Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tuultsu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama puhelinnumero kahdella eri toimijalla

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain puhelun numerosta xxxx. Viimeistelin samaan aikaan netissä verkkokaupasta tekemääni ostosta, joten en vastannut. Tarkistin myöhemmin Fonectasta mistä puhelu tuli. On Osuuspankin numero, jota pankki netissä olevan ilmoituksensa mukaan käyttää vain tekstiviesteihin ja ohjeistaa ettei puheluihin tule vastata.
Kun siis tulee puhelu turvalliselta näyttävästä numerosta, tulisi etukäteen ennen vastaamista tietää numeron haltijan ohje olla vastaamatta.  Kuinka on mahdollista, että sama numero voi olla kahdella toimijalla kun se toinen numeron haltija lienee vähintäänkin epäilyttävä? Kuka asian voi korjata?. Operaattori, jonka kautta kahdesta eri lähteestä tulevat viestit ja puhelut kulkevat? Pankki, jonka numeroon ei voikaan luottaa?

 

 

Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero

5 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 718 custom-general.kudos
  • 1293 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ikävä kyllä, huijarit soittelevat ulkomailta väärennetyillä puhelinnumeroilla.

 

Nämä numerot voivat olla ihan mitä sattuvat. Usein koko numerosarjaa ei edes ole käytössä. Toisinaan numero menee päällekäin jonkun oikean numeron kanssa.

 

 


@Tuultsu@  kirjoitti:

Kuka asian voi korjata?


Valitettavasti tämä on niin iso asia, että koko maailman tulee osallistua siihen yhdessä. Pohjois-Amerikassa käytetään jo A-tilaajan numeron varmistamiseen STIR/SHAKEN-protokollaa.

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2601 custom-general.kudos
  • 4132 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tuultsu@  kirjoitti:

Sain puhelun numerosta xxxx. Viimeistelin samaan aikaan netissä verkkokaupasta tekemääni ostosta, joten en vastannut. Tarkistin myöhemmin Fonectasta mistä puhelu tuli. On Osuuspankin numero, jota pankki netissä olevan ilmoituksensa mukaan käyttää vain tekstiviesteihin ja ohjeistaa ettei puheluihin tule vastata.
Kun siis tulee puhelu turvalliselta näyttävästä numerosta, tulisi etukäteen ennen vastaamista tietää numeron haltijan ohje olla vastaamatta.  Kuinka on mahdollista, että sama numero voi olla kahdella toimijalla kun se toinen numeron haltija lienee vähintäänkin epäilyttävä? Kuka asian voi korjata?. Operaattori, jonka kautta kahdesta eri lähteestä tulevat viestit ja puhelut kulkevat? Pankki, jonka numeroon ei voikaan luottaa?

 

 

Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero


Pankin lähettämät vahvistus tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Eli tuon näköisestä numerosta tuleviin soittoihin ei pidä vastata, teit oikein kun et vastannut.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Tuultsu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67@  kirjoitti:

@Tuultsu@  kirjoitti:

Sain puhelun numerosta xxxx. Viimeistelin samaan aikaan netissä verkkokaupasta tekemääni ostosta, joten en vastannut. Tarkistin myöhemmin Fonectasta mistä puhelu tuli. On Osuuspankin numero, jota pankki netissä olevan ilmoituksensa mukaan käyttää vain tekstiviesteihin ja ohjeistaa ettei puheluihin tule vastata.
Kun siis tulee puhelu turvalliselta näyttävästä numerosta, tulisi etukäteen ennen vastaamista tietää numeron haltijan ohje olla vastaamatta.  Kuinka on mahdollista, että sama numero voi olla kahdella toimijalla kun se toinen numeron haltija lienee vähintäänkin epäilyttävä? Kuka asian voi korjata?. Operaattori, jonka kautta kahdesta eri lähteestä tulevat viestit ja puhelut kulkevat? Pankki, jonka numeroon ei voikaan luottaa?

 

 

Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero


Pankin lähettämät vahvistus tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Eli tuon näköisestä numerosta tuleviin soittoihin ei pidä vastata, teit oikein kun et vastannut.


Astetta huolestuttavammaksi asian tekee se, että puhelimen mukaan Osuuspankki on lähettänyt minulle tekstiviestillä  avainlukulistan numeron verkkokaupan maksun suorittamiseksi klo 20.00 ja puhelu samasta Osuuspankin numerosta on tullut samoin klo 20.00. Miten huijarit tietävät että olen kirjautuneena Osuuspankkiin? 

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2002 custom-general.kudos
  • 3318 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Tuultsu@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

@Tuultsu@  kirjoitti:

Sain puhelun numerosta xxxx. Viimeistelin samaan aikaan netissä verkkokaupasta tekemääni ostosta, joten en vastannut. Tarkistin myöhemmin Fonectasta mistä puhelu tuli. On Osuuspankin numero, jota pankki netissä olevan ilmoituksensa mukaan käyttää vain tekstiviesteihin ja ohjeistaa ettei puheluihin tule vastata.
Kun siis tulee puhelu turvalliselta näyttävästä numerosta, tulisi etukäteen ennen vastaamista tietää numeron haltijan ohje olla vastaamatta.  Kuinka on mahdollista, että sama numero voi olla kahdella toimijalla kun se toinen numeron haltija lienee vähintäänkin epäilyttävä? Kuka asian voi korjata?. Operaattori, jonka kautta kahdesta eri lähteestä tulevat viestit ja puhelut kulkevat? Pankki, jonka numeroon ei voikaan luottaa?

 

 

Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero


Pankin lähettämät vahvistus tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Eli tuon näköisestä numerosta tuleviin soittoihin ei pidä vastata, teit oikein kun et vastannut.


Astetta huolestuttavammaksi asian tekee se, että puhelimen mukaan Osuuspankki on lähettänyt minulle tekstiviestillä  avainlukulistan numeron verkkokaupan maksun suorittamiseksi klo 20.00 ja puhelu samasta Osuuspankin numerosta on tullut samoin klo 20.00. Miten huijarit tietävät että olen kirjautuneena Osuuspankkiin? 


Jos verkkokauppasivulla on ollut jokin nappi, jolla valitaan OP tms. niin ainakin teoriassa sitä kautta. Toki myös jos koneella on jotain haitakkeita, niin ne voivat seurata selailua ja yleisesti koneen käyttöä. Voihan se myös olla puhdasta sattumaa. Oliko tuo kotimainen verkkokauppa vai jokin ulkomainen?

Tuultsu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Purnipsi@  kirjoitti:

@Tuultsu@  kirjoitti:

@kiisseli67@  kirjoitti:

@Tuultsu@  kirjoitti:

Sain puhelun numerosta xxxx. Viimeistelin samaan aikaan netissä verkkokaupasta tekemääni ostosta, joten en vastannut. Tarkistin myöhemmin Fonectasta mistä puhelu tuli. On Osuuspankin numero, jota pankki netissä olevan ilmoituksensa mukaan käyttää vain tekstiviesteihin ja ohjeistaa ettei puheluihin tule vastata.
Kun siis tulee puhelu turvalliselta näyttävästä numerosta, tulisi etukäteen ennen vastaamista tietää numeron haltijan ohje olla vastaamatta.  Kuinka on mahdollista, että sama numero voi olla kahdella toimijalla kun se toinen numeron haltija lienee vähintäänkin epäilyttävä? Kuka asian voi korjata?. Operaattori, jonka kautta kahdesta eri lähteestä tulevat viestit ja puhelut kulkevat? Pankki, jonka numeroon ei voikaan luottaa?

 

 

Edit HannaSu: poistettu puhelinnumero


Pankin lähettämät vahvistus tekstiviestit lähetetään aina numerosta +358407118180 ja viestien allekirjoittajana on OP.

Eli tuon näköisestä numerosta tuleviin soittoihin ei pidä vastata, teit oikein kun et vastannut.


Astetta huolestuttavammaksi asian tekee se, että puhelimen mukaan Osuuspankki on lähettänyt minulle tekstiviestillä  avainlukulistan numeron verkkokaupan maksun suorittamiseksi klo 20.00 ja puhelu samasta Osuuspankin numerosta on tullut samoin klo 20.00. Miten huijarit tietävät että olen kirjautuneena Osuuspankkiin? 


Jos verkkokauppasivulla on ollut jokin nappi, jolla valitaan OP tms. niin ainakin teoriassa sitä kautta. Toki myös jos koneella on jotain haitakkeita, niin ne voivat seurata selailua ja yleisesti koneen käyttöä. Voihan se myös olla puhdasta sattumaa. Oliko tuo kotimainen verkkokauppa vai jokin ulkomainen?


Verkkokauppa oli Masai. Maksuehdoksi valitsin Visan, joka edellytti tunnnistautumisen OP:n kautta. Sattumakaan ei voine olla sekunnilleen noin täsmällinen.