Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JAASARTO_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Yhteyden katkeaminen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei!

Ehdin jo jossain vaiheessa kehua että 3G-liittymämme on toiminut hyvin. Yleensä ottaen latausnopeudet ovat olleet niin hyviä että on pystynyt katsomaan esim. Netflixiä parhaimmalla laadulla ilman mitään pätkimistä. Parin viikon aikana on ollut kuitenkin omituisia yhteyden katkeamisia noin klo 20-22 välisenä aikana. Voi olla että kyseistä ongelmaa on ollut aiemminkin, mutta en ole kiinnittänyt siihen huomiota. Esim. eilen yhteys katkeisi 2 kertaa. Tämä on ilmennyt juuri katsottaessa Netflixiltä jotain. Mokkula (E3276) alkaa vilkuttaa sinistä valoa eikä data liiku mihinkään suuntaan. Ei auta muu kuin käynnistää reititin uudestaan jonka jälkeen homma taas toimii. Mokkula on ollut koko ajan pakotettuna 3G:hen. Mitään ajatuksia mistä moinen voisi johtua ja mitä sille voisi tehdä?
3 vastausta
PekkaHoo_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 50 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JAASARTO!

Ymmärsin kirjoituksestasi, että mokkula on kiinni reittimessä. Oletko kokeillut mokkulaa kiinni suoraan tietokoneeseen? Tällä testillä voidaan varmistua siitä, ettei reititin itsessään aiheuta tätä yhteyden katkeilua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
JAASARTO_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moi!

Reitittimen asetuksissa oli "Keep Alive" kohta. Valmistaja suositteli pingaamaan isäntäpalvelimen DNS osoitetta 7 sekunnin välein. Nähdäkseni tuo auttaa yhteyden katkeiluihin. Ainakin toistaiseksi on toiminut.
TapaniV_
Telialainen
Telialainen
  • 2 custom-general.kudos
  • 767 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei JAASAARTO!

Kiitos viestistäsi. Hieno homma, että yhteys on toiminut nyt paremmin. Saattaa tosiaan olla, että käytössäsi oleva reititin on jotenkin katkaissut yhteyden. Varmuudella tätä ei kuitenkaan voida sanoa.

Toivottavasti jatkossa katkeilemisia ei enää esiinny.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu