Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Reiban
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Email filtterin poisto!

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Muutama kysely näkyy tuosta automaattisen "suspected spam" filtterin toiminnasta, joka tulee emailin otsikkoon. Mutta missään ei ole tietoa miten tuon automaatin saa pois! Ei onnistu ainakaan webmailin asetuksilla!

Käytän siis omaa email lajittelijaa ja tuo "spam" häiritsee lajittelua! Siis mistä saa pois moisen otsikon?

 

Kysyin asiaa chatissa, mutta pitäisi ottaa yhteys maksulliseen helppiin!!! Ennemmin vaihdan palveluntarjoajaa kuin maksan tuosta.

3 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 125 custom-general.kudos
  • 655 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka @Reiban ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Kertoisitko millä sähköpostiohjelmalla käytät sähköpostia, meidän tarjoamaa verkkopohjaista Webmailia vai jotain muuta? Meidän @pp.inet.fi päättyvissä sähköposteissa viestit kulkevat meidän palvelimen filtterin läpi, jossa tuo epäillyn roskapostin otsikko lisätään todennäköiselle roskapostille. Tätä ei valitettavasti voi poistaa.

Haluaisitko avata tarkemmin, miten kyseinen otsikko sotkee suodattimia? Pystytkö suodattamaan tuon kyseisen sanavalinnan suoraan omaan kansioon, jonka jälkeen muihin posteihin toimisi toiset suodattimet. Ja onko tämä Suspected Spam -otsikko merkannut oikeaa postia virheellisesti? Näissä tapauksissa pyytäisin, että välität lähettäjän tiedot meille esim. chatissa niin voimme muokata omaa filtteriä.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Reiban
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu siis käytän Outlookia lukuohjelmana. Tosin Outlookin ja serverin välissä on Popfile joka tekee myös merkinnän "spam" tai jonkun muun määritellyn otsakkeeseen. Osumatarkkuus on ollut yli 98% joten pidän ohjelmasta. Outlookin säännöillä sitten siirrellään joko spammiin tai johonkin muualle. Toisinaan nuo (suspected spam ja popfile tag) ovat erimieltä onko spammia vai ei. Silloin tulee ongelmia! Joskus siirtyvät oikein mutta ei aina! Kun haluan itse määritellä mikä on spammia niin en halua mitään esimääritelmiä!

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 125 custom-general.kudos
  • 655 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämän postin siirtyminen perustuu Outlookille tehtyihin sääntöihin, sen kautta pitäisi pystyä hallitsemaan, mitä Suspected Spam -merkityille viesteille tapahtuu. Pystytkö esim asettamaan sääntöä (ennen muita), että otsikon sisältäessä "Suspected spam" sanat posti siirtyy tiettyyn kansioon? Hyvin monesti nämä Suspected Spam tagin sisältävät viestit on roskapostia. Tällä tavalla muut suodattimet ei ota kantaa mitä viestille tapahtuu.

Tuota Suspected Spam tagia emme voi poistaa viesteiltä, koska se on monelle muulle hyödyksi omissa suodattimissa.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.