@Massabanaani@ kirjoitti:
Esiintyykö muilla tälläistä ongelmaa että kun boxin käynnistää, niin käynnistyksestä noin 3-20 min, niin ääni rupeaa pätkimään
Ensimmäisenä voisi kokeilla HDMI -piuhan vaihtamista toiseen. Tässä voisi kokeilla myös digiboksin virtajohdon irroittamista muutamaksi minuutiksi. Nämä yleensä auttavat tällaisissa tilanteissa.
Tuli mieleen, että onko laite kenties pienessä suljetussa tilassa jossa ei ilma kierrä? Nuo Arrikset käyvät melko lämpiminä, joten ylikuumenemisen välttämiseksi ei kauhean pienessä tilassa kannata pitää. Toinen vaihtoehto sitten voisi olla nettiyhteyden epävakaus. Onko yhteys langallisesti vai langattomasti internetiin? Jos langattomasti, niin kokeile verkkokaapelin kautta, jos mahdollista.
No oli kyllä aika huonoja vastauksia....
1. Boxi on lipaston päällä, ei pääse kuumentumaan, ja jos kuumentuisi, niin varmaan pitäisi pätkiä niin kauvan kunnes laite jäähtyy, eikö, sammuttaminen ja uudelleen käynnistämisen aikana tuskin jäähtyy niin paljoa että ongelma poistuisi.
2. Jos HDMI- johdossa olisi vikaa, miksi sammuttaminen ja uudestaan päälle laittaminen poistaa ongelman ? Huonolla kaapelilla tätä pitäisi esiintyä koko ajan. Ja käytössä on Boxin mukana tullut johto.
3. verkkokaapelin virittely ei mielestäni ole mikään ratkaisu, jos vehkeet on langattomia, niin silloin niitten pitää myös toimia langattomina, eikö . En viitsisi kuitenkaan ruveta johtoja ostelemaan ja reijittämään seiniä sen takia että laitteet toimisi ehkä paremmin.
Seuraavaksi varmaan käsketään varmistamaan että onko boxin virtajohto seinässä kun äänen pätkimistä esiintyy :D
Hei @Massabanaani
Jos nuo vinkit eivät auttaneet niin jäljelle jää digiboksin resetointi :
- Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.
- Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.
- Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.
- Ruudulle aukeaa System-valikko.
- Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.
- Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.
- Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.
- Valitse valikosta REBOOT WITHOUT SAVING ja paina OK.
- Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.
Sori pitkästä vastaus ajasta, ei ollut tullut ilmoitusta vastauksesta, ja tuon pätkimisen kanssa koittanu purra hampaita yhteen, mutta nyt riittää..
Tänään oon tehny kaksi kertaa noitten ohjeitten kanssa. Ja edelleen ääni pätkii.
Vikailmoituksen teen , heti kun vaan löydän kohdan josta tehdä ilmoitus digiboxista.
Ei jaksa enää leikkiä ja testailla.
Kiitoksia @kiisseli67 tuosta resetointi ohjeesta, siitä voi olla joskus apua kun ei toimi, nyt ei vaan auttanut
Edit ReOlivia: korjattu tägitys
Hei @Massabanaani !
Voit jättää vikailmoituksen digiboksista tällä yhteydenottopyynnöllä : https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
Vikailmoitus jätetty 18.6.2019, ja sieltä otettiin yhteyttä seuraavana päivänä. Ja ongelma on toistaiseksi korjaantunut.
Kaikkeahan tuli kokeiltu johtojen vaihtamisesta resetoimisiin, jopa istumista bataatin päällä....
Mutta, yksi asia jäi kokeilematta... ongelma korjaantui kun käskettiin kokeilla telkkarista toista HDMI-porttia, ja ääni ei ole sen jälkeen pätkinyt. No tätä ei kyllä itse tajunnut tehdä
Nyt on menossa viikon mittainen testi, jonka jälkeen Telian puolelta sulkevat vikailmoituksen ja tämän keskustelun voi sitten päättää ratkaistuksi.
On se vaan pienestä kiinni :D