19-07-2016 17:50
Tilailin läppärin tietyillä kriitereillä muutama päivä sitten.
- Vähintään pentium prossu
- Vähintään 4GB ram
- SSD
Ja päädyin soneran tarjoamaan "acer aspire es1-331-p6p7" malliin, joka täytti tuotekuvauksen mukaan kriteerit.
Nyt kone alla ja hieman tuntui, että jokin ei täsmää annetun tuotekuvauksen mukaan kovalevy puolella ja niinhän se oli. Tuotekuvaus puhuu, että tästä laitteesta löytyy SSD-levy, mutta semmoista tässä ei kyllä ole, vaan normaali 5400rpm kiekko. Sapettaa hieman tuollainen huijaus.
Jos vaikka lopettasitte ihmisten huijaamisen ja päivittäisitte tuon tuotteen kuvauksen.
Kiitos.
22-07-2016 21:50
@Amat00ri kirjoitti:Olisivat ottaneet laitteen takaisin hyvin pakattuna vielä, mutta valitettavasti laite tuli samantien käyttöön ja tarvitsen sitä päivittäin tulevina viikkoina. Huijattu olo silti, koska joudun nyt päivittämään SSD:n itse (~ -70€), joskin ennen tätä pitää vielä acerilta kysyä takuun suhteen että saako takakannen avata. Huolto luukkua ei ole, vaan koko takakansi lähtee auki. Tarroja ei kyllä löydy ruuvien päältä.
Jos tätä päivitystä ei voi tehdä menettämättä takuuta niin sapettaa^2. Noh, ainakin nyt soneralla on tuon suhteen oikein tiedot laitteen kohdalla nettikaupassa. Sapettaa silti.
en usko että takuu menee koska kyllähän laitteisiin pitää saada lisätä laikenlaisia komponentteja kuten lisää muistia tai toinen kovalevy ja virhevastuuta acer ei voi ainakaan evätä se on lakisääteinen
22-07-2016 22:08
Kiintolevyn ja muistin vaihto tietokoneisiin ei muuta takuuta. Nämä ovat perusasioita joita kuluttaja voi vapaasti tehdä. Ainakaan Acerin huollolla ei ole ollut ongelmana kun itse vaihdoin koneeseeni SSD ja palautin toki huoltoa ennen HDD:ksi. Jos vaihtavat sitten uuden tilalle ei menetä omia lisäjuttuja mukana.
Itsellä ollut Acerin läppäri johon vastaavasti laittanut SSD:N ja ei ongelmia.
27-07-2016 11:44
Huijausta on! Itse huomasin tämän keskustelun valitettavasti vasta nyt! Ehdin tilata tämän tietokoneen viime viikolla ja ottaa käyttöön ja asennuttaa tähän kalliita ohjelmia ja lisälaitteita atk-liikkeessä, kunnes sitten huomasin ettei kone vastaakaan tuotekuvausta liitäntöjen suhteen! Verkkokaupassa lupaatte USB portteja olevan yhteensä kolme: "Liitännät: HDMI, 1 x USB 2.0, 2 x USB 3.0, BT 4.0, 3.5 mm audioliitäntä, SD-kortinlukija." ja nyt kun olisin tarvinnut nuo kaikki kolme samaan aikaan käyttöön, paljastuikin ettei usb-portteja tosiaan löydy kolmea tästä ostamastani koneesta vaan niitä on vain kaksi (1 kpl USB 2.0 ja 1 kpl USB 3.0)!!! Olen ollut soneran omien sivujen chatin kautta teihin yhteydessä jo kaksi kertaa tämän asian tiimoilta ja jonottanut molemmilla kerroilla piiiiitkäääään, että olen edes saanut yhteyden asiakaspalvelijaan, joka ensimmäisellä kerralla vielä minulle kertoi usb-portteja tosiaan olevan kolme tässä koneessa vaikka kerroin ettei näin ole! Hän käski kuljettamaan laitetta sonerakauppiaankin luona, koska varmaan epäili etten itse ymmärtäisi missä ne portit ovat kun kyselin häneltä voisiko hän kertoa mistä nuo kaikki kolme porttia löytyy, kun minä en löydä kuin vain kaksi. Kohtuullista olisi kaiken tämän vaivan jälkeen jos Sonera hyvittäisi virheensä ja lähettäisi minulle veloituksetta usb hubin eli portinjakajan, että saisin tähän koneeseeni ne kolme porttia, jotka olette luvannut ja tuote vastaisi sitä tuotetta, jollaisen olen ostanut ja josta teille maksan!
27-07-2016 11:53
Hei @Mirreli,kiva kun tulit mukaan Klaaniin!
Miten tilanne Sonera Kaupassa eteni, saitko sieltä mitään ohjetta kuinka edetä? Oletko ollut asiakaspalveluumme kaupassa käynnin jälkeen vielä yhteydessä?
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
27-07-2016 12:18
27-07-2016 12:45
Pystytkö ottamaan meille päin vielä yhteyttä, esimerkiksi Facebookin kautta? Tätä olisi hyvä nyt katsoa kyllä tarkemmin, ja tuotetiedot laitteestakin saada kohdilleen.
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
28-07-2016 11:59