Mikään ei ole niin ärsyttävää, kuin katkennut internet-yhteys juuri silloin, kun pitäisi katsoa Sonera Viihteestä lätkää tai tehdä etätöitä kotikonttorilla. Valitettavasti kaikkia vikatilanteita ei voida ennakoida saati sitten estää: joskus kaivinkoneen kauha osuu tärkeään kaapeliin tai sitten uusi ohjelmistopäivitys verkossa käyttäytyy vähän hassusti. Mutta se mitä voidaan vian yllättäessä tehdä, on hoitaa viestintä kunnolla.
Katkoksia yhteyksien toimintaan tapahtuu oikeastaan kahdesta syystä: joko kyseessä on vikatilanne tai sitten verkossa tehdään muutostöitä. Häiriöistä ja muutoksista viestitään Sonera.fi:n häiriötiedotteet –sivulla, Facebookissa sekä Twitterissä ja tietenkin myös perinteisessä asiakaspalvelussa. Parhaimmassa tapauksessahan tämän saman tiedon saisi aina reaaliajassa vaikkapa tekstarilla omaan puhelimeen, ettei tietoa tarvitse erikseen hakea vaikkapa sieltä toimimattomasta internetistä. :smileymad: Nyt se on mahdollista!
Laajakaistaliittymääsi koskevat vikatiedotteet on nyt saatavilla tekstiviestillä ja sähköpostilla. Lähetämme tätä kautta tietoa suunnitelluista muutostöistä sekä laajemmista verkkovioista suoraan sinulle. Samasta osoitteesta saat tietenkin myös viestin siitä, milloin esimerkiksi se muutostyö on valmistunut tai verkkovika on saatu korjattua. Palvelu toimii tällä hetkellä ADSL- ja Valokuituliittymissä, eli esimerkiksi kaapelilaajakaistalle ei palvelua voi kytkeä.
Kytke palvelu käyttöösi Omilla Sivuilla
Tässä polku samaan osoitteeseen myös Omien Sivujen etusivun kautta:
- Kirjaudu Omille Sivuille www.sonera.fi/omatsivut
- Valitse liittymäkarusellista oma laajakaistaliittymäsi
- Klikkaa Liittymän tiedot -osiosta Vikatiedoteasetukset
Sinun pitäisi päätyä seuraavanlaiseen näkymään:
Ps. Niin, ja tietenkin teemme samaan aikaan kovasti töitä, että näitä viestejä ei tarvitsisi kovinkaan montaa lähettää ;)
edit 22.6. Päivitetty kuva vastaamaan nykyistä uutta näkymää.