VAKUUSMAKSU 500€???

  • 19 July 2021
  • 9 kommenttia
  • 289 katselukertaa

Hei Telialaiset, Suureksi hämmästyksekseni sain Telialta kirjeen, että minun on maksettava vakuusmaksuna 500€, sen jälkeen kun olin ottanut liikkeessä heidän liittymänsä käyttöön, koska muuten en voi avata liittymää. En siis saa suomalaista puhelinta! KIRISTYSTÁ! Syynä on se, että olen kirjoilla toisessa maassa, aivankuin sen vuoksi olisin epäluotettava !? Kuitenkin olen suomalainen, minulla on suomalainen pankkitili, jonne tulee joka kk säännölliset tulot, omistusasunto Suomessa ja usean kk oleskelu joka vuosi Suomessa. Minulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriötä koko elämäni aikana! Ihmettelen, kuinka suhtaudutaan niihin satoihin tuhansiin nuoriin, jotka nykyisin asuvat kahdessa tai kolmessa maassa ja tekevät etätyötä? Telia ei ole ajantasaistanut käytäntöjään nykytilanteeseen! Maailma muuttuu!


9 kommenttia


@Thionville2021  kirjoitti:

Hei Telialaiset, Suureksi hämmästyksekseni sain Telialta kirjeen, että minun on maksettava vakuusmaksuna 500€, sen jälkeen kun olin ottanut liikkeessä heidän liittymänsä käyttöön, koska muuten en voi avata liittymää. En siis saa suomalaista puhelinta! KIRISTYSTÁ! Syynä on se, että olen kirjoilla toisessa maassa, aivankuin sen vuoksi olisin epäluotettava !? Kuitenkin olen suomalainen, minulla on suomalainen pankkitili, jonne tulee joka kk säännölliset tulot, omistusasunto Suomessa ja usean kk oleskelu joka vuosi Suomessa. Minulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriötä koko elämäni aikana! Ihmettelen, kuinka suhtaudutaan niihin satoihin tuhansiin nuoriin, jotka nykyisin asuvat kahdessa tai kolmessa maassa ja tekevät etätyötä? Telia ei ole ajantasaistanut käytäntöjään nykytilanteeseen! Maailma muuttuu!




Hei @Thionville2021 ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Vakuuksia saatetaan pyytää etukäteen, vaikka maksuhäiriöitäkään ei olisi. Mainitsit, että sinulla on vakituinenosoite ulkomailla ja tämä on mitä luultavammin syy siihen, että vakuuksia pyydetään. Tässä tilanteessa, kun vaikutinen asuinpaikka on ulkomailla ei välttämättä ole mahdollista saada tarpeeksi tietoa maksuhistoriatiedoista. Ymmärrän, että tällainen vakuusmaksu yllättää epämiellyttävällä tavalla. Suosittelen, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme tarkempia tietoja varten.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Näin ulkopuolisena voin todeta, että onhan tuo 500 euron vakuusmaksu puhelinluittymästä aika raju vaatimus. Puhutaan noin 1,5 vuoden kuukausiveloituksista. Ymmärtäisin vaatimuksen osamaksusopimuksessa, mutta liittymän kohdalla luulisi olevan muitakin käytäntöjä. Ketjun aloittajalle vinkiksi jos aiot maksaa tuon vakuusmaksun, niin pyydä Teliaa asettamaan vastaavan suuruinen pankkivakuus. Telian mahdollisessa konkurssi tai yrityssaneeraus tilanteessa menetät vakuusmaksun suurella todennäköisyydellä.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Thionville2021  kirjoitti:

Kuitenkin olen suomalainen, minulla on suomalainen pankkitili, jonne tulee joka kk säännölliset tulot, omistusasunto Suomessa ja usean kk oleskelu joka vuosi Suomessa. Minulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriötä koko elämäni aikana! Ihmettelen, kuinka suhtaudutaan niihin satoihin tuhansiin nuoriin, jotka nykyisin asuvat kahdessa tai kolmessa maassa ja tekevät etätyötä? Telia ei ole ajantasaistanut käytäntöjään nykytilanteeseen! Maailma muuttuu!


Ainakin prepaid pitäisi onnistua?

 

En tiedä tilanteestasi, mutta voi olla että jos henkilöllä ei esimerkiksi ole suomen kansalaisuutta niin silloin rästien yms. perintä olisi niin vaikeaa että firmat katsoo paremmaksi olla antamatta luottoa. Nykymaailmassa kun kaiken pitää olla niin virallista. Ennen vanhaan kaikki oli helpompaa: esimerkiksi postipakettien nouto onnistui kun käveli postin ovesta sisään niin kassahenkilö vinkkasi saman tien että "hei, sulle on paketti". Mitään pakettikortteja, puhelinleikkejä tai etenkään henkkareita ei kysytty, koska tunsivat asiakkaansa jo ennestään vaikka ei edes oltu mitään lähituttavia. Nykyään taas et saa mitään pakettia ulos ilman henkkareita, vaikka kassan takana olisi lähiomainen töissä. Veikkaisin, että monen hankaluuden takana on EU ja sen järjenvastaiet direktiivit, joilla elämää vaikeutetaan monesta kohtaa.


@MinnaLN  kirjoitti:

Vakuuksia saatetaan pyytää etukäteen, vaikka maksuhäiriöitäkään ei olisi. Mainitsit, että sinulla on vakituinenosoite ulkomailla ja tämä on mitä luultavammin syy siihen, että vakuuksia pyydetään. Tässä tilanteessa, kun vaikutinen asuinpaikka on ulkomailla ei välttämättä ole mahdollista saada tarpeeksi tietoa maksuhistoriatiedoista. Ymmärrän, että tällainen vakuusmaksu yllättää epämiellyttävällä tavalla. Suosittelen, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme tarkempia tietoja varten.





Olen jo ollut yhteydessä heihin mutta mitään muutosta ei tule heidän puoleltaan. 


 


Edit MinnaLN: lisätty lainaus.


@AsiakasY  kirjoitti:

Näin ulkopuolisena voin todeta, että onhan tuo 500 euron vakuusmaksu puhelinluittymästä aika raju vaatimus. Puhutaan noin 1,5 vuoden kuukausiveloituksista. Ymmärtäisin vaatimuksen osamaksusopimuksessa, mutta liittymän kohdalla luulisi olevan muitakin käytäntöjä. Ketjun aloittajalle vinkiksi jos aiot maksaa tuon vakuusmaksun, niin pyydä Teliaa asettamaan vastaavan suuruinen pankkivakuus. Telian mahdollisessa konkurssi tai yrityssaneeraus tilanteessa menetät vakuusmaksun suurella todennäköisyydellä.





Kiitos vihjeestä, mutta lähden Suomesta 6 vk kuluttua ja lopetan silloin liittymän, sanoin siitä, mutta siitä huolimatta minun on maksettava summa. Aika uskomatonta. Opin tästä että parempi ottaa prepaid sopimus.


 


Edit MinnaLN: lisätty lainaus.

Kunniamerkki +8

Sama se on ulkomailla, helpompi se prepaid on. Helpollahan täällä saa liittymän, kun rahalla selviää. Tietyissä maissa ei saa ulkomainen hakija liittymää haettua edes rahalla. 

Minut oli suljettu jo pois keskustelusta, jonka aloitin, enka voinut enaan kirjautua, todella ESTETTY! kUN EN KIRJOITA MUKAVIA JA HAUSKOJA...paasin taas livahtamaan tanne. Kritiikki ei ole suotavaa talla sivustolla. Ainakin Euroopan maissa saa liittyman, kun on pankkitili siina maassa. Sain nyt Elisan liittyman ongelmitta, joten kiitos. Se vain on kalliimpi, mutta minulle on tarkeaa olla nama pari kk Suomessa suomalainen numero. Teliaa en tule suosimaanenaan, vaikka se olisi edullisempi!


@Thionville2021  kirjoitti:

Minut oli suljettu jo pois keskustelusta, jonka aloitin, enka voinut enaan kirjautua, todella ESTETTY! kUN EN KIRJOITA MUKAVIA JA HAUSKOJA...paasin taas livahtamaan tanne. Kritiikki ei ole suotavaa talla sivustolla.




Kaikenlainen keskustelu ja ehdottomasti myös kritiikki on tervetullutta tänne Yhteisöön. Kritiikkihän on ehdottoman tärkeää kehittymisen kannalta.

Tämä aloittamasi ketju on pysynyt sivustollamme koko ajan, vaan kerroit, että et päässyt kirjautumaan. Saitko jonkun herjan, kun yritit kirjautua tänne Yhteisöön vai millä tavoin kirjautumisesi estyi?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@sevk_  kirjoitti:

Sama se on ulkomailla, helpompi se prepaid on. Helpollahan täällä saa liittymän, kun rahalla selviää. Tietyissä maissa ei saa ulkomainen hakija liittymää haettua edes rahalla. 


Olen samaa mieltä ja eikä tarvitse silloin päätä vaivata laskutusasioilla.👍>

Vastaa