Skip to main content
Ratkaistu

Areenan podcastien infot hävisivät

  • 3 July 2024
  • 6 kommenttia
  • 96 katselukertaa

Kuuntelemme Ylen radio-ohjelmia Telia boxin Areena-sovelluksella, koska tällä hetkellä huushollin paras kaiutin on telkkarin soundbar. Areenan radiokanavilla on ollut mainio ominaisuus eli i-nappia painamalla tulee esiin ohjelman tiedot ja esim. Yle Klassisella ohjelmassa soivat kappaleet säveltäjä- ja esittäjätietoineen. Nyt nämä tiedot ovat olleet pari kolme päivää poissa. Eli i-nappia painamalla tulee esiin vain tyhjä harmaa laatikko. Kai Yle nuo tiedot edelleen toimittaa?

Lisäksi viittaan keskusteluuni otsikolla Radiolähetykset katkeilevat. Kyllä ne edelleen katkeilevat. Ei tosin edes joka päivä, mutta joskus sitten muutaman kerran päivässä.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Oletko testannut Yle Areenan sovellusta esimerkiksi puhelimesta, onko siellä nuo samat ongelmat havaittavissa? Jos ominaisuus toimii puhelimen sovelluksessa mutta ei Telia Play -boksilla niin sitten kannattaa laittaa meille häiriöilmoitusta esimerkiksi telia.fi -sivujen kautta. Selvitellään sitten tarkemmin mistä tuo voisi johtua. 

Mitä tulee radiolähetysten katkeamiseen niin itse olen myös huomannut että kun kuuntelen nettiradiota tietokoneen kautta niin muutaman kerran päivässä syystä tai toisesta lähetys katkeaa aina pieneksi hetkeksi. En tiedä onko syy tietokoneessa vai nettiyhteydessä (Elisan valokuitu). Itsestään se sitten aina palautuu hetken päästä. 

Käyttäjätaso 2

Yle Areenassa esim puhelimella kuunnellessa ei ole samanlaista ominaisuutta. Siellä ei suorissa lähetyksissä näy ohjelman, esim. Iltapäivän klassisen, kappalelistaa kokonaisuudessaan. Siellä näkyy vain jo soitetut kappaleet.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Yle Areenassa esim puhelimella kuunnellessa ei ole samanlaista ominaisuutta. Siellä ei suorissa lähetyksissä näy ohjelman, esim. Iltapäivän klassisen, kappalelistaa kokonaisuudessaan. Siellä näkyy vain jo soitetut kappaleet.

Aivan, kokeilin tietokoneella ja huomasin että infot vaihtelevat ohjelmittain. Joissakin ohjelmissa on siis ilmoitettu jo etukäteen tulevat esittäjät ja kappaleet, mutta joissakin näkyy vain jo soitetut kappaleet. En osaa sanoa millainen näkymä on Telia Play -boksilla, mutta jos sillä on aiemmin näkynyt kaikissa ohjelmissa nuo inforuudut, niin suosittelen laittamaan häiriöilmoitusta meidän suuntaan. Sitä kautta päästään selvittämään paremmin mistä juurikin tuo boksin muutos voisi johtua.

Käyttäjätaso 2

Yritin lähettää alla olevan tekstin häiriöilmoituksena. Lomake vaan käski tarkistamaan syöttämäni tiedot. Mielestäni kaikki oli ok. Saisiko asiaa eteenpäin? Tässä teksti, jonka yritin lähettää:

Areenan podcastien infot hävisivät. Tästä olen käynyt keskustelua Telia yhteisössä ja sieltä kehotettiin tekemään häiriöilmoitus.
Telia play Areena-sovellus on erinomainen "radio" tai siis väline podcastien kuuntelemiseen. Kun telkkarin soundbar on tällä hetkellä huushollin paras kaiutin.
Areenassa Telia playn kautta on ollut hieno ominaisuus, Kun kuuntelemme musiikkiohjelmia (esim. Radio 1 Muistojen Bulevardi ja Yle Klassisen eri ohjelmat), voi i-nappia painamalla saada näkyviin ohjelmassa esitettävät kappaleet säveltäjä- ja esittäjätietoineen. Hienoa on se, että näkyvissä ovat kaikki kyseisen ohjelman kappaleet, myös tulevat. Suuressa osassa ohjelmista on jopa kellonajat, milloin joku kappale on soimassa. Nyt muutaman päivän tämä hieno palvelu on ollut pois. Painamalla i-nappia näkyy vain tyhjä harmaa laatikko. Olen kuunnellut Ylen lähetyksiä myös mm. puhelimella ja niissä yleensä näkyy vain jo soitetut kappaleet.
En ymmärrä tekniikoistanne mitään. Tyhmällä maalaisjärjellä arvelen, että Yle lähettää nuo biisitiedot teille ohjelmakohtaisesti. Jollain tempulla sitten laitatte ne näkyviin. Eikö Yle enää noita biisitietoja lähetä vai onko teillä joku kupru niiden näyttämisessä? Yle-veroa ja Telian laskuja maksavana haluan, että tuo hyvä palvelu palautetaan. Koska kappaletietojen näyttäminen on toiminut tähän asti, en käsitä, miksi se olisi poistettu käytöstä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +6

Yritin lähettää alla olevan tekstin häiriöilmoituksena. Lomake vaan käski tarkistamaan syöttämäni tiedot. Mielestäni kaikki oli ok. Saisiko asiaa eteenpäin? Tässä teksti, jonka yritin lähettää:

Areenan podcastien infot hävisivät. Tästä olen käynyt keskustelua Telia yhteisössä ja sieltä kehotettiin tekemään häiriöilmoitus.
Telia play Areena-sovellus on erinomainen "radio" tai siis väline podcastien kuuntelemiseen. Kun telkkarin soundbar on tällä hetkellä huushollin paras kaiutin.
Areenassa Telia playn kautta on ollut hieno ominaisuus, Kun kuuntelemme musiikkiohjelmia (esim. Radio 1 Muistojen Bulevardi ja Yle Klassisen eri ohjelmat), voi i-nappia painamalla saada näkyviin ohjelmassa esitettävät kappaleet säveltäjä- ja esittäjätietoineen. Hienoa on se, että näkyvissä ovat kaikki kyseisen ohjelman kappaleet, myös tulevat. Suuressa osassa ohjelmista on jopa kellonajat, milloin joku kappale on soimassa. Nyt muutaman päivän tämä hieno palvelu on ollut pois. Painamalla i-nappia näkyy vain tyhjä harmaa laatikko. Olen kuunnellut Ylen lähetyksiä myös mm. puhelimella ja niissä yleensä näkyy vain jo soitetut kappaleet.
En ymmärrä tekniikoistanne mitään. Tyhmällä maalaisjärjellä arvelen, että Yle lähettää nuo biisitiedot teille ohjelmakohtaisesti. Jollain tempulla sitten laitatte ne näkyviin. Eikö Yle enää noita biisitietoja lähetä vai onko teillä joku kupru niiden näyttämisessä? Yle-veroa ja Telian laskuja maksavana haluan, että tuo hyvä palvelu palautetaan. Koska kappaletietojen näyttäminen on toiminut tähän asti, en käsitä, miksi se olisi poistettu käytöstä.


Sain nyt vastausta tähän ja koska kyseessä on tosiaan erillinen sovellus niin silloin palaute täytyy ohjata sovelluksen kehittäjälle, eli tässä tapauksessa Ylelle. Testasin myös itse tuota toimintoa omasta telkkarin sovelluksesta (jossa kiinni eri nettiyhteys kuin sinulla) ja infotiedot tuntuivat toimivan välillä todella hitaasti. Jollain kanavalla ne tulivat näkyviin ja jollain eivät. Eli tässä tapauksessa suosittelen että laitat palautetta Yle Areenan suuntaan. Itsekin olen heihin joskus ollut yhteydessä omien henkilökohtaisten kyselyideni tiimoilta ja he kyllä vastaavat ainakin somekanavissaan nopeasti. 

Käyttäjätaso 2

ok, kiitos

Vastaa