Apua käyttöönottoon
Ostit juuri uudenkarhean puhelimen Sonera Kaupasta, nyt mietitkin että miten tämän käyttöönotto tapahtuu?
Miten siirretään yhteystiedot, valokuvat ja videot uuteen puhelimeen? Entäpä asetukset ja sähköposti?
Millään et jaksaisi koko loppuiltaa käyttää siihen että tuskailet puhelimesi kanssa näitä juttuja.
Enää ei onneksi tarvitsekaan!
Helpsonin palvelupisteet löydät seuraavilta paikkakunnilta:
Rovaniemi
Helsinki: Forum sekä Itäkeskus
Tampere: koskikeskus
Vantaa: Jumbo
Turku: Yliopistonkatu
Hämeenlinna: Goodman
Kouvola: Veturi
Jyväskylä: Forum
Pisteistä saat apua käyttöönotossa, laiteongelmissa/vianselvityksessä sekä esimerkiksi tietoturvaohjelmiston asennuksessa. Apua saat, olit sitten kuluttaja tai yritysasiakas.
Suunnitteilla on tuoda pisteitä myös muihinkin Sonera Kauppoihin.
Hinnaston, sekä aukioloajat löydät Täältä.
Ville Helpsonin palvelupisteeltä kertoo, että useimmiten apua tarvitaan tietojen siirtoon. Ongelmat ovat muutoin yleensä uniikkeja, hyvin harvoin tulee samanlaista vastaan useaan otteeseen.
Kiitosta on tullut toukokuussa avatusta pisteestäkin jo! Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä siihen, että mahdollisuus apuun on nyt tarjolla myös liikkeessä.
Asiakasmäärät vaihtelevat päivittäin. Ei varmasti ole Villelläkään kahta samanlaista työpäivää. :)
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että esimerkiksi tietojen siirto vanhasta laitteesta uuteen voi olla haasteellista. Kaikki ei aina mene ihan niin kuin Strömsössä.
Esimerkiksi Älypuhelimen käyttöönotto Helpson -toimipisteessä sisältää seuraavaa:
- Tarvittavien kytkentöjen tekeminen (lataus), liitäntöjen esittely (USB, kuulokkeet, lataus)
- SIM-kortin ja mahdollisen lisämuistin asennus
- Laitteen asennus ohjeen mukaan, perustetaan tarvittaessa käyttäjätunnus ja tili
- Netin määrittely ja testaus
- Tarvittavat perusmääritykset (esim. kieli ja aikavyöhyke)
- Tietojen siirto vanhasta laitteesta uuteen (yhteystiedot, kuvat, videot yms.)
- Toiminnan testaus
- Lyhyt opastus perustoiminteisiin (käynnistys, sammutus, soittaminen, viestit, kamera, asetukset, valikkorakenne ja kotinäyttö)
- Sähköpostitilin asentaminen
- Opastus sovelluskauppaan, muutaman tärkeimmän ilmaisen sovelluksen asennus ja opastus
- Opastus oletusasetusten, sekä verkkoasetusten nollaukseen
Helpottaahan se kummasti elämää kun jo uuden laitteen oston yhteydessä saa katsottua nuokin asiat kuntoon. :)
Helpson tarjoaa apua edelleen myös puhelimitse.
Tarvittaessa asiantuntija voi ottaa myös etäyhteyden koneellesi, ja ratkaista ongelman suoraan toimistolta. Kyse voi olla esimerkiksi konetta piinaavasta viruksesta, tai jonkin uuden järjestelmän asennuksesta.
Kotikäyntikin saattaa tulla kyseeseen. Ostat kotiin ripakopallisen uusia laitteita, etkä saakkaan niitä kytkettyä oikein. Tällöin Helpsonista voi asiantuntija tulla luoksesi kotikäynnille. Hän asentaa laitteet ja antaa sinulle tarvitsemiasi neuvoja. Kotikäynnin voi tilata kotiin, tai vaikkapa pieneen yritykseen.
Koulutuspalvelu. Helpsonhan ei myöskään ole pelkkä ”lääkäri” tai ensiapu. Voit tilata myös koulutuksen esimerkiksi TV-palveluihin tai vaikkapa Office–ohjelmiston käyttöön. Sinua voidaan tulla neuvomaan esimerkiksi tunniksi, tai voit vaikkapa tilata kokonaisen päivän koulutuksen isommallekin porukalle.
Oletko itse kaivannut apua uuden laitteen oston yhteydessä?
Minkälaista apua sinä toivoisit saavasi? Livenä vai puhelimitse?
Onko Helpsonin tuominen Sonera Kauppoihin mielestäsi hyvä juttu?
Mielellämme kuulemme teidän ajatuksianne!