Skip to main content

Vihdoin tilasin tuon uuden boxin, kun määräaikaisjakso päätöksessään eli boxista ei tarvi maksaa sitä jotain liki satasta...

 

Kuvittelin, että Yleareenat sun muut katsomot kuuluu jo ilmanmuutaselvyyksinä mukaan, kun softapäivityksiäkin on kai kertynyt vuoden mittaan jo useita.

 

Keskustelut näköjään kertovat muuta - ettäkö ihan YouTube on mukana, eikä puhettakaan areenoista ja katsomoista...

 

Nykyään, kun esim. YleAreena on mukana kaikkien kännykkämerkkien kaikissa käyttöjärjestelmissä, pleikkareissa, xboxeissa - ja vissiin silitysraudoissa, leivänpaahtimissa ja mikroaaltouuneissakin, niin herää kymysys, että onko syy Areenan puuttumiseen vain se, että viihdeboxilla halutaan väen vain vuokraavan elokuvia Telian tarjonnasta?

 

Vai mistä kiikastaa??

 

 

Mitä sitten, jos Telia saisi Areenan digiboksiinsa? Sitten me itkettäisiin Ruutua ym. Boksiin ties kuinka kauan.

Koittakaa löytää rahat vaikka käytetyn Smart Tveen ostoon. Se voi kestää yli kymmenen vuotta. Operaattoreita tulee ja menee. Telia-TVeelle jää muu käyttö. Tallennus ym. 



@SannaMKoo@  kirjoitti:

@motr_@  kirjoitti:

Mikä järki on ostaa uusi Telian Arris -digipoksi jos joudut sen lisäksi ostamaan vielä yhden laitteen nähdäksesi Yle Areenan? 


Yle Areena tosiaan uupuu, mutta on monta muutakin hyvää syytä silti omistaa Telia TV! :smileyhappy: Kuvan- ja äänenlaatu ovat todella hyvät, sekä palvelu pitää sisällään myös laajan leffavuokraamon uutuuselokuvilla, sekä kattavasti erilaisia kanavapaketteja laajoilla ohjelmakirjastoilla. Ison osan kanavapaketeista saa myös lisämaksutta Telia TV -sovellukselle, jolloin boksilla olevia sisältöjä pääsee katselemaan myös reissuissa ollessa.

 

Tallennuspalvelulla ohjelmia pääsee tallentamaan etänäkin, ja niitä voi katsella joko sovellukselta, tai boksilta saumattomasti.

 

Tässä ainakin muutama muukin syy Telia TV -palvelun omistamiseen. Muun muassa juuri Yle Areena -sovelluksesta olemme pistäneet toivetta eteenpäin tuotekehityksen puolelle, mutta tämän enempää meillä ei ole siitä, tai sen mahdollisesta tulemisesta tietoa antaa. Itselläni on käytössä Chromecast, jolla saan muut tarvittavat sovellukset telkkariin näppärästi castattua. Tämä on ollut siitäkin syystä hyvä, että reissuilla saan myös Telia TV -sisällön isoon ruutuun, koska Chromecast ei juurikaan vie tilaa laukussa, ja melkeinpä kaikista telkkareista löytyy nykyisin HDMI-portti.


Juu. Jospa loppuisi tuo hölyn pölyn puhuminen. Ensinnäkin aIPTV palvelussa kuvanlaatu ei ole niin hyvä (720p ja millä kanavilla? maksullisilla urheilukanavilla. yle on semmoista 480p puuroa mutta hei se on skaalattu 1080 hd...ei se voi olla huono),ei UHD liigapelejä, ei ole kaikkia kanavia valittavissa (mix m-s, surf, muut vapaat kanavat), ei ole tallenusta kovalevylle, ei ole nelosen kanavia ilman tallennuspalvelua, ei ole netflix eikä muitakaan ohjelmistoja (arris5305w). Palvelua kehitetään koko ajan ja mitään ei ikinä kuluttajan suuntaan näy...



@Baron@  kirjoitti:

Mitä sitten, jos Telia saisi Areenan digiboksiinsa? Sitten me itkettäisiin Ruutua ym. Boksiin ties kuinka kauan.

Koittakaa löytää rahat vaikka käytetyn Smart Tveen ostoon. Se voi kestää yli kymmenen vuotta. Operaattoreita tulee ja menee. Telia-TVeelle jää muu käyttö. Tallennus ym. 


No kiitos mielipiteestäsi! Homma ei toimi noin. Kenenkään ei tarvi "itkeä" Telialta mitään vaan jos haluaa jotain mitä Telialta et saa niin vaihdat operaattoria. Palstan tarkoitus lienee muun muassa se että täällä voidaan antaa mielipiteitä siitä miten palvelua voitaisiin Telialla kehittää kilpailukykyisemmäksi  sekä paremmin asiakkaiden toiveita vastaamaan.



@motr_@  kirjoitti:



@Baron@  kirjoitti:


Mitä sitten, jos Telia saisi Areenan digiboksiinsa? Sitten me itkettäisiin Ruutua ym. Boksiin ties kuinka kauan.



Koittakaa löytää rahat vaikka käytetyn Smart Tveen ostoon. Se voi kestää yli kymmenen vuotta. Operaattoreita tulee ja menee. Telia-TVeelle jää muu käyttö. Tallennus ym. 






No kiitos mielipiteestäsi! Homma ei toimi noin. Kenenkään ei tarvi "itkeä" Telialta mitään vaan jos haluaa jotain mitä Telialta et saa niin vaihdat operaattoria. Palstan tarkoitus lienee muun muassa se että täällä voidaan antaa mielipiteitä siitä miten palvelua voitaisiin Telialla kehittää kilpailukykyisemmäksi  sekä paremmin asiakkaiden toiveita vastaamaan.






Itse Sampan Smart-TV:n omistajana taas kaipailen sovellusta Tizenille, jolle Yleltä, Ruudulta ja MTV:lta sovellukset löytyvät. Ei voi sanoa, että olisi yksi oikea tai väärä tässäkään asiassa. Optimaalisintahan olisi se, että Telian boksista löytyisi useampi sovellus ja samoin myös älytelkkareille sovellukset.


Palvelun kehittämistä ei edistä yhtään se että "kriittisiä" mielipiteitä lytätään luettelemalla palvelussa jo olevia ominaisuuksia ikään kun niitä ei olisi kilpailevilla toimioilla. On toki inhimillistä että ihminen yrittää selitellä omia valintojaan mitä ihmeellisemmillä verukkeilla. Mielestäni Telia TV palvelua kehitettäessä "keskiössä" pitäisi olla Telia TV digipokseineen ja ohjelmistoineen. Ei niinkään lisälaitteet millä saadaan paikattua puutteita varsinaisessa palvelussa. Toki niistä voidaan keskustella väliaikaisena ratkaisuna mutta ei varsinaisesti "ongelman" ratkaisuna.



@motr_@  kirjoitti:


Palvelun kehittämistä ei edistä yhtään se että "kriittisiä" mielipiteitä lytätään luettelemalla palvelussa jo olevia ominaisuuksia ikään kun niitä ei olisi kilpailevilla toimioilla. On toki inhimillistä että ihminen yrittää selitellä omia valintojaan mitä ihmeellisemmillä verukkeilla. Mielestäni Telia TV palvelua kehitettäessä "keskiössä" pitäisi olla Telia TV digipokseineen ja ohjelmistoineen. Ei niinkään lisälaitteet millä saadaan paikattua puutteita varsinaisessa palvelussa. Toki niistä voidaan keskustella väliaikaisena ratkaisuna mutta ei varsinaisesti "ongelman" ratkaisuna.






Toivottavasti aiempi kommenttini ei kuulostanut lyttäämiseltä! En missään nimessä sitä siis tarkoittanut.  On pelkästään hyvä asia, että tuotte tänne kehitystoiveitanne ja palautteita meille tietoon, sitähän varten me täällä olemme. :smileyhappy: Toiveet otetaan aina mahdollisuuksien mukaan huomioon tulevia muutoksia tai palveluita suunniteltaessa. Mm. Yle Areena -sovellusta on kovasti toivottu, ja ymmärrän kyllä että sovellukset olisi kätevä löytää yhdestä paikkaa. Ilmoittelemme varmasti täällä Yhteisössäkin jos tähän tulee muutoksia.



@motr_@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Mitä sitten, jos Telia saisi Areenan digiboksiinsa? Sitten me itkettäisiin Ruutua ym. Boksiin ties kuinka kauan.

Koittakaa löytää rahat vaikka käytetyn Smart Tveen ostoon. Se voi kestää yli kymmenen vuotta. Operaattoreita tulee ja menee. Telia-TVeelle jää muu käyttö. Tallennus ym. 


No kiitos mielipiteestäsi! Homma ei toimi noin. Kenenkään ei tarvi "itkeä" Telialta mitään vaan jos haluaa jotain mitä Telialta et saa niin vaihdat operaattoria. Palstan tarkoitus lienee muun muassa se että täällä voidaan antaa mielipiteitä siitä miten palvelua voitaisiin Telialla kehittää kilpailukykyisemmäksi  sekä paremmin asiakkaiden toiveita vastaamaan.


Katselin joskus vanhoja viestejä täällä yhteisössä, ja voin kertoa, että Areenan ja muiden suoratoistopalveluiden pyytäminen Telialta on ollut "dead end" jo todella kauan. Koskaan ei Telia vastannut, että asia on työn alla, tai miksi sovelluksia ei toteuteta. Vastaukset, mitä meille heitellään, on avoimuudessaan sitä tasoa kuin tässä ketjussa, "tiedotetaan, kun on tiedotettavaa" 


Silloin muutama vuosi sitten kun tämä ns. mediadigiboksi Telialle tuli, Telia itse markkinoi tätä Arriksen 4302 boksia sillä nimellä - niin Telia hehkutti, että boksiin on tulossa myös lisää sovelluksia Youtuben ja Netflixin lisäksi. Siis itse hehkutti niin! Nyt uusimmassa boksissa on enää vain Youtube! Missä ne muut sovellukset viipyy? Kilpailijat kuuntelevat asiakkaitaan mutta ei Telia. Tuotekehitystä ei tapahdu - tuskin koskaan saadaan edes HD-verkkotallennusta joka muilla operaattoreilla on ollut jo pitkään tarjolla. Mikä Teliaa vaivaa? Häh?


@Baron @jarkko35  Ymmärrän, jos joskus vastaukset turhauttavat. Olemme kuitenkin niin avoimia vastauksissamme kuin voimme. Kaikkea mitä konepellin alla tapahtuu, ei varmastikaan kerrota kuin vain sopimusta tekevien kesken. Kyseessä ovat kuitenkin liikesalaisuuksia. 



 



Se, ettei meillä ole aina uutta kerrottavaa, ei tarkoita sitä etteikö kehitystyötä kuitenkin tehtäisi. Nämä ovat hitaita prosesseja ja aina kerromme kun saamme jotain uutta tietoon. Haluamme tietysti, että palvelut ovat kaikille mieluisia ja sulavia käyttää. Kuulette kyllä vielä kun kehitystä tapahtuu! Tarkoitus ei ole lytätä kriittisiä mielipiteitä, vaan tuoda esille nykyisiä jo kehitettyjä ominaisuuksia. Olemme saaneet vuoden sisään jo paljon uutta! Ties mitä kaikkea seuraava vuosi sitten vielä tuo niitä lisää! 


En usko, että Telia kehittää Telia tv- palvelua enää Suomessa. Telia tv:n koti on Ruotsissa ja siellä digiboksilla on C More- appi ja Viaplay. Eiköhän tämä mitä meillä täällä Suomessa Telia tv:ssä on ole jo tässä. Mitään ei tule enää tapahtumaan.



@ReOlivia@  kirjoitti:

@Baron @jarkko35  Ymmärrän, jos joskus vastaukset turhauttavat. Olemme kuitenkin niin avoimia vastauksissamme kuin voimme. Kaikkea mitä konepellin alla tapahtuu, ei varmastikaan kerrota kuin vain sopimusta tekevien kesken. Kyseessä ovat kuitenkin liikesalaisuuksia. 

 

Se, ettei meillä ole aina uutta kerrottavaa, ei tarkoita sitä etteikö kehitystyötä kuitenkin tehtäisi. Nämä ovat hitaita prosesseja ja aina kerromme kun saamme jotain uutta tietoon. Haluamme tietysti, että palvelut ovat kaikille mieluisia ja sulavia käyttää. Kuulette kyllä vielä kun kehitystä tapahtuu! Tarkoitus ei ole lytätä kriittisiä mielipiteitä, vaan tuoda esille nykyisiä jo kehitettyjä ominaisuuksia. Olemme saaneet vuoden sisään jo paljon uutta! Ties mitä kaikkea seuraava vuosi sitten vielä tuo niitä lisää! 


Odotinkin milloin tuo "liikesalaisuuksia" kortti vedetään esiin. Valtioilla vastaava on "kansallinen turvallisuus" Näillä voidaan peitellä omia virheitä.


Kieltämättä oli aikamoinen pommi kun en hoksannut tarkistaa mitä palveluita Telia TV:llä on ohjelmakirjastossa tarjolla (vaihdoin viikko sitten). Elisalla on ollut jo vuosia arkea netflixit,YLE areenat,katsomot sun muut. Ovat niin perushuttua, että en edes tajunnut tarkistaa näitä (typeryyttäni). Aika iso pettymys myös tulla nyt tänne yhteisöön lukemaan, että näistä on käyty keskustelua vuodesta 2017, ilmeisesti turhaan.



@paspe@  kirjoitti:


Kieltämättä oli aikamoinen pommi kun en hoksannut tarkistaa mitä palveluita Telia TV:llä on ohjelmakirjastossa tarjolla (vaihdoin viikko sitten). Elisalla on ollut jo vuosia arkea netflixit,YLE areenat,katsomot sun muut. Ovat niin perushuttua, että en edes tajunnut tarkistaa näitä (typeryyttäni). Aika iso pettymys myös tulla nyt tänne yhteisöön lukemaan, että näistä on käyty keskustelua vuodesta 2017, ilmeisesti turhaan.






Noita on pitkään toivottu, mutta ainakaan vielä ei ole sovelluksia näkynyt. Muistan kyllä itse, kun nämä uudet kiekon muotoiset Arris-boksit tulivat saataville, niin kerrottiin sovellustarjonnan lisäämisen olevan vaivatonta. En tiedä, mihin tuo into on kadonnut, mutta mielestäni olisi kohtuullista tarjota Yle Areenan kaltaiset perussovellukset. Toivottavasti nuo saataisiin edes joksus näille bokseille.


Yleisesti sellaisessa tilanteessa jossa olohuoneeneen tuodaan uusi laite niin sen luonnollisesti odotetaan hanskaavan nämä sovellukset.

 

Omalla kohdalla on harmittavasti käynyt niin, että Telia TV:n kautta tulee katsottua vain suorat lähetykset ja iltaisin joitain jatkuvista tallenteista ja muu katsominen(Areena, Cmore, Viaplay jne.) tulee sitten häslättyä iPadin ja Chromecastin välityksellä.

 

Jotenkin kuvittelisi, että näillä Viihdepalveluilla olisi tarkoitus hakea vähän sitä "olohuoneen herran" paikkaa, jolloin kaikki* hoidetaan boksilla yhdellä käyttöliittymällä, yhdellä kaukosäätimellä.

 

*Kaikki yleisimmät, toki ymmärrettävää jos jotain pikkupalvelua ei löydy, mutta ymmärrätte kai pointin.

 

Toki Telialla on omassa käytössä elisaan verrattuna se, etu että en tosiaan viihdeboksin lisäksi tarvitse erillistä tallentavaa digiboksia ja kanavakorttia viereen jos haluan lähetyksen paussille tai tallentaa maksukanavaa.

 

 


Pakko toistaa jo aiemmin sanomani: En usko, että Telia kehittää Telia tv- palvelua enää Suomessa. Telia tv:n koti on Ruotsissa ja siellä digiboksilla on C More- appi ja Viaplay. Eiköhän tämä mitä meillä täällä Suomessa Telia tv:ssä on ole jo tässä. Mitään ei tule enää tapahtumaan.

 

Harmittaa kyllä Telian suora valehtelu asiakkaille. Silloin kun tämä uusin Arriksen boksi tuli, niin sitä mainostettiin "mediaboksina" ja luvattiin, että boksille tuodaan lisää sovelluksia. No, eipä oo näkyny! Mitä Telialla on tapahtunut?


Nyt kannattaa tulla esittämään Liigaan ja Telia TV:n liittyviä kysymyksiä tähän ketjuun! :smileyhappy:



Saamme maanantaina 10.6. tänne Yhteisöön Liigan ja Telia TV:n kehittäjiä ja tuotepäälliköitä vastailemaan kysymyksiinne näihin liittyen! 



 



Kysymyksiä voi käydä esittämässä jo ennakkoon, ja toki kannattaa mahdollisuuksien mukaan olla itse tapahtumankin aikaan paikalla! 



@SannaMKoo@  kirjoitti:

@motr_@  kirjoitti:

Mikä järki on ostaa uusi Telian Arris -digipoksi jos joudut sen lisäksi ostamaan vielä yhden laitteen nähdäksesi Yle Areenan? 


Yle Areena tosiaan uupuu, mutta on monta muutakin hyvää syytä silti omistaa Telia TV! Hymiö Onnellinen Kuvan- ja äänenlaatu ovat todella hyvät, sekä palvelu pitää sisällään myös laajan leffavuokraamon uutuuselokuvilla, sekä kattavasti erilaisia kanavapaketteja laajoilla ohjelmakirjastoilla. Ison osan kanavapaketeista saa myös lisämaksutta Telia TV -sovellukselle, jolloin boksilla olevia sisältöjä pääsee katselemaan myös reissuissa ollessa.

 

Tallennuspalvelulla ohjelmia pääsee tallentamaan etänäkin, ja niitä voi katsella joko sovellukselta, tai boksilta saumattomasti.

 

Tässä ainakin muutama muukin syy Telia TV -palvelun omistamiseen. Muun muassa juuri Yle Areena -sovelluksesta olemme pistäneet toivetta eteenpäin tuotekehityksen puolelle, mutta tämän enempää meillä ei ole siitä, tai sen mahdollisesta tulemisesta tietoa antaa. Itselläni on käytössä Chromecast, jolla saan muut tarvittavat sovellukset telkkariin näppärästi castattua. Tämä on ollut siitäkin syystä hyvä, että reissuilla saan myös Telia TV -sisällön isoon ruutuun, koska Chromecast ei juurikaan vie tilaa laukussa, ja melkeinpä kaikista telkkareista löytyy nykyisin HDMI-portti.


Tuo oli lähinnä myyntipuhe eikä siis vastaus tai vastine itse keskustelun aiheeseen "puuttuva palvelu". Eli tyypillenen "out of topic". Mutta kiitos vaivannäöstäsi, panoksestasi ja aiheeseen perhetymisestä.



@Baron@  kirjoitti:


Mitä sitten, jos Telia saisi Areenan digiboksiinsa? Sitten me itkettäisiin Ruutua ym. Boksiin ties kuinka kauan.



Koittakaa löytää rahat vaikka käytetyn Smart Tveen ostoon. Se voi kestää yli kymmenen vuotta. Operaattoreita tulee ja menee. Telia-TVeelle jää muu käyttö.





Kyse ei ollut siitä alkaisivatko "joukkopillittämään" jonkun toisen palvelun perään jos Yle Areena tulisi vakiona telia TV palveluun. Vaan siitä että kilpailevilla palveluilla on se ollut vakiona. Eli henkilöt jotka ovat tottuneet kyseiseen palveluun ollessan toisen operaattorin asiakkaana haluavat että Telia kehittäisi TV-palveluaan kilpailijoidensa "tasolle". Eikös nämä keskustelupalstat ole juuri tarkotettu kehitysehdotuksille?



Smart TV:n hankintaa en suosittelisi ongelman ratkaisuna varsinkaan ehdottamaasi käytettyä (yleensä vanhempi malli) älytelkkaria. Sattaa olla niin että Smart TV:n sovelluksiin ei saa enää neljän vuoden jälkeen päivityksiä (Samsung vs. Netfix). Toivoa vaan sopii että Smart TV:n valmistajat eivät lähde samalle linjalle kännykän valmistajien kanssa (neljä vuotta ja sitten et saa enää päivityksiä sovelluksiin). Operaattorien tilanne  Suomessa on ollut melko vakaa ainakin Elisa, DNA ja Telia osalta viimeisen kymmenen vuotta.

Edit MinnaLN: korjattu lainausta hieman.


Vastaa