@NikoNo kirjoitti:
Mitään hinnanalennuksia ei ole kenenkään laskuille tehty, koska palvelu ei ole ollut kokonaan poikki. Tällä hetkellä tallennuksetkin toimivat, jos ajastukset laittaa suoraan digiboksin kautta. Ongelmia esiintyy toki edelleen jos yrittää ajastaa nauhoituksia omien sivujen kautta. Tähän mennessä on tarjottu asiakkaille hyvityksenä 4 maksutonta leffavuokrausta ja nämä tuntui kiinnostavan aika monia. Kokonaisuudessaan näitä elokuvia katsottiin kymmeniä tuhansia kertoja viikonlopun aikana. Loputkin Viihteen ongelmat tullaan korjaamaan mahdollisimman pikaisesti.
Oikeastikko soneran kanta on tuo että vaikka palvelu on pahasti rikki, niin silti laskutetaan sama hinta? Kuitenkin tuo verkkotallennus on monelle ainoa syy käyttää koko palvelua ja kenen mielestä ne leffat olivat sopiva hyvitys, siis leffat joita itse et edes saa valita ja katseluaika vappuna muutama hassu päivä ?? Tässä minun mielestäni kustaan asiakasta silmään ja aika pahasti. Kuluttajaneuvojalle menee kyllä tästä postia se on aivan varma.
siis jos palvelu olisi kokonaan poikki tulisi kysymykseen hinnan alennus vasta?!? Ei prk.. mene se näin. hinnan alennus tulee tulla silloon jos tuote/ palvelu ei vastaa kuvattua tuotetta/ palvelua.joten tässä tapauksessa hinnan alennukset on ehdoton hyvitys siltä ajalta jolloin tallennuksissa on ollut vikaa.
Yritin tallentaa the red road sarjan 6 jaksoa jotka tulivat kaikki peräkkäin, mutta eipäs onnistunutkaan. Otti muistiin ensimmäisen jakson, mutta ei toista, otti taas kolmannen ja neljännen jakson. Mikäs logiikka näissä peräkkäisten tallennuksien kanssa on? Tallensin sitten kuusi jaksoa yhtenä pätkänä eli muokkasin ensimmäisen jakson loppuaikaa. Muokattaessa tallennuksen tietoja ohjelman nimi ja kanava ei säily, vaan ohjelman nimeksi tulee kanavan nimi ja kanavaks se mikä on juuri silloin päällä. Toki nämäkin voi muuttaa, mutta pitäisi olla ne tiedot mitkä valitaan heti alussa. Eli vielä on parannettavaa tallennuksien kanssa.
Hyvä jos edellinen iso ongelma on korjattu, kohta nähdään onko näin.
@NikoNo kirjoitti:
Mitään hinnanalennuksia ei ole kenenkään laskuille tehty, koska palvelu ei ole ollut kokonaan poikki. Tällä hetkellä tallennuksetkin toimivat, jos ajastukset laittaa suoraan digiboksin kautta. Ongelmia esiintyy toki edelleen jos yrittää ajastaa nauhoituksia omien sivujen kautta. Tähän mennessä on tarjottu asiakkaille hyvityksenä 4 maksutonta leffavuokrausta ja nämä tuntui kiinnostavan aika monia. Kokonaisuudessaan näitä elokuvia katsottiin kymmeniä tuhansia kertoja viikonlopun aikana. Loputkin Viihteen ongelmat tullaan korjaamaan mahdollisimman pikaisesti.
______________________________
mikä on katseluprosentti verrattuna asiakasmäärään? paljonko leffaa kohti ja saisko sit vielä suorat luvut leffoille paljonko kutaki leffaa katsottu? faktat tiskiin kiitos. Et autostakaan maksa koko hintaa jos vaihdelaatikosta toimii vain 1-vaihde, tai jopa kaksi vaihdetta... haloo sonera, nyt järki käteen
Onko tallennusvika todellakin korjattu niin kuin Nikono väittää? Ainakin meillä sama tallennusongelma on jatkunut koko tämänkin viikon muuttumatta mihinkään. Yrittäessäni ohjelmoida huomiselle, Sonera muistaa minua edelleen Virhekoodi 3:lla.
Täytyy vielä avautua, että vanha tallenteiden ja ohjelmakirjaston vika vaivaa edelleen, vaikka Sonera on sitä korjannut vasta neljä (4) kuukautta. Tosin jättämäni vikailmoitus aina unohtuu tai pyyhkiytyy mystisesti ja se on uusittava viikottain.
Jotenkin näitä ketjuja lukiessa tulee mieleeni Saddamin probaganda-koneisto, joka yrittää päivittäin selvittää mustan valkoiseksi. Jos Sonera sanoo, että järjestelmässämme ei ole vikaa niin sen on oltava absoluuttinen totuus. Vääräuskoiset poltetaan roviolla.
NikoNo totesit:"Tällä hetkellä tallennuksetkin toimivat, jos ajastukset laittaa suoraan digiboksin kautta. "
Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa, noin kolmasosa yrityksistä päätyy virhekoodi 3:en eikä talllennusta saa asetettua. Osa onnistuu ja osa ei.
Ei se varmasti kokonaisuudessaan vielä olekkaan kunnossa. Sanoinkin että sinne on korjauspäivitys ajettu toissapäivänä ja tämä korjaus on ainakin osan ongelmista vienyt pois. Jotkut asiakkaat ovat raportoineet, että 10 minuutin lisäys tallennusten loppuun on lähtenyt toimimaan. Tein myös itse testailuja tallennusten osalta ja sain ohjelmia menemään tallennukseen myös omien sivujen kautta. Hyvä, että raportoitte edelleen näistä teidän havainnoista, niin tiedetään missä mennään.
Hel vettiäkö sitten annat ymmärtää, että olisi kunnossa; sekalainen/puuttuva info lisää ärsytystä entisestään. Jos toivotte jonkin olevan kunnossa mutta haluatte asiakkaiden testaavan ja raportoivan (normaalisti tähän on palkatut ammattilaiset), ilmaiskaa se jollain todella tavalla.
@NikoNo kirjoitti:
Hyvä, että raportoitte edelleen näistä teidän havainnoista, niin tiedetään missä mennään.
Sori, mutta tämä lause kertoo kaiken.
Lähinnä yritin viestiä sitä, että asian eteen tehdään kokoajan töitä ja monia asioita on jo onnistuttu korjaamaan jos verrataan siihen alkutilanteeseen, mistä tämä hässäkkä alkoi. Toki jos nämä väliaikatiedot on teidän mielestä tarpeettomia ja aiheuttaa lisää tuskaa, niin viestitään vasta sitten kun ongelmat on kokonaan ratkaistu. Ei tässä kuitenkaan ole tarkoitus pahaa mieltä aiheuttaa.
Sonera varmasti maksaa meille asianmukaisen tuntipalkan tästä testaus- ja kehitystyöstä?
Ps. Nikono käyt varmaan aika monen hermoille noilla viesteilläsi täällä. Ainakin minun
Kunhan laskunne maksatte ajoissa, siinä taitaa soneran mielipide meistä asiakkaista olla. Eilen omien sivujen kautta chattailin soneran asiakaspalvelun kanssa kyseisestä asiasta, kysyin että miten sonera hyvittaa palvelun toimimattomuudesta, vastaus oli että anna palautetta soneralle ja chat yhteys katkaistiin...eli pääkonttoriinko se palaute pitää kirjoittaa, vai mikä virka näillä ns. Asiakaspalvelijoilla oikein on?
@Sansu kirjoitti:
Kunhan laskunne maksatte ajoissa, siinä taitaa soneran mielipide meistä asiakkaista olla. Eilen omien sivujen kautta chattailin soneran asiakaspalvelun kanssa kyseisestä asiasta, kysyin että miten sonera hyvittaa palvelun toimimattomuudesta, vastaus oli että anna palautetta soneralle ja chat yhteys katkaistiin...eli pääkonttoriinko se palaute pitää kirjoittaa, vai mikä virka näillä ns. Asiakaspalvelijoilla oikein on?
Taitaa pitää paikkansa Kauppalehden keskustelusta poimittu toteamus, että "Sonera keskittyy yrityspuolelle ja yksityisasiakkaat ovat vain hiekkaa rattaissa."
Tuli mieleen näitä asiakaspalvelijoiden/asiantuntijoiden vastauksia lukiessa, että kehu-palkin lisäksi voisi lisätä moiti/hauku-palkin viestitilan alalaitaan. Moni asiakaspalvelija tuntuu ottavan kirjoitetut viestit kovin henkilökohtaisesti.
No niin, vedetäänpä vähän happea, ainakin me Soneran profiilien kautta kirjoittelevat. Jos mahdollista niin muutkin mutta toki ymmärrän että asiakkaat olette tosi tosi närkästyneitä ja se näkyy ja kuuluu myös kirjoituksissa. Eikä siinä mitään, se on teidän oikeus mutta jos mahdollista niin rauhotutaan koko poppoo edes vähän jookos :)
Ei me tarkoiteta ketään suututtaa, eikä me myöskään sitä että te testaatte meidän puolesta. Jos me pyydetään testaamaan niin me pyydetään se ihan selkeästi. Lähinnä kyse on tiedon liikkumisesta, millaisia huomioita olette tehneet ja mitä on tullut vastaan.
@Sansu kirjoitti:
Eilen omien sivujen kautta chattailin soneran asiakaspalvelun kanssa kyseisestä asiasta, kysyin että miten sonera hyvittaa palvelun toimimattomuudesta, vastaus oli että anna palautetta soneralle ja chat yhteys katkaistiin...eli pääkonttoriinko se palaute pitää kirjoittaa, vai mikä virka näillä ns. Asiakaspalvelijoilla oikein on?
Asiakaspalvelumme ohjeistus on se että jos asiakas reklamoi jostain - niinkuin sinulla oli tilanne siellä chatissa - niin se laitetaan ko asiakasneuvojan toimesta eteenpäin. Tämä sääntö on yksiselitteinen. Kiitos siis kun kerroit, toimitan tämän tiedoksi kyseisesta kanavasta vastaavalle.
@TeroRe kirjoitti:
No niin, vedetäänpä vähän happea, ainakin me Soneran profiilien kautta kirjoittelevat. Jos mahdollista niin muutkin mutta toki ymmärrän että asiakkaat olette tosi tosi närkästyneitä ja se näkyy ja kuuluu myös kirjoituksissa. Eikä siinä mitään, se on teidän oikeus mutta jos mahdollista niin rauhotutaan koko poppoo edes vähän jookos :)
Ei me tarkoiteta ketään suututtaa, eikä me myöskään sitä että te testaatte meidän puolesta. Jos me pyydetään testaamaan niin me pyydetään se ihan selkeästi. Lähinnä kyse on tiedon liikkumisesta, millaisia huomioita olette tehneet ja mitä on tullut vastaan.
Kyllä täällä ollaan närkästyneitä ja aivan h*lvetin hyvä jos se alkaa näkymään. Vielä kertauksena sinne isoille pomoille: Syy on se, että tuote on rikki, sitä ei tunnuta saavan kuntoon mutta laskutus juoksee täysimääräisenä koko ajan. Ei yksinkertaisesti voi olla niin, että kehutaan että kyllä tämä osittain toimii. Säännöt eivät ole samoa toisin päin. Minulle tuli esimerkiksi joskus vuosi sitten näppihäiriö laskua maksaessa, oli lipsahtanut pilkku vikapaikkaan ja laskusta tuli vahingossa maksettua 1/10. Pamahti viitosen huomautusmaksu, eikä silloin auttanut valittaa että lasku on osittain maksettu.
Ei edelleenkään mitään henkilökohtaista, eihän se teidän vika ole jos hommat ei toimi. Ikävä vain, että asiakaspalvelun vastaukset ovat aika ympäripyöreitä. Eikö teillekkään tule tietoa, mikä milloinkin on vikana ja milloin vikojen voisi odottaa olevan korjattu?
Täällä ainakin näyttää toimivan hyvin. Ei virhekoodia 3 pitkään aikaan. Tärkein ongelma näyttää korjaantuneen eli lisäaika loppuun. Minua ainakin kiinnostaa väliaikatiedot, kunhan kerrottaisiin mitä on korjattu. En oleta että kaikilla nämä korjaukset näkyy heti. Todennäköisesti järjestelmää ei koskaan saada sellaiseksi että ongelmia ei olisi. Näissä keskusteluissa, muuallakin, on kielenkäyttö todella huonoa mutta tähän on menty kun ei tarvitse kasvotusten enää puhua.
Ongelmia toki täälläkin vielä on, kuten aiemmin kirjoitin, mutta nämä eivät ole mielestäni tärkeimpiä.
Hyvä hyvä, korjaustoimenpiteitä tehdään koko ajan ja kuten VT3280 kirjoitti niin korjaukset eivät näy heti ja samantien välttämättä kaikilla.
@JussiJokk kirjoitti:
Eikö teillekkään tule tietoa, mikä milloinkin on vikana ja milloin vikojen voisi odottaa olevan korjattu?
Kyllä asiakaspalveluunkin tulee tiedot vikatilanteista, ei tosin ihan niin kattavat tiedot kuin mitä meidän vikapuolen kavereilla on. Riippuen tilanteesta, kaikissa ei välttämättä ole ainakaan heti ole mainittu mikä on arvioitu korjausaikataulu, tässä Viihteen kohdalla esim. näin ei ole ollut ja johtuu siitä että kyseessä oli ja on sen verran isomman luokan vika.
Mutta mukava tosiaan kuulla jo välissä kommentteja että "nyt näyttää toimivan", mukava pilkahduksia kaiken hässäkän keskellä :)
Joo eihän se teidän vika ole, jos ei palvelu toimi ja ettehän te niitä hienoja "hyvityksiä" ole varmaankaan keksiny, johonkinhan se paha olo pitää päästä purkamaan ja tässä se nyt sattuu vaan osumaan se *******a tuulettimeen teidän kohdalla, ikävässä asemassa olette.
pahoitteluni omasta puolestani, kun kirjoitukset eivät ole aina kovinkaan mairittelevia, mutta olen yrittänyt jättää henk. koht. asiat pois niistä. Netti jatkuu, viihde vaihtuu. Hyvää kesää teille ja tsemppia jatkoon kaikille
@Shaquel, ymmärrän reaktionne täysin, minulla itsellänikin on Viihde tosin en niin aktiivinen tallenteiden käyttäjä kun en kerkee niitä enää katsomaan kun esikoinen syntyi, mutta siis käytän kuitenkin ja voin siis senkin takia kuvitella tilanteen niinkuin te sen koette.
Ja, Klaani on avattu juuri tällaisia varten, kokemusten ja ajatusten vaihtoa varten. Joskus keskustelu on kiivaampaa ja tunteet enempi pinnassa ja joskus meno on rauhallisempaa. Mutta tosiaan Klaani on teidän ja te olette täällä pääroolissa ja kaikki keskustelu on hyvästä :)
Hyvää kesää sinullekin ja harmi että vaihdat Viihteen pois. Ehkä vielä joskus voidaan palata sen kanssa vielä asiaan..?
Edelleen vika jatkuu. Osa ajastuksista hukassa ja virhekoodi kolmosta pukkaa.
Ehdin jo luulla että viat on korjattu, mutta kattia kanssa. Tänään en päässyt omien sivujen kautta tekemään etätallennusta, ohjelmavalikko ei auennut ollenkaan ja neuvottiin yrittämään myöhemmin uudestaan. Käytin sitten telkkarin ohjelmavalikkoa (jossa on tosi puuduttavaa surffailla päivien ja kanavien välillä), ja kas, tuli Virhekoodi 3.
Siispä, kun kerran minuun (meihin) ei asiakkaana suhtauduta asiallisesti ja laskut maksatetaan täysimääräisinä palvelusta johon ei pätkääkään voi luottaa, niin vaihdan kyllä Sonera Viihteen johonkin toiseen palveluun. Ei sillä, että uskoisin muiden toimivan paremmin, mutta äänestän jaloillani kun kerran ääntäni ei kuunnella. Kyllä näin pitkään jatkuneesta häiriöstä, josta on ollut oikeasti harmia ja haittaa, on hyvitettävä rahallisesti. Se, että tarjotaan muutama ennalta valittu elokuva muutaman päivän ajan katsottavaksi on lähinnä naurettavaa ja halventavaa.
@annamixxx kirjoitti:
Ehdin jo luulla että viat on korjattu, mutta kattia kanssa. Tänään en päässyt omien sivujen kautta tekemään etätallennusta, ohjelmavalikko ei auennut ollenkaan ja neuvottiin yrittämään myöhemmin uudestaan. Käytin sitten telkkarin ohjelmavalikkoa (jossa on tosi puuduttavaa surffailla päivien ja kanavien välillä), ja kas, tuli Virhekoodi 3.
Siispä, kun kerran minuun (meihin) ei asiakkaana suhtauduta asiallisesti ja laskut maksatetaan täysimääräisinä palvelusta johon ei pätkääkään voi luottaa, niin vaihdan kyllä Sonera Viihteen johonkin toiseKyllen palveluun. Ei sillä, että uskoisin muiden toimivan paremmin, mutta äänestän jaloillani kun kerran ääntäni ei kuunnella. Kyllä näin pitkään jatkuneesta häiriöstä, josta on ollut oikeasti harmia ja haittaa, on hyvitettävä rahallisesti. Se, että tarjotaan muutama ennalta valittu elokuva muutaman päivän ajan katsottavaksi on lähinnä naurettavaa ja halventavaa.
Kyllä nyt laskut pitää maksaa jos se edes osittain toimii. Ainahan voi vuokrata vaikka elokuvan. Mistä tuli mieleen, että jos vaikka vuokraamossa olisi vikaa se kyllä korjattaisiin alta aikayksikön.
Samat ongelmat jatkuvat, vaikka osaltani ne luvattiin korjata tällä viikolla. Ai niin, unohdin, että tänään on vasta keskiviikko. Ehkä pejantaina tai jopa sunnuntaina kaikki on toisin.