Sonera Yhdessä


Olen auttamatta myöhässä - ja pitää nyt kuulostella mitä uusia tarjouksia tällä hetkellä on - mutta minulta on jostain syystä mennyt kokonaan ohi tuo Sonera Yhdessä -palvelu! Kun nyt kokeeksi puhelimiemme Omilla sivuilla katsoin mitä se meille tarjoaisi, niin se ei antanut kuin NELJÄLLE liittymälle mahdollisuuden liittyä tuohon, vaikka meillä on viisi liittymää (ja yks multi-SIM).

 

Samalla ihmettelen, miksi en tätä ole aiemmin ees älynnyt. Ehkä siksi, että meidän kännykät on miehen nimissä (ja hän ei käytä nettiä eikä omia sivuja), joten ei tietenkään minun liittymänumerolleni moista tarjousta ole edes tullut. Kyllä harmittaa. Ollaan maksettu joka kuukausi noin sata euroa viidestä puhelinliittymästä, joista vain kaksi käyttää nettiä!

 

Joskus Soneran liikkeessä käydessäni tästä oli jotain puhetta, mutta ymmärsin myyjän puheesta että sitä ei kannata ottaa meille. Miksiköhän?? Ja miksi tuolla meidän Omilla sivuilla palvelua katsoessa ei tosiaankaan anna kuin neljä liittymää siihen tyrkylle - ja nimenomaan se MINUN puhelimen liittymä puuttuu sieltä. Siksikö, että minun puhelimeen on kytketty se multi-SIM eli numerolle on myös rinnakkaisliittymä?

 

Voe voe. Hirveästi sotkee meidän perheen sonera-hommia myös se, että puhelimet on miehen nimissä ja mobiililaajakaista ja liikkuva netti minun nimissä. Pitäis jotenkin saada kaikki samaan, mutta siinäkin kuulemma on oma ongelmansa. Tai ehkä pitäis jo erottaa pennut vanhemmistaan. :)

 

 


8 kommenttia

Olis näköjään säästetty joka kuukausi noin 20 euroa, kun olis älytty tää aiemmin!!!

Multi-SIM-sivulla sanotaan: "Multi-SIM on liitettävissä kaikkiin Soneran liittymiin, erikoisliittymiä lukuunottamatta (Liikkuva Netti, Zeroforty, Easy, Company Data, Control ja Control Plus sekä Yhdessä -palvelu). "

 

Eli tuoko on syynä siihen, miksi meille sanottiin, ettei Sonera Yhdessä-palvelu käy meidän perheelle, vaikka meillä on viisi liittymää ja maksamme niistä noin satasen kuussa? Jos yhdessä puhelinliittymistämme ei olisi tuota Multi-SIMiä, niin silloinko saisimme? Eli onko minun luovuttava tuosta 5 euroa kuussa maksavasta multi-SIM'istä saadaksemme Sonera Yhdessä -palvelun käyttöömme? Mut kun minä en haluais luopua siitä, koska tarvitsen sitä!

Kunniamerkki +14

Yhdessä-palveluun kytkettyyn liittymään ei saa Multi-simiä, joten se pitää joko lopettaa tai jättää Multi-simillinen liittymä palvelun ulkopuolelle ja pitää sillä omaa liittymää.


@kjns kirjoitti:

Yhdessä-palveluun kytkettyyn liittymään ei saa Multi-simiä, joten se pitää joko lopettaa tai jättää Multi-simillinen liittymä palvelun ulkopuolelle ja pitää sillä omaa liittymää.


Tuleeko tähän palveluun muutoksia nyt 6.5. ?

 

 

@Aarina Yhdessä-palveluun voi kytkeä yhteensä kymmenen liittymää, ja tosiaan Multi-Sim palvelu ei ole mahdollinen Yhdessä-palvelun kanssa.


Liittymien on kaikkien oltava saman henkilön omistuksessa.


Palvelun voi kytkeä netissä , Omilla Sivuilla, tai liittymien omistaja voi ottaa yhteyttä chatin kautta. Chat löytyy Omilta Sivuilta "Kysy meiltä" kohdasta. Samasta paikasta voisi kysäistä tuosta omistussuhteenmuutoksesta, jos haluat siirtää omankin liittymäsi miehesi nimiin :smileyhappy:


@MiaSL kirjoitti:

@Aarina Yhdessä-palveluun voi kytkeä yhteensä kymmenen liittymää, ja tosiaan Multi-Sim palvelu ei ole mahdollinen Yhdessä-palvelun kanssa.

Liittymien on kaikkien oltava saman henkilön omistuksessa.

Palvelun voi kytkeä netissä , Omilla Sivuilla, tai liittymien omistaja voi ottaa yhteyttä chatin kautta. Chat löytyy Omilta Sivuilta "Kysy meiltä" kohdasta. Samasta paikasta voisi kysäistä tuosta omistussuhteenmuutoksesta, jos haluat siirtää omankin liittymäsi miehesi nimiin :smileyhappy:


Meillä on kaikki kännykkäliittymät miehen nimissä, mutta liikkuva netti ja liikkuva laajakaista on minun nimissä. Ja koska mies ei käytä internettiä missään eikä koskaan eikä hallitse omia sivuja, niin parempi vaihtoehto olisi, että kaikki olis meikäläisen nimissä. Onnistuneeko miten helposti semmottinen vaihto? Minä ne laskut joka tapauksessa kaikista aina maksan. :)

 

Pelkät kuukausimaksut kännykkäliittymistä (sisältäen yhden spotifyn) näyttävät olevan sentään "vain" n. 85 euroa kuussa. Lisälaskua tuo jotkut palvelunumerot (esim. SPR:lle lahjoitus yms). Eli melkein taitaa yksiin mennä, vaikka ottaisimme tuon Yhdessä-palvelunkin. Ja siitä vitosen multi-Simistä en tosiaan mielelläni luopuisi, sillä pikkunen parinkympin nokialainen on kaikista paras puhelin soittaa ja tekstailla. Älypuhelin on hyvä netissä ja sähköpostissa ja geokätköilyssä ja muntsailussa, mutta "puhelimeks" se on mielestäni hankala. Ja siitä loppuu akku liian äkkiä, jos lähtee vaikkapa metsäretkelle ja käyttää noita sovelluksia. Siks tuo multi-Sim on varsin hyvä siihen lisäks.

Eli ihan minulle on sitten varmaankin oikein Soneran liikkeessä kerrottu, kun on sanottu, ettei tuota Yhdessä-palvelua kannata loppujen lopuksi meille ottaa. Mut katellaan nyt miten ajat muuttuu.

Voikos tuota Yhdessä-palvelua hyödyntää pelkästään kahden minun nimissäni olevan nettiliittymän kesken? Liikkuva netti ja liikkuva laajakaista? Niissä on 9,90 euron ja n. 18 euron kuukausimaksut. Jos ne yhdistää, tuleeko halvemmaksi - ja säilyykö silti sama nopeus ja muut edut. Mokkulaa (liikkuva netti) käytämme tosin tosi harvoin, yleensä vain reissussa ja kesällä.

En välttämättä lähtisi Yhdessä-palvelua laittamaan näihin. Liittymille tulisi käyttöön yhteisnetti, ja esimerkiksi 10gt:n yhteisnetti olisi kuukaudessa 19,90e, eikä tuo 10gt välttämättä riitä kauhean pitkälle. 20gt olisi 29,90e/kk.


Liikkuva Netti on rajaton, sen kanssa ei tarvitse mietiskellä käyttömääriä lainkaan.


Kannattaa käydä tutustumassa Liikkuva Netti-paketteihin sivuillamme. Jos näyttää siltä, että liittymien päivittäminen on tarpeen, voit ottaa yhteyttä meille päin, vaikka chatin kautta.

Vastaa