Skip to main content

on vaan ruutu missä lukee kanava pois soneran jakelusta.?

montakohan päivää menee että discoveryn kanavat taas näkyy

sama homma animal planetin kohdalla ja eurosport


@SammyH76 kirjoitti:
Haloo sonera!! Noi viasatin *******at näkyy mulla ilman armopaloja! Parempi hyvitys kehiin!

Sama homma täällä, kanavat joista jo maksan eivät käy hyvityksenä...


Neuvottulutilanteesta sen verran taustoja että meillä on erilaiset näkemykset siitä miten miten kanavien paketointi tehtäisiin. Me haluamme tarjota palvelun siinä muodossa, joka palvelee asiakkaitamme parhaiten, ilman liian kahlittua niputtamista. Ja haluamme tarjota tv-palveluita asiakkaillemme siten, että he voivat itse valita, mitä kanavia katsovat, milloin katsovat ja mistä maksavat.

Muuta en tiedä sanoa. Ja näistä nyt avatuista kanavista sen verran että ne eivät ole siinä mielessä hyvityksiä vaan väliaikaisratkaisu tähän tilanteeseen. Ensi viikolla kuulemme lisää.

Myönnän libizz, että tuli käytettyä sanomisiasi väärin yön pikkutunneilla, ei ollut tarkoitus vetää sinua mukaan vastarintaan, jonka johdosta pyytelen nöyrimmät anteeksipyynnöt.

Ei varmasti ole mikään kanavantarjoaja pyhimys statuksella liikenteessä saatika palveluntarjoaja, pelkkää bisnestä tämäkin vain on, isot yrityksen kalistelevat peitsiään ja odottavat toisen antautumista.

Mutta itse ongelmaan joka koskettaa tällä hetkellä vain soneraa, neuvottelut käydäänkö niitä ylipäänsä enään? Normaalit yritykset lyövät sopimukset lukkoon hyvissä ajoin tai vähintäänkin INFORMOIVAT ongelmistaan hyvissä ajoin ja tarjoavat tavalla tai toisella täysin vastaavan tuotteen tai mahdollisuuden irtautua sopimuksista lopullisesti. Mikä valitettavinta katkoshan sieltä pääsi "yllättämään", niin ei varmasti ole johtoportaan tasollakaan niin sinisilmäisiä henkilöitä, ettei kyetty ennustamaan, että p***amyrsky on lähes 100% varmaa kyseisen tilanteen sattuessa. Joten on edullisempaa tehdä hätäratkaisu, joka edesauttaa asiakasta vaikka se ei olekkaan itselle erityisen edullinen (lyhyt epäedullinen sopimus, niitä tehdään myös teollisuudessa, rakennusalalla esimerkiksi, missä myös palvellaan asiakasta kaikin mahdollisin tavoin). Joten paketoikaa paketit vaikka SBS:n tahdon mukaan, kunhan kuluttaja tavalla tai toisella saa MAKSAMANSA tuotteen.

 

En nyt lähde vastarintaan libizz sinua kohtaan, mutta väitätkö ettei joka ikisellä palvelualalla joskus joudu kohtaamaan epämiellyttävän MAKSAVAN asiakkaan, jolla on mahdottomat vaateet tai edes yritystä saada maksamansa tuotteen. Eiköhän se kuulu alaan kuin alaan missä tavalla tai toisella joutuu asiakkaan kanssa tekemisiin, välillä vain joutuu kohtaamaan henkilöitä jolla on virtsarakko päässyt täyttymään yläkertaan asti.

 

Mitä itseeni tulee maksan tyhmyyttäni kolmenumeroisen summan joka ikinen kuukausi, että saan kokonaisvaltaisen katselukokemuksen kaikista seuraamistani urheiluista ja katsomistani sarjoista, aivan olen joko täysi idiootti maksaessani summaa edelleen vaikka paketista on viety osa pois, tai taistelen oikeuksieni puolesta. Hymm kummankohan valitsen?

 

Ja mitä asiakaspalveluun yleisesti, niin kyllähän se p***a aina tuppaa valumaan alaspäin, tässä tapauksessa valitettavasti asiakaspalvelulla pitäisi olla kyky siirtää se ylempiin portaisiin, että saadaan se ratkaisu pikapuoliin. En suinkaan ole ainoa joka meuhkaa asiasta vaikka kärjistänkin asioita muita suuremmalla äänellä mahdollisesti.


Mikäli kyseessä olisi alimman paketin kanavat niin ihmettelen. Sillä sen valikoima on huonompi kuin ttv vastaava paketti selkeesti. Ohessa linkki kilpailijan alimman paketin valikoimasta joka on jo sekin monipuolinen ja lisäksi mahdollista lisätä kanavia lisäkanavana http://www.ttv.fi/elisaskanavapaketti.htm

 

Mikäli siis peruste on monipuolisuus asiakkaan valita niin sitten en kyllä ole ihan kartalla. Montako lastenkanavaa löytyy mix s pakettiin? Kilpailijalla on ne kaikki mahdollista saada pakettiin ja discoveryn kanavatkin ovat perustana paketille.

 

Olisi pieni kilpailijan tutkimisen paikka ennenkuin puhuu laajuudesta ja valinnanvapaudesta! Lisäksi se olisi selkeesti hyvä tajuta että poistuneita kanavia ei korvaa mikään muu kuin niiden saaminen takaisin. Kaikilla ei ikävä kyllä ole valinnan mahdollisuutta kun kaapeleita ei voi olla taloyhtiössä kuin yksi.


Kun sanoin irti Mix paketin chatin kautta, niin vieläkin on kanavat auki. Eräs tutttunikin sanoi Mix paketin irti chatin kautta ja kanavat poistui samana päivänä.

 

Kuinka kauan kestää, että Mix paketti ei enää näy?


Mulle tää tuli ajankohtana jolloin ei pitäisi. On Erittäin vahvasti kusetettu fiilis.

Vaihdoin Elisan vastaavan Sonera Viihteeseen, ja uusi palvelu toimintaan 31.3.

Jouduin tyytymään hitaampaan nettiyhteyteen nykyliittyumällä (vdsl/adsl) koska tuota vdsl:ää ei näköjään enää saa.

Kolme mulle tärkeää kanavaa (Discovery Chanel, Eurosport ja Eurosport 2) lähti tässä samassa rytäkässä.

Aivan turha lässyttää Soneran puolesta etteivät ole tienneet kanavien poistumisesta mitään.

Jos tavallinen tallaaja myisi tuotetta jota ei ole olemassa syytettäisiin petoksesta, mutta tällä yrityksellä näyttää mahtuvan komeasti toimintastrategiaan. ...v*ttu joo...

 


Onhan tässä jotain hyvääkin, ei tarvitse olla iltaisin tv:n ääressä ja aikaa jää muihin juttuihin. 


Sama vika talon kaapeli muuttui 4.3 ja oli pakko irtisanoa Elisa kun ei näy. Sonera voitti kilpailutuksen no joo. nyt on sellainen fiilis että pissittiin kilpailutuksessa silmään kun kanavavalikoima supistui alle kk.

 

Toisaalta onhan se aika noloa ettei noin isossa firmassa saada sopimuksia tehtyä ajoissa ja kilpailijoilla ne näkyy. Lisäksi tehdään isoja sopimuksia jonka ehdot muuttuu alle kk heikommiksi.


Nyt vihdoinkin Sonera pisti poikki Mix paketin. 

 

Kortti jää vielä minulle.

 

Kiitos! 


Hei, Olen myös erittäin pettynyt tilanteeseen. Just niitä kanavia mitä tulee katottua.

MTV Sport 1 näkyminen olisi pitänyt olla 2 kk (jääkiekko MM). Toivottavasti kanavat saadaan takaisin nopeasti.

Snookerin ystävälle eurosport pakollinen ja discoveryllä trokarit


Hei vaan, täällä myös hyvin pettynyt. Kyllä hoiti Sonera tyylikkäästi homman, itsekin maksoin juuri 10 päivää aikaisemmin kaapeli TV:n puoleksi vuodeksi, sitten pimeni ruutu kesken China Open turnauksen kun eurosport katosi.

Nyt on 18.4 alkamassa snookerin MM-kisat, niitä ei ole jäänyt kymmeniin vuosiin näkemättä.

Eipä näistä uusista lohtukanavista ole mulle mitään iloa.

Jollei tällä viikolla tule Soneralta tietoa paremmasta olen pakotettu vaihtamaan kilpailijan verkkoon.

Samalla vaihtuu myös kaksi puhelinliittymää sekä laajakaista kilpailijan verkkoon, onneksi eivät ole määräaikaisia joten pääsee helposti irti ja lopullisesti.


Itseäni kanssa kovasti harmittaa kun Discoveryn kanavat poistui, ja normaali hinnalla 19,90e/kk paketti on itselleni liian kallis ottaen huomioon, että ko kanavien lisäksi vain pari kolme kanavaa joista jotain katsottavaa tulee. Tarjoushinta 14,90e/kk on ihan kohtuullinen.

Täytyy sen verran kuitenkin Soneraa puolustaa, että kokonaisuutena mix paketti (ja viihdepalvelu) on kuitenkin erittäin hyvä. Vastaavaa kanavien paketointia, jossa itse saa valita kanavat ei kuitenkaan kilpailijoilla taida olla?

Ja vaikka ei nyt aiheeseen liitykään, mutta kovalevyllinen viihde boksi ainakin todella näppärä kun voi tallentaa maksukanavia sekä hd kanavia toisinkuin esim Elisan viihteessä. Käyttöliittymä toimii myös huomattavasti nopeammin (esim epg) tässä Arriksen boksissa kuin vanhemmassa Motorolan boksissa.


Kuinka Elisalla edelleen Discovery paketti saatavilla samalla hinnalla 9.90 kk ja Sonera ei saa sopparia aikaiseksi SBS:nkanssa vai kenen?



@Slede kirjoitti:



@libizz kirjoitti:


Ei sieltä Ruotsin lehdistäkään hirveästi enempää tietoa näytä löytyvän. Telian mukaan kyse on siitä, että SBS ei tykkää tavasta ja/tai hinnasta, jolla he paketoivat kyseisiä kanavia. Toisaalta, eihän meille täällä ole kerrottu tämänkään vertaa, vaikka Ruotsin puolella tieto on tullut suoraan Telian mediavastaavan suusta.



 



Joitain otteita svd:n haastattelusta (pahoittelen kielen tasoa, vedetty google translatella):



 



- "The probability that we would find a solution feels quite small, but we have not closed the door to further talks, says Irene Krohn, press officer at Telia."



 



-"Both companies regret that customers are affected, but Telia claims that they can not accept the package of channels the broadcasting company wants to sell and SBS points out in turn that they want a fair valuation of its channels."



 



-"SBS trying to control how we must offer the channels to our customers and we can not accept, says Krohn."



 



 



Korvaavina kanavina siellä tällä hetkellä Fox, NatGeo ja NatGeo Wild, eli ihan sama vaikka lumisadetta tuijottaisi. Mixin omistajillahan nämä on jo muutenkin.



 



Näissä jutuissa saattaa olla kyllä jotain perääkin. Esim. Toisen operaattorin vastaavissa paketeissa on huomattavasti enemmän Discoveryn kanavia/paketti + Eurosport, eikä näitä hirveästi ole laitettu yhteen NatGeo -kanavien kanssa, verrattuna esim. Mixiin. Sieltä löytyy myös erillinen Discovery -paketti, joka Sonerallakin oli joskus tarjonnassa vuosia sitten.






Tainnut vaan käydä niin kyseisissä "neuvotteluissa", että SBS on halunnut mahdollisimman laajan levikin kanavilleen kuten libizz kirjoittikin jo mutta nostellaan kummiskin. Esim SBS on halunnut halvimpaan soneran pakettiin mahdollisesti Discoveryn peruskanavan, sonera tuttuun tapaan lyönyt kapuloita rattaisiin, koska haluavat laittaa maksumuurin joka paketin välille ja täten maksimoida voittonsa pakottamalla ottamaan isompi paketti kuin on tarvetta, joten kuluttaja halutessaan joutuu ottamaan useamman paketin, että saa kaikista kanavanipuista helmet talteen, mikä johtaa kasvaneisiin kuluihin kuluttajalle ja samalla maksimoi soneran saatavat. No hyväksytään, että se on bisnestä mutta häilyvällä rajalla kusettamisen kanssa. MITÄ SBS EI NÄEMMÄ SIEDÄ!



 



NikoNo:lle kysymys:



Tässä kun sattumoisin ylimääräistä aikaa on ilmaantunut jostain kumman syystä, muuten olisin todennäköisesti naulittuna sohvanpohjalle tuijottamaan laatuviihdettä, mutta tulen sittenkin tänne vielä tilittämään tunteitani teitä kohtaan. Joten kysyisimpä tässä silmiini pistänyttä kommenttiasi



@NikoNo kirjoitti:



Neuvotteluja käytiin aidosti ja oikeasti aivan viime hetkille saakka, joten siksi ei ollut tarvetta lietsoa epätietoisuutta asiakkaisiin etukäteen. Toki myös ajatus oli se, että sopimusasiat saadaan kuntoon ilman että kanavia tarvitsee sulkea. Tämä on erittäin ikävä tilanne kanavien katselijoiden kannalta. Tässä kohtaa maltti on kuitenkin valttia, koska kanavat halutaan varmasti takaisin näkyville. Toivotaan, että nämä neuvottelut etenee ja ratkaisuja saadaan pikaisesti!



Näytät omaavan tarkan tietämyksen sopimuksenteon etenemisestä. Onko neuvottelut edelleen käynnissä, pyhienkin yli? Vai onko tämä niin toissijainen sopimus soneran mielestä, että katsellaan sopimusta sitten syksymmällä.



 



T___________Asiasta ihan toiseen-->



Hieman huvitti, kun tutustuin omiin sivuihini tarkemmin, niin sinne oli merkitty laitteiston omistajaksi sonera, vaikka laskun taisitte laitteista lähettää ja myyjä joka kyseiset romut minulle myi väitti, että omaksi jäävät. Eli eiköhän tulla niistäkin vielä kättä vääntämään, mihin lie vuokrasopimukseen taas on tullu kädet upotettua. Tyhmä kysymys mihin H********N tarvitsette jo muutaman vuoden ikäistä laitteistoa?



 



Ei pitäisi tonkia tunkiolla, kun ei sieltä mitään muuta kuin p****a näytä löytyvän.






Tokihan en itse ole neuvotteluissa mukana ollut, mutta saan kyllä aina tilannepäivitystä asiasta (kuten koko Soneran sometiimi) jotta voidaan tilanteesta viestiä eteenpäin teille kaikille. Tänään ei ole vielä tilanteeseen tullut mitään uutta päivitystä, mutta tiedotetaan tähänkin ketjuun heti kun jotakin lisätietoa saadaan. Tämä ei tietenkään ole meille toissijainen asia, vaan kanavat halutaan toki näkyville pian takaisin.

Tuosta laitteistoasiasta. Sinulla on ilmeisesti Viihdepaketti käytössä, jolloin siinä on mukana aina Soneran omistuksessa olevat laitteet jotka palautetaan mikäli sopimuksen jossain vaiheessa lopettaa. Tämä siitä syystä, että laitteet voidaan laittaa kenties uudelleen kiertoon ja käyttöön jollekin toiselle asiakkaalle. Asiakas ei voisi mitenkään hyödyntää laitteita, mikäli käytössä ei ole Soneran liittymää ja voimassaolevaa Viihdepaketin sopimusta. Olisivat turhan arvokkaita verkonpainoja, joten haluamme ne siksi aina takaisin :)


Sopimus irtisanottu kesken kauden eli onneksi Sonera ei turhaan rupea pakolla pitämään soppareita voimassa... Samoin Soneran muutkin liittymät vaihtuvat ja tilalle Elisa Viihde ja myös toimiva 4G-verkko myös meidän alueella.  Soneran kannattaisi keksiä jotakin ja nopeasti, esim. kaikki kanavat auki kuukaudeksi ja sinä aikana jokin parempi ratkaisu...


Ymmärrän aivan täysin, että tämä kanavatilanne harmittaa asiakkaita. Toivoisin kuitenkin vielä malttia palveluiden irtisanomisten suhteen. Tässä on tavoite saada kanavat mahdollisimman pian takaisin toimintaan, joten ei kannata heittää kirvestä kaivoon.


Ei tuo kaikki kanavat auki auta yhtään mitään, kun siltikään se discovery ei näy.
Jotain korvaavaa kilpailijaa tässä on etsittävä jos ei huomiseen mennessä selviä aikataulu milloin Sonera ne saa näkyviin. Tv:ssä ei yksinkertaisesti ole mitään muuta katsottavaa, kuin discovery ja eurosport.

Ja kokemuksesta tiedän, että soneralla ei mikään tapahdu niin nopeasti. Tai laskutus kyllä, mutta ei mikään asiakaspalveluun liittyvä.

Mix M paketti irtisanottu ja kanavakortti palautettu sonerakauppaan.

 

Hiukan erimieltä tuosta maltista ja odottelusta.

Miksi maksaa soneralle kanavapaketista josta puuttuu tärkeimmät kanavat? Ainahan tuon kaapelikortin voi uudestaan ottaa mikäli discovery alkaa näkymään.

 



@NikoNo kirjoitti:

Tokihan en itse ole neuvotteluissa mukana ollut, mutta saan kyllä aina tilannepäivitystä asiasta (kuten koko Soneran sometiimi) jotta voidaan tilanteesta viestiä eteenpäin teille kaikille. Tänään ei ole vielä tilanteeseen tullut mitään uutta päivitystä, mutta tiedotetaan tähänkin ketjuun heti kun jotakin lisätietoa saadaan. Tämä ei tietenkään ole meille toissijainen asia, vaan kanavat halutaan toki näkyville pian takaisin.


No jos mä vaikka kerron, kun teille ei näköjään kovin aktiivisesti tiedoteta. Ruotsin lehdissä kerrotaan tänään mm seuraavaa:

"En lösning ser inte ut att vara nära. I stället erbjuder Telia nu sina kunder ett antal ersättningskanaler.

— Förhandlingen är avslutad, även om vi är öppna för framtida samtal, säger Iréne Krohn, presschef på Telia.

SBS-kanalerna fortsätter att sändas hos andra operatörer och det har redan skett en kundmigration från Telia till andra distributörer.

— Vi uppmuntrar våra kunder att titta igenom det nya innehållet innan de bestämmer sig, säger Iréne Krohn.

Enligt Dan Panas ser tv-bolaget ingen anledning till att de inte skulle kunna finnas hos Telia.

— Vår dörr står öppen, säger han."

 

Tässä vielä linkki lähteeseen: http://www.folkbladet.nu/1464426/telia-forhandlingen-ar-avslutad-2

 

Suomeksi: Neuvottelut on poikki ja ratkaisua ei ole näkyvissä. Telian ovet on toki auki, jos SBS haluaa neuvotella. Telia tarjoaa vaihtoehtoehtoisia kanavia tilalle ja toivovat, että asiakkaat tutustuvat niihin, ennenkuin häippäsevät. Lähtijöitä on ollut.

 

Oletan edelleen, että tilanne ratkaistaan Ruotsissa ja soneralla ei ole tähän juurikaan sananvaltaa. Korjatakaa sieltä soneralta toki, jos olen väärässä.

 


Edellisen postauksen uutiset saa meikäläisen irtisanomaan huomenna.
Jos Sonera ei viitsi olla edes rehellinen asiakkaille. Annetaan tahallaan harhaan johtavaa tietoa ja annetaan turhaa toivoa.

Kiitos anssi5 asiakaspalvelusta 🙂

SVT ja TeliaSonera ilmoittaa tänä aamuna että Discovery, Eurosport tulee takaisin tänään. Ainakin ruotsissa.

 

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/telia-kunder-far-tillbaka-tv-kanaler

 

http://www.telia.se/privat/tv/forandring-tvpaket?intcmp=vvg5

 

 

 

 

 


Kiitos Anssille ja Wheelerille. ;)

 

Raakakäännös:

Telian tv-asiakkaat saavat takaisin televisiokanavien Channel 5, Kanava 11, Eurosport ja Discovery.

Myöhään eilen illalla, Telia ja SBS Discovery uusivat sopimuksen, että kanavat tulevat saataville uudelleen.

Huhtikuun alussa Telia päätti sammuttaa kanavia, koska he eivät päässeet sopimukseen SBS Discoveryn kanssa kanavapaketeista.

SBS yritti kontrolloida kuinka meidän tulee tarjota kanavia asiakkaillemme ja sitä me emme voineet hyväksyä, sanoi Telian tiedottaja Irene Krohn.

"Discovery -paketin asiakkaita emme laskuta huhtikuulta. Muiden pakettien osalta pyrimme ensisijaisesti etsimään asiakkaitamme tyydyttävän ratkaisun tilanteeseen ja löytämään jakelusta poistuneiden kanavien tilalle korvaavia kanavia. Tulemme tiedottamaan asiakkaitamme korvaavista kanavista tai mahdollisista hyvitysratkaisuista mahdollisimman pian."

 

Ja miltähän kanavalta mahtaa tulla samat ohjelmat????

 

Kaikille kenellä oli joku Discovery jossain paketissa niin vuodeksi ilmaiset kanavat!!!!

Niin törkeen hounosti hoidetut "sopimusneuvottelut".

Kuka helv...i jättää asiat viimetinkaan ja hoitaa ne vielä pers..lleen,+kaikki muut ominaisuudet ja viat.!!!!

 

 

 


Tässä viellä vapaasti suomennettuna..Olkaa hyvä sonera.

 

Anteeksi teille, jotka ovat televisio Telia asiakkaita!

Sallikaa minun ensin pyytää anteeksi sotkua, jonka olemme aiheuttaneet sinulle asiakkaana viime viikolla. Viimeinen asia jota halusimme oli että TV asiakas olisi viikon ilman TV-kanavia joita odotittivat nähdä.

Koska viime yönä, me onneksi saimme uuden sopimuksen SBS Discovery kanssa, mikä tarkoittaa, että pystymme tarjoamaan kanavat Animal Planet, Discovery, Eurosport, Channel 5, Channel 9, Kanava 11 ja TLC. Lisäksi Investigation Discovery pian.

Keskiviikkona pyrimme palauttamaan kaikki kanavat sinulle. Saattaa silti olla hieman korjauksia siellä, mutta me varmistamme nyt, että päivällä tänään, kanavat ovat siellä missä ennenkin. Pitkällä aikavälillä, esimerkiksi voi katsella näitä kanavia kunkin näytön ja käynnistää ohjelmia ne haluamallasi ns catch-up-toiminnolla.

Ilmeisesti kiinnostuneet asiakkaat Telian kanavapaketti Suuri säilyttävä kanava HBO huhtikuussa ja asiakkaiden televisiolla paketteja satunnaisesti saavat pitää kanavat Disney Channel, Fox, National Geographic, NatGeo Wild ja TV4 Sport. Lisäksi tarjoamme kolme filmupplevser Telian runsas elokuva myymälän huhtikuussa.

Hauskaa TV Teliaa

Ms Frenninistä
Toimitusjohtaja Telia


TILANNEPÄIVITYSTÄ:



Ruotsissa ovat päässeet sopimukseen SBS Discoveryn kanssa ja lähteneet avaamaan kanavia. Suomessa tilanne on vielä auki. Haemme parasta ratkaisua asiakkaillemme ja on tietenkin rohkaisevaa, että Ruotsissa on löytynyt ratkaisu. Suomen tilanne selviää loppuviikon aikana. Kerromme ratkaisusta viimeistään ensi viikon alussa.

Ei siis heitetä kirvestä kaivoon ja pidetään maltti :)


Vastaa