peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56489 Jäsentä
158608 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Palautetta liittymän heikosta nopeudesta



Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎27-06-2016
Kirjoituksia: 37
11/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

En millään löytänyt, mihin palautetta pitäisi antaa, joten laitoin tänne.

 

Ja vähän ihmetyttää, että kun olen melko lyhyen ajan sisällä puhunut eri asiakaspalvelijoiden kanssa vikailmoitusnumerossa, ja ensin he väittivät vian olevan laitteissa, sitten rakennuksessa ja ties missä. Josos on noin kauan ollut tiedossa, että on tuollaisia ongelmia ollut, niin miksei heistä sitten kukaan asiasta tienneet?


Joksus nämä vikapaikat saattaa osalla mennä ohi korvien. On aika vaikea pysyä kärryillä jokaisen paikan vioista, mutta tämä mainittu Helsingissä ollut vika on ollut tukiaseman purkutyö, jota ei minulle tuntemattomista syistä saatu "virheenä" kartalle. Lisäksi yhden tukiaseman putoaminen verkosta voi vaikuttaa aika laajastikin verkkoon ja aina sitä osoitetta tuijottamalla ei huomata jossain kauempana olevaa vikaa. Lisäksi näistä, mitä olet tänne kirjoittanut, minäkin vetäisin ensimmäisenä johtopäätöksen, että laitteessa voisi olla vikaa. Tämä sen vuoksi, kun kerroit, että ongelmia on vähän joka paikassa. Mutta laitetestinhän olitkin jo tehnyt, eli se rajaa sen pois. Hymiö Onnellinen

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
12/22

Vs: Asiakaspalaute

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."

Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?

 

"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."

Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?

 

Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.

0 tykkäystä
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎27-06-2016
Kirjoituksia: 37
13/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."

Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?

 

"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."

Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?

 

Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.


Yritin tuossa edellisessä viestissä hieman avata, että ihmisiä täälläkin on töissä ja virheitä sattuu ja aina ei ensimmäisellä tai toisellakaan kerralla osu maaliin. Olemme myös paljon asiakkaiden antamien tietojen/testien varassa. Jos asustelet alueella 00740 Tapanila/Töyrynummi, niin todennäköisin syy netin äkilliselle hidastumiselle tuolla alueella on tukiaseman purku. Alueelle tulee korvaava tukiasema viimeistään ensi kuussa.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
14/22

Vs: Asiakaspalaute

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 774
15/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

"Ilmeisesti asiakaspalvelijat yrittävät etsiä ongelmaasi ratkaisua ja karsia hiljalleen muuttujia pois."

Jos on tiedossa, että asiakkaan asumalla alueella on jo usean viikon ajan ollut häikkää liittymien toimivuudessa, eikö se silloin ole todennäköisin syy siihen, miksei asiakkaan nettiyhteydet toimi, ja silloin myös sellainen selitys joka pitäisi mainita ensimmäisenä, eikä jättää mainitsematta ollenkaan?

 

"Toinen vaihtoehto on että heitä ei ole koulutettu hyvin asiakaslähtöisyyteen."

Niin, "heitä", ei "häntä". Tarkoittaako tämä että Sonera ei kouluta asiakaspalvelijoitaan?

 

Eivät sanoneet mitään vikailmoituksen tekemisestä.


Sonera kouluttaa erinomaisesti asiakaspalvelijoita, mutta on täysin eri asia miten koulutettu henkilö palvelee asiakasta. Usein nuoret, vasta aloittaneet eivät välttämättä osaa käsitellä asioita samalla tavalla kuin varttuneemmat konkarit eli toisin sanoen se vaatii harjoittelua pitemmällä aika välillä ihan niin kuin me kaikki aloitetaan lähtöruudusta. En ole Soneran asiakaspalvelija. En tiedä tapaustasi, joten vaikea mennä sanomaan. Lähtökohtaisesti olen aina saanut Soneralta loistavaa asiakaspalvelua jopa vaikeimmissa tapauksissa Hymiö Onnellinen

 

Toiseksi vika on tiedossa, joten voi myös olla että se on tehty puolestasi automaattisesti muiden vikailmoitusten lisäksi. Korjaukset (kuten edellä mainittu tukiaseman purusta johtunut verkko-ongelma) eivät tapahdu hetkessä, mutta ei ne kestä kauaa. Joka tapauksessa maltti on valttia! Asia kyllä tulee hoitumaan. Tsemppiä! Hymiö Onnellinen

  

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎27-06-2016
Kirjoituksia: 37
16/22

Vs: Asiakaspalaute


@annyy91 kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.


Kotona laitteiden testaaminen ei auta, jos siellä on yleisesti ottaen Soneran verkko tällä hetkellä heikolla hapella. Kirjoitit, että puhelin on 99,9% ajasta joko 3G- tai 2G-verkossa niin uskalaisin melkein väittää, että jossain päin Helsinkiä 4G on kunnossa. Viime reissusta pääkaupunkiseudulle on vierähtänyt hetki niin en voi tätä itse todeta, mutta kyllä täällä olisi paniikki päällä, jos 4G ei missään päin Helsinkiä olisi kunnossa. Hymiö Onnellinen

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 774
17/22

Vs: Asiakaspalaute


@IlariLaa kirjoitti:

@annyy91 kirjoitti:

Kyllä minä sen ymmärrän että ihmisiä asiakaspalvelijatkin ovat, enkä minä asiakaspalvelijoita ihmisinä moiti, tai millään tavalla yritä lytätä. Se ei ole tarkoitukseni. Se minua vaan ihmetyttää, että miten tässä on niin monta kummallista asiaa ollut liittyen yhteen ongelmaan, kun mikään ei mene yks yhteen. Kun kuitenkin selkeästi ihan ensimmäisestä puhelusta asti tehnyt selväksi, että vika kahdessa laitteessa, sitten kokeilin vielä kolmatta, sekä siitä että ongelmaa tapahtuu muuallakin kuin kotona, ja silti kaikki sanoo uudestaan ja uudestaan että vika on näistä kiinni.


Kotona laitteiden testaaminen ei auta, jos siellä on yleisesti ottaen Soneran verkko tällä hetkellä heikolla hapella. Kirjoitit, että puhelin on 99,9% ajasta joko 3G- tai 2G-verkossa niin uskalaisin melkein väittää, että jossain päin Helsinkiä 4G on kunnossa. Viime reissusta pääkaupunkiseudulle on vierähtänyt hetki niin en voi tätä itse todeta, mutta kyllä täällä olisi paniikki päällä, jos 4G ei missään päin Helsinkiä olisi kunnossa. Hymiö Onnellinen


Olisitte olleet aikoja sitten uutisissa ja uisitte vikailmoituksien tulvassa Hymiö Erittäin onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 774
18/22

Vs: Asiakaspalaute

Esimerkkinä näytän millaiset Speedtest-sovellus antaa netin nopeudesta 4G-verkossa täällä Kajaanissa:

 

Screenshot_20170112-181545.png

 

En voi muuta kuin kehua Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⛹ Omat Sivut | ⛔ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚪ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2017
Kirjoituksia: 7
19/22

Vs: Asiakaspalaute

Maltti on valttia, siinä olen samaa mieltä. Ja erittäin ystävällinen ja maltillinen olen ollutkin, mutta asiakaspalvelijoiden lisäksi myös asiakkaat ovat ihmisiä, joka tarkoittaa että heillekin tulee jossain vaiheessa raja vastaan. Minä kuitenkin asiakkaana maksan liittymästäni täysin saman hinnan, vaikka minusta riippumattomista syistä liittymä ei toimisi laisinkaan. Maltillisuudesta vaikeaa tämän lisäksi tekee se, että uskotellaan viimeiseen tappiin asti vian olevan laitteissani, vaikka sitten lopulta syy onkin saattanut olla yleinen asumisalueellani. Ilman tänne laittamaani asiakaspalautetta, olisin vaikka saattanut maksaa suuria summia laitteiden korjauttamisesta tai uusiin vaihtamisesta, siinä uskossa että vika on laitteissa, kun niin minulle on itsepintaisesti puhelimessa jaksettu väittää. Asiakas se kuitenkin on aina se, joka kaikkein eniten menettää, jos palvelun tarjoaja ei osaa hoitaa työtänsä oikein. Asiakkaan palautteen aiheuttamaa pahaa mieltä asiakaspalvelijalle lievittää tieto siitä, että palkka juoksee. Asiakaspalvelijoiden virheistä asiakkaalle aiheutunut harmi ja paha mieli maksetaan kaikesta huolimatta omasta pussista harmin aiheuttajalle. Vaikka asiakas olisi kuinka maltillinen, ei asiakaspalvelija eikä kukaan muukaan voi odottaa sen olevan rajatonta, varsinkaan siinä vaiheessa kun yleistetään joidenkin asiaikkeiden nopea hihojen palaminen kaikkiin asiakkaisiin.

Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 160
20/22

Vs: Asiakaspalaute

Morjesta annyy91 Hymiö Onnellinen

Selvisikö tämä probleema koskaan?

 

Näin niinkuin sivusta seuraajana tulee mieleen, että ongelma on siinä liittymässä jota käytät/jota olet käyttänyt eri laitteissa. Perustelen tätä väitettä sillä, että kertomasi perusteella nopeudet ovat hitaat KAIKILLA testaamillasi laitteilla sekä se ilmenee KAIKKIALLA Helsingissä.

 

Jos nimenomaan missä päin Helsinkiä tahansa nopeudet ovat tuota luokkaa niin ongelma on siinä liittymässä, ei verkossa eikä käyttämissäsi laitteissa. Ja näin uskallan sanoa koska käyn viikottain Helsingissä ja kyllä siellä 4G pöhisee kuten pitää. Tämä yleisellä tasolla, mobiiliverkoissa on aina vaihtelua, katvepaikkoja yms. löytyy ympäri Suomea, niin myös Helsingistä. Se on ikävä mobiiliverkkojen ominaisuus jota toki pyritään taklaamaan parhaan mukaan.

 

Mutta kerrohan ihmeessä miten asiat ovat edenneet.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Vannoutunut omenamies⎮

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä