Skip to main content

 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.

Mm, viihde ollut meillä alle viikon. Ensimmäistä kertaa olin vasta tallennetta alkamassa katsomaan tällä vehkeellä kun ohjelmien tallentaminen on sen verran hankalaa, niin eiköhän se ollut poistunut?? Tämä on aika mielenkiintoista, koska kun päivällä meinasin ruveta kyseistä tallennetta katsomaan niin siellä tallenteissa se silloin vielä oli. Vaan eipä ole enään yöllä? Oli parikin jaksoa kyseistä ohjelmaa tallennettuna mutta kaikki kyseisen sarjan jaksot on kadonnut. Ja näköjään salkkarit vielä kaiken lisäksi poistettu??

Tämä vika on kestänyt jo aivan liian kauan. Kai korjauspuolella on tajuttu että tämä on ERITTÄIN VAKAVA vika tällaisessa palvelussa. Itse en ole katsonut mitään livenä vuosikausiin ja uskon että tv:n tallennusominaisuus on se tärkein toiminne monelle muullekin käyttäjälle. Kuten joku jo tässä ketjussa mainitsikin niin täytyy kaivella vanha kunnon Topfieldin digiboxi varmentamaan tallennuksia :(

 

Niin, aloitin toisen ketjun noista MTV Maxin kirjaston F1-tallennuksista. En ole varma kuuluvatko ne täman vian piiriin, mutta eivät siis toimi. Myös Ylen kirjastoissa jotkin tallenteet herjaa virheestä.


Ohjatkaa oikeaan paikkaan, jos aiheesta on muualla ratkaisu / selvitystä. Muuten, kaikesta näistä puutteista ja vieoista ei hyvitykseksi riitä, että Sonera aukaisee nähtäväksi kanavia joita ei tulisi katseltua vaikka näkyisivät ympäri vuoden auki ilmaiseksi.

En tule hyväksymään hyvitystä, josta ei ole sovittu palvelun tuottajan ja asiakkaan välillä.

 

Onko kukaan muu erehtynyt ottamaan määräaikaista sopparia Soneralta Viihteestä ja kanavapaketista.

Kertokaa mielipiteenne, onko kanavapaketti ja viihde tarjonta luvatulla tasolla? Minulle kirjoitettiin että kanavapaketti ei ole muuttunut oleellisesti, vaikka esim. mestareidenliigan näyttäminen lopetetaan, koska kanavia ei ole poistettu, vaan kanavan sisältöä. Palveluntarjoaja ei voi myydä pakettia määräaikaisena jos hänellä ei ole takuuta, että kanavan sisältö on saatavilla koko sopimuskauden ajan. Soneran mielestä, vaikka vielä Valioliigakin poistetaan ja tilalle tulee rytmivoimistelun maailmancup, ei riitä määräaiaisen irtisanomiseen?

Jo yhden kanavapaketin, myynnissä käytetyn sisällön poisto on irtisanomisen peruste.


Juu täälläkin erehdyttiin ottamaan 2 vuoden määräaikainen viihde paketti. Samoja ongelmia ilmennyt näin Helsingissä. Parin viime kuun ongelmat mm:

-katoavat tallenteet

-netin ja tv kuvan pätkinnät jotka pahimmillaan tulevat n. vartin välein ja kestävät n. 5-10 minuuttia

-muutenkin katkeileva kuva ja ääni = räsähdyksiä äänessä ja n. sekunnin katkoja kuvassa

-katoavat kanavat

-vikojen ilmentyessä n. puolen tunnin puhelut jotka eivät kuitenkaan mitään auta

Aika varmasti viimeinen kokeilumme näistä. Pistäisiköhän youtube kanavan pystyyn johon laittaisi kuvamateriaalia viihde paketin toiminnasta? Noin niinkuin varoituksena muille.


Klikkasin mtv3 kanavalta eilen ohjelmia tallenukseen. Tänään ajattelin katsoa ja kas kummaa... mitään tallenuksia ei ole tullut!!

Viikonloppuisin hieman heikommin klaanissa Soneralaiset päivystää mutta toki kaikki viestit käydään läpi viimeistään maanantaina 🙂 Tilanne tallennusten osalta on yhä sama mikä viime viikolla, eli osa tallenteista saattaa näkyä mutta häviää myöhemmin, saattaa tulla virhekoodia 3 kun tallennusta yrittää ajastaa, tallennuksen ajoitus ei osu oikein (eli tallenne alkaa liian aikaisin ja loppuosa jää näkymättä).

 

Ongelma on yhä tutkinnassa ja tilanne on meille yhtä ikävä kuin käyttäjillekkin. Toivoisin tässä kohtaa vielä malttia ja luottamusta viankorjaukseen! Löydät tilanteesta myös infoa meidän Vika- ja Häiriötiedotteistamme.


 

Mitenhän minä tämän viestin oikein aloittaisin... Pahoitteluja on varmasti jo kuultu mutta pahoittelen kuitenkin uudestaan omastakin puolesta tilannetta. Viikonloppuna meiltä ei ole ollut ketään täällä kommentoimassa joten todella piinaava tilanne teillä on todellakin ollut. Kiitokset kuitenkin kaikille palautteista. Vikahan siis edelleen jatkuu.

 

Kuten varmaan jokainen tietää, nämä ongelmat ovat yhä seuraamusta 14.4 olleesta häiriöstä joka kosketti kaikkia tallenteita + ohjelmakirjastoja jotka eivät toimineet laisinkaan. Tämä korjattiin saman päivän aikana mutta jälkioireet jäivät vaivaamaan vielä etätallennusta, 14-15.4 välillä tehtyjä tallennuksia (jotka hävisivät) sekä myös tätä nykyistä TV-ohjelmaoppaan kautta tehtäviä tallennuksia.

 

Tiedossa olevat ongelmat tällä hetkellä ovat:

  • Tallennus ei onnistu ollenkaan, virhekoodi 3.
  • Tallennus menee listalle, mutta ohjelma ei tallennu.
  • Tallennus onnistuu, mutta katoaa myöhemmin listalta.
  • Tallennus ajastuu väärin, eli ohjelma alkaa liian aikaisin ja jää vajaaksi loppupäästä.
  • Tämä ongelma voi vaikuttaa osaan kanavakohtaisiin ohjelmakirjaston tallenteisiin. Tästä syystä esim. osa MTV Max, Sport 1&2 ohjelmista voi puuttua kirjastosta.

 

Tilanne on meillä yhä korjauksessa ja korjaavia toimenpiteitä on toki jo tehty mutta haluttua tulosta ei ole saatu aikaan. Siksi pyytäisimme Teiltä mahdollisimman tarkkoja lisätietoja ongelmasta. Lisätiedoilla pystymme paremmin varmistamaan itse vikasyyn sekä korjaustemme vaikutuksen.

 

Tarvitsisimme vikailmoituksiin tarkentavina tietona ainakin:

  • Milloin tallennus tehty? (viikko sitten vai esim. eilen sunnuntaina)
  • Mikä kanava, ohjelma ja kellonaika. Myös mahdollinen virheilmoitus
  • Onko tallenne x näkynyt listalla, mutta myöhemmin kadonnut?

Todennäköisesti hävinneitä tallenteita ei pystytä palauttamaan mutta aivan toivottomaksikkaan ei kannata heittäytyä. Vikailmoituksen voi jättää joko soittamalla tai suoraan omien sivujen kautta kirjautumalla. Vikailmoitus kannattaa nimenomaan jättää juuri nuiden lisätietojen kanssa.

 

Jos viihteessä esiintyy muita häiriöitä jotka ei liity tallenteisiin (esim. kuva pätkii, ohjelmakirjasto ei toimi ollenkaan, kaukosäädin on rikki) niin näistä kannattaa myös erikseen vikailmoitus tehdä.


Miksi ainakaan lauantaina ei toiminu TV1 ja 2 kanavien tallennus? Ärsyttää kun jo toinen viikonloppu jää mm. Kova laki näkemättä kun tallennus ei toimi.


Sonera Viihteen tallennusten ohjelmointi netissä ei toimi. Menen sivulle https://www4.sonera.fi/palvelut/tv-tallennus/. Selaimen alalaidassa oleva ilmoitus "Siirretään dataa osoitteesta smetrics.sonera.fi" kestää kutakuinkin minuutin. Saan eteeni kuluvan päivän, mutta ilman ohjelmatietoja. Otan pudotusvalikosta seuraavan päivän. Selaimen viesti "Odotetaan vastausta osoitteesta www4.sonera.fi..." kestää minuutin. Saan eteeni seuraavan päivän, mutta ilman ohjelmatietoja.

 

Kun painan Tallennukset-linkkiä, joudun odottelemaan minuutin saadakseni eteeni tyhjää.

 

Kun painan Ohjelmoinnit-linkkiä, joudun odottelemaan minuutin saadakseni eteeni tyhjää.

 

Vika esiintyy Windows 7:lla Internet Explorerilla, Firefoxilla ja Chromella - Windows 7 -PC:llä ja Android-tabletilla.

 

Missä mättää? Tallennusten teko on muutenkin niin järkyttävän kömpelöä (lue: ei toistuvia tallennuksia), niin nyt sitten sekin vielä, että tallennukset pitäisi tehdä kaukosäätimellä.


ja @Mardex vilkaiskaa myös tuo @LiAntti:n kirjoittama viesti. Vikatilanteet on siis tiedossa ja niitä korjataan parhaillaan. Tarkempia lisätietoja itse havaitsemista vikatilanteista voi ilmoittaa Antin ohjeiden mukaisesti suoraan meidän vikapalveluun, jolloin pystyvät pääsemään vikatilanteiden jäljille helpommin.


Jokohan tästä alkais olla aika soneran laittaa hyvityksenä kaikille tallentavat digiboxit...just saying...



@LiAntti kirjoitti:

 

Tilanne on meillä yhä korjauksessa ja korjaavia toimenpiteitä on toki jo tehty mutta haluttua tulosta ei ole saatu aikaan. Siksi pyytäisimme Teiltä mahdollisimman tarkkoja lisätietoja ongelmasta. Lisätiedoilla pystymme paremmin varmistamaan itse vikasyyn sekä korjaustemme vaikutuksen.

 

Tarvitsisimme vikailmoituksiin tarkentavina tietona ainakin:

  • Milloin tallennus tehty? (viikko sitten vai esim. eilen sunnuntaina)
  • Mikä kanava, ohjelma ja kellonaika. Myös mahdollinen virheilmoitus
  • Onko tallenne x näkynyt listalla, mutta myöhemmin kadonnut?

Todennäköisesti hävinneitä tallenteita ei pystytä palauttamaan mutta aivan toivottomaksikkaan ei kannata heittäytyä. Vikailmoituksen voi jättää joko soittamalla tai suoraan omien sivujen kautta kirjautumalla. Vikailmoitus kannattaa nimenomaan jättää juuri nuiden lisätietojen kanssa.

 

Jos viihteessä esiintyy muita häiriöitä jotka ei liity tallenteisiin (esim. kuva pätkii, ohjelmakirjasto ei toimi ollenkaan, kaukosäädin on rikki) niin näistä kannattaa myös erikseen vikailmoitus tehdä.


Pitääkö vikailmoitus tehdä jos meinaa saada jotain hyvityksiä tilanteesta?

Onko 15.4 tekemät puheluni kirjattu vikailmoitukseksi vai pitääkö soitella taas uudelleen?

 

Riittääkö jos kerron tässä, että monelta päivältä, kaikilta käytössä olevilta ilmaiskanavilta saman päivän aikana olen laittanut tallennukseen, boksin kautta, ja satunnaisesti eri kanavilta niitä puuttuu. ja fiilis pohjalta sanoisin että nelosen kanavilta eniten. mutta myös muiltakin. eiliseltä taisi tallentua kaikki muu, paitsi leffat.

 

ei uskalla tänäänkään saunaan mennä, vaan katsottava kaikki suoraan, ja valvottava kahteen asti, että näkee täykkärit 😞 rankaksi käy lapsiperhe arki ilman tallentavaa boksia..


Mahdotonta vielä näillä tiedoilla sanoa, että onko puhelusi pohjalta jätetty vikailmoitusta. Mikäli asiakasneuvoja ei silloin maininnut asiasta, niin väittäisin että sitä ei tehty. Ei siitä toki haittaa ole jos jätät vikailmoituksen omien sivujen kautta nyt.

Hyvityksistä ei ole mitään päätöksiä tehty vielä, että tullaanko tästä hyvittämään asiakkaita jollakin tavoin ja jos hyvitetään, niin millä tavoin. Vikailmoituksen jättäminen ei sinänsä tähän asiaan vaikuta, koska vikahan koskee kaikkia asiakkaita.

Vika on toki harmillinen ja ymmärrän hyvin, että on ikävää valvoa myöhään vain tv-ohjelmien vuoksi. Toivotaan että tämä tilanne korjaantuu piakkoin ja päästään palaamaan jälleen normaaliin käytäntöön.



@NikoNo kirjoitti:

ja @Mardex vilkaiskaa myös tuo @LiAntti:n kirjoittama viesti. Vikatilanteet on siis tiedossa ja niitä korjataan parhaillaan. Tarkempia lisätietoja itse havaitsemista vikatilanteista voi ilmoittaa Antin ohjeiden mukaisesti suoraan meidän vikapalveluun, jolloin pystyvät pääsemään vikatilanteiden jäljille helpommin.


Ymmärsin, että ongelmia olisi ollut siinä, että 1) tallennuksia olisi kadonnut tai 2) tallennusnapin painaminen kaukosäätimessä aiheuttaa virheilmoituksen.

 

Minulla on ongelma se, että sivusto, jossa tallennusten ohjelmointeja tehdään, on täysin halvaantunut. Lisätkääpä tuo sinne vikalistaan. Tai kokeilkaapa joku, saatteko toimimaan.

 

Teen netin kautta 99 % ohjelmoinneistani ja olisi kummallista, jos kukaan muu ei olisi tähän vielä törmännyt. Uusien ohjelmointien tekeminen ei onnistu sitä kautta ja se on ainakin minulla akuutein ongelma. Viimeiset ohjelmoidut tallennukseni käynnistyvät 25.4.2015 ja sen jälkeen tulee täysi pimeys. Siihen mennessä ohjelmointisivu pitäisi saada toimimaan.

 

Klikkaile tästä nyt sitten ohjelmia tallennukseen:

 

 


Tuttu näkymä 14.4.2015, alkaen. Alkaa olla vähintäänkin erikoista, että tämäntyyppinen vika on ammatti-ihmisille??? näin ylivoimainen! Viikko on todellakin liian pitkä aika näin laajasti vaikuttavan vian korjaamiseen. Etenkin kun ko. ongelmia on esiintynyt jo ainakin pari kuukautta. En voi mitenkään välttyä ajatukselta, että viihde-asiakkaiden markkina-arvo ei vaan ole riittävän merkittävä Soneralle.


Tallennuksen ajatus ei onnistu a) netissä - esim. ohjelmatiedot puuttuvat, b) ohjelmaoppaasta - esim. uusi tuttavuus, virhekoodi 3, c) ns. onnistunut ajastus ei toimi tai d) häviää. Mitkähän näistä nyt sitten edellyttää vikailmoitusta esimerkkeineen ja mitkä ei.


Tuttu juttu tuo sivuston halvaantuminen täälläkin. Päivällä ei päässyt yhtään mihinkään, ja nyt yön pimeinä tunteina sain muutaman tallennuksen tehtyä järkyttävän tahmauksen säestämänä. Shape up or ship out!


Viihteen etätallennuksesta ei tarvitse tehdä erikseen vikailmoituksia, tästä on meillä erillinen tutkina käynnissä.

 

Vika- ja häiriötiedotteet:


Sonera Viihde -palvelun etätallennus Soneran Omien sivujen kautta ei toimi osalla asiakkaista. Sivu latautuu vain osittain. Kanavalista ja ohjelmatiedot jäävät puuttumaan.

Häiriö on korjauksessa.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Sonera asiakaspalvelu

 

Kaikki muut boksin kautta tehdyissä tallenteissa esiintyvät ongelmat (jotka luettelin aiemmin) olisi hyvä raportoida vikailmoituksella meillepäin lisätietojen kera.


Parannusta tilanteen osalta on tapahtunut eilenillalla tehtyjen korjausten osalta. Tällä hetkellä kuitenkin vielä osassa tallenteista on häiriötä joten lisää korjauksia on vielä luvassa. Kadonneiden tai epäonnistuneiden  tallenteiden osalta tilanne on sellainen, ettei niitä pystytä palauttamaan. Olemme tästä erittäin pahoillamme.

 

Etätallennukseen on myös tehty korjauksia ja nyt ohjelmatiedot ovat näkyvillä + ohjelmointeja voi tehdä omien sivujen kautta. Seuraamme myös tämän tilannetta parasta aikaa jotta etänä tehdyt tallennukset myös onnistuvat.

 

Jos huomaatte nyt 20-21.4 välillä tulleen ohjelmoinneissa vastaan virhekoodi 3:sta, niin seuraavat lisätiedot olisi hyvä ottaa ylös:

 

  • Mikä kanava (Yle1, MTV3, Nelonen... )
  • Mikä ohjelma
  • Koska tulee (klo aika ja päivämäärä)
  • Mitä kautta tallennuksen teit (Digiboksin ohjelmaoppaalla vai Omien sivujen etätallennuksella).

Tyhjää näyttää!!. Voisko tehdä kokonaan uudet sivut ja hiukan paremmalla toiminnalla(elisasta mallia).


Oletko kokeillut millä selaimella tuota etätallennusta? Itselläni on käytössä 37.0.1 Mozilla firefox ja tuo sivu aukeaa ja toimii normaalisti. Jos käytössä sama selain, kokeile vielä tyhjentää sivuhistoria + evästeet selaimesta ja yritä uudestaan. kannattaa myös kokeilla toista selainta esim. IE.

 



@LiAntti kirjoitti:

Oletko kokeillut millä selaimella tuota etätallennusta? Itselläni on käytössä 37.0.1 Mozilla firefox ja tuo sivu aukeaa ja toimii normaalisti. Jos käytössä sama selain, kokeile vielä tyhjentää sivuhistoria + evästeet selaimesta ja yritä uudestaan. kannattaa myös kokeilla toista selainta esim. IE.

 


 

Testattu, tyhjää täynnä.

 

Windows 7 Home Premium, sp 1

  • Firefox 37.0.2
  • Google Chrome 42.0.2311.90 m
  • Internet Explorer 11.0.9600.17728

Ubuntu 14.04 LTS

  • Firefox 37.0.1
  • Chromium 41.0.2272.76

Android 5.02

  • Firefox 37.0.2
  • Chrome 42.0.2311.108

 


Kiitos mardex viestistäsi! Saisitko laitettua nuilla tiedoilla meille vielä vikailmoituksen tulemaan niin saadaan asiaa yhä paremmin tutkintaan.



@LiAntti kirjoitti:

Kiitos mardex viestistäsi! Saisitko laitettua nuilla tiedoilla meille vielä vikailmoituksen tulemaan niin saadaan asiaa yhä paremmin tutkintaan.


 

No mutta tästähän on jo tuo alla kuvattu vikailmoitus. Vieläkö samasta asiasta pitää ilmoittaa? Ei minulla ole tekstiin mitään lisättävää.

 


@LiAntti kirjoitti:

Viihteen etätallennuksesta ei tarvitse tehdä erikseen vikailmoituksia, tästä on meillä erillinen tutkina käynnissä.

 

Vika- ja häiriötiedotteet:


Sonera Viihde -palvelun etätallennus Soneran Omien sivujen kautta ei toimi osalla asiakkaista. Sivu latautuu vain osittain. Kanavalista ja ohjelmatiedot jäävät puuttumaan.

Häiriö on korjauksessa.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Sonera asiakaspalvelu

 

Kaikki muut boksin kautta tehdyissä tallenteissa esiintyvät ongelmat (jotka luettelin aiemmin) olisi hyvä raportoida vikailmoituksella meillepäin lisätietojen kera.



eilen netin kautta laitettu ohjelmat tallennukselle tälle päivää ja yllättäen tänään osa etukateen laitetuista tallennuksista "mystisesti" kadonnu, hieno sonera, vehkeet toimii ja pelikaanit molemmissa turbiineissa... hyvitys on sit tässä laskussa, koska tää palvelu vaihtuu ensi kuussa, kiitos

 

laskua en ole todellakaan maksamassa kokonaan, 5,10e voin maksaa. Nyppii tämmönen *******a sen verta paljon nyt.


Vastaa