@Duron52 kirjoitti:
Toimii, se on Discoveryn eli Eurosportin omistajan tarjoama palvelu. Siihen on siirtyminen jos neuvottelut Telian ja Discoveryn välillä eivät johda myönteiseen tulokseen, toivottavasti johtavat. Hinta ei kirpaise, mutta on ollut upeaa nauttia HD-kuvanlaadusta jota nykyinen palveluntarjoaja on toimittanut.
Jos mä yhtään oikein ymmärsin tuosta Telian edustajan kirjoituksesta, haastetta aiheutti juuri materiaalin jakelu kaikkia mahdollisia väyliä pitkin, joita Telia haluaisi käyttää. Eli juuri jos Discoveryllä on oma mobiilipalvelu/online -palvelu, eivät ole olleet halukkaita tarjoamaan samaa Telialle vaan pitämään mobiilin omana juttunaan.
Uusin viihde sopimuksen viime joulukuussa siinä mielessä, että saan jatkossakin katsoa eurosporttia ja muita discoveryn kanavia. Nyt minulla on sopimusta jäjellä puolitoista vuotta enkä voi katsoa enään niitä kanavia jonka takia sopimuksen tein. Tunnen itseni petetyksi.... p.......le !!!
Sanon ensi tilassa kaikki liittymäni irti telialta. Siinähän menettävät 26 vuotta uskollista asiakkuutta pitäneen asiakkaansa, joka on keskittänyt kaikki liittymänsä telialle.
Muistaakseni vuosi sitten oli sama soppa soneran kanssa jolloin eurosportit poistuivat soneralta joksikin aikaa. Silloin jo meinasin siirtää asiakkuuteni elisalle, mutta viime hetkellä pääsivät sopuun discoveryn kanssa.
Tällä kertaa en jätä irtisanomistani enään aikomukseksi. Siirrän asiakkuuteni operaattorille joka myös kykenee pitämään kanavat valikoimssaan jatkossakin. Kaiken lisäksi vielä huomattavasti edullisemmalla hinalla.
Taasko tämä sama pelleily alkaa???
Discovery lakkaa näkymästä ja korvaaviksi kanaviksi tarjotaan täysin erilaisia kanavia joita kukaan ei muutenkaan halua katsoa. Kovin seuraa samaa kaavaa mitä edellisellä kerralla.
Ilmeisesti telialla on sentään opittu jotain.
Viime kerrallahan tiedotus discoveryn poistumisesta valikoimasta tuli seuraavana päivänä siitä, kun kanavat olivat jo pimentyneet.
Vielä kun osaisivat tehdä sopimuksensa samallalailla kuin kilpailijat, joiden asiakkailta ei taida discovery poistua.
Omalla kohdalla valitettavasti taloyhtiö on päätynyt teliaan sekä laajakaistan että kaapelitv:n kanssa niin siinä on vaihtoehdot aika vähissä.
Sonera tai telia, voi kun voisi ottaa elisan.
Jos Telia lopettaa Eurosportin lähettämisen, lopetan minä asiakassuhteeni Telian kanssa heti kun se on mahdollista.
Déjà-vu.
Itse poistun myös discoveryn mukana. Sehän tähänkin asti on asiakkaana pitänyt.
Edit. Jos sopimusta ei syntynyt tämän, katso missä, milloin ja millä vaan takia niin miksi ei voisi tehdä discoverystä, vaikka pelkästään tv:n kautta katsottavaa kanavaa
On se jännää, kun Elisa Viihteessä on edelleen Discoveryn kanavat tarjolla. Telia munaa kaiken.
"Haluamme mahdollistaa maksullisten sisältöjen, kuten Discovery-kanavien katsomisen joustavasti missä ja milloin asiakkaat itse haluavat."
Tämä mainoslause koskee tietenkin vain Telia TV:n (ent. Sonera Viihde) tilaajia. Meitä, jotka katsomme kyseisiä kanavia kaapeli verkon kautta, moinen lupaus ja ajatusmaailma ei paljoa lohduta.
Valitettavaa touhua Telia(Sonera)lta, kun jo kolmantena vuonna peräkkäin ollaan kesän kynnyksellä samassa tilanteessa.
Valitettavasti joutuu nyt selvittämään, miten ohjelmia jatkossa katselee. Onneksi kilpailua on olemassa ja puhe- sekä datapalvelut jo toiselta operaattorilta.
Uskomattoman törkeetä toiminitaa telialta. Eikö tuo ole riittävä syy sanoa irti telian asiakkuus vaikka sopimus kausi on vielä voimassa ?!!!
Täällä kanssa yksi, joka uusi joulun alla uuden kaksivuotisen sopimuksen, ja lähinnä discoveryn kanavien takia.. Huijattu olo ainakin minulla. Loppuu kyllä yhteistyö minulla heti kun mahdollista...
Olemme yllättyneitä ja pahoillamme, että Telia on päättänyt olla jatkamatta neuvotteluja kanssamme. Ovemme on yhä auki, mikäli Telia haluaa jatkaa neuvotteluja, Discovery Networksin viestintäpäällikkö Eerika Roos sanoo.
@TeroRe kirjoitti:
@ericrose kirjoitti:
Tämä päätös siis tehtiin täysin katsojien etua ajattelematta...
...Eurosport siis nosti hiukan hintojaan, ja Telia ei välittänyt maksaa äyriäkään lisää.Tällainen rahan perässä juokseminen vaikuttaa varsin ikävältä.
Korostan heti alkuun, että en tiedä sopimusneuvotteluiden sisällöistä mitään.
Lainasin viestiäsi ja aloin pohdiskelemaan että olisiko tuossa vähän ristiriitaa. Jos Eurosport nosti hintojaan niin eikös se ole katsojasta huolehtimista siinä mielessä ettei katsojan tarvitse maksaa enempää? Ja jos ei yritys halua maksaa enempää niin millä tavalla se on rahan perässä juoksemista, mielestäni päin vastoin?
Aika erikoista, että yrityksen työntekijä tulee tällä tavalla kommentoimaan asiaa ja spekuloimaan neuvotteluita? Hassua, että Telia sallii tämän.
Suomihan tässä asiassa on vähän sijaiskärsijä. Ruotsissa poistuu Telian jakelusta myös maksuttomat kanavat. Suomessa sentään vain maksukanavat. Ruotsissa esim. olympialaiset jäävät jatkossa kokonaan näkemättä Telian asiakkailta. Suomessa tämä koskeen sentää olympialaisten osalta vain jääkiekkoa. Muut lajithan näkyvät myös Ylellä.
Eurosport on varmasti ollut Telialle suurin maksukorttien myyntivaltti. Hinta on ollut edullinen laajaan sisältöön nähden. Todella erikoista, että Telia on valinnut tämän linjan ja suoraan sanottuna pottuilee asiakkailleen. Itse mukaanlukien.
Eurosport Player on tosin ollut jo itsellä käytössä pitkään, mutta on se ollut eri katsoa tapahtumia HD-laatuisena.
Just joo ja mitään infoa en ole asiasta saanut et hienoa toimintaa taas. Kun olet tilannut paketin vain discoveryjen takia niin jää sekin raha sitten muuhun. Kun tää vatun taloyhtion kaapeli meni soneralle ja siksi meni elisan toimivuus. Mikään ei noita kanavia korvaa enkä ala mix pakettia maksaan pelkän maxin takia jota en sitten tietnkään pienempään pakettiin enää saisi
Lisäksi miksi tämä kerrotaan vasta nyt? Kun kuukausi on vaihtunut saa kuukauden katsella tyhjää ruutua. Voin sanoa että moni irtisanoo maksukanavat tämän takia koska oleellinen asia muuttuu ja ne ovat ainoa syy edes katsella telkkaria. Mitä on tarjottu tilalle en edes sellaisesta ole viestiä saanut?
Itse tulen myös irtisanomaan Telia TV:n.
Olen ollut asiakkaana Discoveryn, Eurosport 1/2 ja Historyn takia, joista Discovery tärkeimpänä.
Näistä kun valikoimaan tulee jäämään vain tuo History :(
@UllaLink kirjoitti:
Toimiiko silti Eurosport Player 7.6.17 jälkeen?
Telialla ei ole mitään tekemistä Eurosport Playerin kanssa. Toimii varmasti
@jarkko35 kirjoitti:
On se jännää, kun Elisa Viihteessä on edelleen Discoveryn kanavat tarjolla. Telia munaa kaiken.
Kaikilla operaattoreilla on omat sopimukset ja kulevat niiden aikataulujen mukana. Telialla tilanne on päällä tällä hetkellä eikä luonnollisesti kulje käsi kädessä muiden operaattoreiden kanssa. On tämä kyllä todella ikävä tilanne, ei tällaista toivo kukaan. Pitää vaan toivoa että jossain kohtaa syntyy sopu, sillä pohjana on kuitenkin se että siihen kaikki osapuolet halualvat pästä tavalla tai toisella.
@Lotta_P kirjoitti:
@jarkko35 kirjoitti:
On se jännää, kun Elisa Viihteessä on edelleen Discoveryn kanavat tarjolla. Telia munaa kaiken.
Kaikilla operaattoreilla on omat sopimukset ja kulevat niiden aikataulujen mukana. Telialla tilanne on päällä tällä hetkellä eikä luonnollisesti kulje käsi kädessä muiden operaattoreiden kanssa. On tämä kyllä todella ikävä tilanne, ei tällaista toivo kukaan. Pitää vaan toivoa että jossain kohtaa syntyy sopu, sillä pohjana on kuitenkin se että siihen kaikki osapuolet halualvat pästä tavalla tai toisella.
Joo mutta tämä on jo toinen kerta kun näin on ja elisalla oltiin kymmeniä vuosia ja näin ei käynyt kertaakaan. Irtisanomiskato tulee olemaan merkittävä koska korvaaavat kanavat on mitä on. Eikä noita kanavia edes korvaa mikään.
@Vitjat65 kirjoitti:
@TeroRe kirjoitti:
@ericrose kirjoitti:
Tämä päätös siis tehtiin täysin katsojien etua ajattelematta...
...Eurosport siis nosti hiukan hintojaan, ja Telia ei välittänyt maksaa äyriäkään lisää.Tällainen rahan perässä juokseminen vaikuttaa varsin ikävältä.
Korostan heti alkuun, että en tiedä sopimusneuvotteluiden sisällöistä mitään.
Lainasin viestiäsi ja aloin pohdiskelemaan että olisiko tuossa vähän ristiriitaa. Jos Eurosport nosti hintojaan niin eikös se ole katsojasta huolehtimista siinä mielessä ettei katsojan tarvitse maksaa enempää? Ja jos ei yritys halua maksaa enempää niin millä tavalla se on rahan perässä juoksemista, mielestäni päin vastoin?
Aika erikoista, että yrityksen työntekijä tulee tällä tavalla kommentoimaan asiaa ja spekuloimaan neuvotteluita? Hassua, että Telia sallii tämän.
Suomihan tässä asiassa on vähän sijaiskärsijä. Ruotsissa poistuu Telian jakelusta myös maksuttomat kanavat. Suomessa sentään vain maksukanavat. Ruotsissa esim. olympialaiset jäävät jatkossa kokonaan näkemättä Telian asiakkailta. Suomessa tämä koskeen sentää olympialaisten osalta vain jääkiekkoa. Muut lajithan näkyvät myös Ylellä.
Eurosport on varmasti ollut Telialle suurin maksukorttien myyntivaltti. Hinta on ollut edullinen laajaan sisältöön nähden. Todella erikoista, että Telia on valinnut tämän linjan ja suoraan sanottuna pottuilee asiakkailleen. Itse mukaanlukien.
Eurosport Player on tosin ollut jo itsellä käytössä pitkään, mutta on se ollut eri katsoa tapahtumia HD-laatuisena.
Toistoa tämä on, mutta kyllä sopimusneuvotteluihin tarvitaan aina kaksi osapuolta. Molemmat osapuolet ajavat omaa ja asiakkaittensa etua ja aina tahtotila ei välttämättä ole aivan sama. Välillä voi myös kestää ennen kun yhteinen näkemys syntyy ja johon kaikki ovat tyytyväisiä. Perus sopimusneuvottelun meininkiä, mutta tässä tapauksessa tietenkin todella harmillista että asiakkaat ovat ne jotka kärsivät. Pidetään peukkuja että syntyy sopu, sillä olen aivan varma että se on kuitenkin tahtotila molemmilla osapuolilla.
@Fortuna70 kirjoitti:
Just joo ja mitään infoa en ole asiasta saanut et hienoa toimintaa taas. Kun olet tilannut paketin vain discoveryjen takia niin jää sekin raha sitten muuhun. Kun tää vatun taloyhtion kaapeli meni soneralle ja siksi meni elisan toimivuus. Mikään ei noita kanavia korvaa enkä ala mix pakettia maksaan pelkän maxin takia jota en sitten tietnkään pienempään pakettiin enää saisi
Eilen on lähetetty sähköposti tai SMS kaikille niille asiakkaille joita tämä koskee. Jos jostain syystä ei ole tullut perille kannattaa tarkistaa onko meille annettu oikeat yhteystiedot tai onko kenties sähköposti osoite jokin joka ei aktiivisesti käytössä.
Seuraamme tilannetta jatkuvasti ja tiedotamme sitä mukaan kun uutta tiedotettavaa on. Discovery -paketin hinta nollaantuu luonnollisesti ja muista kanavapaketeista hyvitämme laskulla kiinteän summan. Näistä kaikista kerromme tarkemmin tilanteen edetessä www.telia.fi/kanavatiedote sivulla.
Kanavat joita avataan vapaaseen katseluun eivät korvaa suljettuja kanavia, mutta halusimme kuitenkin avata jotain, monelle niistä voi olla iloakin.
@Fortuna70 kirjoitti:
Lisäksi miksi tämä kerrotaan vasta nyt? Kun kuukausi on vaihtunut saa kuukauden katsella tyhjää ruutua. Voin sanoa että moni irtisanoo maksukanavat tämän takia koska oleellinen asia muuttuu ja ne ovat ainoa syy edes katsella telkkaria. Mitä on tarjottu tilalle en edes sellaisesta ole viestiä saanut?
Ollaan kerrottu asiasta heti kun tarkempaa tiedotettavaa oli antaa. Ensimmäinen varoitus annettiin jo 23.5 kun halusimme olla avoimia. Vielä ei ole mitään tarjottu tilalle, sillä kanvat eivät ole vielä poikki. Tarkempaa infoa kannattaa katsoa www.telia.fi/kanavatiedote sivulta. Sinne päivitetään sitä mukaan kun tilanne etenee.
Pidetänä peukkuja että tilanne ratkeaa pian, tahtotila hyvään lopputulokseen on kyllä kaikilla.
Jaahas. On ilmennyt tietoja, että Ruotsissa Telia on halunnut laskea Discoveryn kanavista maksamaansa summaa. Mikäli tilanne on sama Suomessakin, voi Telian toimintaa kutsua äärimmäisen typeräksi, ahneeksi ja täysin asiakkaista piittaamattomaksi. Miksi ihmeessä juuri Telian on järjestettävä Discoveryn kanssa välikohtauksia aina parin vuoden välein, kun muut operaattorit selviävät ilman pienintäkään ongelmaa?
Viimeksi pari vuotta sittehän tilanne oli se että Teliasoneran Ruotsin pää oli jo tehnyt sopimuksen, vain Suomessa neuvottelut olivat poikki. Nyt taitaa koko päätöksenteko olla ruotsalaisten käsissä, ja he eivät ole saaneet Discoveryn puolta oman tahtotilansa kannalle.
Joo cmore urheilukanavat olisivat lähellä urheilun osalta kun katsotaan suomalaisia mutta sehän ei tietenkään tapahdu.
jaa ei ole ainakaan minulle tullut viestiä. Edellinen viesti oli yhdistymisestä teliaksi ja siis se kertonee että numero on oikea. Kanavajutuista luin tänään lehdestä muuten olisin edelleen tietämätön paitsi tietty sitten kun kanavat ei näy. Jota on sattunut viime aikoina muutenkin luvattoman usein. Lisäksi itse en edes pääse kanavia muuttamaan että vajaalla mennään nytkin kun aika ei aina riitä jonottamaan luurissakaan. Tulette huomaaman mikä runko discovery on ja se tulee näkymään tilaajissa.
Telian osaamisesta kertoo myös että puhuvat tiedotteissaan SBS Discoverysta. Tuota firmaa ei ole ollut olemassa vuosikausiin. Vahvaa puuhastelua siis Telian viestinnältä myös tässä asiassa. :D