Ratkaistu

En pääse kirjautumaan TV-palveluun

  • 23 July 2023
  • 2 kommenttia
  • 439 katselukertaa

Kunniamerkki +1

Olen katsellut TV-ohjelmia Telian digiboxin kautta (Arris 5305). Nyt viikonloppuna yhteys katkesi ja boxi vaatii kirjautumista sivulla https://login.tv.telia.fi.

Ko. linkissä aukeaa näkymä, johon syötetään TV-ruudussa näkyvä 6-numeroinen luku. Sen jälkeen aukeaa Telia Play-kirjautumisnäkymä. Käyttäjätunnus + salasana sisään ja läppäriin ilmestyy viesti: “Valmis! Olet kirjautunut sisään. Nyt voit katsella ohjelmia suoraan TV:n kautta.”. TV ei kuitenkaan muuta käyttäytymistään ei edes digiboxin virtojen katkon jälkeen. Kirjautumislinkki ei myöskään pyydettäessä lähetä sähköpostiini salasanan vaihtamiseen tarvittavaa linkkiä, mutta tuskin siitä olisi apuakaan, kun nykyinen salasana tuottaa valmistumisilmoituksen. Linkin lähettämättömyys tosin lienee oire jostakin virhetoiminnosta Telian palvelussa.

Mites tästä selvitään, vai tuoko maanantai arkipäivänä korjauksen ihan itsestään?

 

icon

Ratkaisu jäseneltä mickem 23 July 2023, 12:45

Katso alkuperäinen viesti

Aihe on suljettu kommenteilta.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Hei! Tervetuloa Telia Yhteisöön!

 

TV ei kuitenkaan muuta käyttäytymistään ei edes digiboxin virtojen katkon jälkeen.

Viikonlopun aikana on ilmennyt Arris -digiboksilla suurta viivettä kirjautumisessa. Tästä on myös häiriötiedote sivuillamme ja vian tutkinta sekä korjaus on aloitettu. Kirjautuminen on osalla asiakkaista jäänyt jumiin 'kirjautuminen käynnissä'  -näkymään. Tuossa kestää useamman minuuutin ajan. Tämän jälkeen palvelu kuitenkin toimii normaalisti suurella osalla käyttäjistä. Osalla se ilmeisesti on kuitenkin päätyynyt virheeseen ja digiboksi palautuu takaisin kirjautumisruutuun.

 

Kirjautumislinkki ei myöskään pyydettäessä lähetä sähköpostiini salasanan vaihtamiseen tarvittavaa linkkiä, mutta tuskin siitä olisi apuakaan, kun nykyinen salasana tuottaa valmistumisilmoituksen. Linkin lähettämättömyys tosin lienee oire jostakin virhetoiminnosta Telian palvelussa.

Mites tästä selvitään, vai tuoko maanantai arkipäivänä korjauksen ihan itsestään?

Salasananvaihtolinkin saapumisen kanssa Telia Play -tiliin liitettyyn sähköpostiin ei ole tiedossa olevaa häiriötä, mutta on toki täysin mahdollista, että siinäkin esiintyy viivettä tämän johdosta.

 

Tätä vastausta kirjoittaessa tuli itseasiassa nyt tieto, että häiriö olisi korjattu (testilaitteistolla ei ole saatu enää toistettua ongelmaa). Saatko itse testattua miten nyt toimii?

Kunniamerkki +1

Juu, nyt näyttää taas pelittävän. Hyvä niin ja kiitoksia @mickemille sekä ylläpidon suuntaan!

 

--

Muokkaus PihlaHei: lisätty tägäys