Saahan tuon Discovery + palvelun tilattua suoraan discoveryltä. Miksi pitää käyttää Teliaa välissä?
Toki saa, mutta samat ongelmat katselemisessa. Olen myös vuosia ollut Telian asiakas joten tuntuu luontevalta tehdä tilaus heidän kautta..
@Tino54 kirjoitti:
Toki saa, mutta samat ongelmat katselemisessa. Olen myös vuosia ollut Telian asiakas joten tuntuu luontevalta tehdä tilaus heidän kautta..
No onpas harmillista kuulla jos käyttöönotto ei ole onnistunut. Huomasitko meidän sivuilla tätä ohjetta, jossa kerrotaan kuinka tuon suoratoistopalvelun saa käyttöön? Kaikissa telkkareissa Discovery+ -sovellusta ei suoraan ole käytössä, omastakin televisiosta sellainen puuttuu, mutta itse on tullut käytettyä chromecastia. Eli olen siirtänyt ohjelmat puhelimesta telkkariin tuon chromecastin kautta. Sekin on ihan kätevä tapa katsella ohjelmia isolta ruudulta.
Yleisesti ottaen Discovery+ -palvelu on kyllä varsin kattava ja katsottavaa riittää urheilun lisäksi paljon muutakin. Suosittelen että tilaat sen vielä uudemman kerran ja toimit tuon linkkaamani ohjeen mukaan niin eiköhän se onnistu ja pääset katselemaan KHL matseja.
Olen sitä mieltä että kyllähän tuote mitä markkinoidaan pitää olla sellainen ettei kuluttajan tarvitse tehdä ihme säätöjä nähdäkseen tuotetta !!
Minusta Telian pitäisi tarttua aiheeseen sillä esim. KHL on erittäin jännittävä ja viihdyttävä sarja. Lisäksi joukkueissa on runsaasti Suomalaisia pelaajia jotka esiintyvät edukseen !!
@Tino54 kirjoitti:
Olen sitä mieltä että kyllähän tuote mitä markkinoidaan pitää olla sellainen ettei kuluttajan tarvitse tehdä ihme säätöjä nähdäkseen tuotetta !!
Minusta Telian pitäisi tarttua aiheeseen sillä esim. KHL on erittäin jännittävä ja viihdyttävä sarja. Lisäksi joukkueissa on runsaasti Suomalaisia pelaajia jotka esiintyvät edukseen !!
Discovery+ on oma palvelunsa ja he itse vastaavat sisällöstään, emmekä me voi siihen vaikuttaa. Suoratoistopalveluun luodaan oma käyttäjätunnus, jonka kautta sisältöä pääsee katsomaan esimerkiksi puhelimen, tietokoneen tai tabletin kautta. Joissain älytelkkareissa on myös olemassa Discoveryn sovellus, jolloin palvelua voi käyttää suoraan TV:n kautta.
On tämä nyt ihan uskomatonta, miten paljon joutuu säätämään yhden kolmannen osapuolen palvelun aktivoimiseksi, jotta se näkyisi. Ensin minulle tarjotaan Discovery+ -pakettia puhelimitse ja otan sen vastaan, hinta kun on kuitenkin edullinen. Menee monta tuntia, enkä saa mitään ohjeita emailiini. Soitan aspaan uudestaan, nyt ohjeet lähetetään manuaalisesti sähköpostiini. Muutaman klikkauksen jälkeen aukeaa sivu, jossa pyydetään kirjautumaan Telia TV -tunnuksilla. Ei mitään tietoa, mikä niistä se on. Telian oma sähköposti? Operaattorin oma tunnus, esimerkkisivulla lukee "asiakas-1"? Oma sähköpostini, jonka olen ilmoittanut? Koti-tv:n tunnus?
Alla lukee: "Jos sinulla ei ole Telia TV -tiliä, voit luoda sen osoitteessa www.telia.fi." Vaan kun ei ole mitään tietoa, mikä tunnus pitäisi luoda. Soitin vielä uudemman kerran aspaan ja minut ohjattiin sivulle tv.telia.fi ja sieltä voisi pyytää salasanan nollaamista. Vaan kun edelleenkään tiedä, mikä tunnus minun pitäisi nollata. Yritin Telian omaa emailia, koti-tv-tunnusta, omaa emailiani, en saa mitään salasanan nollauslinkkiä kumpaankaan sähköpostiini. Jos klikkaan tv.telia.fi -sivulta "Luo tili" niin minulle vain tyrkytetään ties mitä kanavapaketteja, ja alapuolella on vielä kolme välilehteä, joista valita. Tässä kohtaa hermot menevät totaalisesti ja annan asian olla. Jäi illalla lähetetty itseäni kiinnostava lätkämatsikin katsomatta.
Äskettäin soitin vielä uudemman kerran asiakaspalveluun ja kuvailin yksityiskohtaisesti, mitkä tunnukset tarvitsen, että voisin linkittää Discovery+:n ja Telian keskenään. Aspakin siinä hetken arpoi, että mikä tunnus tarvitaan, kun mainitsin "Telia TV-tunnuksen", kuten ruudulla lukee. Hän lähettää minulle salasanan puhelimeeni ja sanoo, että käyttäjätunnus on Telian email (jonka sain aikoinaan automaattisesti, kun tilasin laajakaistan). Ei onnistu. Salasana tai tunnus ei kelpaa. Hermot menevät taas.
Yleisesti totean, että on se ihan p*rkeleen naurettavaa, että tarvitaan niin monet tunnukset YHDELLE ainoalle sivustolle. Kaikki pitäisi olla yhden tunnuksen takana! Olen jo kauan sitten lakannut käyttämästä "sataa" eri tunnusta sivuillanne ja kirjaudun aina pankkisovelluksen kautta. Tästä olen antanut Telialle palautetta aikaisemminkin, palautekyselyjen mukana.
Kysytään siis vielä kerran: Mitkä tunnukset tarvitsen, että voin yhdistää Discovery+ -palvelun Telia TV-palveluun? Tai muussa tapauksessa tilaan KHL:n suoraan Discoveryn kautta ja irtisanon eilen vahvistamani puhelintilauksen.
Minulla ollut samat ongelmat, jotka monien tuskailujen kautta lopulta sain onnistumaan. mutta ei tämä tähän jää, W-kympin kautta et pääse kirjautumaan D:n sivuille pitää käyttää G-cromea jotta pääset sivuille kirjautumaan...
Lisäksi vielä murhetta, olisin halunnut katsoa telkun kautta KHL matsia, eipä onnistukkaan koska D ei tue LG telkkua pitäisi vielä olla määrätyn merkkinen televisio 😫>
Voi hyvä Syvi sentään tätä soopaa jota vielä markkinoidaan, täyttä kuluttajan *******usta!!!!
@Turbo1976 kirjoitti:
On tämä nyt ihan uskomatonta, miten paljon joutuu säätämään yhden kolmannen osapuolen palvelun aktivoimiseksi, jotta se näkyisi. Ensin minulle tarjotaan Discovery+ -pakettia puhelimitse ja otan sen vastaan, hinta kun on kuitenkin edullinen. Menee monta tuntia, enkä saa mitään ohjeita emailiini. Soitan aspaan uudestaan, nyt ohjeet lähetetään manuaalisesti sähköpostiini. Muutaman klikkauksen jälkeen aukeaa sivu, jossa pyydetään kirjautumaan Telia TV -tunnuksilla. Ei mitään tietoa, mikä niistä se on. Telian oma sähköposti? Operaattorin oma tunnus, esimerkkisivulla lukee "asiakas-1"? Oma sähköpostini, jonka olen ilmoittanut? Koti-tv:n tunnus?
Kysytään siis vielä kerran: Mitkä tunnukset tarvitsen, että voin yhdistää Discovery+ -palvelun Telia TV-palveluun? Tai muussa tapauksessa tilaan KHL:n suoraan Discoveryn kautta ja irtisanon eilen vahvistamani puhelintilauksen.
Löydät sinun Telia TV -tunnuksesi kirjautumalla Minun Teliaasi. Kirjaudu Minun Teliaan esimerkiksi pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteellasi. Tarkka reitti mistä sieltä Minun Teliastasi voit sen Telia TV -tunnuksen tarkastaa löytyy meidän asiakastukisivustolta otsikon Käyttäjätunnuksen tai sähköpostiosoitteen tarkistaminen alta. Jahka se oikea Telia TV -tunnus on selvillä vaihda tarvittaessa salasanasi osoitteesta tv.telia.fi. Myös tarkka reitti tuon Telia TV -sovelluksen salasanan vaihtamiseksi löydät tuolta asiakastukisivustolta, jonka tuohon linkkasin,
Kysytään siis vielä kerran: Mitkä tunnukset tarvitsen, että voin yhdistää Discovery+ -palvelun Telia TV-palveluun? Tai muussa tapauksessa tilaan KHL:n suoraan Discoveryn kautta ja irtisanon eilen vahvistamani puhelintilauksen.
Eli Telia TV -tunnus ja discovery+-tunnus on ne mitä tarvitset. Koko "prosessi" on vielä avattuna vaihe vaiheelta kuvien kera meidän sivuilla.
Olen pahoillani, että discovery+ käyttöönotto on ollut kohdallasi näinkin hankalaa. Ymmärrän, että tämä vaikuttaa himmeliltä, kun tunnuksia on useampi. Tämä johtuu siitä, että discovery+ on kuitenkin oma erillinen tuotteensa ja heillä on oma alusta, jota ei ole voinut harmillisesti "integroida" suoraan Telia TV:seen. Kerrothan sitten löysitkö tarvittavat tunnukset.
@Tino54 kirjoitti:
Minulla ollut samat ongelmat, jotka monien tuskailujen kautta lopulta sain onnistumaan. mutta ei tämä tähän jää, W-kympin kautta et pääse kirjautumaan D:n sivuille pitää käyttää G-cromea jotta pääset sivuille kirjautumaan...
Lisäksi vielä murhetta, olisin halunnut katsoa telkun kautta KHL matsia, eipä onnistukkaan koska D ei tue LG telkkua pitäisi vielä olla määrätyn merkkinen televisio 😫>
Onpa harmi kuulla, että tuo LG-telkkarisi ja discovery+ yhteensopivuus tuli sinulle täytenä yllätyksenä. 🙁> Niin kuin tuossa ylempänä sanoin discovery+ on oma erillinen alustansa, jota ei ole voinut sisällyttää suoraan Telia TV:seen, vaan sitä käyteään suoraan discoveryn kautta. Heidän sivuilta löydät tarkemmin näitä yhteensopivuus vaatimuksia.
Kiitos kattavasta vastauksesta. En olisi kuitenkaan tarvinnut kuin ohjeet Telia TV -tunnuksen löytämiseksi. Kolusin valikoita lähes kyllästymiseen asti, kunnes huomasin, että Telia TV -tunnukseni oli vahvistamaton – olin siis kuitenkin luonut sen aikaisemmin. Se oli siis ongelma tässä, enkä voinut pyytää salasanan nollausta. Kun aktivoin tunnukseni, niin loppu sujui helposti. Vastaisuuden varalle tällainenkin vaihtoehto kannattaa siis ottaa huomioon jos muilla tulee ongelmia.