nyt olla siinä tilanteessa, että on muodostunut oikeus hinta hyvitykseen?

 

Edit IlariJR: Nimitieto poistettu viestistä. Voit lisätä haluamasi allekirjoituksen profiilistasi.

0 tykkäystä
3 vastausta
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 634
2/4

Vs: Päivityksen jälkeen netti hidastui


@Juhani85  kirjoitti:

Hei,

 

Onko kellään muulla käynyt näin, että liittymän päivityksen

jälkeen netti on hidastunut huomattavasti?

Minulla oli aikaisemmon tuommoinen rajaton puhepaketti

200 MB/s netillä ja päivitin sen 10.03.2020 tarjoukseen jossa

oli 300 MB/s netti ja Cmore paketti. 

Päivityksen yhteydessä sain kaksi viestiä joissa sanottiin että

uusi paketti astuu voimaan heti kun puhelin on käynnistetty uudelleen.

Näin toimin, mutta kun testasin nopeutta Jyväskylän keskustassa, niin

huomasin että netti olikin hidastunut alle 100 MB/s arvoon.

Korkeimmat nopeudet olivat 60/2,8 MB/s, vaikka ne oli aikaisemmin

olleet 170/50 MB/s. Sitä tutkitaan nyt tekniikassa edelleen vikatilanteena.

Haluaisinkin nyt tietää miten Telialla suhtaudutaan tällaiseen tapaukseen.

Ja eikö nyt olla siinä tilanteessa, että on muodostunut oikeus hinta hyvitykseen?

 

Edit IlariJR: Nimitieto poistettu viestistä. Voit lisätä haluamasi allekirjoituksen profiilistasi.


Onneksi olet tehnyt tästä Häiriöilmoituksen tutkittavaksi. Sieltä ottavat sinuun yhteyttä tästä aiheesta. Oletko testannut muita laitteita myös (esim. tukeeko laitteesi mitä nopeutta) ja ainakin olen huomannut, että kannattaa palauttaa oletukset  (Android) tai nollata verkkoasetukset (iOS), jos vauhdit ovat pudonneet selkeästi päivityksen jälkeen. Tästä toimenpiteestä saattaa olla apua. 

 

Mobiiliverkossa netin nopeus on monen tekijän summa. Samaisen tukiaseman alta vaihtelee käyttäjämäärät ja riippuu myös tukiaseman sijainnista ja sen suuntauksista omaan sijaintiisi nähden. Jos tunnet, että nopeus ei ole riittävä niin liittymä voidaan päivittää takaisin edelliseen.

 

Voit tutustua meidän toimitusehtoihin ja palvelukuvaukseen eri tapauksissa esim. nettiyhteyksissä mobiiliin. Vaihteluväli on yleisesti se, mitä katsotaan. Jos menee alle 10M, niin siinä tapauksessa voidaan katsoa tapauskohtaisesti mitä tehdä. Verkkoamme rakennetaan jatkuvasti ja tehdään päivityksiä siihen, pääset tutustumaan lähitulevaisuuden suunnitelmiin tästä.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎09-09-2018
Kirjoituksia: 9
3/4

Vs: Päivityksen jälkeen netti hidastui

Noi verkko asetukset nollasin ensimmäiseksi, joten siitä ei ollut apua.

Liittymäni saatiin toimimaan vasta torstaina 26.03.20, kun oli palautettu

vanha paketti liittymään ja päivitetty se uudelleen nopeammaksi, eli kun

tuossa on mennyt yli kaksi viikkoa, niin hinta hyvitykselle on perusteet.

Muistaakseni kuluttajansuojalaissa on asiasta parikin pykälää.

 

Edit JoonasLam: poistettu allekirjoitus viestistä. Voit halutessasi lisätä erillisen allekirjoituksen profiilisi asetuksista

Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-01-2015
Kirjoituksia: 292
4/4

Vs: Päivityksen jälkeen netti hidastui


@Juhani85  kirjoitti:

Noi verkko asetukset nollasin ensimmäiseksi, joten siitä ei ollut apua.

Liittymäni saatiin toimimaan vasta torstaina 26.03.20, kun oli palautettu

vanha paketti liittymään ja päivitetty se uudelleen nopeammaksi, eli kun

tuossa on mennyt yli kaksi viikkoa, niin hinta hyvitykselle on perusteet.

Muistaakseni kuluttajansuojalaissa on asiasta parikin pykälää.

 

Edit JoonasLam: poistettu allekirjoitus viestistä. Voit halutessasi lisätä erillisen allekirjoituksen profiilisi asetuksista


Hyvä kuulla, että nopeudet ovat taas paremmassa kunnossa. Hyvitykset käsitellään tapauskohtaisesti asiakaspalvelussamme ja suosittelen asiasta olemaan sinne yhteydessä sen selvittämiseksi.

0 tykkäystä