kirjoitti:
Elikäs olen nyt noin 20h tapellu ton digiboxin kanssa. Ensin tein kaiken niinkuin mukana tulleissa ohjeissa neuvottiin, tuloksena loputon uudelleenkäynnistys looppi. Sitten pistin ohjeista poiketen sen ethernetpiuhalla kiinni jolloin se alkoi lataamaan ja asentamaan ohjelmistoa ja kysyi salasanat. Mutta jos meni valikosta digiboxin asetuksiin niin ei ruutuun tullut mitään eikä kaukosäätimestä tapahtunut enään mitään lisäksi netflix antaa koodin 1510 ja youtube on pelkkä mustaruutu. Nyt noin kymmenennen resetoinnin jälkeen asetukset alkoivat toimia paitsi toi kaukosäätimen paritus koska säätimen bluetooth yhteys katkeaa heti kun tuo telia asentuu boxiin.
Elikäs kysymys kuuluu toimiiko joillakin tuo vip4302w langattomasti? Entä pelittääkö siinä netflix tai youtube? Saako tuota kaukoa toimimaan bt:lla? Vai veisinkö ton vehkeen vaan suosiolla ekotorille kun ei tosta hirveesti mitään iloa ole 2hd kanavaa enemmän kuin kaapelissa?
Kyllä ainakin minulla toimii, niin wlan, netflix, youtube kuin bluetoothkin. Ekalla kerralla käyttöönotossa tuli tosiaan muutamia erroreita itsellänikin, mutta muutaman bootin jälkeen lähti lataamaan softaa. Bluetoothin kanssa ei ollut mitään ongelmia. Ilmeisesti siitä pilottiboksista kyse? Kannattaa olla vikapalveluun yhteydessä, jos resetoinnit on jo kokeiltu. Eihän mikään mahdottomuus toki ole että saamasi laitteet voivat olla viallisia.
Moro paranoid80 ja tervetuloa Yhteisöön.
Onko palvelureititin joka on meiltä tullut mallia Tg799vac Xtream? Langaton boksi vaatii tuon mallin toimiakseen.
Menikö digiboksi aluksi langattoman verkon yhdistämis-valikkoon?
Jos digiboksi ja palvelureititin on ovat lähekkäin niin kannattaa käyttää verkkokaapelia kun sillä yhteys on aina varmin.
Kerroit että olet resotoinut digiboksin niin teitkö sen tämän ohjeen Digiboksin resetoiminen kohdan mukaan?
Digiboksin nollauksen lisäksi kannattaa se palvelureititin vielä palauttaa tehdasasetuksille painamalla reset-nappia 10 sekunttia pohjassa laite käynnissä.
"Onko palvelureititin joka on meiltä tullut mallia Tg799vac Xtream?" On.
"Menikö digiboksi aluksi langattoman verkon yhdistämis-valikkoon?" Kyllä mutta sitten se tilttaa joko softan asennukseen tai hävittää yhteyden ja jumittuu tuohon yhdistämis valikkoon.
"Kerroit että olet resotoinut digiboksin niin teitkö sen tämän ohjeen Digiboksin resetoiminen kohdan mukaan?" Noin oon tehnyt jo monet kerrat.
"Digiboksin nollauksen lisäksi kannattaa se palvelureititin vielä palauttaa tehdasasetuksille painamalla reset-nappia 10 sekunttia pohjassa laite käynnissä." Tätä ei tullut kokeiltua tarvii testata jossain vaiheessa jos jaksan ne viel kerran tuolt komerosta esille ottaa, mut tuskin tämäkään tohon netflixiin ja tubeen mitenkään auttaa luulishan niittenkin piuhalla toimivan.
Ehdottomasti kannattaa vielä tuo resetointi tehdä reitittimellekin. Ja jos ei silläkään lähde toimimaan, niin ottaa yhteyttä meihin päin vaikkapa chatin kautta, niin saadaan tutkittua mistä tuo johtuu.
Okei nyt on reititinkin resetoitu. Aluks sama ongelma et jämähti siihen softan lataukseen n.20min jälkeen ja sen jälkeen ei enää yhteyttä reitittimeen. Sitten resetoin kummatkin uudestaan ja laitoi manuaalisesti nuo 5 Ghz tunnukset, tilttas kaks kertaa softan latauksessa mutta aloitti itse uudelleen latauksen kun ei enää kadottanut yhteyttä eli nyt vihdoin toimii niin kuin pitääkin. Ainut mikä jäi ihmetyttään on miksi säätimen bluetooth ei toimi ja miksi piuhalla liitettynä ei toiminut netflix youtube eikä kirjastot, yleensä kun piuhalla kaikki toimii ja langattomasti on vähän niin ja näin. Tai toimihan tuo kirjasto piuhallakin mut latas vaan 5-15min langattomasti n.2s.
Hei!
Etätallennus ei ilmeisesti toimi tällä laitteella! Niin ainankin sain asiakaspalvelusta tietoa?!
Muuten yhteys toiminut hyvin!
@rouvitu kirjoitti:
Hei!
Etätallennus ei ilmeisesti toimi tällä laitteella! Niin ainankin sain asiakaspalvelusta tietoa?!
Muuten yhteys toiminut hyvin!
Jos tarkoitat https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas tuolta kirjautumalla tehtäviä tallenuksia digiboksin kovalevylle tai verkkotallennusta niin hyvin toimii vaikka ulkomaan matkalla:)
Heips!
varmaan kannattaisi päivittää tiedot!! Arris VIP4302W etätallennus netin kautta ei ole mahdollista. On kuulema tulossa!
@tilastokirjoitti:
@rouvitukirjoitti:
Hei!
Etätallennus ei ilmeisesti toimi tällä laitteella! Niin ainankin sain asiakaspalvelusta tietoa?!
Muuten yhteys toiminut hyvin!
Jos tarkoitat https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas tuolta kirjautumalla tehtäviä tallenuksia digiboksin kovalevylle tai verkkotallennusta niin hyvin toimii vaikka ulkomaan matkalla:)
@rouvitu kirjoitti:
Heips!
varmaan kannattaisi päivittää tiedot!! Arris VIP4302W etätallennus netin kautta ei ole mahdollista. On kuulema tulossa!
@tilastokirjoitti:
@rouvitukirjoitti:
Hei!
Etätallennus ei ilmeisesti toimi tällä laitteella! Niin ainankin sain asiakaspalvelusta tietoa?!
Muuten yhteys toiminut hyvin!
Jos tarkoitat https://www.telia.fi/palvelu/ohjelmaopas tuolta kirjautumalla tehtäviä tallenuksia digiboksin kovalevylle tai verkkotallennusta niin hyvin toimii vaikka ulkomaan matkalla:)
Kyseinen tallennus on mielestäni ihan suunnilleen Telia tv palvelun alusta alkaen ollut mahdollista tehdä. Eikä tuo boksista riippuvainen ominaisuus ole. Itselläni ko. boksilla myös aina toiminut.
Tähän voisi joku Telian edustaja ottaa kantaa.
Raha kyllä kelpaa!! mutta ominaisuuksien puutumisesta ei kerrota ostaessa ;)
Aika heikkoa on Telian toiminta. En jatkossa suosittele kenellekkään Telian tv palveluja.
Hyvitystä on tietenkin turha odottaa!
Moro!
@rouvitu, Sen verran voin oikaista tietoa että etätallennus on saatavilla Telia TV-palveluun ominaisuutena olemassa oleviin digibokseihin merkkiin tai malliin katsomatta.
Tuon etätallennuksen toimimattomuus on sitten sitten toisenlainen ongelma ja se rajautuu tällä hetkellä 17.1 jälkeen tilattuihin Telia TV käyttäjiin. Tätä ongelmaa ratkotaan kyllä ja uskonkin sen tulevan kuntoon piakkoin. Eli vanhemmilla (tilattu ennen 17.1.2018) käyttäjillä tuo etätallennus toimii normaalisti.
Jos olet tilannut ja saanut palvelusi käyttöösi ennen 17.1.2018 niin otathan häiriöpuolelle vielä yhteyttä niin katsotaan mistä tuo probleema voi johtua.
@LiAnttikirjoitti:
Moro!
@rouvitu, Sen verran voin oikaista tietoa että etätallennus on saatavilla Telia TV-palveluun ominaisuutena olemassa oleviin digibokseihin merkkiin tai malliin katsomatta.
Tuon etätallennuksen toimimattomuus on sitten sitten toisenlainen ongelma ja se rajautuu tällä hetkellä 17.1 jälkeen tilattuihin Telia TV käyttäjiin. Tätä ongelmaa ratkotaan kyllä ja uskonkin sen tulevan kuntoon piakkoin. Eli vanhemmilla (tilattu ennen 17.1.2018) käyttäjillä tuo etätallennus toimii normaalisti.
Jos olet tilannut ja saanut palvelusi käyttöösi ennen 17.1.2018 niin otathan häiriöpuolelle vielä yhteyttä niin katsotaan mistä tuo probleema voi johtua.
Moro.
Vikaa ollaan ratkomassa! Kukaan asiakaspalvelussa ei kertonut sen johtuvan 17.1 jälkeen tehtyjen tilausten ongelmasta.
Kiitos tiedosta!
Tallennus ongelma ilmeisesti jatkuu kesään asti! Aika huonosti tästä tiedotetaan mitään!! Itse puran sopimuksen, tämän tiedottamisen ostovaiheessa ja jälkeen päin. Itse on saanut soittaa ja kysellä tilannetta!
Moro rouvitu,
tästä ei valitettavasti ole kauheasti lisätietoa antaa nyt. Tarkempaa aikataulua ei pysty lupaamaan mutta työn alla tämä on koko ajan.
Tervehdys! Meillä on yli kymmenen vuotta vanha tilaus ja etätallennus ei ole toiminut nyt 3-4 viikkoon. Digiboksi on joku ikivanha Motorolan musta möhkäle ja reititin Thompson tahi Tecnicolor, mutta kummallakaan ei toimi. Joten ei tämä ongelma koske pelkästään uusia liittymiä. Saanko taas perinteisesti odottaa puoli vuotta ennen kuin mitään tapahtuu?
Moikka @Caacao73, ongelma koskettaa tosiaan tosiaan näitä 17.1. tai sen jälkeen tilattuja uusia tv-palveluita sekä muutamaa jo aiemmin TeliaTV:n tilannutta asiakasta. Etätallennusongelman korjaus on työn alla. Ilmoitamme teille tässä yhteisön keskustelussa, kun ongelma on saatu korjattua.
Vastauksesta kiitän, mutta kai minulle muutenkin ilmoitetaan kuin tämän yhteisön kautta, olemme jättäneet asiasta useamman palvelu-/vikapyynnön? En edes tiennyt, että asiakas saa tulla tänne itse etsimään vastauksia ongelmiinsa. Ymmärrän, että nyky-yhteiskunnassa kannustetaan omatoimisuuteen, mutta alkaa tämä olla liikaa maksutettavista palveluista.
Moi @Caacao73, saat toki ilmoituksen viankorjaantumisesta myös tekstiviestillä, koska olet jättänyt häiriöilmoituksen liittymästäsi. Tervetuloa tosiaan tänne yhteisöön keskustelemaan . Olethan huomannut, että tallennuspalvelu toimii edelleen kaukosäätimesi ohjelmaoppaasta vaikka etätallennus ei tällä hetkellä toimi.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
Moro rouvitu,
tästä ei valitettavasti ole kauheasti lisätietoa antaa nyt. Tarkempaa aikataulua ei pysty lupaamaan mutta työn alla tämä on koko ajan.
Kohta kolme kuukautta olen odotellut, että saisitte tämän etätallennuksen kuntoon. Joko alkaa aikataulu olemaan selvillä? Voisko tämän työn laittaa sellaisen työntekijän työlistalle, joka myös tekee töitä?
Omalla alallani meillä on tapana antaa asiakaille hyvityksiä silloin, kun tulee ongelmia. Mites siellä Telialla?
@Anssi5, tällä hetkellä tarkempaa aikataulua ei harmi kyllä ole antaa etätallennuksen korjauksessa. Asia on joka tapauksessa edelleen selvityksessä.
Hyvityksiä annetaan toki tarpeen mukaan tapauskohtaisesti. Etätallennuksessa on kyse yhdestä aliominaisuudesta vielä tällä hetkellä 2,48 €/kk maksavan palvelun sisällä. Tallenteet ja tallennus digiboksin kautta toimii kuitenkin normaalisti.
@LiAntti@ kirjoitti:
Moro!
@rouvitu, Sen verran voin oikaista tietoa että etätallennus on saatavilla Telia TV-palveluun ominaisuutena olemassa oleviin digibokseihin merkkiin tai malliin katsomatta.
Oletkos ihan varma tästä. Selvittelin taas tänään omaa etätallennusongelmaani ja sain telialta vastaukseksi seuraavaa:
"Tämä sun digiboksi on uusi Telialla (modulaarinen) joten siinä ei vielä ole ollenkaan etätallennus mahdollisuutta. Tätä siis ollaan tuomassa myös tähän boksille ja siksi siinä on kestänyt. Kyse ei siis ole vain sun digiboksista. "
Jos tuo pitää paikkansa, niin se tarkoittaa, että te olette puolisen vuotta toimittaneet asiakkaille tätä Arris VIP4302W digiboxia tietoisena siitä, että siinä ei etätallennus toimi. Tätä ette ole kuitenkaan asiakkaille kertoneet. Mikäs tämä nyt tilanne on, onko tuo facebook aspan tämänpäiväinen vastaus totta?
Olen edelleen ihan varma tästä jos tapauksessasi on kyse Telia TV laajakaistalla-palvelusta. Ei ole digiboksiin liitetty millään tapaa tuota etätallennusta. Ei se etätallennus tässä miksikään muutu vaikka digiboksin vaihtaisi vanhempaan malliin. Tästä puutteesta on tosiaan tullut palautetta ja se koskee nyt 17.1 jälkeen tilattuja uusia Telia TV-palveluja.
Tälle ongelmalle on ollut tarkoitus saada korjaus Q2 ( huhti-kesäkuu) aikana mutta näyttää valitettavasti siltä että korjaus siirtyy nyt Q3 (Heinä - syyskuu) väliselle ajalle.
Ei ne varsinaisesti viallisia ole. Joku onneton on tehnyt sen softan.
Älkää ihmeessä kytkekö Arris VIP4302W laitetta verkkoonne (ellei se ole nopea) , sillä ohjelmiston lataaminen jostain syystä blokkaa muitten käyttäjien mahdollisuudet internettiin.