Kotikatuni varteen vedetty Telian valokuitu jo useita vuosia sitten. Telia tarjoaa kotikatuni varrella valokuituaan ainoastaan omakotitaloihin. Itse asun pienessä taloyhtiössä, joka ei ole pyynnöistä huolimatta saanut valokuidusta edes tarjousta Telialta. Nyt paikallisempi operaattori on viimein vetänyt valokuidun tälle samalle alueelle ja on tarjonnut edullisen liittymän kaikille haluavilla, siis riippumatta onko taloyhtiö tai omakotitalo…
Nyt varsinaiseen ongelmaan. Taloyhtiössämme on nyt sitten tämä mainitun paikallisemman operaattorin valokuitu yllämainitusta johtuen, ja myös minulla sopimus valokuituliittymästä. Kun nyt Arris 5305 digiboksi siirtyi Telian ADSL-liittymästä mainittuun valokuituverkkoon, boksiin latautui uusi ohjelmisto ja yhtäkkiä minulla ei enää olekaan kovalevyä digiboksissa. Miksi? Aika outoa että menetin koko laitteen. Ei toimi edes ajansiirto enää
Kotikatuni varteen vedetty Telian valokuitu jo useita vuosia sitten. Telia tarjoaa kotikatuni varrella valokuituaan ainoastaan omakotitaloihin. Itse asun pienessä taloyhtiössä, joka ei ole pyynnöistä huolimatta saanut valokuidusta edes tarjousta Telialta. Nyt paikallisempi operaattori on viimein vetänyt valokuidun tälle samalle alueelle ja on tarjonnut edullisen liittymän kaikille haluavilla, siis riippumatta onko taloyhtiö tai omakotitalo…
Nyt varsinaiseen ongelmaan. Taloyhtiössämme on nyt sitten tämä mainitun paikallisemman operaattorin valokuitu yllämainitusta johtuen, ja myös minulla sopimus valokuituliittymästä. Kun nyt Arris 5305 digiboksi siirtyi Telian ADSL-liittymästä mainittuun valokuituverkkoon, boksiin latautui uusi ohjelmisto ja yhtäkkiä minulla ei enää olekaan kovalevyä digiboksissa. Miksi? Aika outoa että menetin koko laitteen. Ei toimi edes ajansiirto enää
Sinulla on ollut digiboksi laajakaistalla -palvelu ilmeisemminkin käytössä? Olet nyt lähtenyt toiselle operaattorille ja silloin palvelureititin ei enää toimi samalla tavalla. Ilmeisemminkin et päässyt kirjautumaan enää digiboksiin numeraalisilla tunnuksilla?
Kotikatuni varteen vedetty Telian valokuitu jo useita vuosia sitten. Telia tarjoaa kotikatuni varrella valokuituaan ainoastaan omakotitaloihin. Itse asun pienessä taloyhtiössä, joka ei ole pyynnöistä huolimatta saanut valokuidusta edes tarjousta Telialta. Nyt paikallisempi operaattori on viimein vetänyt valokuidun tälle samalle alueelle ja on tarjonnut edullisen liittymän kaikille haluavilla, siis riippumatta onko taloyhtiö tai omakotitalo…
Nyt varsinaiseen ongelmaan. Taloyhtiössämme on nyt sitten tämä mainitun paikallisemman operaattorin valokuitu yllämainitusta johtuen, ja myös minulla sopimus valokuituliittymästä. Kun nyt Arris 5305 digiboksi siirtyi Telian ADSL-liittymästä mainittuun valokuituverkkoon, boksiin latautui uusi ohjelmisto ja yhtäkkiä minulla ei enää olekaan kovalevyä digiboksissa. Miksi? Aika outoa että menetin koko laitteen. Ei toimi edes ajansiirto enää
Sinulla on ollut digiboksi laajakaistalla -palvelu ilmeisemminkin käytössä? Olet nyt lähtenyt toiselle operaattorille ja silloin palvelureititin ei enää toimi samalla tavalla. Ilmeisemminkin et päässyt kirjautumaan enää digiboksiin numeraalisilla tunnuksilla?
Miksei digiboksim kovalevy toimi lainkaan, ei edes ajansiirto?
Miksei digiboksim kovalevy toimi lainkaan, ei edes ajansiirto?
Yhteysriippumaton Telia Play -palvelu (toteutettu Over-the-top media palveluna) ei tue ulkoista kovalevyä, kuten aiempi IPTV tekniikalla toteutettu Telia TV-palvelu tuki. Tarkoitus on, että sisällöt ovat saatavilla ohjelmakirjastojen ja tallennuspalvelun kautta suoraan verkosta, kun asiakas haluaa sisältöä katsella.
Varmasti ulkoisen kovalevyn saisi toimimaan boksilla myös tällä OTT -tekniikalla toteutetussa palvelussa, mutta mm. ohjelmakirjastojen laajentumisen vuoksi olemme päättäneet ettei palvelussa ole samanlaista tarvetta ulkoiselle kovalevylle, kuten IPTV-palvelun aikoina.
Miksei digiboksim kovalevy toimi lainkaan, ei edes ajansiirto?
Yhteysriippumaton Telia Play -palvelu (toteutettu Over-the-top media palveluna) ei tue ulkoista kovalevyä, kuten aiempi IPTV tekniikalla toteutettu Telia TV-palvelu tuki. Tarkoitus on, että sisällöt ovat saatavilla ohjelmakirjastojen ja tallennuspalvelun kautta suoraan verkosta, kun asiakas haluaa sisältöä katsella.
Varmasti ulkoisen kovalevyn saisi toimimaan boksilla myös tällä OTT -tekniikalla toteutetussa palvelussa, mutta mm. ohjelmakirjastojen laajentumisen vuoksi olemme päättäneet ettei palvelussa ole samanlaista tarvetta ulkoiselle kovalevylle, kuten IPTV-palvelun aikoina.
Kun edes ajansiirto toimisi? Laittakaahan toimimaan ajansiirto ilman kovalevyä ja verkkotallennukset varmatoimisiksi. Jos maksukanavia on tilannut, kaipaisi edes että Telia play-palvelun ohjelmakirjastot toimisivat. Kirjastot olleet järkyttävän surkea, vain huonompaan suuntaan mennyt. Ainoa tapa saada maksukanavien ohjelmia talteen on ollut kovalevy. Itse lopetin kaikki maksukanavapalvelut.
Kun edes ajansiirto toimisi? Laittakaahan toimimaan ajansiirto ilman kovalevyä ja verkkotallennukset varmatoimisiksi. Jos maksukanavia on tilannut, kaipaisi edes että Telia play-palvelun ohjelmakirjastot toimisivat. Kirjastot olleet järkyttävän surkea, vain huonompaan suuntaan mennyt. Ainoa tapa saada maksukanavien ohjelmia talteen on ollut kovalevy. Itse lopetin kaikki maksukanavapalvelut.
Kovalevyt aikanaan tuotiin IPTV -palveluun mahdollistamaan maksukanavien ohjelmien tallennuksen. Ajan kuluessa IPTV -palveluun tuotiin lähes jokaiselle maksukanavalle oma ohjelmakirjasto ja kovalevyn kysyntä laski näiden muutosten/parannusten myötä. Lisäksi kovalevy tarjosi mahdollisuuden tallentaa teräväpiirto kanavia, kun aikanaan verkkotallennus tuki vain peruslaatuisten kanavien tallennusta.
Kovalevyn tilaajakanta on laskenut vuosien varrella sen tuoman lisäarvon vähentyessä. Sitä en kiellä etteikö kovalevy toisi edelleen lisäarvoa käyttäjälle. Kuten mainitsit ohjelmakirjastojen laatu ei ole aina ollut meillä parasta mahdollista. Ajansiirto on yksi isoimmista syistä minkä vuoksi ominaisuuteen tottuneet asiakkaat ovat halunneet pitää ulkoisen tallennustilan käytössään.
Kun edes ajansiirto toimisi? Laittakaahan toimimaan ajansiirto ilman kovalevyä ja verkkotallennukset varmatoimisiksi. Jos maksukanavia on tilannut, kaipaisi edes että Telia play-palvelun ohjelmakirjastot toimisivat. Kirjastot olleet järkyttävän surkea, vain huonompaan suuntaan mennyt. Ainoa tapa saada maksukanavien ohjelmia talteen on ollut kovalevy. Itse lopetin kaikki maksukanavapalvelut.
Kovalevyt aikanaan tuotiin IPTV -palveluun mahdollistamaan maksukanavien ohjelmien tallennuksen. Ajan kuluessa IPTV -palveluun tuotiin lähes jokaiselle maksukanavalle oma ohjelmakirjasto ja kovalevyn kysyntä laski näiden muutosten/parannusten myötä. Lisäksi kovalevy tarjosi mahdollisuuden tallentaa teräväpiirto kanavia, kun aikanaan verkkotallennus tuki vain peruslaatuisten kanavien tallennusta.
Kovalevyn tilaajakanta on laskenut vuosien varrella sen tuoman lisäarvon vähentyessä. Sitä en kiellä etteikö kovalevy toisi edelleen lisäarvoa käyttäjälle. Kuten mainitsit ohjelmakirjastojen laatu ei ole aina ollut meillä parasta mahdollista. Ajansiirto on yksi isoimmista syistä minkä vuoksi ominaisuuteen tottuneet asiakkaat ovat halunneet pitää ulkoisen tallennustilan käytössään.
Tämäkin aihe on ollut muutaman vuoden keskustelun alla.
Esimerkiksi Europe paketin kanaville ei taida yhdellekäään Telia tarjota kirjastoa.
Joskus oli kirjoittelua, kun ei enää voi katsoa edes levyltä jo tallennettuja ohjelmia.
Onko se sitten niin ongelmallista sallia levyn käyttö. Jokainen voisi halutessaan kytkeä minkä muistin purkin kylkeen haluaa. Voi niitä aikoja, kun oli vielä vanhat kunnon digiboxit.
Mene ja tiedä.
Kun edes ajansiirto toimisi? Laittakaahan toimimaan ajansiirto ilman kovalevyä ja verkkotallennukset varmatoimisiksi. Jos maksukanavia on tilannut, kaipaisi edes että Telia play-palvelun ohjelmakirjastot toimisivat. Kirjastot olleet järkyttävän surkea, vain huonompaan suuntaan mennyt. Ainoa tapa saada maksukanavien ohjelmia talteen on ollut kovalevy. Itse lopetin kaikki maksukanavapalvelut.
Kovalevyt aikanaan tuotiin IPTV -palveluun mahdollistamaan maksukanavien ohjelmien tallennuksen. Ajan kuluessa IPTV -palveluun tuotiin lähes jokaiselle maksukanavalle oma ohjelmakirjasto ja kovalevyn kysyntä laski näiden muutosten/parannusten myötä. Lisäksi kovalevy tarjosi mahdollisuuden tallentaa teräväpiirto kanavia, kun aikanaan verkkotallennus tuki vain peruslaatuisten kanavien tallennusta.
Kovalevyn tilaajakanta on laskenut vuosien varrella sen tuoman lisäarvon vähentyessä. Sitä en kiellä etteikö kovalevy toisi edelleen lisäarvoa käyttäjälle. Kuten mainitsit ohjelmakirjastojen laatu ei ole aina ollut meillä parasta mahdollista. Ajansiirto on yksi isoimmista syistä minkä vuoksi ominaisuuteen tottuneet asiakkaat ovat halunneet pitää ulkoisen tallennustilan käytössään.
Olisihan se maksavalle asiakkaalle kohtuullista, että ennen palvelun lakkauttamista olisi kohtuullinen korvaava palvelu tarjolla. Onkohan tuossa kovalevyssä myös jokin tekijänoikeudellinen ulottuvuus, sillä tallentamista kovalevylle saattaa joku/jotkut rajoittaa, että olisikohan se edes kaikkiin ohjelmiin saatavissakaan.
Olisihan se maksavalle asiakkaalle kohtuullista, että ennen palvelun lakkauttamista olisi kohtuullinen korvaava palvelu tarjolla. Onkohan tuossa kovalevyssä myös jokin tekijänoikeudellinen ulottuvuus, sillä tallentamista kovalevylle saattaa joku/jotkut rajoittaa, että olisikohan se edes kaikkiin ohjelmiin saatavissakaan.
Ennen muinoin oli “kasettimaksu”,mikä lisättiin kaikkiin tallennusvälineisiin. Siilä sitten oli tarkoitus hyvittää tallentelusta koituvaa haittaa. Taitaa olla tänä päivänä poistunut käytöstä.
Puutteita on ollut yksittäisissä sisällöissä ja ohjelmien tekstityksissä. Muistelen, että HBO Nordic -kirjasto oli aikanaan ongelmallinen, kun sinne ei saatu sarjojen jaksoja ajallaan. Nykyään tarjolla olevista kirjastoista SkyShowtimen kanssa on ollut paljon ongelmia, joita on myös yhdessä ohjelmayhtiön kanssa koetettu ratkoa.
Myös suoraan kanavalta tallentavissa ohjelmakirjastoissa on ollut omia haasteita. Osa ohjelmista on ohjelmatiedoissa esiintyneiden virheiden vuoksi tallentunut väärin/vajaana tai koko ohjelma ei ole tallentunut.
Se mitä itse olen elokuvia kirjastojen ( C More / V Film) kautta elokuvia katsellut niin niiden laatu on ollut mielestäni OK. Jos ei oteta huomioon yksittäisiä puutteita tekstityksissä ja viivästyneitä julkaisuja. Mutta olet kyllä oikeassa, että paljon parannettavaa kirjastojen toiminnassa edelleen on. Näitä viestejä olemme vieneet palvelun ylläpitoon ja täytyy tunnustaa, että ajoittain myös meitä asiakaspalvelussa työskenteleviä turhauttaa samojen ongelmien raportoiminen ja se kuinka hitaasti korjauksia tehdään havaittuihin puutteisiin.
Olisihan se maksavalle asiakkaalle kohtuullista, että ennen palvelun lakkauttamista olisi kohtuullinen korvaava palvelu tarjolla. Onkohan tuossa kovalevyssä myös jokin tekijänoikeudellinen ulottuvuus, sillä tallentamista kovalevylle saattaa joku/jotkut rajoittaa, että olisikohan se edes kaikkiin ohjelmiin saatavissakaan.
Tämä on aivan totta! IPTV ja OTT -tekniikalla toteutetuissa Telia Play -palveluissa on useita eroavaisuuksia, jotka palvelua tai boksia vaihtavalle asiakkaalle voivat näkyä palvelun heikentymisenä. Paljon palautetta olemme saaneet erityisesti kuvanlaadun eroista.
En ole tietoinen, että tekijänoikeudelliset syyt olisivat olleet pääsyynä kovalevyn tukemisesta luopumiseen. Yksitttäinen suuri syy on lisäpalvelun vähäinen kysyntä. Täytyy myös tunnustaa, että asiakas luonnollisesti saadaan sidottua kanavapaketin tilaukseen paremmin, kun asiakkaalla ei ole mahdollisuutta tallentaa maksullista sisältöä ulkoiselle kovalevylle. Tekijänoikeudet kyllä rajoittavat tällä hetkellä miten voimme kanavia tarjota katsottavaksi. Meillä on mahdollisuus tunnistaa milloin boksi on Telian verkossa käytössä ja tämän tiedon avulla esimerkiksi saamme tarjota MTV:n ja Nelosen kanavia ilman lähetyksen tallennuspakkoa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.