Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 209 custom-general.kudos
  • 869 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions

Kattava kattaus MM-jääkiekkoa C More Total+:lla - Nyt kisakatsomot kuntoon!

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

MM-jääkiekko 2021.jpg

 

Jääkiekon MM-kisat täyttävät taas vihdoin ruutumme! Korona on kurittanut jääkiekkoakin niin kovalla kädellä, ettei viime vuoden kisoja lopulta järjestetty lainkaan Sveitsissä. Tänä vuonna jääkiekon MM-kisat pelataan 21.5. - 6.6. Latvian Riiassa. Suosittelemme ottamaan kisoista kaiken irti C More Total+ -suoratoistotuotteella, joka sisältää kaikki C Moren urheilu- ja viihdesisällöt. Jääkiekon MM-kisat näet myös C More Hockey -tilauksella.

 

Varmistathan jo hyvissä ajoin ennen pelin alkua, että tilaus on tehty ja laitteistosi toimivuus testattu. Näin ollen sinun ei tarvitse jännittää enää mitään muuta, kuin itse pelin lopputulosta. Viimeiset minuutitkin ennen kiekon tippumista jäähän voit keskittyä poppareiden kulhoon saamiseen, ja juomien esillelaittoon. Jännitystä riittää muutenkin otteluissa varmasti jokaisena lähetyspäivänä, kun kiekko kiitää pitkin jäätä Suomileijonan lavassa 🙂


Tilaaminen ja aktivointi

 

C More -suoratoistopalvelun sisällöistä pääset nauttimaan tietokoneella osoitteessa cmore.fi, mobiililaitteilla, useimmilla älytelevisioilla, Apple TV:llä ja Telia TV digiboksilla olevan C More -sovelluksen kautta. Mobiililaitteelta voit siirtää kuvan isolle TV-ruudulle mm. Chromecastilla, tai Apple TV:llä. Tietokoneelta saat kuvan televisioosi HDMI-kaapelilla. Täältä voit lukea lisää eri katseluvaihtoehdoista.

 

Näin tilaat ja aktivoit tilauksen:

  1. Tilaa C More Total+
  2. Aktivoi tilaus Telialta tulleen sähköpostin kautta
  3. Luo uudet C More -tunnukset tai aktivoi tilaus olemassa olevaan C More -tunnukseesi

 

Ongelmatilanteessa

 

Tilaus kunnossa mutta kuva ei näy tai se nykii - mitä tehdä? 

 

Ensimmäisenä kannattaa aina kokeilla näitä neljää helppoa kikkaa:

 

  • Käynnistä laitteet uudelleen (reititin, telkkari, puhelin jne) käyttämällä niitä virrattomina. Eli ota niistä virta pois ja laita sen jälkeen virta takaisin päälle. Tämä toimenpide on hyödyllinen varsinkin silloin, jos edellisestä ohjelmistopäivityksestä tai uudelleenkäynnistyksestä on kulunut pitkä aika.
    Televisiot, reitittimet: Käynnistä laitteet uudelleen irrottamalla virtajohto. Kun kytket virrat takaisin, liitä virtajohto ensin reitittimeen, odota että netti toimii, ja laita digiboksin virtajohto paikoilleen vasta sitten.
    Puhelimet, tabletit: Sammuta laite ja käynnistä se uudelleen.
  • Tarkista nettiyhteytesi nopeus. Testi antaa suuntaa antavaa tietoa, kuinka nopea nettiyhteytesi on. Parhaan laadun takaamiseksi netin nopeus olisi hyvä olla n. 10M tai nopeampi. Jos yhteytesi on hitaampi kuin 10 M, lähetykset eivät välttämättä toimi kunnolla. Tarkista tässä tilanteessa ohjeet langattoman yhteyden osalta alempaa. Jos ongelma ei ratkea näillä vinkeillä, voit tarvittaessa olla yhteydessä sen operaattorin asiakaspalveluun, kenen nettiyhteys sinulla on käytössäsi.
  • Poista sovellus ja asenna se uudelleen. Näin varmistat, että sinulla on käytössäsi varmasti uusin sovellusversio + tämä korjaa mahdollisia häiriöitä vanhan sovelluksen toiminnan osalta.
  • Testaa palvelun toimivuus toisella laitteella. Jos palvelu toimii toisella, tai muilla laitteilla normaalisti niin katso matsi niiden avulla, tai jatka ongelman ratkaisemista sillä laitteella, joka ei toimi.


Langaton yhteys - Ongelmia nopeuden kanssa

 

Jos laitteiden uudelleenkäynnistys ei auta, ongelma voi olla kodin langattomassa WiFi-yhteydessä. Kotona käytetään yleensä langatonta verkkoa eli WiFiä, jolloin modeemi on asetettu omaan paikkaan ja erilaisia laitteita on yhdistetty toimimaan sen kanssa langattomasti.

 

Jos myös sinulla on WiFi-yhteys käytössäsi, kokeile ratkeaako ongelma näiden vinkkien avulla:
 
  • Sijoita reititin (modeemi) keskeiselle paikalle huoneistoa siten, että laitteiden välillä on suora näköyhteys tai mahdollisimman vähän väliseiniä tai esimerkiksi muita sähkölaitteita. Langattoman signaalin pitää päästä kulkemaan laitteiden välillä mahdollisimman vapaasti, ilman esteitä.
  • Mittaa langattoman nettiyhteytesi nopeus eri laitteilla. Onko nopeus yhtä hidas tai nopea kaikilla laitteilla, ja eri paikoissa huoneistoa? Auttaako niiden siirtäminen eri paikkaan?
  • Jos mahdollista niin kokeile yhdistää laitteesi verkkokaapelilla suoraan reitittimeen. Toimiiko yhteys nyt nopeasti ja näkyykö nyt lähetys kuten pitää?

Lisää langattoman verkon ongelmatilanteisiin liittyviä ratkaisuja löydät asiakastukemme ohjeista.

 

Mitä muuta voin tehdä?

 

Jos laitteiden uudelleenkäynnistämiset ja muut yllä olevat toimenpiteet eivät tuota tulosta, niin tarkistathan myös mahdolliset häiriöt verkon puolella. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä myös asiakaspalveluumme.

 

Etsitkö ohjeita Telia TV -palveluun liittyen? Tsekkaa silloin myös nämä:

 

Lue lisää

Mikäli tarvitset asiantuntijan apuja omien laitteidesi käyttöön, vianrajaukseen tai asetusten muokkaamiseen, Telia Helppi auttaa sinua mielellään.

 

Mitä vinkkejä itse antaisit kotikatsomoihin pelien sujuvan katselukokemuksen varmistamiseksi? Jaa tarinasi meille!

0 vastausta