Uusi liittymä ei toimi?


Hei,

 

tilasin 16.4. Soneralta uuden liittymän, ts siirsin Dna:n liittymäni Soneralle. Kortti tuli postissa nopeasti, mutta ei löydä verkkoa. Pitääkö liittymä itse aktivoida jossain vai hoituuko automaattisesti?

 

En myöskään pääse "Sonera Omat Sivut"-kautta tarkistamaan asiaa. Herjaa, että liittymä pitää olla samalla nimellä kuin verkkopankkitunnukset. Näin onkin joten missäköhän nyt vika?

 

Vappupäivä ja valitettavasti Soneralla ei taida kukaan vastata puhelimeen vai voinko soittaa jonnekin? Palvelunumerossa tuntuisi olevan vain automaatti.

 

Kiitos etukäteen kaikista kommenteista!


9 kommenttia

Pitää aktivoida, tuossa ohjetta:

 

Uuden SIM-kortin käyttöönotto (aktivointi)

Jos olet tilannut SIM-kortin asiakaspalvelusta, voit ottaa uuden SIM-kortin käyttöön tekstiviestillä. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviestiAKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 e). Esim. AKTIVOI 0401234567. Aktivointiviestin voi lähettää millä tahansa jo käytössä olevalla liittymällä. Viestiä ei voi lähettää uudella kortillasi. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.

Mikäli vanha SIM-korttisi on toimintakunnossa, suosittelemme, että kopioit puhelinnumerot ja viestit puhelimellesi (puhelimen muistiin), jolloin sinun ei tarvitse tallentaa numeroita yksitellen uudelle SIM-kortille. Numeroiden tallennus onnistuu myös tietokoneelle Nokian puhelimilla PC Suite ja iPhonella iTunes -ohjelman kautta. Joidenkin kauppiaiden luona on mahdollista kopioida vanhan SIM-kortin tiedot uudelle kortille, tiedustele tätä mahdollisuutta ja hintaa kauppiaalta. Kadonneesta tai rikkoutuneesta SIM-kortista tietoja ei ole mahdollista palauttaa.

Kiitos nopeasta vastauksesta!

 

Onkohan aktivoinnille jokin aikaraja, koska herjaa paluuviestissä, ettei ko. numeroa voi aktivoida? Saako Soneran asiakaspalveluun mitään kautta tänään yhteyttä? Edellinen liittymä lakkasi toimimasta viime yönä enkä tullut kokeilleeksi tätä ajoissa...

 

Omien sivujen chat toimii 24/7, mutta siitäkään ei ole apua, jollet pääse omille sivuille.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro Missnelly ja tervetuloa Klaaniin :)

Toimiiko DNA:n kortti vielä, ts. mikä oli numeronsiirron ajankohta? Uutta liittymää ei tarvitse aktivoida, tuo mainittu ohje tarkoittaa kortinvaihtotapauksia.


 


Jos deadline operaattorinvaihdokselle meni jo niin onko sulla ollut se puhelin koko ajan päällä? Jos on, käytäppä sammuksissa niin se lähtee sillä toimimaan.


 


Mutta, tuo herja Omien Sivujen tunnuksista viittaa ainakin äkkiseltään siihen että meidän kortin ei olisi pitänyt vielä toimiakaan eli siirtoajankohta on tulevaisuudessa ja siitä olisi pitänyt DNA:n korttiin kyllä tulla ilmoitusviestejä. Koska jos deadline olisi jo mennyt liittymä olisi meidän puolelta jo auki ja pääsisit luomaan Omille Sivuille tunnukset (kunhan verkkopankkotunnukset ovat saman ihmisen kuin liittymäsopimuksen tehnyt henkilö on).


 


Kerrotko näiden kysymysten perusteella lisätietoja :)

Moi!

 

Kiitokset jälleen!

 

Itseasiassa en ole käyttänyt sitä DNA:n liittymää ikiaikoihin, koska minulla oli (Elisan) työsuhdeliittymä, joka lakkasi siis viime yönä toimimasta. En äkkiseltään löytänyt mistään sitä DNA:n korttia, jotta olisin voinut tsekata, toimiiko se tai onko siihen tullut viestiä. Kyseinen DNA:n liittymä on ollut minulla ikään kuin varalla, erittäin halvalla maksulla. Siinä on sen verran hyvä numero, etten viitsinyt luopua siitä.

 

Tein tilauksen uudesta kortista (numero siis tuo ennen DNA:lla ollut) 16.4.aamulla.  Siellä muistaakseni luki, että alkaa toimia 15 päivän kuluttua eli käsittääkseni pitäisi nyt olla jo ok. (toinen vaihtoehtohan olisi ollut valita jokin myöhäisempi ajankohta)

 

Ei tässä maailma kaadu, vaikkei puhelinta tällä hetkellä olekaan käytössä 🙂, mutta lähinnä mietityttää, vaihtuuko se tosiaan itsekseen vai pitäisikö tehdä jotain. Tai vaikuttaako asiaan se, että se viidestoista päivä tilauksen tekemisestä on vappuaatto.

 

 

Niin ja unohtui mainita, että olen sulkenut ja avannut puhelinta tänään päivän mittaan useampaan kertaan. :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Ok, ainakin minusta tuo vaikuttaa siltä että siirto ei ole vielä edes tapahtunut. Asiakaspalvelu on taas huomenna avoinna numerossa 0200 17000 joten varmista sitä kautta tuo siirtopäivä ja tarkka kellonaika. Jos tässä onkin jotain muuta taustalla niin se selviää sitten siinä samalla.

Tulethan jokatapauksessa tänne kertomaan miten tilanne ratkesi 🙂

Joo niinhän se oli, että olin vähän ylioptimistinen ja luulin liittymän olevan toiminnassa viimeistään 15 vrk:n päästä tilaamisesta. Soitin tänään Asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin, että liittymä toimii 5.5. alkaen.

 

Eihän sitä nyt 4 päivää pärjää ilman puhelinta 🙂, joten kävin hakemassa DNA:lta uuden kortin tähän siirymäaikaan.

 

Oma vika, olisi pitänyt tilata uusi liittymä ajoissa.

 

Lämmin kiitos kaikille, jotka täällä vastailivat. Klaani toimi hienosti, tietää, että voi jatkossakin turvautua tänne. Mukavaa viikonloppua!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

@Missnelly kirjoitti:

Joo niinhän se oli, että olin vähän ylioptimistinen ja luulin liittymän olevan toiminnassa viimeistään 15 vrk:n päästä tilaamisesta. Soitin tänään Asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin, että liittymä toimii 5.5. alkaen.


 


Eihän sitä nyt 4 päivää pärjää ilman puhelinta 🙂, joten kävin hakemassa DNA:lta uuden kortin tähän siirymäaikaan.


 


Oma vika, olisi pitänyt tilata uusi liittymä ajoissa.


 


Lämmin kiitos kaikille, jotka täällä vastailivat. Klaani toimi hienosti, tietää, että voi jatkossakin turvautua tänne. Mukavaa viikonloppua!




Hienoa, että sait apuja vapun aikanakin. Huomennahan on jo 5.5. joten pitkään ei tarvitse odottaa, että homma lähtee toimimaan :)

Vastaa