Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64229
Kirjoituksia 174726

Telian mainokset vs todellisuus



Highlighted

Telian mainokset vs todellisuus

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Telian mainokset vs todellisuus

1/5

Voi että!

Kyllä ottaa päähän kun telkkarissa pyörii joka ilta mainos, jossa perhe ajelee maaseudulla ja autossa olevat lapset surffaavat ongelmitta. Tai kun sähköpostiini tulee jatkuvasti mainoksia, jossa Telia mainostaa ties kuinka nopeita yhteyksiä ja laitteita.

Kuitenkin todellisuus täällä maalla - Uudellamaalla - on sellainen, että paikallaan ollenkin saatavilla oleva nopeus uudella Huawein Telia-kaupasta ostetulla modemilla on iltaisin tyypillisesti 0,1 Mbit/s. Minä olisin onnellinen kun saisin sen luvatun miniminopeuden eli 10 Mbit/s. 

Minut pakotettiin luopumaan ADSL:stä, joka toimi aina loistavasti. Luvattiin nopeampaa yhteyttä. Yhden kerran olen onnistunut saamaan nopeamman yhteyden kuin kuparilla.

Olen ollut pari kertaa yhteydessä tukeen, kuulemma kapasiteettia on niukasti ko mastossa ja meidän suuntaan. Olen sitä mieltä, että vanhan surkeaksi mainostetun kuparin verran kapasiteettia pitäisi sentään taata normaalioloissa.

0 tykkäystä
4 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 438 kpl

2/5

Niukka kapasiteetti on todella harmillinen ilmentymä kun alueella on paljon käyttäjiä saman tukiaseman alla. Näihin ratkaisuna on verkon puolelta parannus kapasiteettiin tai laitteiden yhdistäminen eri taajuudelle, missä kapasiteetti olisi parempi.

Käytiinkö kanssasi läpi (kun otit yhteyttä tekniseen tukeen) eri 4G verkon taajuuksien lukitsemista omalta laitteelta? Lukitus on mahdollista, jos laitteen ohjelmisto tukee sitä. Meiltä hankittuun Huawei B535, -B525 ja -B593 modeemiin löytyy kuvalliset ohjeet, kuinka verkonlukituksen voi tehdä laitteen hallinnasta.

Mikä modeemi sinulla on käytössä? Modeemin tarkan mallin näkee sen takana olevasta tarralapusta tai akun kannen alta tarralapusta jos se on akullinen versio.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 109 kpl

3/5

M


@VaihdoinVasta  kirjoitti:

Voi että!

Kyllä ottaa päähän kun telkkarissa pyörii joka ilta mainos, jossa perhe ajelee maaseudulla ja autossa olevat lapset surffaavat ongelmitta. Tai kun sähköpostiini tulee jatkuvasti mainoksia, jossa Telia mainostaa ties kuinka nopeita yhteyksiä ja laitteita.

Kuitenkin todellisuus täällä maalla - Uudellamaalla - on sellainen, että paikallaan ollenkin saatavilla oleva nopeus uudella Huawein Telia-kaupasta ostetulla modemilla on iltaisin tyypillisesti 0,1 Mbit/s. Minä olisin onnellinen kun saisin sen luvatun miniminopeuden eli 10 Mbit/s. 

Minut pakotettiin luopumaan ADSL:stä, joka toimi aina loistavasti. Luvattiin nopeampaa yhteyttä. Yhden kerran olen onnistunut saamaan nopeamman yhteyden kuin kuparilla.

Olen ollut pari kertaa yhteydessä tukeen, kuulemma kapasiteettia on niukasti ko mastossa ja meidän suuntaan. Olen sitä mieltä, että vanhan surkeaksi mainostetun kuparin verran kapasiteettia pitäisi sentään taata normaalioloissa.


Missä päin ja millaiset signaaliarvot, jos katsot Huawein asetuksista (RSRP,SINR,RSRQ jne)?

 

Oletko tehnyt virallisen vikailmoituksen Telialle 4G-nopeuksista?

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

4/5

@HenriLie  kirjoitti:

Niukka kapasiteetti on todella harmillinen ilmentymä kun alueella on paljon käyttäjiä saman tukiaseman alla. Näihin ratkaisuna on verkon puolelta parannus kapasiteettiin tai laitteiden yhdistäminen eri taajuudelle, missä kapasiteetti olisi parempi.

Käytiinkö kanssasi läpi (kun otit yhteyttä tekniseen tukeen) eri 4G verkon taajuuksien lukitsemista omalta laitteelta? Lukitus on mahdollista, jos laitteen ohjelmisto tukee sitä. Meiltä hankittuun Huawei B535, -B525 ja -B593 modeemiin löytyy kuvalliset ohjeet, kuinka verkonlukituksen voi tehdä laitteen hallinnasta.

Mikä modeemi sinulla on käytössä? Modeemin tarkan mallin näkee sen takana olevasta tarralapusta tai akun kannen alta tarralapusta jos se on akullinen versio.


Modemini on Huawei B535-232. Telia-kauppias väitti sen olevan moderni ja tehokas.

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 387 kpl

5/5

@VaihdoinVasta  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Niukka kapasiteetti on todella harmillinen ilmentymä kun alueella on paljon käyttäjiä saman tukiaseman alla. Näihin ratkaisuna on verkon puolelta parannus kapasiteettiin tai laitteiden yhdistäminen eri taajuudelle, missä kapasiteetti olisi parempi.

Käytiinkö kanssasi läpi (kun otit yhteyttä tekniseen tukeen) eri 4G verkon taajuuksien lukitsemista omalta laitteelta? Lukitus on mahdollista, jos laitteen ohjelmisto tukee sitä. Meiltä hankittuun Huawei B535, -B525 ja -B593 modeemiin löytyy kuvalliset ohjeet, kuinka verkonlukituksen voi tehdä laitteen hallinnasta.

Mikä modeemi sinulla on käytössä? Modeemin tarkan mallin näkee sen takana olevasta tarralapusta tai akun kannen alta tarralapusta jos se on akullinen versio.


Modemini on Huawei B535-232. Telia-kauppias väitti sen olevan moderni ja tehokas.


B535-232 ei aivan modernein ole, mutta ihan menevä laite. Kaikista kehittyneimpiä ovat Huawei 5G CPE pro2 , ZTE:n vastaava ja Huawei B818 -purkit, sekä sitten muutama Netgearin, MR1100 ja MR2100-routerit.

 

Tuo sinun kertomasi hitaus voisi johtua heikosta kuuluvuudesta. Mitä laite kertoo signaalinvoimakkuuksiksi, kuten @snow28 tuossa edellä kyseli? Löytyy hallintasivulla, asetukset, tietoja laitteesta  , jos nyt oikein muistan.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.