Skip to main content

Sivu on päivitetty ajantasalle 27.2.2020.



 



Tästä keskustelusta löydät yleisimmät Telia TV -palvelun virhekoodit, käytät sitten digiboxia, sovellusta tai tietokoneen selainta. Koodien yhteydestä löydät myös toimintaohjeet siitä, mitä tehdä ja kokeilla ongelman ilmetessä.



 



Telia TV sovellus ja selain



 



Yleisimmät virhekoodit ovat S-alkuisia koodeja väliltä 1 – 113. Näistä ensimmäiset virhekoodit 1-8 viittaavat tilapäiseen häiriöön, jotka korjaantuvat yleensä laitteen tai sovelluksen uudelleenkäynnistyksellä. Uudelleenkäynnistyksessä käynnistä digiboksi sekä muut verkkolaitteet käyttämällä virtajohtoa hetken irti (n. 10 sekuntia). Laitteen ja sovelluksen uudelleenkäynnistys on toki suotavaa muidenkin virheilmoitusten kohdalla ennen varsinaista vianselvitystä. Jos käytössäsi on useampia laitteita, niin häiriötä kannattaa koettaa toistaa myös toisessa laitteessa - tuleeko sama virheilmoitus, eri virheilmoitus tai ei virheilmoitusta lainkaan.



 



Yleisimpiä tunnettuja virheilmoituksia ovat:





  • S: 1-8,  tilapäinen häiriö = Palvelun / laitteen uudelleenkäynnistys auttaa.


  • S: 100 -111 = Kirjautumisongelma, salasana on väärin / tili on jo käytössä toisessa laitteessa tai mahdollisesti tili on suljettu.


  • S: 113, Laitetta ei pystytty tunnistamaan, esiintyy mahdollisesti rootatuilla laitteilla. (Rooted device = Ohjelmistoa muokattu joko käyttäjän tai valmistajan toimesta poikkeamaan alkuperäisestä järjestelmästä). Voi esiintyä myös virhekoodina 18 (Device jailbroken). Telia TV -palvelu ei tue rootattuja laitteita.




 



iOS:n virhekoodit (CV-koodit)



 



Applen tuotteissa on käytössä iOS-järjestelmä, jossa on omia erityisiä virheilmoituksia ja näiden osalta yleisimpiä ovat:





  • CV11:70001 Ongelman korjaa Telia TV -sovelluksen poistaminen ja uudelleenasennus.


  • CV11:73010 Ota yhteyttä Häiriöilmoituksiin. Tämä virheilmoitus tarkoittaa, että Telia TV sovelluksen käyttäjätunnus on jumissa laitteessa ja se täytyy vapauttaa häiriöilmoituksen kautta. Tämän jälkeen on hyvä vielä varmistaa, että uusin sovellusversio on asennettuna ennen tunnusten syöttämistä.




 



Androidin virhekoodit (Cn/Na –koodit)



 



Android-järjestelmää käyttävät yhä useammat valmistajat omissa tuotteissaan (Samsung, Sony, Huawei jne.) ja näissä on myös omia erityisiä virheilmoituksia, joista yleisimpiä ovat:





  • Cn17: 100-1004


  • Cn15: 100-1004


  • Cn11: 100-1004




 



Ylläoleviin virheilmoituksiin auttaa sovelluksen poisto ja uuden sovellusversion asennus Google Play -kaupasta.



 



Selainongelmat



 



Selaimen kautta käytettäessä tuetut selaimia on useita. Tarkista koneesi mukaan Telia TV -sovelluksen laite- ja selainvaatimukset. Tarkista, että selain on päivitetty uusimpaan versioon ja tarvittaessa tyhjennä välimuisti.



 



Yleisimpiä virheilmoituksia selaimessa ovat:





  • Cs:3142 viittaa ongelmaan äänien osalta. Tarkista koneen äänikortin ajurit ja varmista, ettei mitään Windowsin omia ääniominaisuuksia ole asetettu päälle (Audio Enhancements).




 



Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei muuten vain toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä häiriötä Telian häiriötiedotteista. Jos yleistä häiriötä ei ole, tee vielä allaolevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin tarve vaatii:





  1. Sovelluksen uudelleenkäynnistys


  2. Laitteen uudelleenkäynnistys. Käynnistä digiboksi sekä muut verkkolaitteet käyttämällä virtajohtoa hetken irti (n. 10 sekuntia).


  3. Kokeilu toisella tuetulla selaimella ja mahdollisesti toisella laitteella. Jos palvelu toimii toisella laitteella, lisää laitteiden tiedot häiriöilmoitukseen.


  4. Sovelluksen poisto ja uudelleenasennus


  5. Jos virheilmoitus vieläkin toistuu, ota se ylös ja tee vikailmoitus vikapalveluun Telian sivujen kautta telia.fi/kirjaudu




 



Telia TV digiboksilla



 



Telia TV digiboksin ongelmat voidaan jakaa karkeasti kahteen eri osaan. Joko TV-lähetykset eivät toimi lainkaan tai ohjelmakirjasto/tallenteet eivät toimi. Ensimmäisenä kannattaa lähteä rajaamaan ongelmaa tarkistamalla, että nettiyhteys on toiminnassa. Jos nettikään ei toimi, jatka ongelman selvittämistä asiakastuen nettiyhteydet sivulla.



 



Jos netti kuitenkin toimii, kannattaa seuraavaksi tarkistaa, että kytkentä palvelureitittimeltä on kunnossa digiboksille asti. Digiboksi ei saa olla kytkettynä palvelureitittimen punaiseen WAN-porttiin. Yleensä WAN-porttiin kytkettynä palvelu ei toimi lainkaan, tai vain osa palveluista toimii. Kun kytkennät on tarkistettu, on hyvä tarkistaa virheilmoitus palvelun käynnistyessä.



 



Yleisimmät virhekoodit käynnistyksen aikana ovat 7xx-alkuisia: Ongelma voi olla digiboksin ja modeemin välillä tai modeemin ja verkon välillä.



- Suositeltavia toimenpiteitä: Laitteiden uudelleenkäynnistys, laitteiden resetointi.



 



Yleisimmät virheilmoitukset:





  • 710 – Ei yhteyttä internettiin. = Tarkista johdot ja laajakaistaliittymäsi toimivuus palvelureitittimen internet-valosta. Käynnistä palvelureititin ja digiboksi uudestaan. Ellei tämä auta, niin ota yhteyttä Häiriöilmoituksiin


  • 711 – Ei yhteyttä palvelureitittimeen = Ei yhteyttä digiboksin ja palvelureitittimen välillä. Tarkista johdot ja käyttäessäsi langattomia lähettimiä, käynnistä lähettimet uudelleen.


  • 712 – Ei yhteyttä IPTV-palveluun = Tarkista internet-yhteys palvelureitittimen internet-valosta. Resetoi palvelureititin.




 



Jos palvelu käynnistyy mutta tallenteissa on ongelmaa, ovat virhekoodit aina 5xx-alkuisia.



- Suositeltavia toimenpiteitä: Digiboksin uudelleenkäynnistys, modeemin ja digiboksin resetoiminen. Digiboksin resetointiohjeet löytyvät osoitteesta www.telia.fi/tv/ohjeet



 



Jos kuitenkin saat jonkun muun virheilmoituksen tai palvelu ei toimi, tarkista onko palvelussa jotain yleistä vikaa Telian vika- ja häiriötiedotteista:



Jos yleistä vikaa ei ole, tee vielä alla olevan listan mukainen tarkistus niin pitkälle kuin mahdollista.





  1. Käynnistä modeemi ja digiboksi uudelleen. Jos käytössäsi on langaton lähetin, käynnistä myös lähettimet uudestaan.


  2. Varmista modeemin ja digiboksin välisen verkkokaapelin toimivuus. Jos käytössäsi on langaton lähetin, kokeile parittaa laitteet uudelleen WPS-painikkeella, tarvittaessa kokeile yhteyttä verkkokaapelilla.


  3. Resetoi modeemi ja digiboksi ohjeiden mukaan: telia.fi/tv/ohjeet


  4. Jos palvelu ei kuitenkaan toimi, ota yhteyttä Telian häiriöilmoituksiin joko soittamalla tai tekemällä häiriöilmoitus kirjautumalla telia.fi/kirjaudu


Moi!

 

Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.

 

Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.

 

Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. :(



@JLyyra@  kirjoitti:

Moi!

 

Oon tässä MM-kisoja seuratessa törmännyt tähän vikakoodiin jatkuvasti Cb14:50030, joka keskeyttää lähetykset.

 

Tänään yritin arkistosta katsella Suomi-USA peliä, mut tuo koodi teki sen erittäin ärsyttäväksi, keskeyttämällä katsomisen ainakin viisi kertaa. Keskeytyksen vuoksi, tallennus tuli aloittaa alusta...on jokseenkin ärsyttävää etsiä uudestaan kohta jossa oli.

 

Onko odotetavissa, että tämä tulee vaivaamaan ensi syksyn Liiga pelejäkin? Jos on niin olen hyvin nopeasti entinen tilaaja. :(


Mulla on sama vikakoodi katsoessani Viasat Golfia. Mitä hyötyä tästä foorumista on, kun tähän kysymykseen ei ole saatu kolmessa kuukaudessa vastausta?


Eikä toisessakaan kolmessa kuukaudessa...


Morjesta, @EeroTapani  ja Tervetuloa yhteisöön! Kyseinen koodi Cb14:50030 viittaa yleensä netin laatuun. Tähän voi vaikuttaa esimerkiksi langattoman verkon laatu missä laite on kiinni. Tähän yleensä auttaa kun resetoi reitittimen.

 

@Sarme  Oletko kokenut tällaista nyt lähiaikoina? Suosittelen resetoimaan reitittimen, se yleensä auttaa näissä tilanteissa. 

 

Täältä linkin takaa löytyy vielä erillisiä ohjeita. Mitä muutoksia esimerkiksi sinne reitittimen asetuksiin pystyy tekemään. Tuolta löytyvät meidän tarjoamat reitittimet. Nimen sekä mallin löytää reitittimestä, jonka jälkeen ohjeita voi katsella tuota kautta.


Hei,

yritin katsoa tallennettua ohjelmaa padiltä. Tuli virheilmoitus Cn11:1404. Kokeilin seuraavana päivänä uudelleen, sama homma. Asensin Teli TV:n uudestaan, sama virheilmoitus. Padi on Huawei Mediapad T5. Aiemmin toiminut hyvin, nyt pari päivää ei.



@outoa@  kirjoitti:

Hei,

yritin katsoa tallennettua ohjelmaa padiltä. Tuli virheilmoitus Cn11:1404. Kokeilin seuraavana päivänä uudelleen, sama homma. Asensin Teli TV:n uudestaan, sama virheilmoitus. Padi on Huawei Mediapad T5. Aiemmin toiminut hyvin, nyt pari päivää ei.


Tallenteiden kanssa on ollut häiriötilannetta, ohessa enemmän aiheesta: Häiriötiedote Korjauksessa tämä on, uskoisin, että tämä tapaus liittyy tähän tilanteeseen. 


saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001



@vvillevv@  kirjoitti:

saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001


Morjesta @vvillevv  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tuo virhekoodi viittaa selaimeen mitä käytät. Tätä on esiintynyt niissä tapauksissa, kun selaimen historiaa tyhjentää. Varsinkin jos tyhjentää evästeitä. Mikäli ne tv.telia.fi sivun evästeet jättää tyhjentämään et saa tällaista koodia. 

Jos tätä ilmenee vielä niin otatko yhteyttä meihin päästään katsoa tilannetta tarkemmin.



@MikaelMu@  kirjoitti:

@vvillevv@  kirjoitti:

saan tällaisen virhekoodin usein mistäköhän tämä voi johtua : Da11:90001


Morjesta @vvillevv  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Tuo virhekoodi viittaa selaimeen mitä käytät. Tätä on esiintynyt niissä tapauksissa, kun selaimen historiaa tyhjentää. Varsinkin jos tyhjentää evästeitä. Mikäli ne tv.telia.fi sivun evästeet jättää tyhjentämään et saa tällaista koodia. 

Jos tätä ilmenee vielä niin otatko yhteyttä meihin päästään katsoa tilannetta tarkemmin.


Täällä sama juttu. Tosin evästeitä ja sivuhistoriaa ei ole tyhjennetty. Selain Crome Versio 80.0.3987.163. Ei myöskään toimi Microsoft Edge 44.18362.449.0. ie11 toimii mutta kuka sitä enään käyttää? Microsoftikin kehoittaa jo siitä luopumaan. Jatkuvaa virheilyä sen jälkeen kun luovuitte telia tv:n windows sovelluksesta.


Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?

Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?



@HenriLie@  kirjoitti:

Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?

Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?

 

 

 


En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.



@Wiikari@  kirjoitti:



@HenriLie@  kirjoitti:


Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?

Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?



 



 



 






En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.






Miten samat tunnukset toimivat TeliaTV -sovelluksessa, oletko sitä kokeillut? 



@PiaJo@  kirjoitti:

@Wiikari@  kirjoitti:

@HenriLie@  kirjoitti:

Olethan tarkistanut, ettei selaimen asetuksissa ole määriteltynä automaattista sivuhistorian tai evästeiden poistoa selainta sammuttaessa?

Oletko ollut meihin aiemmin yhteydessä, jotta tätä ongelmaa on tutkittu / päästään tutkimaan tarkemmin asiakastietojen kanssa? Ja pystytkö kokeilemaan samaa tunnusta toisella koneella, tai vielä kolmannella selaimella, Firefox:lla ?

 

 

 


En ole ollut yhteydessä, vielä on riittänyt kärsivällisyys klikata "yritä uudelleen". Firefoxilla toimii satunnaisesti. Crome poistettu ja asennettu uudelleen. Varmenne voimassa ja evästeet sallittu.


Miten samat tunnukset toimivat TeliaTV -sovelluksessa, oletko sitä kokeillut? 


Nyt en pysty kokeilemaan. Varmaan eiliset, eri selaimilla, kokeilut lasketaan eri laitteiksi. Pitää vissiin vielä 22 tuntia odottaa.


Ottaisitko @Wiikari meidän Häiriöilmoituksiin tästä yhteyttä esim. soittamalla 020 690 400 (mpm/pvm), niin saisit asian hoidettua kokonaisvaltaisesti kuntoon. Pystyisimme näkemään asiakastietosi ja sitä kautta auttamaan tässä parhaiten, niin ei tarvitsisi odottaa 22h tuntia. 



@PiaJo@  kirjoitti:

Ottaisitko @Wiikari meidän Häiriöilmoituksiin tästä yhteyttä esim. soittamalla 020 690 400 (mpm/pvm), niin saisit asian hoidettua kokonaisvaltaisesti kuntoon. Pystyisimme näkemään asiakastietosi ja sitä kautta auttamaan tässä parhaiten, niin ei tarvitsisi odottaa 22h tuntia. 


Nyt asia hoidettu ja pääsin käyttämään puhelimen telia tv sovellusta. Toimii moitteettomasti. Selvittelevät mistä tuo virheilmoitus johtuu tietokoneella ja ottavat myöhemmin yhteyttä.


Vastaa