peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59778 Jäsentä
165208 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Raivostuttavan hidas mobiilinetti

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎11-01-2020
Kirjoituksia: 5
11/12

Vs: Raivostuttavan hidas mobiilinetti

Yöllä nopeus on hyvä tai ainakin kohtuullinen. Siksi kaikki kuormittavimmat lataukset pitää tehdä aina yöllä (rasittavaa sekin) Asun Kuukantiellä eli olis hullua jos tässä olis mitään katveita kun masto katsoo suoraan tähän (keskustan) suuntaan.

Pakkohan se on kohta alkaa katsella muita liittymiä jos tilanne ei muuten parane. Näinkin pitkään oon jaksanu kun teliassa ei nyt oikeestaan muuten ole vikaa...katsotaan nyt. Toki nyt entinen operaattori on melko aktiivisesti lähestyny halvemman kuukausimaksun muodossa niin joutuu hieman miettiä.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎13-01-2020
Kirjoituksia: 8
12/12

Vs: Raivostuttavan hidas mobiilinetti

@Kangasaukko  kirjoitti:

Yöllä nopeus on hyvä tai ainakin kohtuullinen. Siksi kaikki kuormittavimmat lataukset pitää tehdä aina yöllä (rasittavaa sekin) Asun Kuukantiellä eli olis hullua jos tässä olis mitään katveita kun masto katsoo suoraan tähän (keskustan) suuntaan.

Pakkohan se on kohta alkaa katsella muita liittymiä jos tilanne ei muuten parane. Näinkin pitkään oon jaksanu kun teliassa ei nyt oikeestaan muuten ole vikaa...katsotaan nyt. Toki nyt entinen operaattori on melko aktiivisesti lähestyny halvemman kuukausimaksun muodossa niin joutuu hieman miettiä.

Kyseessä ei tosiaan ole katvealueesta vaan siitä, että kun tukiasemassa on kolme antennia eri ilmansuuntiin niin aina kahden antennin radiokeilat leikkaavat toisiaan päällekkäin. Tässä leikkauskohdassa on enemmän häiriöitä (SINR-arvo laskee) ja se näkyy alhaisempina nopeuksina ja nopeuden heittelynä. Tässä leikkauskohdassa nopeuksien lasku sitten vielä korostuu erityisesti ruuhkatilanteessa, koska nopeudet ovat yleensäkin jo kohtuullisen alhaisia valmiiksi.

Jos asutte suurinpirtein tuon punaisen alueen sisällä niin siinä on epäoptimaalinen käyttöpaikka ja normaalistikin nopeudet eivät välttämättä ole kovin hyviä.

Kannattaa tosiaan kokeilla muitakin operaattoreita prepaid-kortilla, koska tuohon epäoptimaaliseen käyttöpaikkaan ei voi itse vaikuttaa.

uurainen.pngUurainen

0 tykkäystä