Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Oboisti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vastaajan poiskytkentä ja soitonsiirtojen hallinnointi telia.fi -sivustolla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja on ohje vastaajan hallinnoimiseksi:

 

Vastaajan asetukset

Voit muokata vastaajan asetuksia, esim. tervehdyksiä ja PIN-asetuksia, kirjautumalla Teliaan. Pääset asetuksiin seuraavaa polkua:

  1. Valitse oma liittymäsi (esim. 0401234567)
  2. Valitse Vastaaja
  3. Valitse välilehti Asetukset

Oma liittymä-sivulla ei voi valita Vastaaja, koska sellaista ei ole.

 

Yritin kysyä asiaa Chatistä, mutta en asiakaspalvelija ei vastannut kysymykseeni, vaan sulki Chatin.  Tällaistako on Telian asiakaspalvelu?  Miten saan vastaajan pois päältä kirjauduttuani telia.fi sivustolle?

 

EDIT: Otsikkoa muokattu vastaamaan koko ketjun aiheita

 

25 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Oboisti@  kirjoitti:

Sivulla https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja on ohje vastaajan hallinnoimiseksi:

 

Vastaajan asetukset

Voit muokata vastaajan asetuksia, esim. tervehdyksiä ja PIN-asetuksia, kirjautumalla Teliaan. Pääset asetuksiin seuraavaa polkua:

  1. Valitse oma liittymäsi (esim. 0401234567)
  2. Valitse Vastaaja
  3. Valitse välilehti Asetukset

Oma liittymä-sivulla ei voi valita Vastaaja, koska sellaista ei ole.

 

Yritin kysyä asiaa Chatistä, mutta en asiakaspalvelija ei vastannut kysymykseeni, vaan sulki Chatin.  Tällaistako on Telian asiakaspalvelu?  Miten saan vastaajan pois päältä kirjauduttuani telia.fi sivustolle?

 

 

 


Hei ja tervetuloa Yhteisöön!

 

Jos olen aivan oikein ymmärtänyt, niin vastaajaa hallinnoidaksesi tulee telia.fi -sivustolle kirjautua puhelinnumerollasi, alla olevien ohjeiden mukaisesti. Teitkö jo tällä tavalla?

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/puhelimen-kaytto/vastaaja

 

*Kirjautumisen käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €)."

 

....

 

Eli, kirjaudu puhelinnumerolla ja kertakäyttösalasanalla.

 

Sitten "Liittymäsi" välilehdellä katso laatikosta "Hallinnoi liittymääsi" , siitä "vastaaja", ja edelleen "palvelun tila". Tuosta sitten pitäisi pystyä kytkemään vastaaja pois päältä.

 

 

Löytyikö tämä asetus?

 

Jos ei edelleenkään onnistunut, niin sitten suosittelen olemaan uudestaan chatin kautta yhteydessä Teliaan taikka ihan perinteisesti soittamaan asiakaspalveluun asian ratkaisemiseksi.

Oboisti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa.  On vain

 

- Tee vikailmoitus

- Sulje liittymä

- MMM viestit

- Käyttöohjeet

- Tilaa uusi SIM

- Aktivoi SIM

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1892 custom-general.kudos
  • 2894 custom-general.replies
  • 129 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Oboisti@  kirjoitti:

"Hallinnoi liittymääsi" kohdassa ei ole vastaajaa.  On vain

 

- Tee vikailmoitus

- Sulje liittymä

- MMM viestit

- Käyttöohjeet

- Tilaa uusi SIM

- Aktivoi SIM


Hei!

 

Jos nyt kirjauduit käyttäen puhelinnumeroasi ja kertakäyttösalasanaa, eikä noita valintoja edelleenkään ole, niin olisin yhteydessä asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi. Jokin tuossa selvästi mättää, mutta minä en ainakaan kekkaa, mikä vinossa on.

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1775 custom-general.kudos
  • 2257 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ensin kuulema pitää aktivoida Vastaaja-palvelu soittamalla siihen mikäli niitä ei koskaan asettanut, jonka jälkeen tuon Omien Sivujen asetuksien pitäisi näkyä. Toki nopea tie on ottaa vastaaja pois päältä samalla kun aktivoi sitä puhelimitse  Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Testailin tässä varmuudeksi vielä itse. Tälläinen on näkymä kun kirjauduin mobiilivarmenteella/Teliatunnuksella:hallinnoiliittymääsi mobiilivarmenne.JPG

 

ja sitten kun kirjautuu puhelinnumerolla, tulee tälläinen näkymä:

hallinnoi liittymääsi puhelinnumerolla kirjautuminen.png

 

Tästä alemmasta näkymästä pääset muokkaamaan vastaajaa. Myös asiakaspalvelusta voidaan kytkeä vastaaja pois päältä. 

kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hmmmm...

 

Vastaajan hallinnoinnin voi myös liittää Telia-tunnuksen alle , jolloin ei tarvitse vastaajaan kirjautua puhelinnumerolla. Tässä ohje:

 

 

Haluan käyttää Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellani. Mitä teen?

 

Jos haluat hallinnoida Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi Omilla Sivuilla, niin toimi seuraavanlaisesti..

 

1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu ja kirjaudu sisään Telia-tunnuksellasi, mobiilivarmenteellasi tai pankkitunnuksillasi

2. Valitse tämän jälkeen "Omat tietoni ja asetukset"-osio

3. Muokkaa kirjautumistietojasi ja tunnistaudu tämän jälkeen vielä kerran mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla

4. Valitse liittymä, jonka haluat yhdistää Telia-tunnuksesi alle. Menee jonkin aikaa ennen kuin palvelu aktivoituu. Jatkossa voit hallinnoida kätevästi Vastaaja-palvelua Telia-tunnuksellasi

 

 

Näin olen tehnyt ja homma toimii. Hymiö Onnellinen

Oboisti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos vastauksista. Tämä alkaa olla vaikein käyttöliittymä, minkä olen elämässäni kohdannut. Vastaajaa pitää voida hallita ilman mitään lisäoperaatioita heti, kun käyttäjä on luonut telia.fi tunnuksen.

Oboisti
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä.  Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani.  Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.

 

kustaa1967
Konkari
  • 331 custom-general.kudos
  • 782 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Oboisti@  kirjoitti:

Seuraava ongelma on puheluiden siirto, kun en vastaa tai puhelin on pois päältä.  Tätäkään en löytänyt telia.fi-sivuiltani.  Ilmeisesti Telia on vielä auttamattoman vanhanaikainen puhelinyhtiö, joka ei halua tarjota palveluita käyttäjäystävällisesti netissä.

 


Näinhän se valitettavasti on. Muilla operaattoreilla ne soitonsiirrot on kätevästi asetettavissa itsepalvelussa , mutta Telialla ne pitää naputtaa puhelimesta erilaisilla koodeilla.

 

Tässä ohjeet:

 

https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/liittymat-ja-laitteet/puhelinliittymat/soitonsiirto-ohj...