Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
BYSIYS
Uusi jäsen
  • 16 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi tallennusnäkymä on käyttökelvoton

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 
79 vastausta
Japeaa
Vakiokalustoa
  • 34 custom-general.kudos
  • 95 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

100 megan talokuitu ja Arris 4302W piuhalla kiinni Technicolor Telia X2-reitittimessä.

Muutama kummastusta herättävä asia. 
1) Välillä kun Tallennukset avaa, niin näyttää ettei yhtään tallennuksia ole.

2) Kun lajittelee (A-Ö) yksittäiset tallennukset, niin voiskohan joku avata tuota lajittelulogiikkaa?

Jos tallennuksen alussa on Elokuva/Subleffa/Kino-etuliite, niin tämä unohdetaan ja käytetään elokuvan nimeä lajittelutekijänä eli ensin numerolla alkavat ja sitten aakkosjärjestyksessä.
Mutta sitten tuleekin mielenkiintoista: Elokuva : Sovitus on ennen Elokuva Avengers : Age of Ultron. Ja tämä ilmeisesti siksi, että Sovitus elokuvan englanninkielinen nimi on Atonement.
Eihän se näin voi mennä... Jos tätä elokuvaa koittaa hakea selaamalla, niin ei koita A:n kohdalta etsiä.
Toinen kummallisuus tässä lajittelussa.Kohdassa E sitten tulee Elokuvia uudestaan, taas alkaen numerolla ja sitten kirjaimilla alkavat elokuvat. Miksei nämä ole alussa vaan tässä keskellä?

3) Kun tallennuksia on paljon, niin aiemmin listamuodossa olevaa listaa pystyi selaamaan pitämällä kaken alaspäin nappia pohjassa ja lista pysyi selauksessa mukana.
Nyt kun koittaa vastaavaa, niin näkee vain violetin ruudun, eikä yhtään tiedä missä kohtaa selausta ollaan menossa. Voisiko tässä tilanteessa ruudulla näkyä iso kirjain, jonka kohdalla selauksesa ollaan menossa? Nyt joutuu keskeyttämään selauksen, että näkee missä kohtaa ollaan.
Välillä tällä tavalla selaillessa tulee myös Virhe-näyttö. 

Ja vielä CMore-sovelluksesta digiboksilla. Nyt kun ollaan päästy eroon tuplatekstityksistä, niin vieläkin sovellus kaatuu kesken esim. sarjan katsomisen (ainakin Schitt's Creek ja Silta). Eli katsominen vain loppuu ja pitää käynnistää Cmore-sovellus uudestaan. Onneksi viimeksi katsottu paikka jää talteen, joten ei tarvitse kelailla oikeaan kohtaan sentään.

 

Kuva1.jpg

 

Kuva2.jpg

 

Kuva3.jpg

 

Kuva4.jpg

 

edit Merja_J: kuvat upotettu 

apasse
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 130 custom-general.kudos
  • 489 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 

| Telia Yhteisön moderaattori |
madass
Kommentaattori
  • 16 custom-general.kudos
  • 25 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 130 custom-general.kudos
  • 489 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@madass@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


Täältä Yhteisöstä löytyy Telia TV:n kehitystä varten perustettu ketju, johon kannattaa käydä jättämässä palautetta ja ideoita, miten palvelua voisi mahdollisesti parantaa. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
Ocxid
Kommentaattori
  • 38 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaSu@  kirjoitti:

@madass@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@apasse@  kirjoitti:

Tämä uudistus oli täysi *******a. Nyt joudut pomppii sinne jne en jaksa edes valittaa.


Hei @apasse,

 

Kiitos palautteestasi. Harmillista, että uudistus ei ole ollut mieluinen. Ymmärrän, että selaaminen voi olla haastavaa - varsinkin, jos tallenteita on ehtinyt kertyä talteen paljon. Uuteen näkymään tottuminen voi myös viedä jonkin aikaa, mutta siihen varmasti tottuu mitä enemmän palvelua käyttää. 


Tämä vastaus on todella hyvä! Jos fillarista on viety kumit vanteilta, niin aina voi lohduttaa näin: Onpa harmillista varsinkin jos ajat paljon. Mutta uuteen tilanteeseen varmasti tottuu, kunhan vaan jatkaa ajamista.

 


Täältä Yhteisöstä löytyy Telia TV:n kehitystä varten perustettu ketju, johon kannattaa käydä jättämässä palautetta ja ideoita, miten palvelua voisi mahdollisesti parantaa. 🙂


Onko se ketju sellainen, joka on vapaa Telialaisten hölmöiltä vastauksilta?

Kalkkaro1970
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Entäs tuo aikaisempi malli 4302. Onko siinä vielä vanha UI, vai on

ko tämä ns. pakkopäivitys?

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 164 custom-general.kudos
  • 354 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Kalkkaro1970@  kirjoitti:

Entäs tuo aikaisempi malli 4302. Onko siinä vielä vanha UI, vai on

ko tämä ns. pakkopäivitys?


 

4302 tekee automaattisen päivityksen aina käynnistettäessä, kun sellainen on saatavilla.

Yhteisön moderaattori
apasse
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi

 

Nyt tekee semmoista että kun menen tallennus-vslikkoon ja aloitan katsomaan siellä nauhoitusta ja lopetan sen kesken. Sitten kun palaan katsomaan nauhoitus alkaa aina alusta. Ei kysy että jatkanko katsomista. No, levytallennuksen puolella toimii niinkuin pitääkin. Tuli vika vissiin viimeisimmän päivityksen yhteydessä.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 126 custom-general.kudos
  • 672 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@apasse@  kirjoitti:

Moi

 

Nyt tekee semmoista että kun menen tallennus-vslikkoon ja aloitan katsomaan siellä nauhoitusta ja lopetan sen kesken. Sitten kun palaan katsomaan nauhoitus alkaa aina alusta. Ei kysy että jatkanko katsomista. No, levytallennuksen puolella toimii niinkuin pitääkin. Tuli vika vissiin viimeisimmän päivityksen yhteydessä.


Tämä on tiedossa oleva häiriö, koskee juurikin verkkotallenteita digiboksin kanssa. Korjaamme tämän mahdollisimman pian.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.