Skip to main content

Oletteko vaihtaneet uuden malliseen digiboksiin? Minulle soitettiin ja tilasin laitteen, sitä vaan ihmettelen että mitään tilausvahvistusta ei ole tullut. Laitteen toimituksen kerrottiin kyllä kestävän. Tilauksen tein jo viikko sitten.

Ainakin joskus aiemmin osa kampanjoista on toteutettu siten, että joku alihankkija soittaa asiakkaita läpi. He sitten keräävät tilaukset talteen ja ne toimitetaan isompina pumpseina Telian suuntaan ja vahvistuksia saapuu vasta sitten kun tilaukset ovat menneet Telialle käsittelyyn. Mahtaisikohan tässä olla tämän kaltaisesta tilanteesta kyse...


@eivaantoimi: Kyse voi olla @kjns:n kuvailemasta tapauksesta, mutta jos haluat selvittää asiaa tarkemmin, niin otathan yhteyttä esimerkiksi chatin kautta. Chattiin pääset kirjautumalla telia.fi:hin täällä :)


Joo, puhelu kuulostikin siltä että tuli jostain "muualta", täytyy vielä odotella ja tarvittaessa palata asiaan.


Ihmettelin kuukauden jälkeen kun purkkia ei kuulu. Chatissa selvisi että ¨tilaus oli jäänyt roikkumaan¨ ja lupasivat nyt laittaa sen oikeasti liikkeelle. Pienenä yllätyksenä tuli, että ilmaiseen laitepäivitykseen tulee kuitenkin mukaan 30 eur toimitusmaksu, meneeköhän tämä nyt ihan siten kuin pitää??


Ei minulle ainakaan mainittu että tulee muita kuluja, vaihtokampanjan sivuillakaan en moista huomannut. Saa jäädä boksi sitten vaihtamatta jos 30€ maksaa.


Tämähän on täyttä kuluttajan huijaamista. Sivuilla (https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/tv-boksi/uusi-digiboksi) luvataan uusi digiboksi täysin veloituksetta:

-"päivitä käytössäsi oleva digiboksi uuteen ilman lisämaksuja"

-"Päivitä nyt Telia TV -digiboksi uuteen täysin veloituksetta."

 

Asiakaspalvelusta sain vastauksen, että uuden digiboksin saa jos tekee 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen. Jos vielä 30 euron toimitusmaksu vaaditaan, niin kyllä asiakasta huijataan törkeästi.

 

Tämä on kyllä ala-arvoista Telialta. Kuluttajaviraston mukaan "Harhaanjohtavien tai totuudenvastaisten tietojen antaminen on kielletty sekä markkinoinnissa että asiakassuhteessa" (

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/markkinointi-ja-asiakassuhde/sopimaton-markkinointi-ja-menettely-asiakassuhteessa/harhaanjohtavuus/).

 

Tein jo tästä virallisen ilmoituksen kuluttajavirastoon. 

 

 


Minulle tulleessa puhelussa puhuttiin ja yritettiin kaupitella kaikkea muuta. Varsinaiset boksiin liittyvät asiat käytiin aika nopeasti läpi, puhelu kesti 7min 33s. Taidan perua koko vaihtohomman!!!


Minäpä selvittelen tätä ja palailen kun saan lisätietoa!


Eli jos boksin tilaa tältä sivustolta >> https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/tv-boksi/uusi-digiboksi  on se maksuton, eikä toimituskulua tule. Jos boksin yhteydessä tilaa muita laitteita kuten langattomia lähettimiä, veloitetaan silloin toimitusmaksu normaalisti. Toivottavasti tämä selvensi asiaa.



@Merja_J@  kirjoitti:

Eli jos boksin tilaa tältä sivustolta >> https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mika-telia-tv/tv-boksi/uusi-digiboksi  on se maksuton, eikä toimituskulua tule. Jos boksin yhteydessä tilaa muita laitteita kuten langattomia lähettimiä, veloitetaan silloin toimitusmaksu normaalisti. Toivottavasti tämä selvensi asiaa.


Selvisi tämä idea. Alunperin tilasin tuolta sivulta ja ensin ei tapahtunut mitään, toisen kyselysoiton jälkeen sitten lähti menemään vikaan.  Soittelin boksista kolmannen kerran ja jupisin toimitusmaksusta. Nyt asiakaspalvelija sai selville että edellisellä kerralla miulle oli tehty uusi lisäkappale Telia TV:tä (se on nyt mahdollista saada kahteen tai useampaan televisioon joissa jokaisesta menee kympin kuukausimaksu) eikä ollut merkitty vanhan purkin maksuttomaksi vaihdoksi. Kolmas asiakaspalvelija hoiti asian, laittoin perään tulemaan toisen dikipoksin ja kehotti olemaan noutamatta ensin saapuvaa ja poisti lisäksi tulleet laskut tunnukseltani. Nyt uusi kiekkopurkki on käytössä ja pyysin sitä hakiessani postiasiamiestä laittamaan ensimmäisen palautukseen etteivät joudu sitä odotuttamaan pienessä varastossaan.


Soitto tuli Telialta ja digiboksi saatu täysin ilmaiseksi. En vain ymmärrä miksi asiakaspalvelu väitti sopimuksen uusimisen olevan ehto ilmaiselle digiboksille. Pientä tarkkuutta ohjeistuksiin.


Vastaa