Skip to main content

Moi,

Tilasin kokeeksi HBO Nordic kanavapaketin Sonera Viihteen kautta. Kirjasto aukenee, mutta mikään sarjojen jaksoista tai elokuvista ei näy. Toiston aloittaminen vie mustaan ruutuun. Myöskään ääntä ei kuulu. Kelausnapeilla tai play/pausella saa näkyviin ohjelman pituuden ja sijainnin ohjelmassa (yleensä n. 15s), mutta mitään muuta vaikutusta niillä ei ole, eivät siis esimerkiksi "kelaa". Stop-napilla pääsee pois.

Ohjelmaoppaasta löytyvä HBO-kanava näyttää niinikään mustaa. Muuten Sonera Viihde toimii mielestäni normaalisti.

 

Pitäisikö HBO Nordicin käyttöön ottamiseksi tehdä jotakin "temppuja", esimerkiksi ajaa jotakin (codekki tms.) päivityksiä jollakin konstilla tuohon Motorolan boksiin? Laitteina ovat siis Soneran toimittamat:

- Digiboksi: Motorola VIP 1003 IPTV

- Wlan-modeemi: Inteno DG301

 

t. Mika


@rasmik kirjoitti:


Moi,



Tilasin kokeeksi HBO Nordic kanavapaketin Sonera Viihteen kautta. Kirjasto aukenee, mutta mikään sarjojen jaksoista tai elokuvista ei näy. Toiston aloittaminen vie mustaan ruutuun. Myöskään ääntä ei kuulu. Kelausnapeilla tai play/pausella saa näkyviin ohjelman pituuden ja sijainnin ohjelmassa (yleensä n. 15s), mutta mitään muuta vaikutusta niillä ei ole, eivät siis esimerkiksi "kelaa". Stop-napilla pääsee pois.



Ohjelmaoppaasta löytyvä HBO-kanava näyttää niinikään mustaa. Muuten Sonera Viihde toimii mielestäni normaalisti.



 



Pitäisikö HBO Nordicin käyttöön ottamiseksi tehdä jotakin "temppuja", esimerkiksi ajaa jotakin (codekki tms.) päivityksiä jollakin konstilla tuohon Motorolan boksiin? Laitteina ovat siis Soneran toimittamat:



- Digiboksi: Motorola VIP 1003 IPTV



- Wlan-modeemi: Inteno DG301



 



t. Mika






Onkohan sinulla tilattuna kyseinen kanavapaketti? Tuo nimittäin kuulostaa siltä, kuin se ei olisi aktivoitu sinulle lainkaan. Mikäli olet sen tilannut, niin voisit tehdä boksille resetoinnin näiden ohjeiden mukaisesti, tämä saattaa auttaa ongelmaan.


Kanavapaketti oli tilattu ja tilausvahvistus tullut viikonloppuna. Nyt illalla kun kokeilin, niin asetuksista löytyvä diagnostiikka raportoi "7. virhe videovuokraamossa ota yhteys asiakaspalveluun". Linkin ohjeissa kuvattu menettely ei tuonut firmware-valikkoa esille, mutta parin uudelleenkäynnistyskerran jälkeen kanava ja kirjaston ohjelmat alkoivat näkymään. Tuota videovuokraamoa en ruvennut selvittämään, että toimiiko vai eikö.

 

Kirjaston ohjelmat tosin nykivät jonkin verran, välillä lievästi, välillä selvillä katkoilla. Normaalit kanavathan eivät tätä tee, ja muistelisin etteivät vuokraamon kautta tulevat elokuvatkaan, ainakaan näin selvästi? Jos ilmiö jatkuu, niin koetan jossain välissä testailla, että eikö kaista vaan riitä vai näyttääkö syy olevan muualla.


Mikäli ongelmat jatkuvat tuon ohjelmakirjaston osalta niin suosittelen tekemään vikailmoituksen omien sivujen kautta tai soittamalla suoraan vikapalveluun 020 690 101. Pystyvät sitten tutkimaan ongelmaa tarkemmin.


Vastaa