Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Outlook vaatii jatkuvaa kirjautumista - herjaa "palvelimen varmenne ei ole voimassa"

Android laitteiden Outlook vaatii jatkuvasti kirjatumista, tympii asentaa ja poistaa.

Lisäksi herjaa "Sähköpostipalvelimen varmenne ei ole voimassa."

Mikä neuvoksi?

 

 

edit Merja_J: otsikkoa korjattu

38 vastausta
ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AnneAn  kirjoitti:

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.


Moi, ihan oikeasti tämäkö on Telian virallinen kanta?  Ja laitatko vielä mikä on oikea muoto.

Kehottaisin kuitenkin vilkaisemaan outlookin käyttäjä määriä ja latauksia ennen tuota suositusta. Tarkoittaa meillä käyttäjille ja yrityksille melkoisen mylläyksen jos officen mukana olevia ohjelmia ei voi käyttää Telian laatikoiden kanssa.

Jordy
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AnneAn  kirjoitti:

Käsittelyyn tulleen häiriöilmoituksen myötä tilannetta on tutkittu vianhallinnastamme. Ongelma  näyttäisi jäävän siihen, että Outlook on alkanut muuttaa maili palvelimen muotoon palvelin:portti eli esim. mail.inet.fi:993. Tuota määristystä emme tue, joten suosittelen käyttämään jotain toista sähköpostiohjelmaa.


Jos tämä todellakin on Telian virallinen kanta niin voi ilmeisesti lopettaa Telian sähköpostin käytön jolloin ei myöskään ole mitään syytä pitää enää Telian laajakaistaakaan...

Sähköpostiosoite on ollut merkittävin syy olla vilkaisematta vieraisiin pöytiin.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
ess69
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Jordy
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Jordy
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?


Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.

 

Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?


Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.

 

Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.


Korjaus on tehty nimenomaan tuota "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ongelmaa varten, eli jos ongelmasi on jokin muu, on häiriöilmoituksen kanssa jatkettava tutkintaa. Onko häiriöilmoituksen jättämisestä kuinka kauan aikaa kulunut?

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Jordy
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 11 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kes


@HenriLie  kirjoitti:

@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Jordy  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@ess69  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

Havainto Outlookin ohjelmiston toiminnasta on tehty ja suosittelemme käyttämään sähköpostia toisella ohjelmalla.

Kannattaa myös ilmoittaa palvelun toimimattomuudesta Outlookin kehittäjälle, eli Microsoftille. He voivat mahdollisesti palauttaa aiemmin muutetun asetuksen takaisin, jolloin palvelu toimisi kuten ennenkin.


Edelleen ei tuota aleta vaihtamaan ja varsinkin sama sovellus käytössä yrityspuolella myös ja muiden laatikoiden kanssa toimii ja samalla versiolla, ei jää kuin Telian laatikko ja vanhentunut varmenne jäljelle joten pitää laskea määrät ja katsoa miten kenen kanssa jatketaan. Harmillisin tilanne tässä säpo osoitteiden mahdollinen muuttaminen

 


Nyt saimme kuittauksen, että muutos Outlookin päässä on havaittu ja tästä aiheutuva oneglma korjattu. Muutokset on tehty meidän osalta viime perjantaina 6.11. Nyt "Palvelimen varmenne ei ole voimassa" herjaa ei tulisi näkyä. Jos ongelma jatkuu, kannattaa sähköpostitili poistaa sovelluksesta ja asentaa uudelleen.


Itselläni ongelma ei ainakaan poistunut vielä.

 

Outlook for IOS vaatii kirjautumaan tilille x.x@pp.inet.fi uudelleen ja uudelleen.

 

Tili poistettu ja konfiguroitu uudestaan.

 

Nämä Telian sähköpostitilit on ainoat jotka eivät toimi, muiden palveluntajoajien tilit toimivat.

 

 


Onko ongelmasi osana tämä ilmoitus "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ?


Niin kuvittelin kun Outlook for IOS lakkasi toimimasta samoihin aikoihin kun Android -käyttäjiltä alkoi tulemaan tänne ilmoituksia viasta.

 

Vikailmoitus kyllä tehty mutta siitä ei ole kuulunut mitään.


Korjaus on tehty nimenomaan tuota "palvelimen varmenne ei ole voimassa" ongelmaa varten, eli jos ongelmasi on jokin muu, on häiriöilmoituksen kanssa jatkettava tutkintaa. Onko häiriöilmoituksen jättämisestä kuinka kauan aikaa kulunut?


Keskiviikkona 4.11.2020 jolloin kyllä soitettu minulle takaisin ja tiedusteltu asiasta.