on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?
montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy
sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport
on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?
montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy
sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport
Moro @JKVA
Nyt on vähän ikävämpää kerrottavaa, Discovery ja Eurosport ovat sopimusteknisistä syistä poistuneet jakelustamme 1.4. alkaen. Tästä on tarkempaa tietoa sivuillamme. Pahoittelemme tilannetta ja pyrimme löytämään asiaan ratkaisun mahdollisimman pian!
siis mitä? kaikki seuraavatko noin vain vain lakkas näkymästä?
Tilanne koskee seuraavia kanavia: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery, TLC, Eurosport (SD/HD), Eurosport 2 (SD/HD), Animal Planet HD ja Discovery Showcase HD.
Ei oo todellista maksut maksettu ja ykskaks 10 kanavaa pimeenä?
Siis tärkeimmät katsomani kanavat ovat pimeänä. Paljonko on hyvitys kuukausimaksuun?
Mitä kautta nuo kanavat saa näkymään ilman Soneraa, mutta ilmaiseksi tai soneran maksamana?
Onko muitakin kanavia pimenemässä?
Onko tapahtunut rikos (jonkinlainen petos tai sopimusrikkomus) asiakkaita kohtaan?
Onko tämä aprillipilaa vai aikamoisen epäonnistunutta palvelua? Meillä Discovery-kanavapaketti, maksullinen, ja nyt sitten vain ilmoitetaan, että etpä voikaan katsoa sitä. Aivan sama miten nopeasti ratkaisu löytyy, kun kanavat eivät näy, ette varmastikaan niistä laskussa veloita? En tuosta violetista televisioruudusta ja informaatiotekstistä aio senttiäkään maksaa, justiinsa vapaapäivänä kävin teekupillisen kanssa nauttimaan Discovery-paketin ohjelmista, että mitäs sieltä tulisi, ja tämmöinen pläjäys. Todella turhauttavaa.
Kunpa olisikin aprillipila, sen verran ikävä tilanne kaikille. Tiedotamme korvaavista kanavista tai mahdollisista hyvitysratkaisuista mahdollisimman pian!
@MiaSL kirjoitti:Kunpa olisikin aprillipila, sen verran ikävä tilanne kaikille. Tiedotamme korvaavista kanavista tai mahdollisista hyvitysratkaisuista mahdollisimman pian!
siis eihän korvaavat kanavat tuo lempi ohjelmia takaisin?
@puolituttu kirjoitti:Siis tärkeimmät katsomani kanavat ovat pimeänä. Paljonko on hyvitys kuukausimaksuun?
Mitä kautta nuo kanavat saa näkymään ilman Soneraa, mutta ilmaiseksi tai soneran maksamana?
Onko muitakin kanavia pimenemässä?
Onko tapahtunut rikos (jonkinlainen petos tai sopimusrikkomus) asiakkaita kohtaan?
Tilanne koskee seuraavia kanavia: Animal Planet, Discovery Channel, Discovery Science, Discovery World, Investigation Discovery, TLC, Eurosport (SD/HD), Eurosport 2 (SD/HD), Animal Planet HD ja Discovery Showcase HD.
@*******aatuutista kirjoitti:
@MiaSL kirjoitti:Kunpa olisikin aprillipila, sen verran ikävä tilanne kaikille. Tiedotamme korvaavista kanavista tai mahdollisista hyvitysratkaisuista mahdollisimman pian!
siis eihän korvaavat kanavat tuo lempi ohjelmia takaisin?
Niin, korvaavat kanavat eivät tuo suosikkikanavia takaisin. Vuosien mittaan on monia eri kanavapaketteja tarjottu Soneralta, mutta ne eivät kiinnosta, kun haluamme juuri noita Discovery-paketin ohjelmia katsoa. On niin monenlaista ja kiinnostavaa ohjelmaa, sarjoja, joita seuraamme ym.
No, ainakin tässä on se hyvä puoli, että olemme suunnitelleet television katsomisen päivittämistä. Eli on pitänyt pitkään tutkia minkälaisia vaihtoehtoja Soneralle on, nyt nämä muutokset (Discovery-paketti, BBC:n muutokset) ovat innostaneet meidät tutkimaan vaihtoehtoja. Kun kanavat, joita suunnittelin katsovani, eivät näy, käytänkin tämän laiskotteluhetkeni eri vaihtoehtojen tutkailuun. Kiitos Sonera potkusta pyllylle tässä "pitäisi tehdä" -projektissa.
"
Kanavat poistuvat jakelusta jakeluoikeuksia koskevien neuvotteluiden kariuduttua. Neuvotteluissa pyrimme loppuun asti löytämään asiakkaillemme parhaan mahdollisen ratkaisun siinä kuitenkaan onnistumatta."
, sanoo Sonera, mikä kylläkin on täyttä tuubaa.
Paras ratkaisu olisi tietenkin, että tilanne olisi jatkunut samana kuin ennen 1.4., eli lauseessa oikeasti tarkoitetaan, että pyritään löytämään Soneralle paras eli halvin ratkaisu eikä asiakkaalle.
Laskutuksen muuttuessa ilmoititte asiasta oikein hlökohtaisella kirjeellä, vaikkei muutoksella ollut mitään merkitystä.
Miksi ette ilmoittanut tästä palveluheikennyksestä etukäteen, jotta asiakkaanne olisivat voineet tehdä tarvittavat muutokset ja nämä mainitut kanavat näkyisivät jo toisen palveluntoimittajan kautta?
Todella luokatonta ja puutteellista asiakaspalvelua Soneralta.
Tämä sopimusrikkomuksenne lienee määräaikaisen sopimuksen purkuperuste. Eikä tarvinne maksaa soneralle mitään kuukausimaksuja ennenkuin Discovery ja Eurosportti näkyy. Vastatkaa - ei "mahdollisimman pian" vaan heti, kiitos. Uusi palvelutoimittaja pitää laittaa nimittäin hakuseen heti.
Sitä varmaan ei mitenkään enää saa Sonera Viihteen kautta näkymään? Eli silloin nuo kamat lentää ikkunasta ulos ja palveluntarjoaja vaihtuu.
Varmaan mukavaa olla töissä siellä kun työnantaja on pettänyt kymmeniätuhansia asiakkaitaan. Oliko asiakaspalvelua valmisteltu etukäteen vastailemaan tästä petoksesta johtuviin kysymyksiin vai karkasivatko Soneran neuvottelijat suoraan jonnekin Pattajalle bilettämään?
MIKSI asiakkaita ei infottu etukäteen ???
Mitkä voisivatkaan olla ne Eurosporttia korvaavat kanavat ? (esim. snookeria tai curlingia suomalaisella selostuksella, jne.)
Tänään tuli sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman aprilli pilaa ilmoitus usean maksullisen kanavan poistumisesta valikoimista. Tämän voi Sonera korvata lisäämäällä Viasatin kanavat samaan kk maksu hinnoin menetyksen kärsineille, tai vaihtoehtoisesti alentaa tuntuvasti jäljelle jääneiden kanavapakettien hintaa.
Niin nyt, mutta tuleeko vappuna sitten ilmoitus, että eilen sitten loppui YleTV1, YleTV2, MTV3 ja Nelonenkin, mutta ei hätää, korvaavat kanavat yritetään saada näkyviin mahdollisimman pian?
Pahoin pelkään ettei biletetä Pattajalla, tai missään muuallakaan, tällä hetkellä kukaan, sen verran harmittava homma meille kaikille. Saimme tietää vasta myöhään eilen illalla, että tällainen tilanne tulee. Neuvotteluja käytiin viime hetkeen saakka mutta lopputulos nyt sitten tällainen. Tiedotamme asiasta lisää sivuillamme sitä mukaa kun tietoa tulee.
Olen/olin yksi varmaankin monista jotka nimenomaan maksuteeveilivät Discovery ja Animal Planet kanavien vuoksi...
Ei ollut ihan hyvin hoidettu tätä asiaa.
Eihän siitä kannata etukäteen ilmoitella että sopimus on katkolla... saattaa asiakkaat alkaa tähyilemään muille laitumille ja saattaa tulla kaikenlaista selittelyn tarvetta. Parempi käyttää äkkikuolema periaatetta; katkaista lähetys ja laittaa tekstiviesti että ei näy enää, sori, koitetaan paikkailla jotenkin joskus...:smileyvery-happy: Parempi nähtävästi yksi yllättävä isku päin näköä kuin viikon kestävä pehmittävä läpsyttely :smileylol: Palveluvastaavat ovat varmaan suorittaneet 'Kuinka pääset asiakkaista eroon helposti' kurssin.
Terveisin,
Yli kymmenen (melkein kaksikymmentä) vuotta maksu-tv asiakkaana ja ehkä n. 6000€ euroa köyhempänä mutta monia hyviä dokumentteja ym. nähneenä. Näkemiin tai ehkäpä hyvästi!
Olin jo jonkin aikaa harkinnut Surf paketin vaihtamista johonkin muuhun (tai siirtyä muualle). Kiitos! Teitte päätöksenteon minulle helpoksi. Taisin käydä jo Soneran toimipisteessä irtisanoutumassa.
Kuluttajasuoja (tämähän tuli jo Soneraltakin)
Maksullisten tv-palveluiden irtisanominen
Maksu-tv-palveluille on luonteenomaista, että niiden sisältö voi muuttua ilman, että kyseessä olisi sopimusehtojen muuttaminen.
Kuluttaja ei voi yleensä irtisanoa määräaikaista sopimusta ennen sovitun kauden päättymistä poikkeustilanteita lukuun ottamatta.
Kuluttaja voi yleensä maksu-tv-palveluita koskevien sopimusehtojen mukaan irtisanoa määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, jos kanavapakettien sisältö ei pysy mahdollisimman samanlaisena ja riittävän monipuolisena, eikä enää vastaa kuluttajan alun perin hankkimaa palvelua.
Kuluttajalla on yleensä oikeus irtisanoa sopimus, jos kuluttaja on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai muun itsestään riippumattoman syyn takia. Kyse on ns. sosiaalisesta suoritusesteestä. Tällöin yrityksellä on oikeus periä vain sopimuksen päättymiseen saakka kertyneet maksut.
Toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi aina irtisanoa, jolloin sopimus päättyy irtisanomisajan kuluttua.
Ruotsin tv:n tekstitv:stä asiaa seurasin jo pari päivää. Ruotsissa Telia pudotti pois kanavia seitsemältäsadalta tuhannelta asiakkaalta, miten Sonera täällä meillä?
Otin Surf-paketin, kun Maikkarin maksupaketti muuttui MTV Totaliksi ja totesimme mieheni kanssa, ettemme tarvitse 24/7-tenniskanavaa emmekä katso näitä hipsarjoja, joita se paketti olisi tuonut tullessaan. Päädyimme Surffiin juuri sen monipuolisuuden takia, ja siksi, että siellä näkyi sekä formulat että snooker (Max ja Eurosport) ja BBC:n kautta Top Gear. Discoverylta on tullut katsottua mielenkiintoisia dokkareita ja Animal Planetilta kissaohjelmia (Must Love Cats on ollut ihan must). Ja nyt sitten tämä! Siis kysymyksessä on se, että Telia-Sonera on hakannut rahansa eräänkin diktaattorin tyttären lahjomiseen (amerikkalaiset haluvaat, että Telian Nordean tilejä jäädytetään Ruotsissa, juuri tänään luin Ruotsin tv:n tekstitv:stä) ja nyt heillä ei ole enää "varaa" maksaa SBS:lle asiakkaidensa katsomista kanavista. Asiakkaitaan he pitävät panttivankeina, sillä tämä tuli mahtavan hyvään aikaan formulafaneille juuri, kun kausi on alkanut. Sonera tietää, että asiakkaat kyllä pysyvät. Kyllä pysyn, mutta en todellakaan aio tässä kuussa - enkä muutenkaan sinä aikana, kun kahdeksan kanavaamme puuttuvat - kolmeakymppiä kanavapaketista, josta puuttuu noin paljon kanavia. Kuukausimaksuhyvityksen on oltava tuntuva.
Nyt kun nuo kanavat loppuivat näkymästä ja sonera yrittää tiedotteen mukaan korvaavia kanavia niin olisi kiva tietää että maksetaanko tästä ajasta jolloin kanavat eivät näy ja mites sitten jos kanava tarjonta ei miellytä?
Ja jonkinlaista hyvitystähän tästä on tultava. Eikö?
Laittakaa tänne linkki, mistä pääsee suoraan irtisanomaan määräaikaisen sopimuksen, kiitos ja nopeasti.
@puolituttu kirjoitti:
Laittakaa tänne linkki, mistä pääsee suoraan irtisanomaan määräaikaisen sopimuksen, kiitos ja nopeasti.
Meillä ei ole mitään varsinaista irtisanomislomaketta, mutta tuo onnistuu omien sivujen kautta palvelupyynnöllä. Voit siis sitä kautta laittaa asiasta viestiä. Toivoisin kuitenkin kaikilta vielä malttia, sillä asiaan pyritään löytämään ratkaisu mahdollisimman pian. Tiedotusta aiheesta voi seurata täältä sivulta.
Kaikkein järkyttävintä tässä koko fiaskossa ei suinkaan ole se, että ne lempikanavat on sieltä poistuneet, vaan se miten tämä on viestitty asiakkaille. Aivan käsittämätöntä, että asiakaslähtöisenä yrityksenä itseään mainostavan firman asiakkaina, tästä saadaan ensimmäisen kerran tieto vasta kun kanavia aletaan katsomaan. Ei asiakaslähtöisyys tarkoita sitä, että ollaan asiakaslähtöisiä silloin kun se itselleen parhaiten sopii. Onhan se kiva heitellä tarjouksia ja kuulla mukavaa palautetta, mutta jurii tällaisissa tilanteissa se todellinen asiakaslähtöisyys mitataan. Ja nyt ollaan menty kyllä niin vihkoon koko asian kanssa ja asiakasviestintä on aivan surkealla tasolla.
Yrittäkää nyt hyvänen aika ymmärtää, että se rahallinen vahinko teille yrityksenä on paljon pienempi, mikäli ongelmia osataan ennakoida ja tiedotetaan näistä asiakkaille ajoissa. Olisi vienyt varmaan asiakasta kohden 5min yksittäisen palveluneuvojan työaikaa se, että asiasta oltaisiin ilmoitettu ja tarjottu niitä vaihtehtoisia kanavia ENNEN kuin näin tapahtuu. Toki sitä kuraa olisi niskaan tullut, mutta ei läheskään näin paljon. Vaikka nämä "neuvottelut" olisivatkin olleet vielä "auki" tähän päivään saakka (mitä en todellakaan usko), niin ei olisi maksanut paljoa vaivaa kertoa, että tällainen tilanne on meneillään ja kanavat saattavat poistua.
Kovin mielellään myyntipalvelusta kuitenkin myivät Mixin minulle noin pari viikkoa sitten. En toki syytä heitä, koska todennäköisesti heitä ei oltu informoitu. Tämä taas kielii siitä kuinka surkeaa on myös yrityksen sisäinen viestintä johdon, laadun ja myynnin välillä.
Taisivat Eurosportilla ja Discoverylla suuttua, kun veitte liikaa välistä... Kyyt.
Maksan seuraavan laskuni silleinä.
Salaa kyllä ensiksi toivoin että pilaa tämä olisi ollut, mutta eipä taida olla :(
Uskomatonta toimintaa soneralta, ei voi muuta sanoa!
On aikoihin eletty kun kaapelitv:n kautta ei näy Discovery & Eurosport, kuten on näkynyt..aina..?
Selityksenä onneton "sopimustekninen asia" = Ette halua maksaa niistä mitä pyydetään.
Ja millä tyylillä tämä tehdään, yht.äkkiä *pim* kanavat katoaa ja hieno tiedote tulee joka tuutista "Nyt lähti kanavat, voi voi"
Minulla ollut kaapelikortti vain ja ainoastaan Eurosportin takia. Miten sen maksujen kanssa jonka olen jo maksanut?
"Sota ei yhtä miestä kaipaa" mutta kyllä tämä menee osastoon kiitos ja näkemiin, muita palveluntarjoajia on kyllä.
Neuvotteluja käytiin aidosti ja oikeasti aivan viime hetkille saakka, joten siksi ei ollut tarvetta lietsoa epätietoisuutta asiakkaisiin etukäteen. Toki myös ajatus oli se, että sopimusasiat saadaan kuntoon ilman että kanavia tarvitsee sulkea. Tämä on erittäin ikävä tilanne kanavien katselijoiden kannalta. Tässä kohtaa maltti on kuitenkin valttia, koska kanavat halutaan varmasti takaisin näkyville. Toivotaan, että nämä neuvottelut etenee ja ratkaisuja saadaan pikaisesti!
Ihmettelen suuresti ettei Soneralla ole yhtään ns. pelisilmää. Asikkaille olisi hyvinkin voinut avata jotain rinnakkaispalveluja tyhjien ruutujen sijasta. Ilmeisesti asiakaspalvelu ja asiakkaista huolehtiminen ei isossa yrityksessä ole tärkeää vaan ajastusmalli, jossa hyväksytään tappiot välttämättöminä uhreina isossa voittoatuottavassa sodassa.
Luulin, että se oli aprillipila, mutta täytyy näköjään uskoa.
Mix M on nyt niin huono lista, etten löytänyt mitään joka paikkaisi 4 kanavat. Mikähän hinta nyt on Mix M paketissa?
HARMI JUTTU!
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.