Morjesta @Karde72 ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!
Meidän Telia TV -palvelua ja tallennuspalvelua kehitetään jatkuvasti, joten voin välittää tämänkin idean eteenpäin kehitysporukalle. Tiedotetaan myös uudistuksista aina täällä Yhteisössäkin, jotta porukka pysyy kärryillä mitä tapahtuu.
Olisiko muita, kenen mielestä tällainen kansiointi olisi hyvä juttu?
@NikoNo@ kirjoitti:
Morjesta @Karde72 ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!
Meidän Telia TV -palvelua ja tallennuspalvelua kehitetään jatkuvasti, joten voin välittää tämänkin idean eteenpäin kehitysporukalle. Tiedotetaan myös uudistuksista aina täällä Yhteisössäkin, jotta porukka pysyy kärryillä mitä tapahtuu.
Olisiko muita, kenen mielestä tällainen kansiointi olisi hyvä juttu?
Olisko parempi kysyä kuka vastustaa kansioita? Silloin kannattajien joukko näyttäisi suuremmalta. Nyt käy päinvastoin. ?
Kannatetaan kansiointia! Automaattinen lajittelu (ohjelmaluokittain ja sarjoittain) olisi kyllä hyvä, mutta tuskin joku koodari osaa tehdä siitä juuri sellaisen kuin jokainen käyttäjä toivoisi. Käyttäjän määrittämä kansiointi vaatii vähän enemmän töitä, mutta silloin jokainen saa tehtyä siitä haluamansa. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat parempi kuin pelkkä tallennelista aikajärjestyksessä. Siitä kun on aika hankalaa alkaa etsimään, mikä oli se tietyn sarjan vanhin katsomaton jakso...
Kansiointiin liittyy olennaisesti hakusanatallennus. Koskakohan se ollaan tuomassa myös TeliaTV:lle ilman Telian laajakaistaa ja mobiiliin?
Hakusanatallennuksesta laitoin juuri kyselyä eteenpäin, joten palaillaan siihen heti kun saadaan tarkempaa infoa.
@NikoNo@ kirjoitti:
Morjesta @Karde72 ja tervetuloa Yhteisöön keskustelemaan!
Meidän Telia TV -palvelua ja tallennuspalvelua kehitetään jatkuvasti, joten voin välittää tämänkin idean eteenpäin kehitysporukalle. Tiedotetaan myös uudistuksista aina täällä Yhteisössäkin, jotta porukka pysyy kärryillä mitä tapahtuu.
Olisiko muita, kenen mielestä tällainen kansiointi olisi hyvä juttu?
Voisko täällä yhteisön puolella puhua asiakkaille niin kuin asia on, eikä aina toistaa samaa mantraa 'välitetään idea kehitysporukalle'.
Olen ollut Telia-TV-asiakas ainakin vuodesta 2010 lähtien ja tämä kansiointi on ollut täällä yhteisössä joka vuosi esillä. Voisko edes joskus sieltä kehittäjäporukalta saada jotain vastauksia näihin joka vuosi toistuviin kysymyksiin?
Viemme tätä kautta viestiä eteenpäin tuotekehityksen suuntaan ja sieltä puolestaan saadaan lisätietoja, kun jotain uusia ominaisuuksia tai toiveita ollaan toteuttamassa. Usein voi olla niin, että tietyn ominaisuuden osalta ei ole tehty esimerkiksi suunnitelmaa tai on epävarmaa onko ominaisuus tulossa palveluun, joten emme uskalla luvata sen enempää. Välitämme kuitenkin aidosti meille tulleista palautteista ja haluamme tottakai kehittää palvelua siihen suuntaan, mitä asiakkaat toivovat palvelulta.
Vaikka itse en enää Telia TV sovellusta käytä, enkä tule mitään Telian palveluita käyttämäänkään, tämä vastaus nosti taas hyvin esiin sen turhautuneisuuden tunteen, joka lopulta nousi liian korkeaksi. Avoimempaa viestintää asiakkaille.
Edellä luettavissa oleva @SaJoonas:in viesti ei vastannut kertakaikkiaan millään tapaa esillä olevaan asiaan. Uskoakseni tuossakin haluttaisiin avoimempaa kommunikaatiota siitä, MIKSI joku pitkään pyydetty ominaisuus ei ole vielä tehtynä tai jätetään kokonaan tekemättä. Sen pystyy jokainen käyttäjä itse toteamaan, onko kyseinen ominaisuus/toiminto sovelluksessa vai ei. Ei sen kertomiseen tarvita asiakaspalvelua, yhteisöä tai mitään muutakaan kanavaa.
Aivan samaa *******aa oli keskustelu, kun yritti kysellä Android TV sovelluksesta. Ei ole kehitteillä tällä hetkellä, ilmoitetaan kyllä jos/kun ilmestyy. Syytä ei avattu, joskin sen helposti ymmärtää, koska se on vähän turhan raadollinen julkisesti kerrottavaksi - olkoonkin, että sen jokainen vallan mainiosti sanomattakin osaa päätellä.
Omalla kohdallani tällainen räikeä asiakkaan aliarviointi johti siihen, että Liiga-passin lopetin kesken pudotudpelien. En vain halunnut enää senttiäkään maksaa Telialle.
Edit EssiJn: tägätty nimimerkki tekstiin
Kuten on huomattu, tässä yhteisössä puuttuu aito keskusteluyhteys päättäjien kanssa. Kun tällä foorumilla Telian edustaja vastaa asiakkaan huoliin: " haluamme tottakai kehittää palvelua siihen suuntaan, mitä asiakkaat toivovat palvelulta." niin kokeneemmalla asiakkaalla ei enää ilmekään värähdä. Yhtä paljon painoarvoa näiden edustajien sanomisilla, kuin kysyisi Telian konttorin talonmieheltä miksi joku uudistus ei etene. Sori vaan..
Yhteisö on ensisijaisesti keskustelualusta ja digitaalisen elämän yhteisö, jossa keskustellaan kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Me moderaattorit autamme toki parhaamme mukaan kysymyksissä ja pulmissa muiden joukossa, ja sen lisäksi nappaamme täältä erilaisia toiveita talteen ja kuunnellaan korvat höröllä, mitkä asiat tällä hetkellä puhututtavat. :smileyhappy:
@EssiJn@ kirjoitti:
Yhteisö on ensisijaisesti keskustelualusta ja digitaalisen elämän yhteisö, jossa keskustellaan kaikista digitaaliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä. Me moderaattorit autamme toki parhaamme mukaan kysymyksissä ja pulmissa muiden joukossa, ja sen lisäksi nappaamme täältä erilaisia toiveita talteen ja kuunnellaan korvat höröllä, mitkä asiat tällä hetkellä puhututtavat. :smileyhappy:
Öööö... Täällä yhteisössä on kuitenkin esim. yhteisömanagerin avaama ketju Telia TV sovelluksen ominaisuuksista, ja avausviestissä pyydetään laittamaan ideoita jne. Se ehkä kannattaisi sitten mainita, että ei kannata sen syvällisempää keskustelua täällä odottaa.
Olihan vastaus taas kerran...
Tuosta olisi kieltämättä mielenkiintoista saada edes joksus suoraa kommenttia näkymättömyyden verhon takana olevalta kehittäjätiimiltä. Muistaakseni on tutkittu, että esimerkiksi jonottamisessa jos on jokin nappi josta voi painaa, jotta saa tietoa vuoronumerostaan tai ihan vain siitä, että voi vaikuttaa, tuo positiivisia ajatuksia ja jaksamista odotteluun. Ei siinä, etteikö täällä olisi vastattu kysymyksiin, mutta ehkäpä jonkinlaisen selkeämmän keskusteluväylän avaaminen olisi hyödyllistä.
@mikkooks@ kirjoitti:
Öööö... Täällä yhteisössä on kuitenkin esim. yhteisömanagerin avaama ketju Telia TV sovelluksen ominaisuuksista, ja avausviestissä pyydetään laittamaan ideoita jne. Se ehkä kannattaisi sitten mainita, että ei kannata sen syvällisempää keskustelua täällä odottaa.
Mainitsinkin tuossa, että olemme täällä vastaanottavaisiana palautteen osalta - keräämme sitä jatkuvasti talteen ja toimitamme eteenpäin :smileyhappy: Muutoksista ja uutisista tiedotamme myös täällä ensimmäisten joukossa, kun asioista aletaan hiiskua. Toki väliaikatietoja ja kehitystiimiläisiä olisi hienoa saada entistä aktiivisemmin mukaan, kuten @Purnipsi tuossa ehdottikin!
@EssiJn@ kirjoitti:
@mikkooks@ kirjoitti:
Öööö... Täällä yhteisössä on kuitenkin esim. yhteisömanagerin avaama ketju Telia TV sovelluksen ominaisuuksista, ja avausviestissä pyydetään laittamaan ideoita jne. Se ehkä kannattaisi sitten mainita, että ei kannata sen syvällisempää keskustelua täällä odottaa.
Mainitsinkin tuossa, että olemme täällä vastaanottavaisiana palautteen osalta - keräämme sitä jatkuvasti talteen ja toimitamme eteenpäin :smileyhappy: Muutoksista ja uutisista tiedotamme myös täällä ensimmäisten joukossa, kun asioista aletaan hiiskua. Toki väliaikatietoja ja kehitystiimiläisiä olisi hienoa saada entistä aktiivisemmin mukaan, kuten @Purnipsi tuossa ehdottikin!
Vastaanottavaisia palautteen osalta, mutta kun tässä ketjussakin on mainittu, että melko pientä pyyntöä on pidetty esillä viisi vuotta, eikä mitään ole tapahtunut... Tämä oli itseltäni oikeastaan ihan ilmainen neuvo, että asiakas ei välttämättä koe itseään kovin kunnioitetuksi, kun toimitaan niin kuin on toimittu. Ainakin yhdellä kilpailijoistanne käy kehitystiimin päällikkö (lähes) viikottain vastailemassa kysymyksiin. Vieläkin aktiivisempi ote olisi paitsi heillä, etenkin Telialla todella tervetullut lisä.
Usein pyydetyt asiat ovat kuitenkin sellaisia, että niiden koodaamiseen kuluva aika on jotain täysin marginaalista. Silloin asiakkaalla olisi mielestäni oikeus tietää, miksi tällaista ei lähdetä toteuttamaan. Esimerkkinä juuri vaikka nuo mainitut kansiot.
Ylipäätään itse ainakin yritän hankinnoissani suosia tahoja, joiden toiminta on mahdollisimman läpinäkyvää. Kun itse jankkasin siitä Android TV sovelluksesta, niin miksei sitä voi vaan suoraan kertoa, että tavoitteena on myydä omia digibokseja ja se vaikuttaisi 100% varmuudella niiden myyntiin. Kyse ei todellakaan ole mistään resurssien keskittämisestä muille alustoille, kyseessä olisi - jälleen kerran - todella nopeasti tehtävissä oleva suorite.
Telian osalta tosiaan "äänestin jo lompakollani". Jaksan silti aina vaan ihmetellä, miksi on niin vaikeaa saada asiallisia kommentteja. Ei itselleni ainakaan asiakkaana ollessani ollut mitään hyötyä lueskella hymynaamoilla kuorrutettuja "viedään eteenpäin" jne. kommentteja - eikä ole kyllä muillekaan.
Tämä "palautteen välittäminen eteenpäin" oli valitettavasti yleistä myös muilla operaattoreilla ja kehitystä tuntuu ainoastaan tapahtuvan matkapuhelinverkkojen osalta. Syy tähänkin on selvä: on kilpailua ja asiakas äänestää lompakolla heti jos jokin ei miellytä. Tv-puolella taas operaattoreilla on monopolit omilla alueillaan eikä tarvetta minkäänlaiseen kehitykseen ole. Esimerkiksi kuvanlaatu nettipuolella on muuta maailmaa noin kymmenen vuotta jäljessä eikä mitään kehitystä ole tapahtunut vuosiin. Onneksi vuokraamot voi kuitenkin valita ulkomailtakin. Minulla on DNA:n digiboksi ja se on aivan hirveä kapistus mutta se tuli pakkosyöttönä netin mukana :)
vai dna parempi?mulla oli dna hubi kokeilussa ja parin tunnin päästä olin valmis heittämään vempaimen ikkunasta ja melkein heitinkin,en ole koskaan käyttänyt p#######paa systeemiä..,pakko antaa pojot telialle...