Skip to main content
Kysymys

Arriksen digiboksien alasajo näyttää alkaneen

  • April 3, 2025
  • 3 kommenttia
  • 135 katselukertaa

Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img

Viimeisen viikon, parin aikana havaintona että Arris VIP5305-digiboksi jumiutuu miten milloinkin.. 
Kaapeli-resettiä joutuu tekemään jatkuvasti. Itselläni kaksi Arris-boksia ja molempiin ilmennyt samanlainen vika.
Aika tökeröä ajaa Arrikset alas näin, Telia-tyyliin

3 kommenttia

SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • April 4, 2025

Viimeisen viikon, parin aikana havaintona että Arris VIP5305-digiboksi jumiutuu miten milloinkin.. 
Kaapeli-resettiä joutuu tekemään jatkuvasti. Itselläni kaksi Arris-boksia ja molempiin ilmennyt samanlainen vika.
Aika tökeröä ajaa Arrikset alas näin, Telia-tyyliin

On vaikea sanoa, mistä tuo jumiutuminen johtuu, sillä tiedossa ei ole tällä hetkellä Arris-boksiin liittyvää ongelmaa, emmekä ole saaneet tällaisesta palautteita. Suositus tässä kohtaa olisi siis häiriöilmoituksen jättäminen asiakaspalveluumme, jotta voidaan tutkia ongelmaa tarkemmin.


Traveller
Meilaaja
Forum|alt.badge.img
  • Aloittaja
  • Meilaaja
  • May 7, 2025

Viimeisen viikon, parin aikana havaintona että Arris VIP5305-digiboksi jumiutuu miten milloinkin.. 
Kaapeli-resettiä joutuu tekemään jatkuvasti. Itselläni kaksi Arris-boksia ja molempiin ilmennyt samanlainen vika.
Aika tökeröä ajaa Arrikset alas näin, Telia-tyyliin

On vaikea sanoa, mistä tuo jumiutuminen johtuu, sillä tiedossa ei ole tällä hetkellä Arris-boksiin liittyvää ongelmaa, emmekä ole saaneet tällaisesta palautteita. Suositus tässä kohtaa olisi siis häiriöilmoituksen jättäminen asiakaspalveluumme, jotta voidaan tutkia ongelmaa tarkemmin.

Tämä on se Telia-tapa hoitaa ongelmat..

Se että itselläni kaksi Arris-boksia saamaan aikaa alkoi oireilla ja jumittua, ei voi olla muuta kuin Telian tarkoituksellista..

Viat etenkin EPG:n kanssa. Arris-boksilla kun yrittää laittaa tallennuksia, boksi hyytyy ja usien käynnistyy uudelleen ilmottaen “laddar...” eli aletaan alusta.  


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • May 12, 2025

Tämä on se Telia-tapa hoitaa ongelmat..
 

Asiakkaiden tahallinen ohjaaminen pois palvelusta häiriöitä lisäämällä ei ole koskaan ollut tapamme toimia – eikä tuskin monen muunkaan kaupallisen toimijan. Kun tulee ajankohtaiseksi lopettaa Arris-boksin tuki, asiasta tiedotetaan selkeästi asiakkaille ja samalla tarjotaan sujuvia vaihtoehtoja palvelun jatkamiseksi.

 

Se että itselläni kaksi Arris-boksia saamaan aikaa alkoi oireilla ja jumittua, ei voi olla muuta kuin Telian tarkoituksellista..

Kahdessa eri laitteessa samanaikaisesti ilmennyt oireilu viittaa siihen, että häiriö saattaa johtua palveluntarjoajasta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että häiriö olisi aiheutettu tarkoituksella. Vuosien varrella Telia Play -palvelussa on esiintynyt erilaisia häiriöitä, mutta yksikään niistä ei ole ollut tahallisesti aiheutettu. Taustalla on useimmiten ollut laadunvalvonnan puute tai muu prosessissa tapahtunut virhe.

 

Viat etenkin EPG:n kanssa. Arris-boksilla kun yrittää laittaa tallennuksia, boksi hyytyy ja usien käynnistyy uudelleen ilmottaen “laddar...” eli aletaan alusta.  

Arris merkkisten boksien kanssa on ollut erinnäisiä haasteita tallennuspalvelussa. Ohjelmaoppaan ja tallennuksen kanssa on vuosien aikana tapahtunut kehitystä, vaikka ongelmia kieltämättä esiintyy edelleen. Suosittelen kirjamaan tilanteesta tuon häiriöilmoituksen, minkä ​@SonjaMelina linkkasikin tänne aiemmin, jotta asiantuntijamme pääsee tutkimaan tilannetta tarkemmin. Myönnettäköön kuitenkin jo tässä vaiheessa, että Arris merkkisten boksien ohjelmistokehitys ei ole enää Telia palvelussa prioriteetti, vaan ensisijaisesti ohjaamme ja suosittelemme asiakkaitamme siirtymään DV8919-boksin käyttöön. 

 

Oletko ​@Traveller kokeillut milloin viimeksi uudempaa DV8919-boksia ja onko sinulla jokin tietty syy, miksi bokseja et halua vaihtaa?