Applikaatiot eivät näy Windows 10 Pro valikossa

  • 4 April 2020
  • 1 kommentti
  • 0 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

mun asia koskee windows 10 pro järjestelmää  miksei käynistys valikossa ei näy asennuksen jälkeen sää appi ja muut apit tai tarkoitan ne jutut jotka yleensä näyttää sään ja tärkeitä tietoja

Edit SaJoonas: Muokattu otsikkoa


1 kommentti

Tämä nyt on ihan hatusta vedetty teoria... mutta jos kaikki noku Windows Pro:nkin käynnistämä prosessit ("isommat  ja sitten ne ihan pienet prosessit") olisivat ihan alusta asti "heitetty silmille", menisi jo pelkästään niiden näyttämiseen ns. perusvalikoissa niin paljon resursseja että siihen voisi kaatua koko höskä... Niin kone, kuin käyttäjäkin. 

 

 Mulla ainakin ihan pelkästään avaamattakin yhtään kansiota Start -valikossa hyppää yhden ruudun reunaan ihan posketon määrä kaiken maailman Admin Tools -tyylin "pikku appeja", joilla säädetään vielä pienempä appeja jne. että ne suhahtavat niitä etsiessä ohi katseen aivan varmasti jo kolmannellakin rullauskerralla... Ja sekin on minul optimistinen arvio. ("Tässä iässä" nyt alkaa jo vähän kaikki  suhahtamaan huomaamatta ohi silmien.. ;)  ) Jollei ole ihan viimisen päälle "Windows -Guru", eli johdat "joitakin" projekteja Microsoftilla elääksesi, niiden näprääminen saa  koneen aivan solmuun. Kaikkihan tietää ne lenkkareiden umpisolmut jotka eivät aukea ilman saksiakaan, silloinkin kun on aikaa niiden auki näpräämiseen... Tai olen sitten niin onneton jo pelkästään juoksutossuista alkaen. :D

 

 Mutta jos nyt aivan haluaa koittaa, niiin Adminina kun loggaat itsesi sisään, ja aloitat "Windows Administrative Tools" kansiosta KATSOMAAN pelkästään... (Ja minähän en sitten myönnä tätä ilmaisseeni sitten jos talo räjähtää... 🙂 ). Itse kun aina pelaami-sessioiden välillä rupean säätämään, menee yleensä aikaa aika paljon seuraavaan sessioon, kun kone täytyy... TAAS.. resetoida... Kun "Fast-ringin Winsiderina" windowsini ei ole oikein edes Alpha vaiheessakaan, niin kaikenlainen koneen kanssa urheilu johtaa melkein aina ärräpäihin ja koneeseen joka ei OS:iin suostu bootaamaankaan.

 

 Virheistänihän minun pitäisi oppia, mut minähän en suostu olemaan missään kategoriassa muiden määrittelemänä, eli Microsoft saa paljon hyviä "Worst Case"-skenaario logeja. :D

 

Täysin henk.koht. näkemyksen Debyytti romaanin väsäsikin "melkein" n00b:

 UberLinu

 

Vastaa