Skip to main content

E-lasku liigapassista?

  • September 28, 2018
  • 10 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Voinko tilata liigapassin laskun e-laskuna? Mihin näistä se kuuluu, kun ei ole Telian kaapeli-TV, eikä Telian laajakaista?  

 

  •  Matkapuhelinlaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja yksi laskulla laskutettu matkapuhelinnumero.
  • laajakaista-, kotipuhelin- ja yhteislaskuilla tunnistetiedot ovat viimeisimmän laskun viitenumero ja laskulta löytyvä Yksilöintitieto.
  • Kaapeli-TV -laskuilla tunnistetieto on viimeisimmän laskun viitenumero.
  • Rahoituksen laskuilla tunnistetieto on henkilötunnus.

10 kommenttia

AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • September 28, 2018

Moikka @Noppajojo ja tervetuloa tänne Yhteisöön! 

 

Pystyt myös Liigan valita e-laskuksi. Jos se on sinulla Telia TV -sovelluksella, niin silloin se menee laajakaistatuotteena. Pystyt kytkemään e-laskun omassa verkkopankissasi. Tässä vielä varmuudeksi ohjeistusta e-laskutuksesta.


masterfinn
  • Uusi jäsen
  • November 27, 2018

Olen tehnyt omasta liigapassistani e-laskusopimuksen 10.11.2018, mutta en ole saanut e-laskua pankkiini. Seuraava lasku tuli 22.11. sähköpostitse. Missä mättää???


ReOlivia
Telialainen
  • November 27, 2018

@masterfinn Voi olla, että tuossa välissä lasku on ehtinyt jo muodostua vanhan laskutustavan mukaan ja siksi ei ole lähtenyt e-laskuna. Seuraavan laskun pitäisi tulla suoraan verkkopankkiisi, voit myös tarkistaa telia.fi -sivuilta kirjautumalla, mikä laskutustapa sinulla on käytössä.


masterfinn
  • Uusi jäsen
  • November 27, 2018

E-laskusopimus on siis tehty jo 10.11. ja seuraava lasku on päivätty ja lähetetty sähköpostitse 22.11. eli 12 päivää e-laskusopimuksen tekemisen jälkeen. Voisi kuvitella, että laskutustavan muutos olisi jo ehtinyt päivittyä?

 

Omilla sivuillani laskutustapana lukee "Sähköinen" + sähköpostiosoite laskua varten. Muita laskutusvaihtoehtoja ei tarjota, "Muokkaa" -kohdassa voi muokata vain sähköpostiosoitetta.


ReOlivia
Telialainen
  • November 27, 2018

12 päivää on siinä välissä, mutta laskut kirjataan järjestelmästä ennenkuin ne lähtevät sinulle postiin. Joten lasku on todellisuudessa luotu jo ennen tuota 22.11. päivää. Nyt vielä kannattaa tarkistaa e-laskutus tiedot verkkopankista, että olet valinnut e-laskuttaja vaihtoehdoista: Telia laajakaistalaskutus, muutoin e-lasku ei kytkeydy Liigapaketille oikein.


masterfinn
  • Uusi jäsen
  • November 27, 2018

Laajakaistalaskutus oli valittuna e-laskusopimukseen täältä saadun ohjeen mukaisesti.


masterfinn
  • Uusi jäsen
  • December 28, 2018

Eipä tullut seuraavakaan lasku verkkopankkiin vaan sähköpostitse. Verkkopankissani näkyy tehdyt e-laskusopimukset, e-laskusopimus on tehty 10.11.2018, e-laskuttaja on Telia Finland Oyj ja maksun aihe on laajakaista-, lanka- ja yhteislasku.

 

Miksi ei toimi?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • December 28, 2018

Hei @masterfinn!

 

Oletko tehnyt e-laskun kytkennän seuraavan ohjeen mukaan:

LAAJAKAISTA-, KOTIPUHELIN- JA YHTEISLASKU

  1. Tarvitset viimeisimmän laskusi viitenumeron ja yksilöintitiedon. Huom! Yhteislaskun yksilöintitieto saatetaan ilmoittaa laskulla muodossa 1234567/1/1. Yksilöintitieto kirjataan kuitenkin muodossa 1234567. Yksilöintitiedon sijaan laskustasi voi löytyä asiakastunnus, jota voit käyttää yksilöintitiedon sijaan..
  2. Kytke e-lasku omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta Telia Finland Oyj ja laskutusaihe Laajakaista, -lanka- ja yhteislasku.
  3. Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ja yksilöintitieto. Syötä viitenumero ilman välilyöntejä.

EN SAANUT E-LASKUA, VAIKKA TEIN SOPIMUKSEN

E-laskun kytkentä on ikävästi osunut liian lähelle seuraavan laskun muodostumista ja siksi olet saanut laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilaskuna tai sähköpostilaskuna).

Jos saat vielä toisenkin laskun vanhalla laskutustavalla, on e-laskun kytkentä verkkopankissasi jostain syystä epäonnistunut. Kytke e-lasku verkkopankissasi uudelleen ohjeiden mukaan. Jos haluat poistaa alkuperäisen kytkennän verkkopankistasi, tee uusi kytkentä vasta poistoa seuraavana päivänä.


  • Uusi jäsen
  • December 17, 2019

@masterfinn@  kirjoitti:

Eipä tullut seuraavakaan lasku verkkopankkiin vaan sähköpostitse. Verkkopankissani näkyy tehdyt e-laskusopimukset, e-laskusopimus on tehty 10.11.2018, e-laskuttaja on Telia Finland Oyj ja maksun aihe on laajakaista-, lanka- ja yhteislasku.

 

Miksi ei toimi?



Saitko ratkaistua e-laskutuksen? Minulla ihan sama ongelma. Olen viime keväänä muuttanut e-laskuksi, mutta niinpä vain taas tuli spostiin. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • December 19, 2019

@Ellis881  kirjoitti:

Saitko ratkaistua e-laskutuksen? Minulla ihan sama ongelma. Olen viime keväänä muuttanut e-laskuksi, mutta niinpä vain taas tuli spostiin. 


Tuliko lasku kuitenkin e-laskuna tässä välillä, vai eikö ole lähtenyt toimimaan vielä ollenkaan ja aina keväästäkin lähtien olet saanut sähköpostilaskun?

 

Jos e-lasku ei ole lähtenyt toimimaan vielä ollenkaan, niin suosittelen poistamaan sen e-laskusopimuksen verkkopankista ja vasta minimissään vuorokauden kuluttua tekemään sen uudelleen! Jos sen poistaa ja tekee uudelleen samantien, niin tällöin todennäköisesti se ei vieläkään tule toimimaan.

 

Ja nimenomaan jos teet myös e-laskusopimusta kanavapaketista/ Telia TV:stä, niin valitaan aiheeksi Laajakaista-, kotipuhelin-, ja yhteislasku ja edetään sen ohjeistuksella.