Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Outlook vaatii jatkuvaa kirjautumista - herjaa "palvelimen varmenne ei ole voimassa"

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.

Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."

Mikä neuvoksi?

 

 

edit Merja_J: otsikkoa korjattu

38 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 819 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@ess69  kirjoitti:

ess69_0-1604329060922.png

 


Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 

TaneliEerikki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@PiaJo  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

ess69_0-1604329060922.png

 


Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 


Asensin iPadiin Outlookin ja postitilin. Palataan asiaan kun keritään.

 

Android-kännykässäni tekee tuota salasanan pyyntöä jatkuvasti. Ei välttämättä sovellusta käynnistäessä, mutta esim. kun on avannut postista jonkin linkin ja palaa netistä postiin, kysyy salasanaa, vaikka sovellus on taustalla auki.

 

Edit ReOlivia: Poistettu allekirjoitus. Voit kirjoittaa profiilin tietoihin lisää itsestäsi.

JufeNaut
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet

ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@PiaJo  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

ess69_0-1604329060922.png

 


Toivoisimme, että näistä molemmat eli @TaneliEerikki ja @ess69 tekisitte tästä meille ilmoitusta tutkittavaksi ottamalla Häiriöilmoituksiimme yhteyttä. Lähdetään tutkimaan asiaa, mikä siinä on syynä. 


Voin tehdä tuonkin vielä, vaikka olen puhelimitse tehnyt pariviikkoa sitten ja luvattiin olla yhteydessä mutta mitään ei ole kuulunut joten aloitin täällä kyselyn myös.

ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@JufeNaut  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Juuri näin se käyttäytyy, esim. Samsung A70, Galaxy Tab

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 87 custom-general.kudos
  • 312 custom-general.replies
  • 18 custom-general.solutions


@JufeNaut  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.

| Telia Yhteisön moderaattori |
Jordy
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

 


@HannaMarikaL  kirjoitti:

@JufeNaut  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


 

Outlook for IOS on todellakin yllättäen lakannut toimimasta. Samat asetukset toimivat aikaisemmin ja nyt viime aikoina (viimeisen viikon aikana) vaatii vaan uudelleenkirjautumista jatkuvasti.

 

Asetukset on oikein ja tarkistettu useampaan otteeseen ja kokeiltu eri asetuksilla. Kaikkien muiden palveluntarjoajien tilit toimivat normaalisti.

 

Tein kyllä häiriöilmoituksen mutta huvittavinta oli ettei ongelmaa voinut kuvata lomakkeella mitenkään kun mitään täytettävää kenttää ei löytynyt...

 

Nyt pitäisi kyllä tutkia tätä ongelmaa syvällisemmin, pelkkien asetusten tarkistaminen ei enää auta.

TaneliEerikki
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HannaMarikaL  kirjoitti:

@JufeNaut  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


@HannaMarikaL Ihan mielenkiinnosta: kun pyydät meitä useita laittamaan häiriöilmoitusta tästä samasta asiasta, eikö se tieto kulkisi teillä siellä Telian sisällä täältä foorumilta sinne häiriöilmoitusten lukijoille? Eikö tuo nyt ole ilmeistä, että vikaa on muissakin kuin meissä käyttäjissä.

 

Sen verran kuitenkin vielä tuosta Outlookiin tilin perustamisesta, että se ei kysy missään vaiheessa käyttäjätunnusta ("testee-1"). Lisäasetuksissa on IMAP-käyttäjänimi ja SMTP-käyttäjänimi, joissa molemmissa sähköpostiosoite. iPad/Outlookiin en nyt saa tiliä toimimaan kunnolla ollenkaan.

JufeNaut
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@TaneliEerikki  kirjoitti:

@HannaMarikaL  kirjoitti:

@JufeNaut  kirjoitti:

Minun ja vaimon androideissa samaa vikaa, kyselee jatkuvasti salasanaa. Sitten kun sen laittaa toimii hetken, mutta kohta taas kyselee sitä. Asetukset on kunnossa ja tiliä poistettu yms. mutta ei auta. Samsung A40 ja oneplus 6 puhelimet


Moikka @JufeNaut ja tervetuloa Yhteisöön! Laittaisitko meillä tuosta häiriöilmoitusta, niin päästään sitä kautta tutkimaan asiaa tarkemmin.


@HannaMarikaL Ihan mielenkiinnosta: kun pyydät meitä useita laittamaan häiriöilmoitusta tästä samasta asiasta, eikö se tieto kulkisi teillä siellä Telian sisällä täältä foorumilta sinne häiriöilmoitusten lukijoille? Eikö tuo nyt ole ilmeistä, että vikaa on muissakin kuin meissä käyttäjissä.

 

Sen verran kuitenkin vielä tuosta Outlookiin tilin perustamisesta, että se ei kysy missään vaiheessa käyttäjätunnusta ("testee-1"). Lisäasetuksissa on IMAP-käyttäjänimi ja SMTP-käyttäjänimi, joissa molemmissa sähköpostiosoite. iPad/Outlookiin en nyt saa tiliä toimimaan kunnolla ollenkaan.


IMAP- ja SMTP-käyttäjänimi ="testee-1"

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.