peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52014 Jäsentä
150113 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit



Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 2 924
1/5

Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit

Tästä keskustelusta löydät yleisimmät Telia TV -palvelun virhekoodit, käytät sitten digiboxia, sovellusta tai tietokoneen selainta. Koodien yhteydestä löydät myös toimintaohjeet siitä, mitä tehdä ja kokeilla ongelman ilmetessä.

 

 

Telia TV sovellus ja selain

 

Yleisimpinä virhekoodeina voidaan pitää S-alkuisia koodeja väliltä 1 – 113. Näistä ensimmäiset virhekoodit 1-8 viittaavat tilapäiseen häiriöön, jotka korjaantuvat yleensä laitteen tai sovelluksen uudelleenkäynnistyksellä. Laitteen ja sovelluksen uudelleenkäynnistys on toki suotavaa muidenkin virheilmoitusten kohdalla ennen varsinaista vianselvitystä. Mikäli käytössäsi on useampia laitteita, niin vikaa kannattaa koettaa toistaa myös toisessa laitteessa - tuleeko sama virheilmoitus, eri virheilmoitus tai ei virheilmoitusta lainkaan.

 

Yleisimpiä tunnettuja virheilmoituksia ovat:

S: 1-8,  tilapäinen häiriö = Palvelun / laitteen uudelleenkäynnistys auttaa.

S: 100 -111 = Kirjautumisongelma, salasana on väärin / tili on jo käytössä toisessa laitteessa tai mahdollisesti tili on suljettu.

S: 113, Laitetta ei pystytty tunnistamaan, esiintyy mahdollisesti rootatuilla laitteilla. (Rooted device = Ohjelmistoa muokattu joko käyttäjän tai valmistajan toimesta poikkeamaan alkuperäisestä järjestelmästä). Voi esiintyä myös virhekoodina 18 (Device jailbroken). Telia TV palvelu ei tue rootattuja laitteita.

 

 

iOS:n virhekoodit (CV-koodit)

 

Applen tuotteissa on käytössä iOS-järjestelmä, jossa on omia erityisiä virheilmoituksia ja näiden osalta yleisimpiä ovat:

 

Virheilmoituksella CV11:70001
- Ongelman korjaa Telia TV -sovelluksen poistaminen ja uudelleenasennus.

 

Virheilmoituksella CV11:73010

- Ota yhteyttä Häiriöilmoituksiin. Tämä virheilmoitus tarkoittaa, että Telia TV sovelluksen käyttäjätunnus on jumissa laitteessa ja se täytyy vapauttaa häiriöilmoituksen kautta. Tämän jälkeen on hyvä vielä varmistaa, että uusin sovellusversio on asennettuna ennen tunnusten syöttämistä.

 

 

Androidin virhekoodit (Cn/Na –koodit)

 

Android-järjestelmää käyttävät yhä useammat valmistajat omissa tuotteissaan (Samsung, Sony, Huawei jne.) ja näissä on myös omia erityisiä virheilmoituksia, joista yleisimpiä ovat:

 

Cn17: 100-1004

Cn15: 100-1004

Cn11: 100-1004

 

Ylläoleviin virheilmoituksiin auttaa sovelluksen poisto ja uuden sovellusversion asennus Google Play -kaupasta.

 

Selainongelmat

 

Mikäli sinulla on käytössäsi Windows 10 tai windows 8.1 käyttöjärjestelmä, suosittelemme käyttämään tietokoneella TeliaTV-sovellusta mikä on ladattavissa Microsoftin marketplacen kautta täältä. Tällöin virheilmoitukset ovat käytännössä samat mitä mobiilisovelluksessa.

 

Selaimen kautta käytettäessä tuetut selaimet ovat Internet Explorer 10 ja Google Chrome. Google Chrome vaatii TeliaTV-laajennuksen asentamisen ensimmäisellä käyttökerralla. Internet explorer taas vaatii Silverlight-lisäosan asennuksen.

 

Yleisimmät virheilmoitukset selaimissa voivat johtua siitä, että lisäosaa/laajennusta ei ole asennettu tai sen asennus on virheellinen. Myös selaimen päivittäminen kannattaa muistaa tehdä säännöllisesti mikäli automaattipäivitykset on kytketty pois päältä.

 

Yleisimpiä virheilmoituksia selaimessa ovat:

 

AB 110 ja AB 111

- Virheilmoitus viittaa Silverlight-ongelmaan. Tarkista Silverlight-päivitys ja asenna se tarvittaessa uudelleen. Varmista, että Silverlight on käytössä Internet Explorer selaimessa.

 

Cs-virhekoodit viittaavat lähes aina Silverlight-ongelmaan. Tässä kohtaa Silverlight-lisäosan poisto ja uudelleenasennus auttaa ongelmaan.

 

Cs:3142 viittaa kuitenkin ongelmaan äänien osalta. Tarkista koneen äänikortin ajurit ja varmista, ettei mitään Windowsin omia ääniominaisuuksia ole asetettu päälle (Audio Enhancements).

 

Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei muuten vain toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä vikaa Telian häiriötiedotteista. Jos yleistä vikaa ei ole, tee vielä allaolevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin tarve vaatii.

 

  1. Sovelluksen uudelleenkäynnistys
  2. Laitteen uudelleenkäynnistys
  3. Kokeilu toisella tuetulla selaimella (IE tai Chrome) ja mahdollisesti toisella laitteella.
    1. Jos palvelu toimii toisella laitteella, lisää laitteiden tiedot häiriöilmoitukseen.
  4. Sovelluksen poisto ja uudelleenasennus (mobiililaitteet & Windows 10)
  5. Jos virheilmoitus vieläkin toistuu, ota se ylös ja tee vikailmoitus vikapalveluun Telian sivujen kautta telia.fi/kirjaudu

 

 

Telia TV digiboksilla

 

Telia TV digiboksin ongelmat voidaan jakaa karkeasti kahteen eri osaan. Joko TV-lähetykset eivät toimi lainkaan tai ohjelmakirjasto/tallenteet eivät toimi. Ensimmäisenä kannattaa lähteä rajaamaan ongelmaa tarkistamalla, että nettiyhteys on toiminnassa. Jos nettikään ei toimi, jatka ongelman selvittämistä täältä.

 

Jos netti kuitenkin toimii, kannattaa seuraavaksi tarkistaa, että kytkentä palvelureitittimeltä on kunnossa digiboksille asti. Digiboksi ei saa olla kytkettynä palvelureitittimen punaiseen WAN-porttiin. Yleensä WAN-porttiin kytkettynä palvelu ei toimi lainkaan, tai vain osa palveluista toimii. Kun kytkennät on tarkistettu, on hyvä tarkistaa virheilmoitus palvelun käynnistyessä.

 

Yleisimmät virhekoodit käynnistyksen aikana ovat 7xx-alkuisia: Ongelma voi olla digiboksin ja modeemin välillä tai modeemin ja verkon välillä.

- Suositeltavia toimenpiteitä: Laitteiden uudelleenkäynnistys, laitteiden resetointi.

 

710 – Ei yhteyttä internettiin. = Tarkista johdot ja laajakaistaliittymäsi toimivuus palvelureitittimen internet-valosta. Käynnistä palvelureititin ja digiboksi uudestaan. Ellei tämä auta, niin ota yhteyttä Häiriöilmoituksiin

711 – Ei yhteyttä palvelureitittimeen = Ei yhteyttä digiboksin ja palvelureitittimen välillä. Tarkista johdot ja käyttäessäsi langattomia lähettimiä, käynnistä lähettimet uudelleen.
712 – Ei yhteyttä IPTV-palveluun = Tarkista internet-yhteys palvelureitittimen internet-valosta. Resetoi palvelureititin.

 

Jos palvelu käynnistyy mutta tallenteissa on ongelmaa, ovat virhekoodit aina 5xx-alkuisia.

- Suositeltavia toimenpiteitä: Digiboksin uudelleenkäynnistys, modeemin ja digiboksin resetoiminen.

 

Digiboksin resetointiohjeet löytyvät osoitteesta www.telia.fi/tv/ohjeet

 

Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä vikaa Telian vika- ja häiriötiedotteista:

Jos yleistä vikaa ei ole, tee vielä alla olevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin mahdollista.

 

  1. Käynnistä modeemi ja digiboksi uudelleen. Jos käytössäsi on langaton lähetin, käynnistä myös lähettimet uudestaan.
  2. Varmista modeemin ja digiboksin välisen verkkokaapelin toimivuus. Jos käytössäsi on langaton lähetin, kokeile parittaa laitteet uudelleen WPS-painikkeella, tarvittaessa kokeile yhteyttä verkkokaapelilla.
  3. Resetoi modeemi ja digiboksi ohjeiden mukaan: telia.fi/tv/ohjeet
  4. Jos palvelu ei kuitenkaan toimi, ota yhteyttä Telian vikapalveluun joko soittamalla tai tekemällä vikailmoitus kirjautumalla telia.fi/kirjaudu

 

 

4 vastausta
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎15-05-2018
Kirjoituksia: 1
2/5

Vs: Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit

Moi!

 

Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.

 

Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.

 

Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. Hymiö Surullinen

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎22-08-2018
Kirjoituksia: 1
3/5

Vs: Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit


@JLyyra@  kirjoitti:

Moi!

 

Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.

 

Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.

 

Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. Hymiö Surullinen


Mulla on sama vikakoodi katsoessani Viasat Golfia. Mitä hyötyä tästä foorumista on, kun tähän kysymykseen ei ole saatu kolmessa kuukaudessa vastausta?

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-12-2014
Kirjoituksia: 6
4/5

Vs: Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit

Eikä toisessakaan kolmessa kuukaudessa...

Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎12-10-2018
Kirjoituksia: 31
5/5

Vs: Kootusti: Telia TV -palvelun vikakoodit

Morjesta, @EeroTapani  ja Tervetuloa yhteisöön! Kyseinen koodi Cb14:50030 viittaa yleensä netin laatuun. Tähän voi vaikuttaa esimerkiksi langattoman verkon laatu missä laite on kiinni. Tähän yleensä auttaa kun resetoi reitittimen.

 

@Sarme  Oletko kokenut tällaista nyt lähiaikoina? Suosittelen resetoimaan reitittimen, se yleensä auttaa näissä tilanteissa. 

 

Täältä linkin takaa löytyy vielä erillisiä ohjeita. Mitä muutoksia esimerkiksi sinne reitittimen asetuksiin pystyy tekemään. Tuolta löytyvät meidän tarjoamat reitittimet. Nimen sekä mallin löytää reitittimestä, jonka jälkeen ohjeita voi katsella tuota kautta.