Adultia Tekijänoikeusvalvonta

  • 11 April 2017
  • 1 kommentti
  • 20 katselukertaa

Minulle ei ole onneksi vielä tullut tekijänoikeuskiristyskirjettä, mutta kuulemma kymmenille tuhansille Suomalaisille on lähetetty niitä, joten eiköhän mullekin sellainen kohta tule. Onko Telialla jotain aseita kiristyksiä vastaan esim:

- jotain kotoa ylöspäin lähtevän liikenteen tunnistusta että saisin varoituksen jos minun liittymästä lähtee runsaasti liikennettä verkkoon päin tai vaikka holdiin koko yhteys jos liikenne on erityisen epäilyttävää.

- "waretusverkkojen" käyttämien porttien/protokollien blockaaminen. ADSL purkissani pääsin itse editoimaan iptables palomuuria, mutta menin vaihtamaan 4G:hen ja näyttää, että tässä Huawei laitteessa ei pääse konffaamaan palomuuria paitsi (ON/OFF).

Eli onko Telialla jotain tarjontaa, jolla voi suojautua kiristyksiä vastaan (muuta kuin prepaid liittymään tai pelkkiin henkilökohtaisiin liittymiin siirtyminen)?


1 kommentti

Eipä meilläkään tuohon oikein mitään konsteja ole. Jos sieltä liittymästä alkaa haittaliikennettä tulemaan niin silloin me laitetaan liittymä kiinni mutta se nyt ei koske tuommoista normaalia tiedoston jakamista. Kannattaa wifi verkot suojata hyvin ettei naapurit pääse niihin käsiksi.

Vastaa