opengate ongelma


Hei! Etsin keskustelupalstoilta, enkä löytänyt ongelmaani viittaavia tietoja.

 

Eli paransin liittymäni nettinopeutta ja ostin samalla opengate palvelun jotta voin luoda pelipalvelimia ja pelailla ystävieni kanssa pelejä joissa ei ole suoraan lähiverkkomahdollisuutta.

 

IP-osoitteeni alkaa kyllä numeroilla 46. (en tiedä onko väliä) mutta ystäväni eivät pääse yhdistämään minuun siltikään ja netin port testeritkin sanovat että 80 closed ja kaikki muutkin.

 

Eli laitteena android puhelin (galaxy note 2) ja sieltä langaton tukiasema käytössä -> tietokoneella yhdistetty.

 

Olen laittanut yhteyspisteiden nimet osioon uuden APN yhteyden nimellä opengate ja laittanut Yhteyspiste (APN) kohtaan "opengate" ilman "" merkkejä.

 

Olenko jättänyt jotain tekemättä?

 

 


2 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Sinulla on kyllä ihan samanlainen ongelma kuin useimmillakin Opengate käyttäjillä: Et tiedä siis 4G laitteesi ominaisuuksista ja Opengaten toiminnasta.


 


Ongelmasi siis on se että testaat portti 80 joka menee Soneran palomuurin läpi OK. Sen jälkeen se kohtaa jo laitteesi palomuurin, Samsungin. No siitäpä läpi ei pääsekkään eli portti testi sanoaa että portti on kiinni. Ongelmasi on omassa Samsung laitteessasi ja tähän tulee tehdä porttiohjaus. Play kaupasta voisi löytyä sovellus ja porttiohjaus vaatisi root oikeudet. 


 


Eli julkinen verkko tulee Samsungiisi mutta ei sen läpi. Tämä vastaavanlainen ongelma on myös useimmissa mokkuloissakin.

Vastataan tähän vielä täydentäen, että täällä sekä ylä- että alaportit tulevat opengate APN:llä läpi. Laitteina Dovado Tiny AC + Huawei E3372 siltaavassa tilassa.

 

Olen kuitenkin taistellut samalla liittymällä esimerkiksi Elisan brandaaman Huawei B593s kanssa ja tämä minun yksilöni oli hyvin nihkeä toimimaan Soneran opengaten kanssa erityisesti alempien porttinumeroiden osalta (ainakaan port forward ei toiminut alaporteilla enkä keksinyt mitenkä laitteen saisi aidosti siltaavaksi).

 

Laitteissa on siis eroja ja kannattaa huolella perehtyä myös laitteen ominaisuuksiin, mikäli aikoo esimerkiksi jonkinlaisia palveluita isännöidä. Toimivakaan liittymä ei auta, jos laitteen firmware estää toiminnalliuuksien käytön.

Vastaa