Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
aperuskukkanen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia ei toimi! Miksi pysyä telian asiakkaana?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuka enää haluaa telian asiakkaaksi!? Olen ollut telen/soneran/telian lankapuh/arp/fax/modeemi/laalakaista/nmt/gsm/4g/mobiililaajakaista/asiakkaana perheelläni/ yritykselläni parhaimmillaan toistakymmentä liittymää yhteensä liittymäsopimuksia yli 20 klp 40 vuoden ajan. Viime syksynä jäljellä oli vain yksi puhelinliittymä ja mobiililaajakaista, mutta sekin vaihdettiin kilpailevalle yritykselle. Telian oma tekninen asiantuntija totesi itse ettei pysty toimittamaan enää edes 2Mb/s yhteyttä(, vaikka aiemmin se oli sentään n. 7Mb/s) ja neuvoi vaihtamaan operaattoria. Kännykässä on 50Mb/s sopimus, mutta nykyään todellinen nopeus on 1-2Mb/s ja vain lyhyitä muutaman kerran päivässä toimivia yhteyspätkiä. Ikkunasta näkyy kuitenkin kolme telian mastoa pohjoisessa 0.8 Km, idässä 3.0 Km ja lännessä 3.0 Km päässä. Talossamme on mm. dna:n liittymiä, jotka toimii moitteetta, joten pitäisi teliankin toimia vaan ei toimi. Taitaa tulla päätökseen 40 vuoden yhteinen taival telian kanssa. Tele toimi, sonerakin toimi mutta TELIA EI TOIMI OIKEIN!

1 vastaus
KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 152 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei @aperuskukkanen ja tervetuloa Telia yhteisöön.

 

Kuvauksesi perusteella ongelma alueellasi on matkapuhelinverkon ruuhkaisuus. Kun taajuuksia ei ole riittävästi käytössä alueen verkossa kapasiteetti loppuu ja keskinopeudet hidastuvat  (4G-verkossa) alle sopimusehdoissa luvattua 10Mbit/s nopeutta.

 

Tilanne on aina tympeä molemmille osapuolille, tilanteen korjaus vaatii lähes aina uusien taajuuksien käyttöönottoa ja rakentamista. Tämän vuoksi ongelma yleensä kestää pidempään kuin tukiaseman vikatilanteet. Tukiasemien sijainnin perusteella signaalin voimakkuuden tulisi olla kunnossa ellei maastonmuodot tai talon rakenteet signaalin kulkua vaikeuta.

 

Olethan jättänyt jo meille palautteen virallisia kanavia pitkin (soittamalla, telia.fi palvelupyyntö tai chatin kautta) alueen tilanteesta? Tällöin saamme sinua sms-viestillä tai sähköpostilla informoitua kun alueen kapasiteettia/kuuluvuutta ollaan parantamassa.

 

Mukava on kuitenkin kuulla että toimiva vaihtoehto löytyy kilpailijamme verkosta. Inhottavinta olisi mikäli parempaakaan vaihtoehtoa ei olisi tarjolla. Pahoitteluni tietetenkin että alueen verkkokapasiteetti on näinkin huonoksi kohdallasi pääsyt, toivotaan siihen pikaista parannusta.