Skip to main content

DV8919: Kaksi erilaista vikaa tähän samaan….

TeliaPlay ver. 12.2.56 / YleAreena ver. 12.0.2

 

1:

Viime aikoina (taas vaihteeksi) jotkut talletetut ohjelmat eivät suostu käynnistymään: Esimerkkeinä 2.12. LIV-kanavan elokuva “FC Venus” ja 4.12. YLE TV2-sarjan “Korpelan kujanjuoksu” osa 5.  Muutama muukin mut en nyt muista ku delasin ne jo aiemmin.

Ohjelmat siis ilmestyvät talletettujen listalle normaalisti infoineen mut vasta käynnistettäessä fiban huomaa...

 

2:

YleAreenan mainitussa versiossa haku ei toimi (ei puheella - eikä ruutunäppäimistö, mikä ei edes ilmaannu tarjolle)

DV8919: Kaksi erilaista vikaa tähän samaan….

TeliaPlay ver. 12.2.56 / YleAreena ver. 12.0.2

 

1:

Viime aikoina (taas vaihteeksi) jotkut talletetut ohjelmat eivät suostu käynnistymään: Esimerkkeinä 2.12. LIV-kanavan elokuva “FC Venus” ja 4.12. YLE TV2-sarjan “Korpelan kujanjuoksu” osa 5.  Muutama muukin mut en nyt muista ku delasin ne jo aiemmin.

Ohjelmat siis ilmestyvät talletettujen listalle normaalisti infoineen mut vasta käynnistettäessä fiban huomaa...

 

2:

YleAreenan mainitussa versiossa haku ei toimi (ei puheella - eikä ruutunäppäimistö, mikä ei edes ilmaannu tarjolle)



Mitä ykköskohtaan tulee, niin se liittyy ikävään häiriöön, joka koskee 28.11.-7.12. välisenä ajanjaksona tehtyjä tallennuksia. Eli tällaisissa kuvaamissasi tilanteissa vialliset tallennukset eivät lähde pyörimään tai tulee virheilmoitus, kun tallennetta yrittää katsoa.

Valitettavasti tallenteita ei pystytä näin jälkikäteen korjaamaan, mutta jos samasta ohjelmasta on tarjolla uusinta nyt lähiaikoina, niin suositelen tallentamaan uusiksi, sillä nyt niiden tulisi toimia!

Kakkoskohta puolestaan testattiin täällä meillä äsken ilman ongelmia. Yle Areenan tarkka versio testaajalla oli 12.0.2-eb8f7eb59. Jotta puhetoimintoa pystyi käyttämään, piti ensin mikrofonin käyttö laitteella sallia. 

Yksi mitä vielä voisi tietysti suositella, on Yle Areena -sovelluksen uudelleenasentaminen, jos mikrofonin salliminen ei pelkästään auta. Eli jos sitä et vielä ole tehnyt, niin kannattaa sekin kokeilla. 


Saitko ​@DigiHate Yle Areena -sovelluksen haku -toiminteen taas esille ​@AaTanja vinkin avulla? 


Saitko ​@DigiHate Yle Areena -sovelluksen haku -toiminteen taas esille ​@AaTanja vinkin avulla? 

“ Yle Areenan tarkka versio testaajalla oli 12.0.2-eb8f7eb59.

Jotta puhetoimintoa pystyi käyttämään, piti ensin mikrofonin käyttö laitteella sallia. “

Täällä sama Areena-versio.. Hakutoiminne lähti käyntiin “jonkun käpellyksen jälkeen” eli en oikein itsekään tajua, mikä oli pielessä.  Vian aikana siis ei pelannut puhehaku, eikä ruutunäppishakuunkaan päässyt.

En nyt huomannut erikseen mainita, että Areenan puhehaku on tolla mun 10kk ikäisellä 8919-boxilla pelannut ihan hienosti tähän saakka, kun sen mikrofonin silloin joskus alkuasetusten ohessa laittoi toimimaan. 

** **

Sen sijaan vkl.na ilmaantui uusi haku-ongelma, kun DV8919.n TikTok.in hakutoiminne (kirjautuneena) ei nyt pelaa vaik on pelannut taannoisesta asennuksesta menneeseen vkl.aan saakka.  Nyt oli ehkä noin  pari viikon paussi ku sovellusta olin aiemmin avannut.  Haun jälkeen ruutuun lävähtää ikään kuin puoleksi sekunniksi hakutuloksia mut heti se korvautuu jollain “haku ei nyt toiminnassa - yritä uudelleen” -tyylisellä infolla.

Tässä koitin poistaa sovelluksen ja asentaa uudelleen.  Tuosta sovelluksesta en löydä versiotietoa.

Uudelleenasennuksen jälkeen haku pelasi, kun kokeilin sitä ilman kirjautumista sovellukseen.  No sit ku kirjauduin ni haku meni taas em. tavalla rikki.. ..kun sit kirjauduin ulos ja kokeilin hakua, niin se oli edelleen toimimaton - kuten myös, kun taas kirjauduin sisään.

 

Puhelimessa ja Tabletissa (eri versioita Androidista - 8.xx ja 12.xx) TikTok-haku pelaa ihan hyvin, kun samoilla omilla tunnuksillani siellä olen kirjautuneena.

 

Tuohan nyt on Telian ulkopuolinen sovellus, eikä mikään kriittinen - mut ilmoitetaan nyt sekin tähän samalla… 😁

 

 

 

 


Vastaa