Kerro haasteista Liigan katsomisessa


Miten lähetys voi pätkiä jopa kahdeksan kertaa yhden erän aikana?


Tästäkö maksan?


 


Edit SannaMKoo: Otsikko muutettu ja yhdistetään muita samasta aiheesta avattuja keskusteluja tähän ketjuun.


115 kommenttia

Mazi pätkii ihan koko ajan, ei oikeen voi nauttii pelin katselusta, no peli on vast alussa, katellaan.


 


 


edit EssiJn: muokattu otsikko

ipadilta yritän katsella telia sovelluksen kautta. hetken näkyy, sitten menee poikki "palveluun ei saada yhteyttä" tunnistaa kyllä verkon


Missä pätkii, tuleeko milloin korjatuksi. Maksan nyt turhaan palvelusta.


 


 


edit EssiJn: muokattu otsikko

Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...


 


 


edit EssiJn: muokattu otsikko

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Minäkin katselen iPadilla Telia TV -sovelluksen kautta jo vajaa kahden tunnin ajan eikä ole pätkinyt kertaakaan.


 


En tiedä onko apua mutta jos sammutatte sovelluksen swaippaamalla ylös, niin olisikohan siitä apua?


 


 


edit EssiJn: muokattu otsikko

Tämän illan liiga-katsominen on yhtä tuskaa. Ruudussa ei koskaan ollut noin huonoa kuvaa, saatika pätkimistä. Tästä onnettomasta toteutuksesta täytyy saada hyvitys. On kuin katsoisi 80-luvun pätkivää VHS-kasettia, edes kiekkoa ei erota. Jos ei jotain hyvitystä tule niin on tullut petetyksi. Palautetta ei näköjään voi mistään lähettää, on vain chatti-botti, joka ei ota mitään vastaan.


 


 Edit SannaMKoo: Otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


Edit EssiJn: muokattu otsikko

Miten tähän v**un hintaan laatu voi olla noin v*i*un p*as*a.... korjatkaa hommanne,antakaa hyvitystä tai antakaa oikeudet takasin ruudulle....


 


 


edit EssiJn: muokattu otsikko 

Tappara-Ilves peli näkyi hyvin. Pientä "sumua"  välillä kuvassa, muuten hyvä. Kuvanlaatu parempi kuin Ruutu-palvelussa oli viime kaudella.


Digiboxin kautta katsotaan


 


Parantamista olisi ainakin, että toisten pelien tilanteet näkyisi....  niinkuin ruutu puolella näkyi...


 


Välillä katsottu Lukko-Ässät peliä, siellä ei näy kello ollenkaan.....


 


Edit SannaMKoo: Siirretty keskustelu toiseen ketjuun ja muokattu otsikko

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei,


 


Millä laitteella yritit katsella ottelua/otteluita? Mikä nettiyhteys käytössäsi on? Hidas nettiyhteys, hidas tietokone/puhelin, häiriöllinen wifi taikka esim. laitteen ylikuumeneminen voi aiheuttaa suorituskyvyn laskua ja pätkintää.


 


Minulla on mobiililaajakaista ja siihen kytkettynä Arris-boksi. Lisäksi sitten katselin läppärillä ja puhelimella. Kaikilla kolmella kuvalaatu oli tänään hyvä eikä ongelmia ollut. Toivottavasti kohtaamasi ongelma on vain tilapäinen ja kuvanlaatua heikentävä ongelma ratkeaa.


 


 


edit EssiJn: otsikko

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei!


 


Yhteisö on juuri oikea paikka antaa palautetta, joten hyvä, että jaat kokemuksiasi. Millä laitekokoonpanolla Liigaa katselet? Itse katselin tänään matkapuhelimella, Arris-boksilla ja läppärillä Win10 -sovelluksella, enkä minä ainakaan niissä ongelmia havainnut.


 


Heikko kuvanlaatu tai pätkintä johtuu usein hitaasta nettiyhteydestä, epäluotettavasta Wifistä tai siitä, että katsotaan selaimen kautta Win10:ssä. Harmillisesti selaimissa käytettävä Silverlight-tekniikka vaatii reippaasti konetehoa korkeammilla kuvanlaaduilla, niin jollain ei niin tehokkailla tietokoneilla päästä tasaiseen toimintaan vaan kuvanlaadusta voi joutua uhraamaan.


 


edit EssiJn: otsikko

Apple tv ihan kohtuu kuva ei pätkiny surkeeta ei ollu väliaika tietoja muista peleistä ja miks ei ollu studiota väliajoilla .Tps-Hpk ottelussa surkee kuvan laatu ei ole saanu telia hommaa pelaa ei sit millää 


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Totta turiset, @KALKKUT Itsekin jäin odottamaan väliaikaohjelmaa tai edes yleiskuvaa hallista. Nyt väliajan tarjonta oli jokseenkin ankeaa. Toivotaan, että tuota jatkossa monipuolistetaan. Tps-HPK en katsonut, joten sen kuvanlaadusta en osaa sanoa. Tallennetta äsken katsoin, eikä siinä moitittavaa ollut.


 


 

Ei ollut ongelmat näistä syistä... Ruutu ja muut toimivat loistavasti. Miten voin perua tilaukseni? Kenelle on mitään hyötyä chattistä, ei mitään. Täyttä huijausta. Miten tämän "luokan" operaattori voi toimia asiaikkaatan kohtaan näin "reilusti".


 

Itse aloitin katselamaan liigan peliä android puhelimesta josta jakaa se Sonyn Android TV:seen (tv:ssä sisäänrakennettu Chromecast), tämä oli virhe! Peli pätkii kun mikä ja fiilis laski samassa tahdissa. Testasin toimiiko pelit edes puhelimen ruudulla ja nehän pyöri siinä vallan hyvin.


 


Ei auttanut, piti ehtiä läppäri naftaliinista ja laittaa HDMI kaapeli TV:seen kiinni ja katella sen kautta pelejä.


 


Myöhemmin testailin mitenkä pelit toimisi jos puhelimesta lähettää lähetyksen toiseen telkkariin jossa on erillinen Chromecast 2, ja sehän toimi :S


 


Googlettelulla tuli vastaan https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-on-Liigan-uusi-koti/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p/172903 nettisivusto jossa on ohjeita joita voisi kokeilla, mutta nämä ohjeet eivät toimi ainakaan Sonyn telkkariin johon siis sisäänrakennettu Chromecast.... Joten olisiko jollakin vinkkejä?


 

Missä pitäisi katsoa? Pitäiskö chatin vastata? Tai kenenkään.


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Harmi juttu. Minkä uskot syyn olevan? Pitäisihän tuo kuntoon saada, harmi, jos päädyt irtisanomaan palvelun. Voisitko hieman tarkemmin avata, miten koet palvelun olevan "täyttä huijausta"? Se on aika kova syytös. Se on sinun kokemuksesi - sinulla on tietenkin täysi oikeus siihen.


 


Palvelun voit irtisanoa kirjautumalla vaikkapa telia.fi -sivustolle ja menemällä omiin liittymiin ja palveluihin. Sieltä edelleen tulee valita tilaamasti viihdepalvelu, ja edelleen käytössä olevat kanavapaketit. Nyt voit valita kyseisen kanavapaketin, tässä tapauksessa Liiga-passin ja valita "muokkaa". Sieltä löydät napin "lähetä tilaus", jolla voit irtisanoa kanavapaketin.


 


Myös Minun Telia -mobiilisovelluksella kanavapakettien hallinnointi onnistuu 24/7.


 


Huomenna lauantaina on puhelinasiakaspalvelukin auki, mutta voisin oletaa, että siellä voi olla ruuhkaa, kuten chatissakin. Itsepalvelu on varmaankin nopein väylä asian ratkaisemiseen. :smileyhappy:


 


--


 


Selvyyden nimissä mainittakoot, että itse olen vain kanssa-asiakas, en edusta Teliaa. Telian edustajat ovat täällä taas päivällä paikalla.

En halua irtisanoa sopimusta, päinvastoin haluan saada kunnollisen kuvan laadun. Olen yrittänyt eri laitteilla, mutta en muillakaan päässyt parempaan. Siis en erottanut kiekkoa, näössäni ei ole havaittu vikaa. Onko tulossa parannusta vai onko syy laitteissani?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@zirkoni@  kirjoitti:

Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...




Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista. Ainakin minulla pari Android-tablettia pätkivät suoratoistoa muissa palveluissa, jos ollaan langattoman verkon kantaman rajamailla.


 


Lisäksi sitten laitteen ylikuumeneminen (jokin paksu suojakotelo) voi laskea hetkellisesti laitteen suoritustehoa = vaativa tehtävä, eli videon toisto katkeaa. Applen tuotteista minulla ei valitettavasti ole kokemusta, joten en tiedä, voiko tuollaista päästä tapahtumaan.


 


Kannattaa myös aika-ajoin käynnistää laite uudelleen, jos vaikka jokin on jäänyt taustalle jumittamaan. Uudelleenkäynnistys kun korjaa usein monet häiriöt.


 


@holaa  kirjoitti: 

Googlettelulla tuli vastaan https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-on-Liigan-uusi-koti/Chromecast-asetukset-kuntoon-Liigaa-varten/m-p/172903 nettisivusto jossa on ohjeita joita voisi kokeilla, mutta nämä ohjeet eivät toimi ainakaan Sonyn telkkariin johon siis sisäänrakennettu Chromecast.... Joten olisiko jollakin vinkkejä?


 



 Itse en valitettavasti tiedä, että onko tuohon oikein muuta keinoa olemassa, kuin sisäänrakennetun chromecastin käytön välttäminen. Pyörittääkö tuo muuten esim. 720p50fps -videoita ongelmitta, vaikkapa youtubessa? Monesti tuo 50/60fps on sellainen "killeri" laitteille, kun tulee enemmän dataa käsiteltäväksi, niin ymppä loppuu kesken ja pätkintää ilmenee. Mut justiin Sonyn laitteesta en osaa enkä edes uskalla mennä arvaamaan, että mikä pätkinnän syy on. Itse ottaisin käyttöön tuon erillisen Chromecastin, mutta viestisi antaa ymmärtää, että sillä on nykyisellään jo käyttöä toisen telkkarin kanssa, eli se ei ole kunnon ratkaisu. Harmillista todeta, mutta ainoa ratkaisu voi olla tuo Arriksen boksi tai sitten toisen Chromecastin hommaaminen.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Minulla vain keitti.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ceausescu@  kirjoitti:

En halua irtisanoa sopimusta, päinvastoin haluan saada kunnollisen kuvan laadun. Olen yrittänyt eri laitteilla, mutta en muillakaan päässyt parempaan. Siis en erottanut kiekkoa, näössäni ei ole havaittu vikaa. Onko tulossa parannusta vai onko syy laitteissani?




Aivan, ymmärsin tuosta viestistäsi, kun kirjoitit: "Miten voin peruta tilaukseni?" , että olet tosiaan irtisanomassa sitä. Ja tietenkin meillä kaikilla aina joskus keittää - it's just human.


 


Ongelman ratkaisuksi olisi tärkeää kertoa, että: 


 



  • Millä laitteilla kuvanlaatu on heikko? Laitteiden merkki+malli. Ja jos tietokone, niin mikä käyttöjärjestelmä, selain?

  • Mitä olet yrittänyt tähän asti ratkaisuksi tehdä

  • Mikä on nettiyhteytesi tyyppi ja nopeus. Ja hetkellinen nopeus, testaa vaikka: speedtest.net


Näillä nyt voi hieman rajata ongelman aiheuttajaa. Ilman näitä lisätietoja ei voi kuin arvata, missä heikon laadun syy on.


 


Täällä yhteisössä ongelman ratkaisu rajoittuu yleiseen tasoon, täällä valitettavasti Telialaiset eivätkä muutkaan (kuten minä) päästä asiakastietoihin käsiksi ja tutkimaan juuri sinun palvelusi toimintaa. Siksi, jos tarve vaatii, olisikin tärkeää tehdä ongelmista häiriöilmoitus. Mutta yritetään ensin katsoa, jos keksitään ongelman aiheuttaja yhdessä.


 


EDIT:


Telian puolesta en osaa sanoa, että onko parannusta juuri sinun laitteillesi luvassa, mutta jos kerrot, mitä laitteita käytössäsi on, niin voidaan yrittää keksiä, olisiko tässä jokin yleisesti tiedossa oleva ongelma. Tietenkin palvelua koko ajan kehitetään eteenpäin - esimerkiksi talven aikana on kuulemani mukaan tarkoitus päästä eroon Silverlightistä, joka osaltaan vie palvelua parempaan suuntaan -> todennäköisesti suorituskyky paranee palvelua selaimen kautta käytettäessä.

Kiitos palautteesta, mutta kaikki tällaiset ovat vaan toimineet aina hyvin. Ei ole aikaisemmin tarvinnut miettiä näitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ceausescu@  kirjoitti:

Kiitos palautteesta, mutta kaikki tällaiset ovat vaan toimineet aina hyvin. Ei ole aikaisemmin tarvinnut miettiä näitä.




Aivan. Jos kertoisit nuo tiedot, joita edellisessä viestissä kysyin, niin ehkä saadaan jokin selko tilanteeseen. :smileyhappy:

Minulla on Win 10 ja viimeisin versio Chromesta. Olenko ainoa joka on valittanut ala-arvoisesta kuvan laadusta?


@Purnipsi@  kirjoitti:


@zirkoni@  kirjoitti:

Sama vika täällä. IPadilla yritän katsoa. 10 minuutin aikana pätkäisi sovelluksen 5 kertaa. Enpä tuota jaksanut uudelleen käynnistellä sen jälkeen...




Lähtisin epäilemään joko mobiiliverkon tai sitten langattoman lähiverkon yhteyden laatua ja vakautta. Erityisesti, jos ollaan kaukana Wifi-tukiasemasta/reitittimestä/modeemista.





Mobiiliverkkona Telian 4G, nopeus Nettitutkan mukaan 41667 kbit/s......

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Ceausescu@  kirjoitti:

Minulla on Win 10 ja viimeisin versio Chromesta




Okei, Windows 10 :llä suosittelen käyttämään Microsoft Storesta löytyvää Telia TV -sovellusta. Se toimii kaikin puolin paremmin kuin Chrome, sillä tekniikka tuossa sovelluksessa on uudempaa ja kehittyneempää. Uskoisin, että kuvanlaatuongelmasi ratkeavat tuon sovelluksen myötä.


 


Eli löydät sen käynnistä-valikon kautta, avaa valikko ja ala kirjoittamaan Microsoft Store tai etsi se valikosta. Sitten siellä storessa käytä ylhäällä oikealla olevaa hakutoimintoa ja kirjoita Telia TV . Pitäisi löytyä "Telia TV Finland" .  Asenna sovellus ja kirjaudu sisälle siihen. Onnistuiko?


 


.....


 

Kiitos sinulle, yritän,,,

Vastaa