peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
56043 Jäsentä
157859 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Perusteettomat laskut Soneralta & Sergel Oy perintätoimistolta olemattomasta sopimuksesta

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-06-2019
Kirjoituksia: 2
1/4

Perusteettomat laskut Soneralta & Sergel Oy perintätoimistolta olemattomasta sopimuksesta

Kyseisellä otsikolla on jo vuonna 2015 joku ihmetellyt tätä asiaa täällä. 

Nyt on minun vuoroni. Jotain vilunkia täytyy hommassa olla, jos en ole ainoa jolta peritään laskua liittymästä mitä ei ole koskaan ollutkaan. 

Telian ei myöskään kuulemma tarvitse alkuperäistä sopimusta enää esittää kun yli 3 vuotta kulunut aikaa.

Jännä silti, että perintää voidaan kaikesta huolimatta jatkaa. Asia ei todellakaan jää tähän.

0 tykkäystä
3 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 335
2/4

Vs: Perusteettomat laskut Soneralta & Sergel Oy perintätoimistolta olemattomasta sopimuksesta

Tervehdys @Olematonasiakas ja kiva kun tulit Yhteisöön keskustelemaan!

Jos sopimus on tehty jo 3 vuotta sitten, niin onhan tässä tosiaan aikaa kulunut. Meillä ei ole mahdollisuutta laskuttaa mitään sellaista, josta ei ole sopimusta tehty joko puhelimitse, verkkokaupassa tai Telian kaupassa. Tästä sinun tapauksesta en nyt tarkemmin tiedä, että mistä palvelusta on ollut kysymys mutta sen kyllä asiakaspalvelun kautta saadaan selvitettyä. 

Eikö sinulle ole tullut mitään laskuja tai muistutuslaskuja tässä vuosien mittaan, kun ei ne laskut kuitenkaan ihan niin nopeasti perintään mene? Laskuilta näkisi myös helposti, että mitä niissä veloitetaan.

Sinulla on toki halutessasi mahdollisuus jutella tästä tilanteesta myös kuluttaja-asiamiehen kanssa, jolloin saat myös ulkopuolisen näkemyksen asiaan.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-06-2019
Kirjoituksia: 2
3/4

Vs: Perusteettomat laskut Soneralta & Sergel Oy perintätoimistolta olemattomasta sopimuksesta

@NikoNo  kirjoitti:

Tervehdys @Olematonasiakas ja kiva kun tulit Yhteisöön keskustelemaan!

Jos sopimus on tehty jo 3 vuotta sitten, niin onhan tässä tosiaan aikaa kulunut. Meillä ei ole mahdollisuutta laskuttaa mitään sellaista, josta ei ole sopimusta tehty joko puhelimitse, verkkokaupassa tai Telian kaupassa. Tästä sinun tapauksesta en nyt tarkemmin tiedä, että mistä palvelusta on ollut kysymys mutta sen kyllä asiakaspalvelun kautta saadaan selvitettyä. 

Eikö sinulle ole tullut mitään laskuja tai muistutuslaskuja tässä vuosien mittaan, kun ei ne laskut kuitenkaan ihan niin nopeasti perintään mene? Laskuilta näkisi myös helposti, että mitä niissä veloitetaan.

Sinulla on toki halutessasi mahdollisuus jutella tästä tilanteesta myös kuluttaja-asiamiehen kanssa, jolloin saat myös ulkopuolisen näkemyksen asiaan.

"Sopimus" lienee tehty jo vuosia sitten, en vaan tiedä kuka sen on tehnyt. En minä ainakaan. Laskuja on tullut vuosien varrella kyllä, mutta vakavan sairauden johdosta ei tämä asia ollut päällimmäisenä agendalistalla, jonka johdosta en ole aiemmin asiaa päässyt hoitamaan. 

Nyt, kun yritän asiaan saada vastauksia, ei niitä mulle anneta, kuin toteamalla, että Telialla ei ole lakisääteistä velvollisuutta pitää sopimuksia tallessa yli 3 vuotta. Jännä juttu, kun hyvään kirjanpitotapaan voisi luulla kuuluvan myös sopimusten säilytykset. Ei kuitenkaan teillä. Eli minulta kuitenkin voidaan periä vuosia vanhaa laskua, mutta teidän ei kuitenkaan tarvitse minulle osoittaa vuosien vanhaa sopimusta. Näin. 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 335
4/4

@Olematonasiakas  kirjoitti:

"Sopimus" lienee tehty jo vuosia sitten, en vaan tiedä kuka sen on tehnyt. En minä ainakaan. Laskuja on tullut vuosien varrella kyllä, mutta vakavan sairauden johdosta ei tämä asia ollut päällimmäisenä agendalistalla, jonka johdosta en ole aiemmin asiaa päässyt hoitamaan. 

Nyt, kun yritän asiaan saada vastauksia, ei niitä mulle anneta, kuin toteamalla, että Telialla ei ole lakisääteistä velvollisuutta pitää sopimuksia tallessa yli 3 vuotta. Jännä juttu, kun hyvään kirjanpitotapaan voisi luulla kuuluvan myös sopimusten säilytykset. Ei kuitenkaan teillä. Eli minulta kuitenkin voidaan periä vuosia vanhaa laskua, mutta teidän ei kuitenkaan tarvitse minulle osoittaa vuosien vanhaa sopimusta. Näin. 

Ymmärrän, että elämässä voi tulla erilaisia tilanteita vastaan. Harmillista, kun et ole asiaa päässyt aiemmin hoitamaan. Näitä on hieman hankalampaa selvitellä useiden vuosien jälkeen, mutta kyllä meidän järjestelmistä kuitenkin nähdään, että mitä siellä laskuilla on veloitettu. Sergel osaa puolestaan kertoa heidän laskujensa sisällöstä tarkemmin jos olet sinne yhteydessä.

Tästä en tosiaan pääse asiakastietoihin käsiksi, joten en pysty asiaa tarkemmin tutkimaan. Tarvittaessa voit olla vielä meihin yhteydessä esimerkiksi chatin tai Facebookin yksityisviestien kautta, niin voidaan keskustella asiasta. Kuluttaja-asiamies on hyvä väylä myös jos haluat ulkopuolista näkemystä asiaan.

Telia Yhteisö on nyt myös Laiteyhteisö.jpg