Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Amat00ri
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Älkää huijatko kuluttajaa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tilailin läppärin tietyillä kriitereillä muutama päivä sitten.

- Vähintään pentium prossu

- Vähintään 4GB ram

- SSD

Ja päädyin soneran tarjoamaan "acer aspire es1-331-p6p7" malliin, joka täytti tuotekuvauksen mukaan kriteerit.

Nyt kone alla ja hieman tuntui, että jokin ei täsmää annetun tuotekuvauksen mukaan kovalevy puolella ja niinhän se oli. Tuotekuvaus puhuu, että tästä laitteesta löytyy SSD-levy, mutta semmoista tässä ei kyllä ole, vaan normaali 5400rpm kiekko. Sapettaa hieman tuollainen huijaus.

Jos vaikka lopettasitte ihmisten huijaamisen ja päivittäisitte tuon tuotteen kuvauksen.

Kiitos.

16 vastausta
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

@Amat00ri kirjoitti:

Olisivat ottaneet laitteen takaisin hyvin pakattuna vielä, mutta valitettavasti laite tuli samantien käyttöön ja tarvitsen sitä päivittäin tulevina viikkoina. Huijattu olo silti, koska joudun nyt päivittämään SSD:n itse (~ -70€), joskin ennen tätä pitää vielä acerilta kysyä takuun suhteen että saako takakannen avata. Huolto luukkua ei ole, vaan koko takakansi lähtee auki. Tarroja ei kyllä löydy ruuvien päältä.

Jos tätä päivitystä ei voi tehdä menettämättä takuuta niin sapettaa^2. Noh, ainakin nyt soneralla on tuon suhteen oikein tiedot laitteen kohdalla nettikaupassa. Sapettaa silti.

en usko että takuu menee koska kyllähän  laitteisiin  pitää saada lisätä laikenlaisia  komponentteja  kuten lisää muistia  tai toinen kovalevy  ja virhevastuuta acer ei voi ainakaan  evätä  se on lakisääteinen

olkitu
Kunniajäsen
  • 730 custom-general.kudos
  • 4489 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Kiintolevyn ja muistin vaihto tietokoneisiin ei muuta takuuta. Nämä ovat perusasioita joita kuluttaja voi vapaasti tehdä. Ainakaan Acerin huollolla ei ole ollut ongelmana kun itse vaihdoin koneeseeni SSD ja palautin toki huoltoa ennen HDD:ksi. Jos vaihtavat sitten uuden tilalle ei menetä omia lisäjuttuja mukana.

Itsellä ollut Acerin läppäri johon vastaavasti laittanut SSD:N ja ei ongelmia.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Mirreli
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies

Huijausta on! Itse huomasin tämän keskustelun valitettavasti vasta nyt! Ehdin tilata tämän tietokoneen viime viikolla ja ottaa käyttöön ja asennuttaa tähän kalliita ohjelmia ja lisälaitteita atk-liikkeessä, kunnes sitten huomasin ettei kone vastaakaan tuotekuvausta liitäntöjen suhteen! Verkkokaupassa lupaatte USB portteja olevan  yhteensä kolme: "Liitännät: HDMI, 1 x USB 2.0, 2 x USB 3.0, BT 4.0, 3.5 mm audioliitäntä, SD-kortinlukija." ja nyt kun olisin tarvinnut nuo kaikki kolme samaan aikaan käyttöön, paljastuikin ettei usb-portteja tosiaan löydy kolmea tästä ostamastani koneesta vaan niitä on vain kaksi (1 kpl USB 2.0 ja 1 kpl USB 3.0)!!! Olen ollut soneran omien sivujen chatin kautta teihin yhteydessä jo kaksi kertaa tämän asian tiimoilta ja jonottanut molemmilla kerroilla piiiiitkäääään, että olen edes saanut yhteyden asiakaspalvelijaan, joka ensimmäisellä kerralla vielä minulle kertoi usb-portteja tosiaan olevan kolme tässä koneessa vaikka kerroin ettei näin ole! Hän käski kuljettamaan laitetta sonerakauppiaankin luona, koska varmaan epäili etten itse ymmärtäisi missä ne portit ovat kun kyselin häneltä voisiko hän kertoa mistä nuo kaikki kolme porttia löytyy, kun minä en löydä kuin vain kaksi. Kohtuullista olisi kaiken tämän vaivan jälkeen jos Sonera hyvittäisi virheensä ja lähettäisi minulle veloituksetta usb hubin eli portinjakajan, että saisin tähän koneeseeni ne kolme porttia, jotka olette luvannut ja tuote vastaisi sitä tuotetta, jollaisen olen ostanut ja josta teille maksan!

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Hei @Mirreli,kiva kun tulit mukaan Klaaniin!

Miten tilanne Sonera Kaupassa eteni, saitko sieltä mitään ohjetta kuinka edetä? Oletko ollut asiakaspalveluumme kaupassa käynnin jälkeen vielä yhteydessä?

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Mirreli
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos

Kiitos vastauksestasi! Juu sonera kauppias oli asiallinen ja hän katsoi tosiaan konetta ja totesi että siinä ei ole kuin vaan yhdet usb portit kumpaakin sorttia eli 1 x usb 2.0 ja 1 x usb 3.0. Hän suositteli minulle tuota hubia eli portinjakajaa, jos Soneran asiakaspalvelusta en saa apua tähän MINUSTA TÄYSIN RIIPPUMATTOMAAN ongelmaan. Joten palasin elilen sitten vaan kotiin kaupasta. Ja nyt tänään otin teihin yhteyttä soneran chatissa, mutta siellä ei välitetty lainkaan siitä, että olen jo laittanut tähän koneeseen kiinni rahaa (ohjemistot ja lisälaitteet asennuksineen) vaan siellä todettiin että voithan palauttaa koneen, jos et ole siihen tyytyväinen. No en kai minä ole niin tyhmä, että palauttaisin nyt tämän koneen ilomielin ja samalla menisi hukkaan ne kaikki rahat, jotka tähän ehdin käyttää ja taas makasisin nuo samat jutut uudestaan (ohjelmat, asennukset atk-liikkeessä, eivätkä nekään ilmaisia siis olleet) jos vaihtaisin koneen toiseen! Soneran asiakaspalvelijan mukaan en menettäisi yhtään mitään, koska jos palautan tuotteen niin mahdolliset jo soneralle maksamani rahat palautetaan kyllä. Hän ei ymmärtänyt sitä, että olen laittanut tähän koneeseen jo rahaa kiinni enemmän kuin mitä maksan tästä teille sinne soneralle, hän ei edes halunnut ymmärtää tätä. Ja tuosta portinjakajan mahdollisuudesta häne ei maininnut minulle yhtään mitään, vaikka yritin ottaa asiaa puheeksi.
MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Pystytkö ottamaan meille päin vielä yhteyttä, esimerkiksi Facebookin kautta? Tätä olisi hyvä nyt katsoa kyllä tarkemmin, ja tuotetiedot laitteestakin saada kohdilleen.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

Mirreli
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos

Sain asian hoidettua Facebookin Soneran asiakaspalvelun kautta kuntoon, kiitos avustasi MiaSL!