Modeemissa valot punaisella

  • 11 December 2014
  • 9 kommenttia
  • 725 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Mikäköhän vialla kun Sonera Viihteen mukana tulleessa valkoisessa modeemissa on nyt reilun viikon palanut punaisella status ja internet valot. Välillä muuttuvat taas vihreiksi mutta monta kertaa päivässä, varsinkin iltaisin palavat punaisena.
Netti näyttäisi toimivan kuitenkin...
Mikäköhän tässä murheenkryynissä on taas vikana?

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Tuttu ongelma minulle, mene selaimella hallintasivulle 192.168.1.1

Tästä polusta Home > Broadband Connection > Internet Services > Internet

löytyy verkkoasetukset. Katso onko Gateway kenttä tyhjä... Tämä on se punainen ilmoitus, eli modeemi ei saa yhteyttä oletusyhdyskäytävään.

Korjaus: Mene Home > Toolbox > DHCP Operation

ja sieltä katkaise (Disconnet) Internet, ja muodosta yhteys uudelleen.
Moi Wolle,

Tämä on yleisempi ongelma, josta on ilmoitettu eteenpäin ja ongelman aiheuttaja on tutkinnassa. Mikäli laite ei saisi yhteyttä oletusyhdyskäytävään, niin silloin myöskään nettiyhteys todennäköisesti ei toimisi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Kyllä verkkoyhteys saattaa toimia, niin minulla on toiminut, vaikka Inteno ei saisikaan yhteyttä oletusyhdyskäytävään.

Erikoista kuitenkin on miten on tämä mahdollista jos Inteno ei tiedä minne lähettää paketit.
Tein Olkitun ohjeiden mukaan mutta vika jatkuu edelleen.
Pakko kyllä todeta, että eipä ole ollut viikkoakaan ilman jotain häikkää Sonera Viihteessä. Heti kun määrä-aikaisuus on loppu ni lähtee kyllä vaihtoon...
Tälläkin hetkellä huutaa vaan virhekoodia 521 ja mitään verkkotallenteita ei pysty katsomaan...
Moro Wolle!

Nuista modeemin valoista on vika tutkinnassa. Toimiihan sulla kuiten nettiyhteys vaikka valot näyttäiskin punaista?

Kokeileppa tuohon tallenne ongelmaan digiboxin resetointia. Täältä löytyy ohjeet toimenpiteeseen http://bit.ly/1DjSfG4

Jos tuosta ei ole apua niin kannattaa tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen voi tehdä sonera.fi omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluun 020690101.
Juha- kirjoitti:
Moro Wolle!

Nuista modeemin valoista on vika tutkinnassa. Toimiihan sulla kuiten nettiyhteys vaikka valot näyttäiskin punaista?

Kokeileppa tuohon tallenne ongelmaan digiboxin resetointia. Täältä löytyy ohjeet toimenpiteeseen http://bit.ly/1DjSfG4

Jos tuosta ei ole apua niin kannattaa tehdä vikailmoitus. Vikailmoituksen voi tehdä sonera.fi omien sivujen kautta tai soittamalla vikapalveluun 020690101.


Nyt sit nettikin alkanut tökkimään (wi-fi) ...... kun valot punaisena...
Morjes Wolle

Yhteys modeemille asti näyttäisi toimivan kuitenkin. Linja on siis kunnossa. Voisit tuohon langattoman verkon ongelmaan kokeilla ensimmäisenä modeemin tehdasasetuksien palauttamista pitämällä laitteen takaa löytyvää reset-painiketta pohjassa yhtäjaksoisesti n. 15s ajan. Laitteen hallinnasta voi myös kokeilla vaihtaa langattoman verkon lähetyskanavaa.

Itse olen myös törmännyt punaisiin valoihin useamman kerran, ajattelin ostaa uuden modeemin mikä on testimenestyjä 3 vuoden takuulla:

 

http://www.jimms.fi/tuote/RT-AC66U

 

Minulla ei ole edes WiFi käytössä koskaan, mutta tätä tapahtuu silti ihan normaalissa käytössä, ja mikä kummallista on se että vaikka valot olisikin punaisella se ei joka kerta katkaise yhteyttä nettiin.

 

Tuntuu siltä että Inteno modeemi ei tykkää jos sille antaa liian paljon pyyntöjä samaan aikaan, helpoin tapa saada punaiset valot on chatata Suomi24 chat huoneissa hetken ajan. Inteno on ns. altis loputtomaan looppiin mikä hämmentää modeemia ja aiheuttaa yhteyden katkeamisen.

Vastaa