Skip to main content

Moi

Pitkän hiljaiselon (n vuosi) pitäisi ottaa Arris digiboksi taas käyttöön. Ongelma on Error 4 loading softwaren jälkeen, could not download the system software. Ethernet kaapeli on kiinni Fast 5370 Air modeemissa ja netti toimii muuten moitteetta. Mikä avuksi?

 

Hei @Roxy747 ja tervetuloa Telia yhteisöömme!

 

Ensinä olisi hyvä varmistaa laskusta että sinulla on edelleen voimassa oleva tilaus TeliaTV laajakaistalla tilaukseen. Jos sitä sitä ei ole, ei boksi saa verkkoon yhteyttä koska liittymästä puuttuu siihen tarvittava asetus.

 

Toinen tarkistettava asia on se, että dsl puoli hybridiyhteydessä toimii, virtavalo ei saa palaa punaisena.

 

Mikäli yllä olevat asiat ovat ok niin käytä modeemista virtaa pois 15 sek ajan ja odota muutama minuutti. Käytä tämän jälkeen vielä boksista virtajohtoa irti.


Hei

Kaikki valot modeemissa  on OK, "software loading":in palkki menee loppuun asti mutta siihen jämähtää, sen jälkeen ei mitään tapahdu, sekä kaapelilla että wifinä. 


Hei @Roxy747 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Kokeile digiboksin resetointia:



 



 



 



5305-MALLIN DIGIBOKSI (UHD)









  1. Katkaise virta pois digiboksista irroittamalla virtajohto laitteen takaa.


  2. Kytke virtajohto takaisin ja pidä samanaikaisesti digiboksin päällä olevaa nappia pohjassa. Odota, kunnes etupaneelin valo lopettaa vilkkumisen ja muuttuu punaiseksi.


  3. Lopeta napin painaminen ja paina kaukosäätimen INFO-nappia, kun "Tervetuloa Telia TV -palveluun" tulee näkyviin.


  4. Ruudulle aukeaa System-valikko.








  1. Valitse REMOVE SOFTWARE ja paina OK.


  2. Digiboksi varmistaa vielä poiston kysymyksellä, valitse YES ja paina OK.


  3. Navigoi nuolinäppäimillä kohtaan EXIT ja paina OK.


  4. Valitse valikosta SAVE AND REBOOT ja paina OK.


  5. Homma on valmis! Digiboksi käynnistyy nyt uudestaan. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus ja -salasana laitteen käynnistyessä uudestaan tarvittaessa.



Hei

 

Nyt päästiin 3 tunnin jälkeen siihen pisteeseen että software on ladattu ja pyydetään käyttäjätunnusta ja salasanaa. Käyttäjätunnuksen kohdalla syötin 10-numeroisen tunnuksen, 000000-alkuisen, sekä uuden 10-numeroisen salasanan jonka sain eilen. Mutta eivät kelpaa, herjaa että jompikumpi on väärin.  


Kylläpäs nyt vastustaa. Tunnukset voidaan nopeiten tarkistaa chatimme kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020690400 ark 8-20 ja la 9-16.30 mpm/pvm


Millä kikalla sait lopulta toimimaan?

Mulla on nyt kuudetta päivää digiboksi pois pelistä saman vian vuoksi. Perjantaina vietin 1,5 h Telian kanssa puhelimessa asian tiimoilta, ja lopulta kun mikään ei auttanut lähettivät uuden digiboksin. Yllättäen tänään kun sen sain, "Error 4" saaga jatkuu.

Häiriöilmoituksen tein tänään asiasta, mutta olisi kiva jos jotenkin saisi toimimaan ennen viikonloppua.



@Mysticiza@  kirjoitti:


Millä kikalla sait lopulta toimimaan?



Mulla on nyt kuudetta päivää digiboksi pois pelistä saman vian vuoksi. Perjantaina vietin 1,5 h Telian kanssa puhelimessa asian tiimoilta, ja lopulta kun mikään ei auttanut lähettivät uuden digiboksin. Yllättäen tänään kun sen sain, "Error 4" saaga jatkuu.



Häiriöilmoituksen tein tänään asiasta, mutta olisi kiva jos jotenkin saisi toimimaan ennen viikonloppua.






Arriksen digiboksit ovat joskus tuota tehneet aiemmin. Toisinaan auttaa, kun palauttaa tehdasasetuksilla digiboksin ja käynnistää uudelleen modeemin. Sen jälkeen tekee digiboksille boottauksia vähän useamman kerran, jonka jälkeen Telia TV -ohjelmiston pitäisi ruveta latautumaan ja asentumaan oikeaoppisesti verkosta :smileyvery-happy:


@Roxy747 ja @Mysticiza, onko teille boksit toimineet ihan OK reilu viikon takaisten viimeisimpien kirjoitusten jälkeen?


Vastaa