@Pebeto kirjoitti:
Minulla kävi juuri aivan sama asia.
ostin 2 tuotetta, joista olisi pitänyt tulla muistutus kun unohtunut maksaa, oma virhe, myönnän.
Ainottakaan muistutusta en ole nähnyt omassa postilaatikossa, jonka jälkeen mennyt Sergel Finans Oy:lle perintään.
Heiltä ilmoitettu nyt kun käräjäoikeuden haaste tuli, ja osasin alkaa kysellä asian perään, että 2 kirjettä pistetty tulemaan. Ei pidä paikkaansa.
Kävin kaikki kirjeet 2020 kesäkuusta tähän päivään, ja ainuttakaan kirjettä ei ole Sergeliltä.
Kun pyysin Sergeliltä, että ottakaa nyt ihmeessä s.postitse yhteyttä, niin ei kuulemma onnistu kun vanha järjestelmä, eikä kaikilla ole s.postia käytössään?? Johan on takapajuinen yritys.
Telian kanssa on monta e-lasku sopimusta tehtynä, erinäisistä hankinnoista, ennen toiminut, nyt ei.
Nyt tuli viimeinen pisara tähän firmaan, ollut vuodesta 1999 asiakkaana, nyt riitti.
Sergel nostaa kädet pystyyn, tuli kahdesta kellosta lähes tonnin lasku.
Että kiitos näistä vuosista, nyt lähden kilpailijalle. Ei nappaa tälläinen toiminta tippaakaan, liian kallista.
Hei @Pebeto ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!
Kuulostaapa ikävältä. Laskujen perintä ei ole meistäkään mukavaa, mutta joskus se on välttämätöntä. Maksamatta jääneestä laskusta lähtee kyllä maksumuistutukset, mutta jos niihin ei reagoi, niin velka siirtyy perintään muistutusmaksu- ja korkokuluineen. Nyt kun asia on siirtynyt Sergelin käsittelyyn, olisi tätä hyvä selvitellä tarkemmin heidän kanssa.
Tuosta e-laskusta, niin minkälaisia ongelmia sen kanssa oli? Joskus e-laskun kytkentä on voinut osua liian lähelle seuraavan laskun muodostumista, jonka vuoksi lasku on tullut entisellä laskutustavalla, kuten esimerkiksi sähköpostitse tai paperitse. Myös jos pankki on vaihtunut välissä, niin tuo e-lasku tulee kytkeä aina uudelleen.